Brynäs IF

713373 inlägg · 7953 ämnen

Hv71 - Brynäs

« · 1279252 · » Till forumet


Sv: Hv71 - Brynäs
Lindström:

N.C:s val av vilka som skulle spela sista 17-18 kan alltid diskuteras,men pratar vi om varför vi tappade våran ledning så handlar det inte om att "Brynäs fegade",utan snarare om att vi gör fatala misstag vid deras mål.

Jag känner mej jävligt tillfreds över Brynäs spel idag,jävligt surt med två tappade pinnar,men spelar vi så här framöver så kommer det bli ett bra hockeyår för oss.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Bissett19: Varför använda sig av en ISKALL Dacke i toppningen? Hur kan Lauritzen som vart osynlig ingå i toppningen men inte Sandin som visat hjärta å vart jobbig på Hv spelarna.

Varför primeras dom som inte gett allt i närkamperna (eller ens försökt)? Dacke åkte BANDY sväng hela matchen och var bedrövlig.
Larsson fick sitta för att #16 skulle få åka och gömma sig från närkamperna, Larsson var där pucken var och var han inte det så propade han spelare eller jobbade stenhårt hem.

Alla spelare utan press kan slå en passning på bladet 100/100ggr, men alla gör det inte när dom vet att dom blir överkörda VARJE gång dom har pucken å inte snabbar på med passet.

Så sförklaringen är; Varför envisas med att köra med spelare som inte tar en tackling för att få ut pucken ur zon??

För hade vi förlagt spelet i Hv´s zon så hade väl risken för Bjurlings sprattlanden vart bra mkt mindre eller?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Lindström:

Förklara gärna fegade bort?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Feg NC fegade bort 2 pinnar idag.
Hurfan kan #16 vara med i topningen å inte Sandin som proppade å drev på mål och visade vilja????

Hansens bästa match på läng fö.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Pettisbif: Fy fan va bra din analys var!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Svartgulröd: Överdriver eller inte - men bäst under seriespelet var han hursomhelst.

Nej, hörrni, nu jävlar rycker vi upp oss - Brynäs är bäst och ska krossa allt och alla! Vi måste sluta sitta och grina som några rädda små kärringar nu, upp med självkänsla och självförtroende, Brynäs är bäst och vi ska till semifinal den här säsongen - minst!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Peja: Faktum är att jag tror att man gärna överdriver Markströms insats förra säsongen. Man får inte glömma att utespelarna gjorde ett grymt jobb att hjälpa Markan.

Men att det är stor klasskillnad mellan Markan och Bjurling råder det inte tal om.

Hur som helst så får man vara nöjd över den pinne man fick med sig ikväll.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Huge: Ja det kanske är sant, men samtidigt så ser jag inte poängen i att ha kvar en formation som inte fungerat från starten av serien. Det är inte alltid bättre att vänta utan det kan vara lika bra att göra förändringar direkt.

Med det fina samarbetet mellan Nordan och Kahnberg i minne från förra säsongen spetsat med Somervuoris målsinne och kämparglöd så tror jag att det är en utmärkt formering. Jag vet inte, men jag tycker inte att Dackell har varit bra på väldigt länge. Har åren kommit ifatt den gamle?

Jag tittade lite på målen igen. Bjurlings agerande på första målet är verkligen bedrövligt. Dags att ge Swedberg chansen i nästa?

Förövrigt. Första "tabben" CLarke gör, är det inte en väldigt konstig sargstuds där?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Brynäs_89: Brynäs gjorde INTE mål i sitt "Ända" PP Det kom strax efter
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Svartgulröd: Det är väl inte särskilt anmärkningsvärt att Brynäs släpper in 4 puckar på bortaplan mot Sveriges bästa lag. Och utan en toppmålvakt är det betydligt svårare att täppa till bakåt...
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Svartgulröd: Visst ska vi vinna är vi gör 4 mål på bortaplan, känns surt.
Sen tycker jag att det är lite för tidigt att börja ändra i förstaformationerna, baserat på dom här två matcherna.
Mot Modo var alla dåliga, idag såg det helt annorlund men mot ett betydligt tuffare motstånd.
Motstånden har dessutom varit av helt olika karaktär: ena dan köttmur, andra dan vinthundar som det gäller att få stopp på.

