Brynäs IF

715146 inlägg · 7953 ämnen

Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

1450787 · » Till forumet


Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Stende89: Brynäs ligger i samma klass som bottenlagen när det gäller mål bakåt. Det är vårt PP som har räddat oss. Nu har vi nyckelspelare borta och vi vet inte för hur länge.

Vi ligger trea i serien idag men har två, i vissa fall tre matcher mer spelade. Jag är inte lugn alls.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Stende89: Mycket bra inlägg. Ser man mönstret vilka det är som har burit oss till den plats vi är idag och när dessa har fått chansen så är det just under JVM. Spela junisarna och ladda på inför avslutningen med fullkraft och få unga spelare laddade med nödvändig erfarenhet inför nästa säsong.

Skulle det sen visa sig att Dackell, Nordqvist eller Silfverberg blir borta långt in på vårsäsongen får man tänka om. Men just nu finnsi ingen anledning till oro.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Stende89: det är väl en back vi skulle ha köpt om vi nu skulle värva. Vi vet ju inte vad som pågår med Jonsson
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Vi ligger bra till i serien det än ingen kris ännu. Klart bättre att spara pengarna tills om någon blir långtidsskadad osv..

Tänk istället efter jul när Dackell, Silfverberg, Larsson, nordquist och Honken är tillbax och juniorkedjan Molin, Lindholm och Wännström tagit för sig. Vart ska vi då stoppa in nyförvärvet? Bättre att matcha dom spelarna vi har hårt nu och låta juniorer känna på hetluften och sen lägga på arsenalet när skadorna är borta och åter sikta mot första platsen.

Dackell - Larsson - Granström

Silfverberg - Järnkrok - Johansson

Wännström - Lindholm - Molin

Lauritzen - Nordquist - Ollas

Lavander - Hansen - Rodhin

Widing

Vi har allså 5!! kedjor och en extra forward. skador kommer komma och jag tror ändå vi kommer klara oss igenom detta utan massa dyra nyförvärv. Självklart skulle man landar ett SUPERförvärv al'a Jona Andersson på två år kan det vara läge att tänka om, men en spelare bara för denna säs, nja.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Burken: Ja det kan bli en mycket tuff tid nu framöver! :-(

'En stabil back hade varit mumma och även någon ny forward också!

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
arnio: Ja det kan jag hålla med om. Fast det är nog även avsaknaden av en stabil back som gör det svårt att freda sig. Det är oftast mål som kommer av att man inte kan hålla rent framför kassen nu. Antingen returer, skymd målvakt eller styrningar.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Burken: jag skrev fel, Dacke behövs givetvis i BP och inte PP. Vi läcker som såll i BP nu
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
arnio: Dacke behövs i PP? Brynäs har haft seriens bästa PP, ja till och med Världens bästa under en period UTAN Dacke. Brynäs har visat att man klarar sig bra utan honom.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
arnio:

Vi skulle behöva vaska om lite, vill gärna se följande formationer till nästa match:

 

Ekholm, Sundqvist, Ollas, Järnkrok, Wännström

Gunderson, Bertilsson, Widing, Granström, Lauritzen

Andersén, Carlsson, Johansson, Hansen, Lavander

                             Rohdin, Lindholm, Molin

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
arnio:Nog att ni vann sista bortamatchen mot Växjö! MoDo har inte fått mycket hjälp av Brynäs i år. Medvetet val eller? ;-)
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

70 Rodrigues: Brynäs vila och LHCs matchande och lite hetare vilja tror jag avgjorde det här. Visst bjuder vi på ett par kassar men billiga utvisningar påverkade också. Lauritzens misstag blev dyrbara men samtidigt så gjorde vi bara ett framåt och det håller inte och hade stolpar, ribba och domaren varit på vår sida så hade vi tagit poäng trots att fyra av våra bästa spelare saknades.

Med Honken i målet, Dacke, Nordan, Larsson och Silverberg så hade vi givetvis vunnit med en klackspark. Dacke behövs i PP och de andra i offensiven. Bittert i alla fall att förlora men jag är inte orolig för fem öre. Det här blir nog bra tillslut.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Tväst: Men självklart så tycker du det o skulle han imorgon värva två spelate så skulle du tycka att det var det enda rätta att göra :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Clarence:

Jag tycker Sundlöv gör rätt som avvaktar, ska man förstärka så skall det va en spelare som verkligen gör skillnad. Jag tror knappast vi har råd med både offensiv o defensiv spets så vänta o analysera behovet.

