1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741643 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
På tal om ingenting... Minns ni när det bästa i juniorväg var kedjan med Jobs-Mårs-Floberg?

70 Rodrigues:

2 år?

"Brynäs IF:s målsättning är att tillhöra de ledande föreningarna inom svensk ishockey och vi är nu på god väg att uppfylla vår avsiktsförklaring"

Askul-------

70 Rodrigues: Sundlöv har kontrakt, minns att officiella skrev om en kontraktsförlängning förra året.

Dragan 2k: Första misstaget var att anställa Boork och sedan har det rullat på

70 Rodrigues: I vissa fall är det så. Nubben hade det i Timrå och har det nu i Frölunda. Christer Kellgren däremot är tillsvidareansälld i klubben. Skulle inte förvåna mig om er sportchef har samma upplägg.

rackham: Har inte sportchefen ett kontrakt som spelare har, isf hur långt kontrakt har karln??

70 Rodrigues:

Det är billigare att bli uppsagd än att säga upp sig själv... har jag hört...

Anders Berg: Som tur är tror jag inte att Johnson är sugen på att spela mer hockey.

70 Rodrigues:
Det där var väl något som de slängde ihop när de satt på fyllan och snackade framtid i K-Å Eriksson´s bastu...

Peja:
Hellre Tuulola än Nolander! (Fast som så kallad försteback så kan det nog bli vem som helst)

Anders Berg: Mest tragiskt. Är man så jävla borta att man inte ens kan se sin egen inkompetens?

Jonas Johnson, vilket skämt. Skulle inte förvåna om förstabacken blir Tuulola.

70 Rodrigues:
Men visst är det roligt att läsa! :-)

Anders Berg: Dom är inte i närheten på en enda punkt. Brynäs IF är ES sämsta klubb både sportsligt och organisatoriskt, och vad är det för kompetens dom snackar om?

Från Brynäs IF´s hemsida, avdelningen "Det är tanken som räknas":

"Brynäs IF:s målsättning är att tillhöra de ledande föreningarna inom svensk ishockey och vi är nu på god väg att uppfylla vår avsiktsförklaring. Vi vill stärka och tillvarata den djupa sportsliga kompetens som finns såväl inom föreningen som i de omfattande nätverk som omger Brynäs. Vi ska bygga en proffessionell organisation som kan möta den nya tidens krav och en ekonomi som möjliggör att vi kan konkurrera på lika villkor som övriga elithockeylag i Sverige".

rackham: Jag hoppas att det finns någon som kan trolla bort Sundlöv, att han får sitta kvar är för mig helt obegripligt alt varför avgår inte karln, är han så borta att han inte kan se att han har misslyckats kapitalt?

70 Rodrigues:

Mormor kan trolla?

rackham: Hur fan ska Sundlöv kunna komplettera dom här killarna och få ett bättre lag än förra säsongen? Kom igen nu Sundlöv, visa att ni vill leda svensk hockeys framtid :-) Man blir ju mörkrädd!

G Anders Lindbäck

D Niclas Andersén
D Jonathan Carlsson
D Juuso Hietanen
D Markus Kankaanperä
D Jörgen Sundqvist

F Johan Alcén
F Pavel Brendl
F Andreas Dackell
F Björn Danielsson
F Mads Hansen
F Daniel Hermansson
F Emil Sandin
F Alexander Sundström
F Daniel Widing

rackham: Nja, det kan ju bli så, men jag hoppas på lite fräschare och bättre spelare! (Ja, det finns bättre spelare än Mikael Lind, till er som kommer att bli arga nu)

Anders Berg:

Du menar när skriver Lind, Molin och Johnson på...

Sundlöv var i alla fall en av de bästa i Sverige, lätt!
Men nu är inte det så viktigt... Känns viktigare att blicka framåt!
När skriver Bäcker och Björk på...

70 Rodrigues:
Nej, håller inte med där!

Anders Berg: Sundlöv har aldrig varit Sveriges bästa målvakt, däremot en jävligt överskattad målvakt.

Alla pratar om Andreas Johansson, varför, kan någon ge mig en enda anledning till varför han skulle vilja spela i ES sämsta förening, och då menar jag inte bara själva laget?

cusken:
Sundlöv "kastade inte in någon handduk" i finalen mot Hv71 - han var skadad - rätt ska vara rätt. Han var dessutom Sveriges bästa målvakt under många år - glöm inte det!