Vi får väl se om nästa match kan ge lite mer kött på benen...
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Brynäs_89: Menar du arsel eller enda?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Anders Berg: Ja, så illa är det inte. Ni ligger fortfarande på slutspelsplats. =)
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Svartgulröd: kan ju inte klaga att inte dom gör mål på sitt ÄNDA PP!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs

Svartgulröd: Det går fortfarande inte att se nån "trend" på våra matcher så här långt.
Att vi återigen förlorar på egna misstag är väl iofs sant, men det brukar väl vara så att man förlorar sina matcher på misstag.
Om man nu inte skapar nåt framåt som kompenserar misstagen bakåt, vilket vi ändå gjorde idag även om det inte räckte ända fram.
Därför tycker jag inte att man än så länge kan se nån "trend" vad gäller misstagen.
Idag handlade det mer om slarv, mot Modo mer om inkompetens framåt, om vi nu ska tala i termer om misstag sas.

Dackell har en svår uppgift idag och möter klart bättre motstånd än senast, så det är även här svårt att se nån vidare trend som jag ser det.

Sak samma med Bjurling; han blev ju bombarderad med skott idag när Modo tvärtom kom i mer sporadiska anfall.
Svårt att se nån trend även här.

PP såg helt klart inte bra ut men hur många chanser fick vi att visa nåt i den spelformen?

Sammantaget: våra två matcher så här långt har haft så pass olika ansikten och att det ännu inte går att sen nån säkrare trend vad gäller det mesta.
Tycker iaf jag.....

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Brynäs ska spela semifinal den här säsongen - därför är det dags att börja ställa krav redan nu, vara lite mer som FBK (minus den osexiga dialekten), mer jävlaranamma, skylla mindre på domarna etc. Självklart skulle vi stängt matchen vid 3-1, inte tu tal om annat. Nej, nu är det dags för en trepoängare i nästa match, för vi ska bli bättre, vi vill framåt, vi vill vinna varje match!

Kom igen nu, självförtroendeboost bland spelare och fans skulle inte skada - kom igen Brynäs, krossa allt - VI ÄR BÄST!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Svartgulröd:

Kanske lite tidigt,men tycker Eero ser ruskigt pigg ut.Däremot så har Nordan och Dacke problem med tempot känns det som.

Gillade verkligen Anderséns uppoffrande backspel ikväll.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Peja: Jag är lite kluven. Gör man 4 mål på bortaplan så SKA man vinna. Det är lite så det känns. Men sett till plattmatchen i torsdags så känns denna poäng som ett fall framåt.

Juniorerna har fortfarande väldigt bra fart. Förstalinan hackar fortfarande. Dags att röra om lite i formationerna?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Huge: "Nu inställer sig den stora frågan från häromdan: vilken trend går det att utläsa av den här matchen?
Det gick uppenbarligen att se en trend efter första matchen så nu borde det väl isf vara enklare att se vartåt det lutar eftersom vi har lite mer underlag att gå på.... ;-)"

Om vi nu skall leta fram något som kan ses som en "trend" efter båda! matcherna som spelats.

- Man förlorar åter igen på egna misstag.
- Dackell går av isen med -2 är inte inne på något mål framåt
- Bjurling en bra bit under 90% i räddningsprocent
- Powerplay lämnar fortfarande väldigt mycket att önska.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Jag tycker att Brynäs gjorde en bra match, den tveksamma domarinsatsen till trots... Men Clarke måste höja sig, han gav ju bort två idag.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
mk: ensam med motorsågen? Du och din drömvärld!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88: Möter man en av Europas bästa förstafemmor på bortaplan så kanske det är naturligt att man blir tillbakatryckt pga att motståndaren helt enkelt är så mkt bättre än den femma man själv ställer på benen.
Dessutom vore det förmodligen självmord om Dackells femma helt plötsligt skulle börja spela nån sort tokcheckande roll som man inte är van vid och dessutom göra det nere i Jönköping när man heller inte har fördelen att som hemmalag kunna byta in spelare efter att motståndaren valt uppställning.
Förstafemman har helt enkelt inte tillräcklig speed och intensitet i sitt spel för att kunna genomföra en sån taktik mot HV på bortaplan, även om Eero väl är den som har den speed som isf krävs.
Då gäller det att spela smart och efter resurserna: skära av Davidssonfemmans uppspelsvägar och satsa på spelvändningar.
Vilket funkade rätt så bra trots allt.
Tyvärr så gör vi ett par enkla misstag i komb med lite oflyt (1-0 som vallas in bakifrån via ryggen på Bjurling samt den oturliga puckstudsen över Clarkes klubblad).

