1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739967 inlägg · 7967 ämnen

Hv71 - Brynäs

Sv: Hv71 - Brynäs
Svartgulröd:
"bra analys" ??????

På HS behöver inget bli bättre..... inget vinnas.

Har man en stund över så är det bara att gnälla ;-) Välkommen.

Pettisbif: Strålande analys, instämmer till fullo.
Att NC skulle våga flytta Dacke är ju lika troligt som att Elvis sjunger nationalsången mot Dif hemma...

Komiskt att GD/AB gav Clarke en 4:a i betyg...

Peja: Dom måste ha sett fel match. Godkänt fick Somervuori som var riktigt bra. Sen Ekholm gjorde en av sina bästa matcher och fick en 2:a i betyg :S

Peja: Vad har du för kriterier? Vad skiljer en 2:a från en 3:a? Vad skiljer en 4.a från en 5:a?

Svartgulröd: Titta på GD..

hahii: Jag HAR tittat på GD. Men nu frågade jag efter hans bedömningsvärden med tanke på att han hade åsikter.

Personligen så tycker jag att Dackell fick överbetyg. Han har absolut ingenting att skylla på. Han var -2 igår...

Svartgulröd: Tyvärr så syns ju inte minuset utan bara 2án. Isf ska han ha en 1á för gårdagens insats.

Svartgulröd: "Jag får intrycket av att du vill utmåla dig som någon slags vinnare. Kan du ge mig ett konkret exempel på när någon har vunnit någonting genom att gnälla?"

Ja, jag tror nog att du redan märkt hur det ligger till härinne: dom som likt Gurra försöker utge sig för att vara vinnare sitter själva och gnäller dagarna i ända. Så fort vi hamnar i underläge i en match så kommer gamnackarna fram och det börjar sågas så det står härliga till.
Tycker att du hittade exakt rätt ord här: pubertalt.

Svartgulröd: Håller med dig i princip ang coachningen men mot ett lag som HV så krävs det en enorm arbetsinsats av samtliga femmor om man ska orka stå emot deras tryck.
Det hade kanske gjort Karlssson lite förvirrad ett tag men han hade nog rätt snabbt kommit på nåt motdrag, skulle jag tro.
Problemet är ju att det hårda jobb som krävs av våra spelare gör att vi inte kan matcha ex en förstafemma alltför hårt heller, då orkar dom inte en hel match och det mesta brukar ju avgöras i slutet då matcherna står och väger, som den gjorde igår.
Jag tycker ändå att man gjorde rätt mot HV igår: junisarna fick stå för offensiven och dom vållade faktiskt motståndaren enorma problem under hela matchen.
Men ditt förslag om matchning är absolut värd att testa när vi möter dom hemma, då vi har fördelen av att kunna byta sist.

BARA JAG SOM TYCKER ATT HS ÄR GANSKA RÖRIGT?

Huge: Jag tycker att matchning av laget skall göras från första nedsläpp. Den tränare som kan matcha bäst vinner. Det gäller att få till "mismatches" Exempelvis att försöka få in våra yrväder i juniorkedjan mot motståndarnas minst skridskoskickliga backar. Hansen Dackell mot de offensivaste kuggarna i motståndarnas lag.

jompa_19: FÖRMODLIGEN

Svartgulröd: Man har väl nån sorts grundmatchning som utgångspunkt i ett troligt spelscenario sas, men att man samtidigt försöker få till mismatches när tillfälle ges.
Problemet är väl att alla måste vila nån gång och att det lätt kan bli virrigt och konstiga byten emellanåt, ngt som man helst vill undvika i största möjliga mån.
Särskilt mot ett så pass bra lag som HV, där det smäller direkt så fort man går bort sig det minsta.
Jag tror att rävspelet i båset mellan tränarna, som vi på läktaren kanske inte alltid har förmågan att se, är rätt så vanligt.
Och att man är hyggligt duktiga på ta ut varandra sas, dvs komma med ett motdrag så fort motståndaren försöker få till en mismatch.
Vi kan väl iaf vara överens om att allting blir så mkt lättare när man har hemmaplan, vad gäller bl.a mismatchningen...   ;-)

Huge: Tyvärr så är N.C en väldigt konservativ tränare som är väldigt lätt att förutspå.