Visst, en stark, defensiv back har vi väl alla önskat oss..... men när värvningsfönstret börjar stängas kanske det är en målgörare som saknas mest.

Förra säsongen försvann ju profilerna lagom till slutspelet börjat..... kan vi be om att dom istället alla är i form fram på vårkanten?

Jag tror absolut att det kostar mer än det smakar att gardera med ALLT som vi tror oss behöva framöver.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Jag upprepar det jag sagt tidigare. Även den här BIF-upplagan kommer visa sig vara alldeles för begränsad i kvalité för att vara med i nån guldstrid framåt våren. Det kan komma att bli en jämn och tuff kvartsfinalserie mot det lag de får, men de ryker nog till slut på ett alltför tunt material, som Sundlöv inte valt/velat/kunnat förstärka i motsats till de andra sportcheferna. Det är vad jag tror och en uppfattning jag inte kommer ändra på.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
ja o varför inte ta målisen när vi hade sista power playet men dåligt att inte våga...
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Bissett_19: Håller med, nu om inte förr ska han kliva fram.

Hansen överlägset bäst i Brynäs!

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Huge:

Widing är ingen ordinarie spelare om och när alla är tillbaka igen,karln är total iskall .
Det är ju i såna här matcher man vill att en sån som Widing ska kliva fram och leverera när så många andra nyckelspelare är borta.
Bäst ikväll var Hansen helt klart.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

rafalski: "Vi torskar pga att vi saknar en drös spelare och att de som måste kliva fram (Widing, Lauritzen) inte gör det. Annars en stark insats med tanke på förutsättningarna med extra plus för Hansen."

Bra analys.
Molin/Lindholm/Wännström för en otacksam uppgift pga mkt BP och PP-spel där dom blir bortplockade. Gör det bra i övrigt mot tufft motstånd, dom kunde ju ha fått debutera mot lite enklare motstånd än ett uppåtgående LHC på sin hemmaplan.
Som du säger: Widing känns som en större gåta än LJ, händer inte mkt där.
Lauritzen både slarvig och har otur ett par gånger idag.
Blir för ivrig när försöker ta tillbaka pucken efter en misslyckad dragning och drar på sig en tvåa som ärligt talat såg lite halvbillig ut.
Särskilt med tanke på de high sticking domarna missade i parti och minut ett tag.
Med lite flyt hade ett par av stolp/ribbträffarna resulterat, vi hade fått med oss nån pinne hem och alla hade varit nöjda.
Större är inte marginalerna trots allt, även om LHC vinner rättvist idag.
Har svårt för den där pajasfinnen i målet, nästan jobbigare att tugga hans flyträddningar och sköldpaddeutflykter än det är att svälja Jämtins upptåg.
Nä, lite julvila på Nordan, Dackell och Silfverberg nu och sen är vi tillbaka med fullt manskap den 30:e...

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
arnio: Misstagen innebar baklängesmål. Antagligen Lauritzens sämsta match någonsin i Brynäs, men förhoppningsvis var det en engångsföreteelse och inte landslagshybris. Tycker att fjärdekedjan gjorde en OK insats, spelade 0-0 och blev inte överdrivet tillbakapressade. Ungefär vad man kan förvänta sig av en fjärdekedja. Däremot var inte de andra kedjorna tillräckligt bra. Fast Hansen såg ovanligt pigg ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Burken: Och allt det där får vi till en rimlig kostnad. Som inte kommer att inkräkta på nästa års spelarbudget? Ja i så fall... Vad faan väntar dom på?
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Huge: I fjärdekedjan kostar det inte så mycket att gödsla med egna talanger. Säg till mej när du hittar en linköpingsfostrad spelare i NHL.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Jajjen: Det finns ingen som helst logik i ditt resonemang. Genom att stasa i år så har man dels fåctt chansen att testa en spelare och ge honom förlängt om det skulle funka bra. Dels så ÖKAR man chansen att ta sig fölrbi tröskeln som stoppat Brynäs de senaste slutspelet. Väl i SEMI så kan vi gå långt och DÅ rullar det in många sköna slantar som överskrider den summa man får betala för en förstärkning.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Jajjen: Har för mig att LHC ändå är ett av de lag som har flest egna produkter i laget. Har väl dessutom en bra junisverksamhet, såvitt jag förstått.
Men det hindrar ju inte att dom ändå känns som ett genuint köpelag, på nåt sätt...    :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Huge: Ja Anders Berg är en riktig vinnarskalle....
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Anders Berg: Kanske beror på att ingen av Brynässpelarna blev intervjuade inför matchen av Hockeysverige.se.
Eller vad tror du?
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Huge: Ja, jag hoppades! 