Så ditt snack om att vi backar hem har enbart täckning i så måtto att vi har en genomtänkt försiktig taktik som anses passa vårt lag och spelsätt på bästa sätt och motståndaren på sämsta sätt i en sån här match.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88: Nä men vad är trenden? är dom pissdåliga eller hyfsade?
Eftersom du står helt ensam med motorsågen idag så får du finna dig i
bli ifrågasatt.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Huge: Men vi backar hem huge, det såg du också. Juniorerna är som vanligt bäst. Börjar kanske t o m CZ att inse. 5 mål är hur man än ser det inte tillräckligt bra. Hade han inte simmat efter varje skott så kanske vi haft denna matchen..Hv vann inte matchen på styrka, utan att vi klantar till de. Idndividuella misstag samt fel strategi från ledarhåll när vi har matchen i egna händer.


"Det gick uppenbarligen att se en trend efter första matchen så nu borde det väl isf vara enklare att se vartåt det lutar eftersom vi har lite mer underlag att gå på.... ;-)"

Ska du ta dig till slutspel genom att ta en poäng varannan match?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Bissett19: Gurratrollets analyser visar hur otroligt illa det står till med hockeykunskaperna han ev besitter.
Våra junisar pressar ner HV i deras egen zon i stort sett hela matchen.
Karlsson toppar sitt HV och kör med en av Europas bästa förstafemmor i ett relativt tidigt skede av matchen.
Att i det läget sitta och gnälla och dessutom kräva att vår egen förstafemma ska köra över Davidssons femma är så otroligt korkat resonerat att man undrar om karln verkligen har några hockeykunskaper öht?

Hela laget ska ha en jätteeloge för insatsen, synd att domaren får avgöra det hela (brukar normalt aldrig gnälla på domaren men idag blev det lite väl enögt blåsande från Perssons sida...)
Vete fan om man ska vara glad eller lessen över poängen, som det nu utvecklade sig.

Bjurling bra idag, men hade lite svårt med att komma upp från isen emellanåt.
Ngt som Pecka säkert försöker få bukt med, det krävs bra fysik och rörlighet och jag tror att Bjurling kanske inte har samma skolning här jämfört med ex Markan. Märks även på sidledsförflyttningarna där han lätt sjunker ihop istf för att försöka hålla överkroppen upprätt och på så sätt täcka ut motståndarens skottförsök.
Men som sagt: det är väl just bl.a pga Pecka som Bjurling valde att nappa på Brynäs anbud. Tror att han kommer att bli bättre efterhand. Att öva in nåt på träning är en sak, helt annorlunda att få sakerna att sitt reflexmässigt under match.

Clarke kommer också att bli bra, det är jag övertygade om.
Hietanen hade också (som ngt påpekade) lite problem med övergången från finsk till svensk hockey i början.
Men nog tyckar man väl ändå att zonmarkeringen vi kör med borde sitta lite bättre vid det här laget?
När han släppte Vuotilainen vid 2-3 så försökte han följa denna genom att gena genom målgården, det kändes lite väl junioraktigt.

