Brynäs IF

705163 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 18/19

« · 1945860 · » Till forumet


Sv: Silly season 18/19
Någon mer än jag som undrade varför Sallinen körde i dubbla linor från andra hälften av tredje perioden istället för Bjurström?

Sallinen hade mest istid av samtliga forwards ca 20min.

Vet inte om det var ett försök att få "igång" honom.
För logiskt sett borde ju Elefalk gått in istället, om nu Bjurström blev bänkad/småskadad.

Det verkar faktiskt vara Kousal som är den drivande kraften i 2a linan, men att de två kompanjonerna inte är på samma nivå.

Aja skulle sitta WonderBar med en "duktig" nyförvärv till den linan.

Heja Dacke friskt humör, det är det som tjecker gör.
Heja heja.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Va, håller ni på än :-). Ok, vi återgår väl till Hockey snart igen. Men en till, det var ju Göteborgshumor, så ni får la tänka er dialekten för ert inre öra:
Kal å Ada hade blitt bjudna till Beda å Osborn på julkalas. Det blev en ganska blöt tillställning om man säger så. När det på småtimmarna var dags att gå hem kunde de inte hitta Kal. Han var borta. Dom leta å leta. När de hade letat i gott å väl tjuge minuter kom Kal framkrypande under julgranen.
Ada utbrister: "Men Kal, va gör du bakom grana?"
Kal svarar: "Grana? Jag har vatt i skogen å sketet"
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Tror vi har kommit upp till nivån då vi kan jäklas med norrmännen lite nu.


Vet du, varför norrmännen inte ser Hulken på TV?"










"De går när det blir grön gubbe."
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Forsberg 1978: Vet du varför så många Brynäsare hatar att fiska?

De får spö av Färjestad och torsk av Frölunda.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Anders Berg: På lacken haha
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Anders Berg: Hur vet man att en bil är från Jamaica? På reggae-streringsskylten.

Hur vet man att en bil är från Istanbul? Man ser det på vindrute-turkarna
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Metalman: Vet du hur man ser att en bil är från Polen, ska det vara. :-)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Upp till bevis Dacke.... F5....
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Detta blir en spännande dag.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Oj...lite hederliga vitsar i HS :) fick man dra på smilbandet så här på morgonen:)
Hoppas att det blir klart med något/några nya spelare idag

Vet du hur man ser att någon är från Polen..polacken
Mannen målade om staketet vitt,det var vitsen
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben:
Ja med tanke på vad Elefalk har att ge så tycker jag absolut han bör gå före vissa andra.

Ta en sån som många sagt, Alcén. Händer inte skit mycket kring honom. Ibland kan jag komma på mig själv när jag kollar matcherna, Alcén...? Är han med idag?? Likaså tycker jag Nilsson inte har något att komma med överhuvudtaget. Var lite impad av Nilsson direkt vid tränarbytet men det händer ingenting där heller. Bara tuta och köra och ingen tanke i något konstruktivt. Sen har vi Mannberg som jag inte blir klok på. Tycker han blandar och ger alldeles för mycket. För att inte tala om Rohdin och Blomqivst som match efter match inte visat upp nånting i stort sett. Kan blixtra till emellan åt. Men det händer allt för sällan. Båda dom får ju dessutom massa extra speltid. PP bla. Nej Sunken måste våga mer. Varför inte något sånt här till imorn?

Boqvist Kellman Danielsson
Forslund Sallinen Kousal
Elefalk Blomqvist Bjurström
Nilsson Mannberg Rohdin
Alcén

PP1:
Gunde, Nicke, Boken, Joel, Elefalk

PP2:
Victor, Sallinen, Kousal, Forslund, Bjurström

Wake up call som heter duga!! Tror inte det hade blivit ett dugg sämre. Snarare tvärtom. Men det är vad jag tror. Men Sunkan vet nog bäst 😊
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Pettisbif: Läge att bänka Alcén. Han har varit vår sämsta spelare sedan kontraktsförlängningen. Vilket sammanträffande 🤔
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Pettisbif: Det var ju snack om att Elefalk skulle eventuellt få en annan roll mot Luleå sist.
Men han hade väl inte ett byte vad jag såg.

Det lilla jag har sett av honom tycker jag har sett betydligt mer intressant ut än vissa andra, ska vi säga något tröga spelare.

Dit jag vill komma är att någon underpresterade spelare i lägre hierarkin, kanske skulle behöva nöta lite bänk till förmån för Elefalk.

Vill inte hänga ut spelare, men det finns ju några som borde kunna få ett Wake Up Call.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Kan med 99% säga att det är imorn som det kommer presenteras något eller några nya, om det nu ska värvas.

En perfekt dag för Dacke och klubben.