Eller en spelartrupp på 30 man...skrattretande

70 Rodrigues: Ta tillbaks en sparkad tränare till och med samma säsong hur kalkon är inte det...

Huss: Klockrent!!

70 Rodrigues: Jag är med i sparkaSundlöfdrevet nu

Bissett19: Hur fan är det ens möjligt att Sundlöv funderar på JJ, fy fan, Sundlöv är så jävla fetborta så det finns inte.

Huss: Din punkt 6 summerar hur jävla illa det står till i föreningen med Sundlöv vid rodret. Jonas Johnson, 38 år och som meddelat att han kommer att lägga av. Han vill Sundlöv satsa på. Varför inte Tom Bissett och Janne Larsson också? Eller Tord Lundström? De är säkert billiga, då kan Brynäs lägga pengarna på en annan utländsk Boforsspelare med artistkontrakt och 3-400000 i månaden.

Eller varför inte Sundlöv själv i målet? Nä, just ja. Han faller ju ihop som ett korthus när det gäller nåt. Jag vill inte se att han slänger in handduken i den kommande SM-finalen precis som -95.

Men Lasse Karlsson kanske är sugen.

Anders Berg:
Johnsson är gammal ja....men det till trots skulle han tillföra tok-mycket tror jag då han trots åldern var uber-bra i år (som vanligt)...
Men som sagt...åldern....

Huss: Det mesta var klockrent!

Jompe: Brukar normalt inte kräva huvuden på fat men Sundlöv har gjort en del grava misstag genom åren som gjort att han även tappat mitt förtroende.

1. Under lockout säsongen så satt han och tjurade över givet faktum istället för att agera. Som sportchef får man inte ge tappt bara för att förutsättningarna förändras. Att sitta och gnälla i pressen, uttala sig som en insider om att lockouten skulle ta slut vilken dag som helst och sen när det inte gör det hoppas att säsongen skall ta slut (som han gjorde) gagnar ingen, inte minst det egna laget.

2. En sportchef bör inte bara stödja sin tränare utan skall även agera djävulens advokat när det gäller att ifrågasätta idéer och strategier. Boork var och är en starkare och mer karismatisk person än Sundlöv men han måste kunna göra en bättre analys av tidigare säsongs resultat och vad som behövs för att stärka lagbygget till nästkommande. Målvakts och centerfrågan visade under denna säsong att han inte lyckats.

3. Oviljan att till varje pris inte se över marknaden innan transferfönstret stänger. Låt vara att ekonomin (ev styrelsen) inte tillätt det i år men den gode Sundlöv måste vara lite mer på tårna och tänka okonventionellt (försöka trada med elitserie/allsvensk klubb t.ex.)

4. Sjödda-historien. När man väl beslutat sig för att inte förlänga spelarkontraktet och istället erbjudit ett annat jobb, stå fast. Sjödda skulle inte ha kontraktsförlängning vilket visade sig tydligt (ja, han var bra i kvalserien men det kunde hans presumtiva ersättare också ha varit).
Som sportchef måste du kunna ”kill your darlings” och redovisa varför. Att han är tveksam till att förlänga med Micke Lind, trots att han var vår bäste center, är väl bara sunt med tanke på ålder och skadebenägenhet. Speciellt om Andreas Johansson är alternativet.

5. Sportchefen är sportsligt ansvarig. Om lagbygget inte fungerar så måste han fundera på vad som gick fel och även vara beredd att ta ansvaret.

6. Jonas Johnson nu senast. Att satsa på en 38-åring i rollen som förstecenter är vansinnigt. Vad är det ett tecken på? Desperation, nepotism eller att han inte har någon strategi i sina värvningar alls?

Samtidigt, det går inte att ersätta någon om alternativet inte är bättre. Att stoppa in en nybörjare som får lära sig allt från scratch är ingen bra idé.

arnio:
Absolut! Men det är väl så: Brynäs ligger ju 10 år efter alla andra klubbar gällande det mesta, så det skulle ju vara märkligt om man ligger i framkant gällande träning...

