1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{5915}: skiter fullständigt i vad ni tycker. Att sprida lögner verkar dock vara er grej, borde ha lärt mig vid detta laget

{5915}: tycker man kan väva samman diskussionen om ekonomi och egna produkter. Brynäs har inte lika god ekonomi som en del andra klubbar, det som skiljer Brynäs från klubbarna som är bakom oss i ligan är just att Brynäs har en överjävligt bra ungdoms och juniorverksamhet. Det är liksom Brynäs usp både i en konkurrenssituation sportsligt som ekonomiskt (Lägre lön på juniorer, mer lön till spets). Brynäs är ju inte som real Madrid eller Barcelona och kan släppa spelare vidare för att man redan har så bra lag. Brynäs har ett mediokert lag och släpper ändå spelare.

Därför är det beklämmande att man är så dåliga att utnyttja denna usp. Det vore, som andra varit inne på, verkligen illa om Molin och rensfeldt går till andra shl klubbar nästa säsong. Då ger vi ju dessutom bort vår usp, utvecklar spelare åt andra klubbar.

Jag var tidigt ute och kritiserade bz för just detta; att han släppte egna juniorer och tog in boforsare. En tydlig felrekrytering av föreningen som kan kosta att en hel generation bra spelare som Brynäs utvecklat som gör succé på annat håll i shl.

*usp= unique selling point

Så hockeyjudas har hittat till fel rum igen . Han ger sig inte.

Judas11: 150k i månaden för Martin Lundberg.
Ja det är fanimej gratis för en kille som Saik verkligen ville ha.
Dessutom som nog alla klubbar hade velat ha.

Tror du verkligen att den summan stämmer?

Ja lev du i den tron. Det är nog enklare för dig.

Judas11: men logga in på växjöboken och gråt ut då. Intressant att du valt namnet Judas , historiens pengakåtaste individ! Lägg dina 30 silverpenningar på en ny legoknekt du.

Alltså att ingen i FBK har gjort J Lindström till invalid är ett under.
Hur mycket skit ska idioten få gör innan han stängs av?!
Han har totalt avsaknad av respekt för andra spelare.

Leonardo: Kan säkert gå hela vägen blir iallafall inte förvånad om dom gör det

mk: vad tror DU själv att han kostar? Få höra nu. Enligt rykten här säger mig i trakten 150-200k i månaden. Mer än det skulle han bli den kanske bäst betalda i växjö, finns inte en chans

Judas11: Förhelvete Judas !!! Köpsjö mörkar dom riktiga kostnaderna för deras lag . Som är bäst i europa . Du vill få oss å tro något heelt annat . En idiot fattar att dina siffror är friserade . Snälla lämnadenna bok å sök upp köpsjöfans om du finner några . Ditt nick stämmer bra med köpsjö som förening i svensk ishockey .

pjåtor: Å andra sidan spelar FBK dåligt, de bjuder dem på allt, tycker Brynäs spelar bättre faktiskt än FBK....mn jag tror DIF är laget att kunna slåt ut Växjö om nu inte vi klarar det i kvarten..lossar vi imon är det kört tror jag , vinner vi blir det en rysare..så lite som behövs ju :)

Jan Grismöbel: jepp, dom mörkar också för hockeynämnden. Rahimi fick böter som visade sig att han tjänar 150-200k i mån, Welch fick böter som visade sig tjäna 50-100k. Växjö mörkar, Brynäs fans vet bäst. Borde anmäla det!

Judas11: Om vi säger att de dyraste trupperna i SHL inklusive bonusar etc ligger på runt 60 miljoner skulle jag hävda att Växjös ligger på 80-90 miljoner. Det krävs riktigt feta löner för att Fasth, Rosen, Kiiskinen, Rasmussen, Pesonen, Lundberg m.fl. Ska välja just Växjö istället för KHL. Intresset borde ha funnits från öst...

munkas: måste jag ens kommentera detta? Växjö är redan Roséns och Fasths hem. Fasth byggde ett hus här innan han ens kom hit. Planen var alltid att avsluta karriären här. Rasmussen var riktigt besviken att han inte lyckats ta guld här innan han begav sig till NHL, nu ser han möjligheten. Ja, han kostar säkert ändå. Men det finns inte en enda spelare som har en lön på över 250k här. Inte längre. Rosén hade det, det var innan han gick ner i lön senaste säsongen.

Judas11: Haha men är du allvarlig judas 😂 Rahimi var jagad av alla toppklubbar och valde Växjö för att han fick mest pengar där. Aldrig att han sitter på under 200k, alltså aldrig. Welch också.. 50-100? 1:a april är inte ännu. 150-200 skulle jag gissa.
Växjö har garanterat den dyraste truppen av alla lag, och det med marginal. Alltså utan tvekan.

Mrassarson: När de blev avstängda, VARFÖR fick de böter som motsvarar en lön på 150k-200k och 50k-100k? Snälla, svara på detta.

Judas11: Det kan jag inte svara på. Men det finns ingen tvivel om att de tjänar mer än det du skriver. Växjö är SHL:s svar på Manchester City. De erbjuder alltid högre än konkurrenterna. De har gjort en satsning i Växjö och det gillar jag, jag menar inte så. Men att inte medge det själv är lite löjligt. Det som skrevs nedan köper jag, om de andra klubbarna ligger på 50-60 miljoner tror jag jag definitivt att Växjö har 80-90 miljoner.

Judas11: welch 50- 100 k låter ju djävligt troligt . Vem försöker du inbilla ?
Ingen i denna bok . Lämna nu snälla . . Vi är inte intresserade i sagor . Å rena lögner .

Mrassarson: jag skriver ren fakta. Motsvarar inte bötesnivån till det man får i lön? Ja eller nej.