1.CMore studion kommer garanterat ta upp det isf. Med allt vad det innebär. Större intresse kring Brynäs inför slutspurten.
2.Tror egentligen allt redan är klart. Bara det att Dacke tillsammans med övrig ledarstab tror att det gynnar alla att ta det imorgon och inte idag.
Varför? Jo match mot Växjö. Borta. Där vi varit bra. Alla vill verkligen visa sej från sin bästa sida för att inte förlora sin "givna" plats.
3.Spelaren/Spelarna kommer debutera på hemmaplan. Med allt vad det kan locka.

Därför tror jag att vi alla får oss en eller två glada nyheter vid lunchtid imorn.

Sov så gott!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
JanT:
Okej för att återgå till hocleyn.

Har en liten tanke. Det är väldigt väldigt sällan Sunkan toppar laget med dom hetaste spelarna/går ner på folk. Även Sjödda hade stora problem med just den tränar biten.

Om jag själv får säga så är duktiga matchcoacher experter på sånt. Och det brukar oftast resultera i ett väldigt bra resultat.

Minns att Tommy Jonsson (framför allt guldåret) var otroligt vass på att gå ner på bara 3 kedjor och spelade bara dom som var heta. Gick ju rätt bra den säsongen.

Vill minnas att även Bulan var väldigt aktiv just med den modellen. Framförallt under finalsäsongen och i det magiska slutspelet.

Men både TJ och Bulan körde det som ett system även under serielunken. Med ett härligt resultat.

Hoppas Sunken blir vassare på just den biten. Iaf till nästa säsong, då vi går mot en ny säsong och en ny satsning från start. Kanske kan även den tredje tränaren som ska in (21.Molin) komma med intressanta idéer om just toppning i sista perioden. Och det oavsett resultat på tavlan. Det handlar ju trotts allt om att vinna och ta sig så högt och långt som möjligt. Kan man som breddspelare eller spetsspelare inte ta en bänkning på rätt sätt så bör man inte satsa på en elitkärriär. Enligt mig.

Vet att Sjödda bänkade Boqvist (med all rätt) nån match i början av säsongen. Och jag ska vara helt seriös. Jag tror Boken fick sig en ordentlig wake up call. Efter just den matchen och fram till idag har han inte gjort mycket fel. Och de nonchalanta spel som han stundtals visade upp i början är som borta.

Tycker Mange och Micke bör skicka fler såna typer av signaler nu när det börjar hetta till. Tänker då främst på spelare som Lundgren, Danielsson, Blomqvist. Men även Andersén vissa matcher och även Alcén. Tycker man ska kräva mer av alla dessa herrar. Tror faktiskt inte det är skit kul för en lagkamrat att få mindre istid än en spelare som är totalt under isen.

Over and Out. Ingen ny idag heller... tiden går.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Tror Dacke växlar upp imorgon och ser till att använda"kopplingen" till Kousal, tror det är 6-pucks koppling. Det kan behövas i detta race 🤣
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
JanT: Vad har ni rökt för något? ;-)

om jag varit snowboardåkare så hade jag svarat
-”a half pipe”
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
JanT:

Kanilbalbarnet till mamman
-Mamma ska man äta kycklingen med fingrarna?
-Nej fingrarna äter man separat.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Lunkan: Vad har ni rökt för något? ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
-Vilken mat får man inte äta före klockan 12.00?
- efter ett...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Jag har en om en släpkärra. Men orkar inte dra den nu...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Vad måste muslimer anpassa sig till i Götet?

Allah heter Glenn i Göteborg...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Långfärdsskridskor impopulärt i Tunisien
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Pettisbif: Hur betalar Brynäs Kousals lön? Med en tjeck....
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Klockan slår, klockan slår. Vad är det nu vi får?
Dacke sitter nöjd och glad och ser sitt lag i crash.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Tittar du ofta på Ishockey?

-periodvis
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Vad kallar de en skilsmässa i Göteborg?

-Päronsplit
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Mattson:

”Vad anser du om situationen i Angola?”

”Den angå’ la inte meeeej!”
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Med risk för att vara extremt politiskt inkorrekt och fördomsfull:

Igår kom den första zigenaren till himlen. Idag fattas fyra fälgar på Karlavagnen.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Vad är brottsrubriceringen på en svartbyggd pool i källaren?

- Innehav !!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Den ena hingsten till den andra:

”Hörde att du blev kastrerad igår?”

Den andra:

”Ja, faan va’ lack jag blev!”
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Nederbööörden...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
mk: Helt OT, då
"Vicka smala brallor du har!"
"Ja, dom är inge' vidare."
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
mk: vanligaste fågeln i Göteborg?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Vet du varför Stockholm skulle ha 99 som riktnummer?