Anders Berg: jA kEB JA. Om INTE spelarmaterialet är i toppklass så måste bara träningarna vara det..

arnio:
Du tänker på att Keb tycker att han behöver gå ner några kilon eller?
Jag håller med - han ser lite "småfet" ut - å han är ju grymt långsam, det kan höra ihop.
Hur träningen är i Brynäs vet jag inte, men det sägs ju att Markus Kankaanperä ville bryta kontraktet för att det var så usel träning!

Lunkan: Är Sundström fet eller? I så fall hur är det möjligt? Slapp träning eller?
Hur är det med fysträningen i Brynäs? Vem håller i den i år resp. tidigare år? Kvaliteten?

70 Rodrigues: "Bröderna Chris och Cam Abbott är klara för Rögle. ES kollegorna värvar på. "

Jag tror knappast att "The Abbotts" kommer att bidra till att göra Rögle till ett topplag direkt. Chris&Cam har iofs. en hel del hockey i sig men det håller knappast till att skapa speciellt mycket farligt framåt i elitserien.

Två pucksäkra spelare med bra bra blick för spelet som gillar att gå på mål, skjuter mycket och har bra målsinne. 15-20 poäng var skulle jag tippa på att de mäktar med i elitserien.

Än mer orolig är jag för Modo som värvat Zackarello-Aasen(?) som helt har levt på att matas av "The Abbotts" i Norska Ligan. Jag ser en viss likhet i Zackarello-Aasen och Lars-Erik Spets faktiskt...årets flopp?

En snabb värvning behöver inte vara en bra värvning...

Jompe: Du har krävt Sundlövs avgång och jag har öht inte kommenterat eller betygsatt din åsikt i den frågan.
Bara konstaterat i mitt svarsinlägg att man bör nyansera bilden av hans arbete en aning.
Var nånstans i mitt inlägg kan du hitta ngt om tonårsbeteende i sakfrågan?

Och även om ordet i sig skulle ha använts så känns det en aning komiskt att du slår på stora trumman, när det är jag som alltsomoftast får utstå nedsättande kommentar från höger och vänster.
Senast i form av påståendet att jag skriver sagor varje dag härinne.

Huge: "Vet inte om julsagans författare börjar få dålig syn på gamla dar, men var i mitt svarsinlägg hittar du ngn nedsättande kommentar om
ditt ev tonårsbetende?"

Men förstår du inte att begreppet tonårsbeteende i sig själv är nedsättande? Jag är en av dem som krävt att Sundlöv ska ställa sin plats till förfogande och den kritiken avfäördar du som tonårsbeteende.

Det är där vi skiljer oss åt, Huge. Jag skriver sagor en dag om året. Du skriver sagor varje dag.

Bissett19: Ser hellre 1st Johnsson än 20 Sundström i laget, JJ är fortfarande en klasspelare vilket Sundström förmodligen aldrig blir.

Sådär tacka mig nu när Sundström blommar ut i vinter :).

TIKbiff: Å vad spännande detta ska bli, en tävling mellan tikar och biffar om vem som har den äldsta nhl spelaren..

StoltBrynäsare:
"Har ni någonsin odlat fram etablerade NHL-proffs förutom Zetterberg?"
Ja var börjar vi....
Nr1 Inge Hammarström, Timrås första NHL proffs, ett namn du kanske känner till med? eller är du för ung för det?

Listan kan göras rätt lång...
Kjell Dahlin? hört talas om den killen? Vann förövrigt NHL med Montreal.

Tror att det finns andra Tikare som säkert hjälper till att fylla denna lista med namn under dagen, för det finns en hel del kvar.

Anders Berg:

Han håller, definitivt i Brynäs också :-)

mattias - 74:
Klart att han skulle platsa, det man dock ställer sig lite frågande till är ju hans ålder.

Bissett19:

Varför skulle inte Jonas Johnsson platsa i Brynäs?

I och med att satsningen på unga spelare; Karlsson, Carlsson (till viss del), Spets, Salmonsson, Gynge, Morin, gick åt helvete så kanske man nu tänkt om i Brynäs och bara vill värva spelare som är runt 35 år och uppåt?
(Angående Jonas Johnson alltså)

65selander:

Nu lär väl Renberg få ett fax av Mormor:

-Vill du lira i BIF?

:)

« · 1033627 · »