Brynäs IF

713060 inlägg · 7953 ämnen

Inför shl 18/19

« · 1891916 · » Till forumet


Sv: Inför shl 18/19
munkas: ”Hur mycket bättre tycker du Öhlund, Carlsson, Ersson och Boqvist blev till årets säsong?”

Sånt där går ju från år till år. Vissa år blir juniorerna betydligt bättre än man kunde förutse och vissa år står utvecklingen stilla. Utan våra juniorers kliv inför säsongen 16/17 hade vi definitivt inte nått final. Men det är givetvis ingen chock att du drar fram exemplet från den här katastrofsäsongen och framställer det som att det är samma visa varje säsong.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Idag va väl en bra dag?

Det hände ju väldigt mycket runt Brynäs idag och vi värva Kellman som flera va ute efter, och som tex Sanny trodde kunde gå in mellan Lindström Möller i Skellefteås 1a kedja nästa säsong mm!

Ibland måste man testa att vara positiv iallafall en dag varje år=)

Myling och Munkas, va tyckte ni om denna dag?
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Huss: Truppen kommer nog gå ungefär jämnt upp till slut i fråga om kvalitet jämfört med 17/18. Det är min gissning.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
honken21: Halva paret i mål vet vi ju redan. Jag tror inte det kommer ut nåt sensationellt i morgon. I vart fall inget sensationellt positivt...
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
munkas: Tja man kan ju antingen arbeta med att utveckla egna talanger vilket är det enda som lett till guld och silver de senaste 20 åren. Eller så kan man ge sig ut på talangjakt och värva spelare som i de allra flesta fall är på väg neråt i karriären. Vi kan väl vara överens om att båda har sina risker?
Om du räknar upp externa värvningar och ställer dem mot de juniorer som vi satsat på så vann juniorerna igen anser jag.
Därför anser jag att man bara ska ta in absolut spetskompetens externt.

Det är klart att laget inte är klart ännu men som sagt det går åt rätt håll.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Huss: var glad att plastsjö ens spelar i SHL, annars hade SHL enbart bestått av skitlag. Växköp är det enda laget denna säsong som håller bra kvalité. Önskar att alla lag höll denna kvalité, då hade SHL varit en riktigt bra liga.

Detta årets Växköp, guld årens SAIK, Frölunda för 2 säsonger sedan....osv. Vilken liga det hade varit, bäst efter NHL
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
munkas: och Nilsson...
Det krävs en 2-3 till starka namn för att vi skall ha en chans på topp 6. Om Palushaj och Clark sticker krävs fler. Paille kan vi räkna bort redan nu.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Ove Myling: Du tånker att Plastsjö vill värva från Smålandslagen för att få mer lokal prägel?
Han lär inte återvända till Löven i vilket fall.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
munkas: Carlsson gjorde stora steg. Gjorde väl näst flest mål av alla backar i serien.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Pajen: Men oaktat om man nu ser sig "tvungen" att ta bort någon av de manliga kommentatorerna för att bereda plats för Lena*, så behöver man ju inte ta den allra bästa i form av Patrik Westberg.

*(jag tycker också att hon är en av de bästa intervjuarna men för mycket radiokommentator dessutom utan personlig touch och bjuder inte på sig själv nog för att räknas till de bästa kommentatorerna)
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
KalleTeodor: Det lilla jag sett av Kellman så ser han ju ut att kunna vara ett bra komplement till Danielsson, kan servera med fina genomskärare. Jesper Boqvist har ju kapacitet att ta ett Lindblom-kliv nästa säsong. Den kedjan du har satt ihop där är intressant.

Att få igång Jensen igen till högre nivåer blir en svår men viktig utmaning. Har hela tiden tänkt att han behöver bra omgivning för att prestera, men kanske ska man tänka om där. Första året levde han trots allt på att vara en "joker" som överraskade och verkade trivas i den rollen. Ska möjligen skickas ner några hack i hierarkin. Tror på att sätta honom med hårt arbetande gubbar som också kan producera lite. Blomqvist och Mannberg, typ.