Ingen är hundra där😂😂
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
mk: Ordvitsar funkar globalt skulle jag tro. Det där med Göteborgshumor/låg nivå är väl en kvarleva sen S-Å Cederhööks dagar är jag rädd.
En uppgift värdig Fredrik Lindström.
Ser alltid fram emot nästa vits som kommer från min granne som är blåvitare än Hysen.
”Hur många bor det i Stockhom? En dryyyg miljon”
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Samsung:
Av det jag sett av Greg Squires på Youtube så påminner han om en Kevin Clark light. Tror han skulle kunna vara en rätt bra injektion. Känns som det saknas en rightare i första PP formationen sen Kristo lämnade. Minns att vårat PP var rätt vasst till en början av säsongen när man körde en högerskytt uppe i slottet mellan tekningscirklarna.
Tror om vi ska ha nån chans på att ens gå till kvart så måste det in 2 namn. Av hyfsad kvalité. När man väl kommit till kvart kan ju faktiskt vad som helst hända. Och Brynäs är ett väldigt bra bortalag plus att man alltid spelar bra mot "bättre" motstånd där man slipper föra matcherna. Får man in 2 forwards typ Rudolf och Greg plus Norin och Kilas i ett slutspel så kan dom ev gå till semi. Det tror jag. Alla slår ju alla i år liksom. Det vore bra för hela klubben och med tanke på den nysatsning vi är på väg åt.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Samsung: Dom snackade om det i hockeystudion i måndags. Brukar vara svårt att få hem svenskar denna tiden på året med tanke på skattesmällen som uppstår.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
KulaShaker: Taffe är ju ren center. Tror inte det är aktuellt.
Har inte hört mer om Anton. Det är 7 siffrigt o få hem han med skatt osv i år. Davos är beredd o släppa i år iallafall vad jag hört.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
KulaShaker:
Hoppas jag inte. Han är på tok för gammal och får för mig att han är slut som spetsspelare. Kan ha fel har inte sett honom spela på väldigt länge. Men han verkar ju inte vara den som stannar en längre period i en och samma klubb. Verkligen flyttfågel. Men vem vet han kanske har lite mer att visa i SHL som har en dålig kvalite överlag. Men jag tror han skulle bli en flopp faktiskt.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Samsung: Jeff Taffe?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Jag som boende i Uddevalla. Tio mil norr om Gbg älskar ju ordvitsar. Skrattar sjukt mycket åt en bra ordvits.

Så där off topic. Vilken sorts humor är det där ni bor?
Funkar inte tex ordvitsen på ostkusten eller norröver?
Har ofta tänkt på det när det ”klagas” på Göteborgshumorn.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Samsung:
Hade varit mumma med två nya:
Danielsson Kellman Boqvist
Rudolf Sallinen Kousal
Greg Blomqvist Rohdin
Forslund Mannberg Nilsson/Alcén

Sen kanske vi kan få tillbaks Kilas och Norin till ett play in/off.
Gunde Berra
Victor Andersén
Norin Kilas
Ersson
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Här är ett litet smakprov på Rudolfs färdigheter.
Hyffsat skott måste jag säga.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
4ever BIF: Lite göteborgshumor där, käckt värre.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Samsung:
Hur går det med Rödin?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
bradberry: Utan att fått något namn så har jag hört att det luskas i en nordamerikan med. 100% trovärdig källa. Men inget namn på vem har jag ...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Neeeej: Kan bli en bra tjecking line det. Tjeck på det Dacke.

Hoppas dock att inte någon av vår/våra tjecker åker dit för en tjecking to the head på en annan tjeck. Det skulle inte vara så tjeckt alls 😀

Avd #låg humor 🤣
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
bradberry: Eller kanske så här:
Brynäs har själva läckt ut uppgifterna på omvägar. Man vet om att fansen blir vansinniga om det inte blir något innan 15/2. Det här ryktet skulle i så fall visa att man har handlingskraft men att man då kan säga att det sprack i sista stund.

Konspirationsteori på hög nivå :)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Blå grottan: "instämmer angående Kousal, han tog initiativ igen. På ett helt annat sätt än efter skadan. Sallinen, inte alls tyvärr."

Kousal har ju även en corsi på 46,91
Sallinen har 40,74.

Men det som är stora skillnaden är ju antalet skott på mål eller missade skott mot mål.

Sallinen har på 12 matcher skjutit
10 skott på mål
och 7 skott utanför.
Totalt skottförsök 10+7, 17/12 spelade matcher
= Ca 1,4 skottförsök per match i snitt.

Kousal har såklart större sample size
Skott på mål är 63st
Skott utanför är 40st

Totalt skottförsök 63+40 103/34 spelade matcher
= Ca 3 skottförsök per match i snitt.

Vet inte exakt hur mycket detta säger, men det kanske är lite intressant ändå.
Som faktiskt får Kousal i bättre dager.
Kommentera

« · 1945860 · »