Nej, menade väl mest att jag inte hörde något liknande från någon av Brynässpelarna före matchen.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Linköpingsprodukten Söderberg på TV. Intressant...

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Burken: Bättre att satsa pengarna på nästa säsong. Då kommer dom garanterat behövas.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Burken: Nöjd o Jante är ju Brynäs i ett nötskal. Sveriges "bäste" sportchef har gjort det igen. Tappar man så många viktiga spelare pga skador o sjukdom så är det fruktansvärt korkat o naivt att inte säkra upp detta, detta kan kosta oss massor.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Anders Berg: "Söderberg gick ut och lovade vinst ikväll, han fick rätt. Bra inställning!"

Och vad hade du väntat dig?
Att han skulle lova förlust?
Goddag yxskaft....

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Zappaholic:Jo då, det är positivt om Brynäs slipper betala 300 000 kr/mån för en spelare som sitter på bänken. 
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
sylf:Bättre att #16 få stila sig trött..
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

foppa78: Brynäs gör vad de kan. Idag hade man inte margnialerna med sig. Detta kombinerat med att man skänker bort det så viktiga 2-1 målet när man hade LHC i gungning. Klantigt? Ja kanske. Otur? Ja kanske.

Jag tycker att det är konstigt att Sundlöv inte har förstärkt laget. Dackell har varit borta forever. Nordan är en sjukstuga. Sedan nu silfverberg som kommer att vara borta länge. Och Johan Larsson på JVM

Jag tycker att det finns en farlig nöjdhet och det skulle inte förvåna mig om det kommer att bli fler skador på nyckelspelare nu när de dår slita hund.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Jajjen: Ja, och vi står där med vår juniorsatsning uppkörd i arslet!
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Nu skiter jag i detta. Sur jävla förlust. Skit, skit, skit.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Qvarre:Tycker jag oxå, men när EN spelare anser sig vara större än laget så blir det N O L L  P I N N A R tyvärr.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Lindström: Vi torskar pga att vi saknar en drös spelare och att de som måste kliva fram (Widing, Lauritzen) inte gör det. Annars en stark insats med tanke på förutsättningarna med extra plus för Hansen.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

När köpelagen handlat klart spelar FBK och LHC final frampå vårkanten. Spännande!

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Anders Berg: Vet inte om jag vill kalla det inlägget positivt. Jag kan dock lova att det gör inte ont att vara lite positiv emellanåt. Seså, krysta fram någonting någon gång...
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Lindström:
Hade det varit stolpe in i stället för stolpe ut så hade PPet varit succé. Tycker vi är värda i alla fall 1 pinne men det vela sig inte.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
foppa78: Julen kan dra åt helvete!
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

God jävla förlust jul fan va tungt! TOMTEN FINNS INTE!!!

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

sylf:Ja att inte Tommy såg att efter 2 bjudningar och 7775 dåliga beslut på 2 perioder av han att han behövde ställas åt sidan gör att man kommer att tänka på NC....

4è linan som vart bra ställs istället åt sidan.

Å nu ska han dutta i 6-5 oxå S U C K

Bif förlorar idag pga dåligt PP och en spelares dåliga beslut.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Zappaholic: Då missade du när jag skrev att de borde trejda bort Widing och Jonsson. Det var ett mycket positivt inlägg, speciellt med tanke på Expressenartikeln jag följde upp med. 
Kommentera


Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Söderberg gick ut och lovade vinst ikväll, han fick rätt. Bra inställning!
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Anders Berg: Tror aldrig jag sett en positiv kommentar från dig, även när vi spelar bra, vilket vi iofs inte gör ikväll. Vad håller du på för lag...innerst inne??
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Bissett_19:
Svedbergs fel det första. Att hålla klubban i isen är det första man får lära sig som målvakt.
Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11

Det är Lasse Jonsson-varning på Lauritzen idag.

Kommentera

Sv: Linköping HC-Brynäs IF Tisdagen 20/12-11
Härligt Lauritz, det lönade sig!!
Kommentera

1450787 · »