Annars är jag mest sugen på att få veta målvaktsparet. En riktig investering där, för en gångs skull, och jag är nöjd. Ger en helt annan trygghet.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
KalleTeodor: Hur mycket bättre tycker du Öhlund, Carlsson, Ersson och Boqvist blev till årets säsong? Möjligtvis att Boqvist höjde sig ett snäpp. Du räknar med att Bjurström och Wästfelt ska bli etablerade SHL-spelare över sommaren? Väldigt naivt.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
KalleTeodor: Du skämtar? Hur i hela friden kan du få den laguppställningen till att vara bättre än årets? Fast du räknar kanske in två klassforwards och två bra backar också?
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Huss: kan väl även vara troligt att han går till något av lagen som fortfarande spelar. Därför övergången inte offentliggjorts.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Bratwursten : Tror det laget skulle hamna i mitten av tabellen, med viss risk för att kämpa i bottenregionerna. Har en känsla av att typ Rögle kommer bli mycket bättre nästa säsong. Men vi vet ju fortfarande inte hur lagen kommer att se ut, i Brynäs fall kommer det utöver utespelare att bli viktigt med tränare och mv.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
munkas: Jag har svårt att se en uppställning som du kommer att ge tummen upp för...
Samtliga värvningar hittills har varit av bra anser jag och höjer kvalitén jämför med de vi förlorar. Det gillar jag. Dessutom räknar jag med att juniorerna höjer ett par snäpp och avancerar i hierarkin. Håller med om att Nilsson bör få konkurrens av ytterligare en klassforward (vilket jag poängterade) annars tycker jag att det går åt rätt håll.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
munkas: Håller med, ser inte bra ut. Många "om" och "förhoppningsvis" i den uppställningen. Ska vi vara ett stabilt topplag måste vi minimera dessa.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
KalleTeodor: Skämtar du? Med den där forwardsuppsättningen skulle vi åka ur innan serien ens hade börjat. Nilsson i andrafemman med Jensen och två relativt oprövade juniorer i tredje. Herregud... Skärpning nu.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Om jag "räknar rätt" så kan vi redan nu få till ex följande laguppställning (chansar på att Clark stannar):

Backar:
Simon Bertilsson, Ryan Gunderson,
Lukas Kilström, Henrik Larsson,
Niclas Lundgren, Adam Boqvist

Anfall:
Jesper Boqvist, Joel Kellman, Nicklas Danielsson
Ludvig Nilsson, Jesper Jensen, (Clark eller ny)
Daniel Mannberg, Marcus Westfält, Alexander Bjurström
Johan Alcén, Jonathan Granström, Jacob Blomqvist
Samuel Asklöf, ,

Det känns redan som en rejäl förbättring jämfört med denna säsong även om vi behöver ett par till backar och en mer klassforward.
Backsidan och hur man ska tänka med Adam Boqvist blir en utmaning. Helt klart är nog att han inte stannar om han inte får en hyfsat stor roll inklusive chansen i pp. Å andra sidan hänger väl Bertilsson lite löst vilket öppnar för en till back av klass, t ex Andersén.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Ove Myling: Madhawken placerade väl honom i Örebro för några veckor sedan? Pravda också tydligen.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Skagge: Ditt inlägg kan tolkas på så många sätt. Vill du ha Sjödda och Molin eller har du läst om det? Sedan din länk har inget med Molin att göra.

Vi har prövat det här med hjärta förut. Melin... Tommy Jonsson, nu Sjödda. Vi behöver någon utifrån som vill göra ett bra jobb och ett namn för sig själv, utan risk för att bli bekväm ("för att man är ju legend i föreningen ändå").
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Björk klar för en ännu inte namngiven shl-klubb nu. Kan väl knappast vara Brynäs?
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Vad tror vi om Bertilsson då? Kör han ett år till hos Brynäs eller ger han sig av någon säsong o hovar in lite extra cash?
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Skagge: Lite väl mycket inavel på den trojkan va?
Vi behöver någon med lite annat tänk också.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Skagge: +1 på den haha
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Någon borde ta ett skärmklipp på skellefteåsnubben som just var i bild på cmore. Samt lägga till texten ”Skellefteå visar domaren sjätte fingret”

