1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759346 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
Gedigen insats av Brynäs men HVs försvarsspel är nog det sämsta jag har sett i rinken den här säsongen. Fruktansvärt dåligt kollektivt försvarsspel som bara kan förklaras i dåliga tränare. Så dåligt spelarmaterial har de inte.

Kul om Kopacka kan uppnå 20 mål. Uppe på 17 nu.

SuneMangs: Synd att man inte kan skicka både HV och LHC.

400k tikka är oxtokig. Hade jag också vart om jag var sämsta spelaren i sämsta laget. Förstår ni hur värdelös han är då?

Lunkz läs igen, skrev tydlig inte en "TILL"

Djoos, mvp i slutspelet.

Ni hörde de här först.

Slaven82: älskade Scott!

lapad: både ja och nej: hota familj mm, ren galenskap, kan inte ursäktas, i det fallet nej.

Högavlönad, lovad förstaspade (med kravbild som följer), spelar i en toppliga i världen, tycker jag att man kristsera prestation inte person.

Gör man inte det som proffs, ska man nog söka sig någon annanstans.

Övrigt: Miks i PP, såg en lättnad där, kul, skönt & nödvändigt.

Bockensdricka: det största hindret mot att gå långt i slutspelet är om dem inte vågar peta källgren. Persson har under säsongen visat att han är bäst.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Jag röstar på Samuel Jonsson. Det vore perfekt!

Svensson_62: Skrowder, we do that

Svensson_62: Viktigt att alltid vilja bli bättre om man ska förbli ett topplag - någonting som Brynäs har misslyckats totalt med efter de senaste SHL-framgångarna.

Sundlövs logik efter 2012 var att behålla så många som möjligt. Det är en dum idé om man tappar många toppspelare. Kommer antagligen inte gå att hitta lika bra backar som D’Astous och Söderström om de lämnar heller, då är det viktigt att bli bättre på andra positioner för att kompensera tappen.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
Zappaholic: Söderström är bättre än alla deras saknade spelare.

Gavve: Jag kan absolut vara helt ute och cyklar men jag får känslan av

1. Axel Andersson är tänkt att ersätta Lindstein
2. Man har en förhoppning att Bengtsson växer in i SHL och spelar stabilt, för att han ska fortsätta i Brynäs även nästa säsong. Kanske köra tillsammans med Andersson i ett backpar.

Silfver: Helt sjukt om Alcén åter igen hittat en spelare som typ ingen hört talas om som också lyckas bra i Brynäs...

Farsang: Säger bara Persson och härföraren Jakob Silfverberg.
Finns inte mycket mer att säga vilka lirare. :-)

Brynäsgubbe: Men jävlar vinnarskalle av Bobby där som bara skulle fram.

Vad står ens domarna och pratar om?

Gillar verkligen spelet vi har idag. Vi spelar upp oss snabbt och För en gång skull byter vi oxå sida i uppspelet och inte kört rakt fram som vi nästa alltid gjort innan.

Nej jag gillar det jag ser idag! Helt rätt med Junioren i första! Även om han inte sätter allt i spelet så ökar hans närvaro/snabbhet tempot i kedjan.

Även junis 2 smäller på och spelar riktigt fysiskt! Fan älskar juniorer som tar chansen o visar att dem vill!

Nu går vi för att i stort sett säkrad serieseger innan veckans slut. Börja med en fin trea ikväll här.

Känslan är god för veckan och kvällen.

JawKee: Kan ju kanske göra det men det är inget vi ska räkna med. Ren bonus om han lyckas ta de kliven. Värva in en ordentlig ersättare till Indrasis istället. Viktigt att vi inte gör samma misstag som 2012 och 2017 i sommar, vi kommer fortfarande behöva förstärka och förbättra laget, annars är övriga lag snabbt ikapp och förbi.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Leksand IF 2025-02-25
mattias - 74: Jag läste inte forumet under match så noga igår men klagade folk på Djoos? Tyckte han såg bättre ut än på länge.

mattias - 74: Du brukar ju bete dig förstklassigt och hade kunnat skriva igår med. Jag är ganska övertygad om att det inte hade varit för att provocera.

Nu så här dagen efter när siffrorna från matchen bearbetats och publicerats kan vi säga att Brynäs 9 gånger av 10 vinner en sån här match (om inte mer).

Brynäs hade en xG på närmare 3.5 (3.32) medan Leksand låg på 1.33. Vi hade 52(!) skottförsök där bara 21 gick på mål vid lika styrka (Leksand 39 och 18 i jämförelse). Utöver detta hade vi 13 skottförsök framåt i PP där 7 av dem träffade mål.

