1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742085 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
mikenomad: Visst kan Brynäs ses som en grå massa, men samtidigt så var vi väldigt svårslagna oh hockey är ju som bekant en lagidrott.

Men förutom Brendl så vidhåller jag att det finnsen del toppar i Brynäs. Nick Angell för att nämna en. Även Dackell visade att han är bra offensivt med. Defensivt är han en av ES bästa. Om vi nu skall titta på statsen så ser man ju omgående att Brynäs gråa massa var bättre än timrås toppar. Skador eller inte så hjälper det inte med bortförklaringar, såna har aldrig gett guld.

Styrkan i Brynäs den gångna säsongen var att det var många olika målskyttar och man slapp sätta hoppet till att ett fåtal spelare skulle kliva fram.

Jag har aldrig tålt Challe och kommer aldrig att göra det. Han är en sprätt i mina ögon och jag sätter mina pengar på at han är den första tränaren som får sparken den här säsongen. Han kommer att jobba som tomte på NK till jul...

mikenomad: Sen är det et faktum att det är bra att ha en bred trupp nu när man spelar hela 55 omgångar...Det finns ju inget som säger att man tar in extra kompetens till slutspelet....OM nu det skulle behövas.

GävleLasse: "Om vi nu skall titta på statsen så ser man ju omgående att Brynäs gråa massa var bättre än timrås toppar."

Timrå placerade sig på femte plats, Brynäs på sjätte..?

Dream Team: För att Boork hellre toppade formen till slutspelet än placerade sig så bra som möjligt i tabellen. Det handlar om prioriteringar. Jg har själv spytt en hel del galla över hur de avslutade serien.

20 Lindgren:

din räkning ser ganska kompliserad ut och är mer kompliserad än den behöver vara. i samma tabell som du varit och räknat finns en summering av all hans statistik och den säger så här.

Pavel Brendl MOR RW 54 34 23 57 -6 34 211 38.10% 0:2 980min

behöver inte vara svårare. jag har klistrat in listan och markerat men "sånt" tecken kring summeringen.

därmed har jag inte sagt att brendl är en dålig spelare. tvärtom han e riktigt bra men måste omges av rätt typ av spelare och om han blir det återstår att se. men det tror jag finns i brynäs.

SPELARSTATISTIK

"Summering"

Poäng - Mål - Assist - Plus/Minus -
utvisningsminuter - Skott på mål -
Tekningsprocent - Straffar - Spelade matcher -
Total Istid - Istid/Match

Målvaktsstatistik:
Räddn.-% - GAA - Skott - Räddn.

Diverse statistik:
EQ - Poäng - Mål - Assist - Plus/Minus
PP - Poäng - Mål - Assist - Plus/Minus
SH - Poäng - Mål - Assist - Plus/Minus
Skott - På mål - Utanför - Totalt - Proc.

Snitt - Poängsnitt - Målsnitt - Assistsnitt
+/- - Plus - Minus - PP+ - PP- - SH+ -
SH-Utvisningar - 2 - 5 - GM - MP - Snitt
Backar - Poäng - Mål - Assist - +/-
Forwards - Poäng - Mål - Assist - +/-
Juniorer (födda 1987-) - Poäng - Mål - Assist - +/-

Gusten:

så då menar du att det ska vara: 57 TP + ca 25 i pp. wow 82 poäng och inte hamnar i nhl. då måste brynäs ha slantat upp ordentligt.

Barbapappa: 57-32= 25 Plus minus innefattar ju inte poäng gjorda i PP

Brendl hade 32 poäng i PP dessa kan allså inte tas med i statsen. Vilket gör att han var inne på 32 mål bakåt det är ju en viss skillnad

GävleLasse: skall man vara petig så kan ju Brendl varit inne på nåt eller några av de 11 målen som ni släppte in i PP, för de räknas.

GävleLasse: Tre i samma match mot MoDo har jag för mig :)

GävleLasse:

men om det ena räknas i men inte det andra så är det märkligt att dom har nåt som dom kallar för summering. för i en summa skall allt vara medräknat.

I en omröstning på Modos sida är Brynäs det elitserielag som är mest unnat att ta SM-guld, efter den egna klubben...
Jag som länge trott att Brynäs stått väldigt lågt i kurs hos Modoiter. Där ser man...