Hue hue hue
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Sjödda som HC, in med Molin som ass? Janne VC. Kontinuitet och hjärta?
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Leonardo: sett en match sedan Brynäs åkte ut, KHK-Timrå game 7. SHL intresserar mig inte alls nu. Håller med Enaranger, ju färre matcher det blir från och med nu desto bättre!
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Leonardo: Tyvärr är Växjö klassen bätte än bägge lagen. Du kan vara lugn, växjö vinner guldet lätt
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
mattiask: ok vi tycker olika:) men han är prodif det märks och det är nästan aldrig mvs fel om det är fel! Tror knappt att han tyckte fernström gjorde fel;)
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Enaranger: Håller faktiskt med dig. Petter är en av dom som jag fortfarande klarar av att lyssna på. Tycker nog att han är den som är absolut mest opartisk av alla och säger det som faktiskt är rätt i de flesta situationer.
Wikegård är i mina ögon den tröttaste och en som faktiskt inte utvecklar sig själv något vidare som expert.
Trötta intervjuer, trötta åsikter och allt som oftast har han ett väldigt konstigt hockeyöga (vill ofta att det ska smälla, men när det är ruggigt jävla fult så vill han trots allt ha det till att det inte är så fult som det faktiskt är).
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Leonardo:

Det viktigaste i slutspelet nu. Det är ju att det blir så få matcher i varje
matchserie. Så att konkurrenterna drar in så lite pengar som möjligt
i biljettintäkter. Hoppas t.ex. på att det blir 4-0 i matcher i finalen.
Vilket lag som vinner med 4-0 spelar ingen större roll.

Fast helst ser man ju att inte Växjö vinner.
Men går Djurgården till final så tror jag faktiskt de vinner rätt lätt.
Åtminstone om de spelar som då de vann med 5-1 mot oss på
sin hemmabana.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Pajen: Hon är kass som kommentator men väldigt duktig på intervjuer, hon borde hålla sig till det.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Jag tycker faktiskt inte det är något större fel på Petter R.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Pajen: Skönt att slippa en massa genus här inne bland er kära Brynäsbröder!
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Pajen: Ser inte ens matchen jag, noll intresse av DIF och SAIK...tror dock SAIK tar sig till final...men det vore skönt om Växjö inte vinner SM :) Oavsett DIF eller SAIK som vinnare
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Pajen: hon har ju dialekt precis som pw och uttalar fel men värre med Petter som expert med inte så många rätt;)
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
När jag hör Lena kommentera får jag känslor av att det är en avslagen match i Superligan för damer i innebandy mellan Iksu-Järfälla. Och det är inte den känslan jag vill få när de är slutspel direkt. Tror nog jag byter kanal över till Allsvenskan snart.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Stefan R 63: He, he nä ge dig nu hahaha....Alcén kan jag tänka mig efter karriären, han e bra på att tjattra :)
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Leonardo: mmm kan det bli Elias Fälth som tar över efter petter:)
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Petter gillar jag. Men jag tycker det är helt otroligt att man ger Lena störst förtroende av alla kommentatorer när det finns flera bättre alternativ. En sån som Patrik Westberg som blivit jättehyllad av TV-Publiken får inte ens 1(!) enda match i slutspelet.
Antar att det är för att Cmore ska uppnå någon form av kvinno-kvot. Hade man skrivit detta på twitter hade man ju varit mordhotad av någon feminist vid detta läget.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Pajen: håller med. Hon kan liksom inte få igång slutspelskänslan i bröstet. När tex Lasse Granqvist eller Tommy Åström kommenterar så blir man laddad innan matchen ens börjat. Lena skapar inte något intresse tycker jag, hennes röst känns fel i öronen
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Stefan R 63: Han har nog mardrömmar och nervryckningar fortfarande efter finalförlusten mot Brynäs 1999 hehe.typ "Vad i helvete hände egentligen"..tomte
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Pajen: klarar inte av dryga självbelåtna petter
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Jan Grismöbel: "expert" petter sa att Dif kommer att gå stärkta efter att Dif klarat utvisnigen! Han är för sorglig o så dif pro
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Kan någon förklara för mig hur Lena Sundqvist kan få kommentera varenda omgång i slutspelet?
Enligt mig en av de absolut sämsta kommentatorerna på hela Cmore. Att hon dessutom uttalar Skellefteå som Skellefteeeee och Luleå som Luleeeeee tycker jag visar brist på anpassningsförmåga. Tror flera än folk i Norrbotten har ett innehavande av Cmore.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Enaranger: ok. Då är trovärdigheten låg.
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Enaranger: Oavsett så skulle det inte vara så konstigt, Timrå har tagit sig till SHL och måste satsa direkt precis som Mora kommer att göra med spets....det visar sig snart....
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Judas11: kan ju inte tro på ett fakers fans .
Kommentera

Sv: Inför shl 18/19
Chris11:

Signaturen Putte skrev så här.
"Anders Lindbäck ska enligt rykten spela i Timrå nästa säsong"
Kommentera

« · 1891916 · »