Judas11: Säkert inte i varje fall. Jag vet inte vad som händer och beslutas bakom stängda dörrar hos difiplinnämnden.

Jan Grismöbel: jag vet att det svider. Men Welch återvände till hockeyn enbart för att kunna lira OS. Brydde sig inte om pengarna

Judas11: Det är som att säga att Anssi Salmela inte brydde sig om pengarna..

Judas11: Lex Malmö i början av nittiotalet . Vet inte hur gammal du är ? du kanske inte upptäckte ishockeyn föränn efter 2010 . Bubblan kommer sprcka . Å kvar sitter skattebetalana i Växsjö med notan . !!

Mrassarson: hur då? Slutade salmela med hockeyn och kom tillbaka när han såg sin chans till OS spel? Och för knappt några pengar alls? Jag säger det igen, jag_skriver_fakta. Jag vet att fakta ogillas starkt här

Judas11: Vad man deklarerar för bruttoinkomst per månad i Sverige och vad man får totalt i "lön" kan vara två fullständigt olika saker. Hört talas om pensionsinsättningar? Kapitalförsäkringar? Optioner? Utlovade bonusar som betalas ut långt senare? Har på känn att man varit rätt kreativ i Småland.

Mrassarson: judas talar stundom som den blinde slåss och jag kan ej förstå hur alla livnär denne med att svara och bestrida inläggen. Det ger denne endast mer energi att fortsätta provocera i denna tråd. Vi slutar nu tycker jag.

Judas11: Salmela var/är en legoknekt som bara spelade där han fick bäst betalt . Å Köpsjö har ju ett helt lag med knektar . Lönebeskedet skickas från Växsjö kommun hus .

bänknötarn: fast detta har inget med bötesnivån att göra. Bötesnivån är den enda som säger den riktiga lönen i hockeysverige

Judas11: 3 miljoner i sign-on är förstås möjligt utan att det syns på bötesnivån.

Mycket snack om detta Växjö hela tiden så varför inte ha en tråd som heter Växjö !? Är ganska less och bryr mig NADA om den lilla klubben..

pjåtor: Bra så, nu slutar vi. Detta kan gå för evigt

Judas11: Om du sätter dig ned och tänker efter lite så kanske polletten trillar ner om en stund... Axle San har rätt, det finns många sätt att betala ut pengar om man verkligen vill. Och i ett högskattesamhälle som Sverige finns alla incitament att göra det. Den officiella månadsinkomsten är bara en del av sanningen, och en del av spelet med skattemyndigheten....

Hur anmäler jag domarna som fått Boqvist avstängd efter att ha fabulerat ihop att Boqvist skulle ha knuffat linjedomaren? Måste väl finnas en nämnd som granskar domare som hittar på saker?

Judas11: Antar att du inte har många kontakter inom gamet. Med all respekt, men det märks att du inte har en aning om hur det fungerar med sign-on fee m.m. Det är ingenting som Brynäs-fans hittar på utan allmänt känt inom sporten. Du är välkommen här men du slösar bara din tid om du försöker övertyga någon annan än fanatiska Växjö-fans om att ni inte har en dyr trupp med massa legoknektar.

Judas11: Du håller på Köpsjö fakers Sveriges mest plastiga, kommundopade, pengafifflande och luftslott till förening / lag så SHAAAAAAAAAAS!

bänknötarn: det här gillar jag. Alltså det finns ju en jävla massa sätt att kringgå mycket här i världen.

Ponera detta:

Spelare från Nordamerika får en rejäl påse pengar för att skriva på ett kontrakt, såkallad sign on bonus.
Får sedan en sk ”minimilön” i Sverige, bil och lägenhet.
Efter avslutad säsong, när spelaren är hemma igen kommer nästa påse pengar indimpandes, en såkallad sign off bonus.

Billigt för klubben, billigt för spelaren.

Dock ett risktagande. Vad sker om spelaren blir skadad? Det finns inga pengar att få genom försäkringar för att värva nytt tex.

bänknötarn: Växjö? Öster heter väl laget i den stan?

{8399}: Jo, sign-on ska gälla även på bötesbeloppet. Man räknar ut hela snittlönen under säsongen.

Judas11: Om du redovisar fakta på allvar - länka tack. Annars är du bara ännu en lögnhals från Växjö.

Skrubben: Inte så Madhawk redovisar bötesbeloppen.

Peja: Det finns inget i anmälan om att han skulle ha sagt nåt.

Inkazar: Ja, det var en massa snack om det gällande Zaborsky förra säsongen. Lönekostnaden var inte stor i relation till hans signing bonus.

{5915}: Alternativa fakta är också fakta, fast på ett annat sätt liksom.

{2064}: Växjö Lakers = Vita huset light

Judas11:

"skiter fullständigt i vad ni tycker. Att sprida lögner verkar dock vara er grej, borde ha lärt mig vid detta laget"

Om du nu skiter i vad vi tycker, vad ska du då hit och göra?

Judas11: Måste man förklara detta alltså. Böter baseras på månadslönen man plockar ut. Den innefattar inte ev bonus för att krita på kontraktet, övriga bonusar samt pengar som går till pension.

Säg att du får halv mille för att skriva på sånt du ju redan drygat ut din ”månadslön” med ca 40000kr. Sen kanske du väljer att lägga undan halva din lön att ta ut o pension. Siffror som inte syns för oss.

PS. Såg att andra redan varit inne på samma spår efter jag svarat.

Chanzone:
Växkö mörkar säkert för DN också.

Matchdaaaaaaaag!

Förlängning hänger i luften !!!!

{8399}: Bra sits han satt sig själv i den där BZ....

{2064}: Äh, vi har ju Liljewall, Nilsson och Mannberg 👍

{8399}: Weltklasse...

« · 1884362 · »