Nu inställer sig den stora frågan från häromdan: vilken trend går det att utläsa av den här matchen?
Det gick uppenbarligen att se en trend efter första matchen så nu borde det väl isf vara enklare att se vartåt det lutar eftersom vi har lite mer underlag att gå på....     ;-)

Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Bissett19: Hade vi fortsatt trumma på istället för att backa hem, så hade vi vunnit. Och såklart om vi låtit bli att värva clarke. För idag va han riktigt dålig..
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88:

Just nu är det mest du som är pinsam,vi möter ett av Europas bästa lag och stundtals trycker på ner dom i deras zon med vårat "skitlag"....

Som sagt,hade vi inte gjort misstagen och Persson/Nord hade varit konsekventa hade vi bärgat HV.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88: Nu får du ta och kamma till dig, Brynäs gör en bra match förutom första 10.

Vi skapade bra med chanser i 3e och någon desperat hembackning tycker jag inte vi kan kalla det, Hv jagar febrilt och flyttar fram. Vi hade utöver våra mål i sista perioden 3-4 bra målchanser.

Som Bissett redan förklarat för dig....domaren och individiuella misstag avgör. Clarke bjuckar på 2, Löf bjuckar på första, dåligt byte bjuckar på ett, och sen rundar domaren av med sista bjudningen.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
tompap71: oj nej tompa loggar ut..
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Bissett19: Jobbade vilket jag är väldigt nöjd över..

Men såg två sista på tv. och de va ta mig fan pinsamt..
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88:

Nä, jag hänger inte med så mycket här nuförtiden, mest för att jag tröttnst på dina och några av dina gelikars ständiga hackande på Brynäs. Men ha en fin kväll. I´m off...
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88:

Vi torskar på egna misstag.
2-3 Clarke tappar pucken i egen zon
4-4 ett Kalle Anka byte och Lindström får friläge.
5-4 HV får en ruskigt billig utvisning med sej och nitar dit den i PP.

Men du har satt i ditt mantra att hela tiden anklaga N.C.
Var inte Smålänningen på plats i Kinnarps idag och stöttade Brynäs?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
tompap71:Om du hänger med lite så hade du vetat vad jag tycker om Hv.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Bissett19: Vem fan som helst, utom möjligtvis säcken.. Hardy, Wikegård, Kenta, Melin, Flemming. Bryr mig inte så mycket men med hans hockeyfilosofi så blir det fan ingen rolig höst..Vad fan är Czarnecki? Tjeckisk dockteater?

Vi kan skylla på domarna, lite typiskt Brynäs.. Men det är vi själva som backar hem mot hv. Förmodligen från order av CZ. Vilket är självmord i det skedet av matchen.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88:

Då ber jag om ursäkt, men eftersom du vad jag förstår är från deras trakter och ständigt sågar Brynäs så är det lätt att få den uppfattningen jag har.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
tompap71: Jag hatar Hv över allt annat. Räcker det som svar?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88:

Du gnäller och gnäller på N.C.
Men idag loosade vi poängen individuella misstag,samt att Persson/Nord hade HV-toppluvor under sin hjälmar.

Vem vill du se som ny tränare i BIF?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88:

är inte du glad när ditt HV vann?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
mk:

+1
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
mk: Men du får ju för helvete se till matchbilden..
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
MarcusElving: Är det svagt att tappa en ledning mot HV i jönköping?

Det tycker inte jag . enligt väldigt många härinne så skulle vi blivit
totalt överkörda.Blev vi det?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
MarcusElving:

Ja, att tappa ledningen är surt. Men Brynäs gjorde trots allt en jävla bra insats idag. Att ta en poäng mot två motståndare - HV och domaren - är inte att pissa på.
Det kan jag vara nöjd med.
Att jag just nu är skitsur för två förlorade pinnar är en annan sak.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Jajjen: Vad helvete ska vi med Säcken till?
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Efter att ha sett Bjurling simma omkring på isen känns det ännu mer fel att se Gävlesonen Jocke Eriksson i Skellefteåmålet.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Gurra88: Jaaa. Precis. Hade vi haft typ Säcken som tränare hade vi spöat HV borta 9 ggr av 10.
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Summering:

Börjar med NC ledarskap. Inleder med att matcha junis kedjan mot hv´s första i första bytet i första perren. När ha vet vilket tempo Hv sätter upp dom första 5-7 min. Ist för att matcha fjärde kedjan som andra, andra som tredje och tredje som fjärde.