Ser man till siffrorna var detta en av våra bättre matcher på väldigt länge. Precis som det kändes (även om vi förlorade). Var första gången på ganska lång tid vi var så dominanta (åter igen, pratar om underliggande siffror, inte resultatet). Visar bara på att hockey inte alltid är rättvist. MEN det går ju att vända åt andra hållet också, vi har på senare tid vunnit matcher vi haft sämre siffror än motståndarna också.

Och för er som fortsätter säga att Lindblom inte gör något bra.. Han hade näst högst game score i går. Bara Scott hade högre (i Brynäs, 1 spelare i Leksand hade högre också). Hela den kedjan var riktigt bra. När Scott var inne hade vi en CF% (andel skottförsök framåt) på 81.82%, det är extremt bra. Vesel? 85.71% vilket är ännu bättre. Silfver hade som jämförelse 43.75%, Kopacka 50% och Hillström 36.36%. Vilket säger en del om hur bra den kedjan var i går sett till att skapa framåt (de andra jag redovisade hör till varsin kedja som ger en indikation på hur den kedjan var under matchen).
Uppladdat:

500x0-222.jpg

JanT: Bögarnas fel!

Zource: tycker inte att en grabb ska få alla fans som vidriga . Så du behöver inte säga era fans. Det var bara en kille

Brynäsgubbe: "Räknar jag rätt med att Brynäs gjort 6 mål på Leksand i år? Det vet hur man stänger ner oss."

Ja, men det är väl en liten sanning med modifikation.
Leksands IF - Brynäs IF 2 - 1
Leksands IF - Brynäs IF 1 - 4
Brynäs IF - Leksands IF 2 - 3
Brynäs IF - Leksands IF 0 - 1

Tittar vi på detta så har Leksand gjort 7 mål mot oss och vi gjort 7 mot dem. 2-3 matchen var ju dessutom en riktig sur förlust där Söderström drog på sig en puck-out i slutminuten. Tycker verkligen inte att man kan dra slutsatsen om att de stänger ned oss på något sätt.

Jämför vi med Timrås matcher mot oss:
Brynäs IF - Timrå IK 3 - 1
Brynäs IF - Timrå IK 3 - 6
Timrå IK - Brynäs IF 5 - 4
Timrå IK - Brynäs IF 6 - 1
Så kan vi se hur det ut mot ett lag som definitivt kan stänga ned oss.
Brynäs har gjort 11 mål här och Timrå 18.

Stefan R 63: Det rycker inte ens lite i mungipan efter tredje förlusten mot Leksand?
Kan du inte hitta lite mer bra saker i denna förlust med 0 mål gjorda på hemmaplan? Du kanske t.o.m har lite positiva instick angående 5 mot 3 spelet?
Vilken slät jävla inställning.
Och du, Indrasis var återigen förjävla dålig med kopiösa mängder dåliga pucktäck, omöjliga passningar och noll lyckade dribblingar.
In med en junior nu i första för i helvete innan Larsson och Silfver packar trunken och sticker till Schweiz!

lapad: Vi vinner matcher, vi har vunnit flest matcher i serien. Vi leder serien stort.

Att leksand lyckas vinna pga en storspelade målvakt mot ett brynäs som vilar massa spelare.
Där de dessutom är utspelad i över 40min.

Tagga ner lite herregud...

Tycker det är slumpartat att Brynäs blir nollade. Normalt sett gör man 3-4 mål på chanserna som skapas i den här matchen.

Indrasis är pinsamt dålig. Som en lottovinnare. Håller inte alls måttet. Obegripligt att ingen annan provas där.

Matchtråd Brynäs IF - Leksand IF 2025-02-25
Matchtråd startad. Vi vinner med 6-2 ikväll. Målskyttar: Lindblom x2, Larsson, Andersson, Bobby och Ölund.

DIFFEN: Konstaterar en viss återväxt av yngre Brynässuportrar även i Västsverige om man skall gå efter vad man ser på läktaren i Scsndinavium.

#33:
Ett par år sen senast... skall bli kul att komma till Kålleseum igen! Dubbelsegern vid besöket i Gävle mot Frölunda o Örebro värmer fortfarande och som serien ser ut så har vi ju skaffat oss möjligheten att kunna förlora några matcher utan att det känns som nån stor katastrof...
Samtidigt skulle det va fantastiskt om vi kunde bärga seriesegern!
Det är avslappnat o underbarare än vanligt att va Brynäsare!