Clarence: Det kan ju, givetvis, bero på att det är övervägande brynäsare som röstat på det alternativet.

Paddan: Ja, kanske det. Ödmjukhet och unnsamhet gentemot andra klubbar är väl inget tvättäkta Modoiter gjort sig kända för,precis...

Clarence: Till skillnad mot för dig då eller?

Barbapappa: Ja man kan tycka det. När det gäller stats så ligger vi långt efter NHL...

Åter till Brendl och hans minus.. Han var ju i bra sällskap om man säger.

Kultanen -16
Kurvinen -14
Granström -11
Tuokko -10
Elomo -8
Jardine -8
Johnsson -7
Johansson -6
Brendl -6
Bergqvist -5
Huml -5
Beaudoin -4
Wessner -4
Bogg -2

GävleLasse:

jo det var han absolut, vore ganska dumt att ens försöka förneka;D

vilka tror du kommer att spela med honom då?
kör ni på hela femmor eller? är det fasta kedjor och alternerande sju backar eller?

Brendl kommer att vara outstanding i Brynäs den kommande säsongen. Vem kan hota honom om platsen som Brynäs bästa spelare säsong 07/08? Janne Hauthonen? Mathias Månsson? Vem tror ni?

Jonte321:
Brendl var inne på 36 minusmål under förra säsongens grundspel.
Ingen brynäsare klådde det.

Jonte321:
Den som lever får se

rackham: Apropå Sunna, fick denna rapport från en kollega
"Sunna gjorde mål i gårdagens internmatch. Enl rapporter visade han visade han prov på fin teknik & kvickhet. "

Metal Guru: Med andra ord gick han plus minus noll eller?

fighter:
nej, han gick minus.

Huss:

Ja, hans jordfräs-spel passar i AS... kvick och energisk är han utan tvekan. Om han kan lugna ner sig lite blir det säkert bra. Gör man 38 points i Superelit så har man visat att man kan producera, nu handlar det om att tillgodogöra sig det Allsvenska spelet.

Huss:
Stämmer såg dock bara 2 sista perioderna av internmatchen förvånades annars av att Julle såg så pigg ut...

Clubsport: skriver som en kratta ser jag, det spelades 3*15 min och jag missade första perioden menar jag.

Huss: Självmål eller?

Angell till Brynäs tidigast den 20 oktober. Innan dess så spelar han i Tappara.

70 Rodrigues: Lägger in länken.

Bissett19:
är han "botoxad"?

claesw:

"PUOLUSTAJA NICK ANGELL ALKUKAUDEN TAPPARASSA"

Bissett19: Tidigast den 20 okt kan alltså betyda att han kommer fan så mycket senare? Nu ska jag ta ut djuren :-)

Morin lånas ut

"[01:01]

GÄVLE " ISHOCKEY Linus Morin fick i går beskedet om att han inte tar en plats i Brynäs trupp den här säsongen.
Nu lånas han ut till någon allsvensk klubb - vilken är inte klart."

tjugo8: Jaha, det var ganska väntat. Så här tror jag om hur det kommer att se ut.

Niclas Andersén (J20/utlåning när Hulkonen/Angell ansluter?)
Jonathan Carlsson (J20/utlåning när Hulkkonen/Angell ansluter?)
Juuso Hietanen
Daniel Johansson
Markus Kankaanperä
Peter Nolander
Tommy Sjödin
Jörgen Sundqvist

Linus Morin (Lånas ut)
Nicholas Angell (Kommer i slutet av okt)
Antti Hulkkonen (På väg tillbaka från skada)

Gynge ev t Löven...

Hoppas det ej blir så utan att Richard får en rejäl chans i Brynäs A-lag
Inte alls ngn bra signal för rekryteringen av kommande talanger;
"Brynäs tar hit de mest talangfulla men ger dem ej chansen"

skicka Ingenjör Karlsson istället...!

tjugo8: Nej, Boork tycker om Karlsson. Han är ett ledarämne och en blivande kapten, ja så lät det i början på förra säsongen i alla fall.

Boork går sina egna vägar helt utan någon tanke på vilka följder det får. Brynäs storsatsar på juniorverksamheten och tar, precis som citatet säger, in talanger men dessa lånas ut, eller skickas ner i J20...

GävleLasse:

Sebastian Karlsson är ingen ishockeyspelare, punkt.

tjugo8: Men uppenbarligen så tycker din idol Boork det..