Ett av de stora misstagen han gjorde konsekvent förra säsongen var att stoppa in fjärdelinan efter avslutat PP. Så man tappade det initiativ man skapat under PP. Jag tycker att man skall fortsätta att mala på något byte efter ett PP. Speciellt om man har fått tryck på motståndarna.

Så har även jag sett matchen mot HV, tycker dom gör en riktigt bra bortamatch mot Svenska mästarna. Med lite marginaler med sig hade det kunnat bli 3 poäng.
Man skapade bra med målchanser för att avgöra men det görs några misstag, nån olycklig sargstuds och plötsligt är HV ikapp, dessutom svagt att vi inte får ett par utvisningar till på HV.

Jag upprepar väl vad andra redan sagt men måste bara nämna några hårresande omdömmen som lämnats här på HS.

" BIF var dåligt i PP" - Vi fick endast en chans att prova.

"Bjurling var dålig och simmade m.m." - De som säger så efter denna matchen har ju redan bestämt sig innan serien ens börjat, sorgligt. Jag tycker istort sett att han inte kunde göra nåt på de fem målen.

"NC fegar ur och matchar fel så vi tappar matchen" - Tycker inte jag, BIF stod upp bra mot ett HV som tog sista chansen och varvade upp i slutet av matchen.

Jag tycker det är märkligt att det kommer så negativa kommentarer efter en sån här match.
HV har ju så många skickliga spelare så det måste ju dyka upp chanser på en hel match, våra spelare stressas dessutom att göra misstag.

Alla spelare måste få göra några misstag per match utan att hånas här av sina egan fans.

En poäng efter full tid är mycket bra, har för mig att nån stjärna tippade 8-2 till HV.

Tväst: De överlägset bästa vetarna sitter ju här o chattar det borde du ju lärt dig vid det laget. De där idioterna som sköter lagen är ju bara junisar.
O sämst av dom alla verkar Brynäs lagboss vara.

Tväst: Ja att matcha en helt osynlig & feg #16 framför en het Sandin visar ju bara på hur feg NC är.

Eller ösa på med Dacke som ser ut som han antingen är övertränad eller har fått sirap i grejerna.

" Tycker inte jag, BIF stod upp bra mot ett HV som tog sista chansen och varvade upp i slutet av matchen."
Hur svårt är detta när man möter 5 sniglar som inte vågar ta för sig, utan åker och gömmer sig.

Dunc: Eller så sitter man och är nöjd när man förlorar för det är tydligen lika bra som att vinna enligt några vetare.

Lindström:
Om din uppfattning om BIF är att det var 5 sniglar som åkte o gömde sig i tredje perioden så får det stå för dig, jag orkar inte kommentera så onyanserade påståenden.

Angående målvakter så måste ju HV vara minst lika oroliga som Brynäs på den fronten. Tittar man över hela serien så ligger Brynäs inte självklart i botten när det gäller målvakter, inte i toppen heller för den delen.

Ingen fara på taket grabbar

Varför är det så svårt för vissa att se att #16 är bland de bästa match efter match?

arnio: Därför att vissa inte kan så mkt om hockey.
Svårare är det inte.

arnio: Nä, verkligen ingen fara på taket för er. Ni har t.ex. öppnat bättre än en av utmanarna till guldet, SAIK. Deras start har lite fiaskostämpel på sig med tanke på förväntningarna. Men det hinner ändra sig det också, de blir garanterat ett topplag till slut. Och ni, liksom vi, kommer fajtas runt platserna 6-9...

Huge: Är du allvarlig nu, eller är det ironi? Tycker du på fullaste allvar att Lauritz är bäst match efter match?

arnio: "Varför är det så svårt för vissa att se att #16 är bland de sämsta match efter match?"

Huge: För att vissa inte kan så mycket om hockey.
Svårare är det inte!

Tväst: Ja, d e ju tur att det finns så kunniga o nyanserade människor som dig!

« · 1279304