Sen spelarna då: Hatar och Hatar och Hatar f*ttan Thörnberg, filmar spelar fult och snackar skit.

Clarke, ja vad ska man säga.. hörde jag nått om att han hade bra klubbteknik... och spelhuvud??!! Inet stämmer för Dale för tillfälligt. Fel i positions spelet, bedrövliga pass(utom lobben till kahna) dålig toutch och känsla med pucken. ser ut att ha noll självförtroende... Uppryckning TACK! Om man ska tro mormor med att han kommer ersätta hietanen fullt ut..
Jonsson, blandar och ger för mycket med den lön han besitter. Alltför notchalant(som vanligt) men han var bättre än Dale ivf. Andersén och sunken bästa backar tätt följd av ekholm som spotta upp sig lite grann men dä tror jag det finns mycket mer att hämta. Löf då,, ja, vad säger man OK mot Modo, för att visa samma valpiga spel som man såg förra säsongen också.. kom tebax BERTIL!
Forwards:
Eero, vilket spel eero the hero visade idag, bäst i första kedjan helt klart. Jobbar otroligt mycket mer över hela isen än vad han någonsin gjort, Nordan, sådär, bra bitvis för att se otroligt seg och loj ut emellan åt. Dacke, ska man vara C så får man fan ta och visa lite K*K, dock bra i BP.
Kahna syntes inte mycket för utom att han visar att han vill göra ÖVER 20 MÅL denna säsong. Gymt skott som måste utnyttjas mycket mycket mer framför allt i PP! Granis vilken kämpar insats bäste defensive forward tillsammans med hansen! Sandin misshandlas forfarande av NC, vilken är bedrövligt, bäst mot Modo, en utav dom bättre idag också. Belönas av NC med bänken i tredje...?! Wännström, bästa a-lags matchen? rödin kom in mer o mer och var en utav dom bättre i sista perioden. calle ironhook, KUNG! vilken kyla pöjken har. Larsson bivis pigg åker och kämpar men får inte ut spec mycket. Lauritzen, gör en helt OK match, utan att glänsa och vara sådär bra som han kan vara, slåg bort pass i brynäs enda PP vilket han gjorde även vid några tillfällen mot Modo. Hansen ovanligt bra!

Bjudning, lämna oss omg om du inte lär dig bli ödmjuk och lär dig sidleds förflyttningar.

Nån sa att Mormor behöver shoppa en back och en målvakt. Back tror jag inte behövs, än ivf. Ge Dale några chanser till. Han kan bli bra, som sagt var, det var många som hackade på jusso i början också. Men nu du Bjudning får du inte många fler chanser i elit hockeyns finrum... träning med pekka dag ut och dag in! Det posetiva är väl att Svedberg kommer att stå i nästa match, vilket jag tycker är toppen!! Om nu silver kommer tillbaka till nästa match, så vill jag inte att han bänkar wännström.. tycker han visat mer än larsson så här långt!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
mk: Vilken bragd! Sen att han backar hem och vi förlorar matchen ser inte du som övervägande negativt.? CZ till landslaget!!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
mk: Men det är förbaskat svagt att tappa ledningen flera gånger i matchen..
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
StoltBrynäsare: Hörde på webbradion att han var lite nedtryckt
av en back+ Beech. Men jag kan ha fel.Bjurling fick beröm för ett
bra spel.

Vem hade tatt denna poäng innan match?
Ingen som nämner CZs timeout efter 3-3?
Med mål direkt av calle.
Sen är det HV vi möter i j-köping,det är fan inte lätt att stå emot
sveriges bästa lag.

Det Brynäs ska ta med sig idag är att man kom tillbaka efter
första tio.Det var STARKT gjort.

FORZA BRYNÄS!!!
Kommentera

Sv: Hv71 - Brynäs
Tommy: Jag gör detsamma Tommy, nåra öl och lite tystnad innan man sätter sig i juridiskt trubbel.
Kommentera

« · 1279252 · »