GävleLasse: Ja, fackmän brukar i regel vara bättre kännare än lekmän och läktarcoacher, oavsett vilket område det gäller...

Huge: I regel ja.... att jag var ironisk inser du nog.

Som det verkar så har Boork lyssnat på mig och har börjat köra laget som jag sagt hela tiden. Och nu har ju i ala fall man lagt grunden till en ny "trend", även fast den kan få ett abrupt slut redan ikväll. Men det vore ju inte konstigt för Frölunda är ju ett bra lag och det skulle inte vara någon konstighet alls om vi förlorade mot dem. Brynäs behöver inte ens göra en dålig match för att få stryk. Däremot så känns det som att Frölunda behöver göra en mindre bra insats för att förlora. Tre tuffa matcher stundar och det ska bli högintressant att se vad som händer när Nick kommer på måndag. Vilken back får kliva åt sidan? Mitt tips är att någon av juiorerna får kliva åtsidan. Jonte C ligger väl närmast tillhandsäven fast jag nog hellre ser att Sunken bänkas.

En annan följd jag hoppas på är mindre speltid för DJ i PP.

GävleLasse: Mindre speltid i PP för DJ känns som en självklarhet när Angell kommer. Angell måste ju spela PP och han måste ju ta istiden från någon/några.

Angell-Brendl bör bli backparet i den första PP-uppställningen, men skulle inte bli förvånad om DJ får stanna och Angell får lira i andra PP-uppställningen...

Tror också att Carlsson blir den som får lämna, men det känns naturligt. Låna ut honom, han behöver spela fler seniormatcher innan han klarar av ES-tempot.

GävleLasse: idag kommer jag att hålla på er mot sillstryparna,hoppas dom får åka buss hem utan poäng.

fighter: Ja man kan ju hopas att det blir vinst, fast det blir svårt. Jag tror på delat pott ikväll och torsk i returen i nästa vecka.. så får Timrå betala för det ;)

Forumet har blivit ett "knas"..)) Kommer ihåg historiskt sett andra som mer lr mindre avrättats med ord när man diskuterat annat än hockey..) Nu för tiden så diskuterar man mer ett Tvprog som suger "galla" ist för ishockey och i synnerhet Brynäs som sig bör. IDOL-IDOL-IDOL-IDOL ÄR GREJJEN, brynäs vad är det?????? Förunderligt föränderliga kan mänskligheten vara..)) SugVe åt det! (4-1 till oss senare under dygnet)

VBgr: ja nu var ju inte du här och förde en intressant diskussion rörande Brynäs.

Du menar väl inte att andra skribenter ska diskutera åt dig med. Det får du fan göra själv.

fighter: Jag hoppas på noll poäng till båda lagen. :)

GävleLasse: 4-1 till oss senare under dygnet,,Du har väl kännedom av att jag håller på Brynäs??? Det handlar väl om ishockey och Brynäs..))

VBgr: Vad det handlar om är att folk, oftast Brynäsare sitter här och umgås. Fins det inget speciellt att diskutera så pratar man om annat. I det här fallet idol.

du har väl förmågan till selektiv läsning? HS finns för att hockeyintreserade skall kunna byta åsikter, träta och umgås. INTE för att underhålla dig.

Köp en bok.

GävleLasse: Förslagsvis en bilderbok... ;-)

Peja: Saxat från GD:

"Brynäs assisterande tränare Olof Östblom säger att hela femman känns lyckad.
- Vi tyckte inte att vi fick ut det vi ville av Brendl när han spelade i förstakedjan, men nu känns det som att han passar in i sin nya miljö. Det är inte bara kedjan utan mycket handlar ju även om Danne Johanssons uppspel och att Niclas Andersén finns på den andra backplatsen och tillför tuffhet och ett litet enklare spel."

Kanske kan ge en fingervisning om hur man tänker rent generellt och inte specifikt vad gäller PP.
I PP får man iaf angenäma "problem" när Nic kommer tillbaka. Känns lite som att både Danne och Nic funkar bra i PP men där Nics bössa och offensivlusta överväger vid val av PP-backar.

GävleLasse: jasåru säger det,jag tror inte att kaffegänget vinner i eonladan oavsett hur det går mot frölunda.

« · 896405 · »