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2025-02-22
Berge: Kort sagt kan man väl säga att JFK hade hål i huvudet när han kollade in i spåkulan inför säsongen ;=)

Jag hittar ut själv ;)

Skaplig filmning.

Bra start! 3-1. Inte ofta man gör mål i PP direkt efter en periodpaus.

Treklövern1912: Himla tur att vi har Silfverberg en dag som denna.

Vi ska alltid få ett tröst pp som sträcker sig över två perioder… Skulle gissa att de är det ända vi får idag

bradberry: Ibland lönar det sig att filma. Två spelare som är på väg att byta krockar, Ranta filmar och domarna är så pass ivriga att ta en utvisning att de blåser av spelet medan Modo fortfarande har pucken. Ibland undrar man om det sitter någon på läktaren som viftar med ett trollspö som hittar utvisningar ur ingenting.

Erat: snyggt av indra att låsa 2 klubbor mer

JawKee: Känslan är lite jobbig, den här tiden på året känns det som att bottenlagens desperation brukar ge dom övertaget. Men som sagt, vi borde också vara hungriga idag.

Tycker fler spelare borde visa lite mer tjurskalle som Trivigno och Larsson idag. Det är nice att ligga först, men vi kan ju fan inte glassa oss in i slutspelet heller.

Peja:

Klart det inte hade gjort något bättre men folk i allmänhet är så tuffa bakom skärmen

Har jobbat i skola i 30 år och man märker skillnaden på hur ex föräldrar beter sig på nätet eller utanför

För 2 år sedan polisanmälde jag en pappa som hade fått tag i mitt privata telefonnummer och ringde mig klockan 2 på natten, han hade hört att jag slängt ut hans son från lektionen då han satt och störde resten av klassen på en mattelektion

Han sa " Varför slänger du ut honom, han har inte gjort något "

Sedan fortsatte han och ringa och var otrevlig

De flesta föräldrar tror inte att deras barn gör något men i de djupaste vatten

Hursomhelst så slutade det hela med att pappan fick reda på vad som skett och sonen erkände och han bad mig om ursäkt

Sociala medier är inte bra för en del unga som vuxna

Sv: Matchtråd: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Gillar Timrå, de kan få en ordentlig träff i slutspelet. Ligger något i luften där. Psykologiskt övertag mot Brynäs nu också. Dock inte supersmart av supportrarna att bjuda Brynäs på extra motivation för framtiden. Blir ett betydligt mer taggat BIF i slutspelet.

jhnd91: Timrå var bättre än oss idag. Speciellt målvaktsspelet. Där det avgörs. Inget större fel på domarna. Tror det klagades mer på dem efter första perioden inne hos er.

Sen är det väl ännu mer tradition att ni är svenska mästare efter en sån här seger. Dock vinner ni ju aldrig något, förutom nån cup här och där på försäsongen.

Du kan väl ta och titta till tabellen också när du sitter och slafsar i dig dina popcorn. Trevlig läsning, tycker du inte?

Hank: Är du kvar här och glappar? De flesta av er fattar att de ska vara glada i sitt eget forum efter en vinst. Men du är totalt tondöv, din stackare…

Säsongens jävla bottennapp. Det suger som fan att det skall ske mot Timrå, för varken publiken eller forumsdeltagare klarar av att hantera det.

Tommy: Klart som fan vi vinner serien.

xxx BIF xxx: Där ändrades domarnivån från slutspel i SHL till innebandy.

Han hittar en fasthållning där alltså! Den här domarn skulle vi ha på hemmaplan.

KulltorpsOlli: Någon rättvisa får det väl ändå vara? Ni sköljde över oss i första men vi har då ägt spelet i andra.

Malken: Tittar du på matcherna? Obegriplig analys. Indrasis gör i 9 fall av 10 något dåligt, även i lättare situationer. Man räknar med att förlora pucken varje gång han får den. Peja har 100% rätt. Även när han lyckas så är det ofta sämre aktioner, t ex målet mot Malmö där han är fruktansvärt seg i skridskoåkningen och med nöd och näppe får iväg passningen till rätt adress i ett läge som annars är givet att straffa motståndarna på. Silfver och Larsson löser det sen ändå, som så ofta annars. Hade de fått några % mer hjälp från Indrasis position... jösses vilken lina det hade varit.

BIF Kungen: Ersson i kassen i natt, kul för honom🇧🇪👍