1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741630 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Lindström: Jag vet inte vart du fått den informationen ifrån. Hade det varit så jävligt så hade väl knappast flera spelare kommit tillbaka till Brynäs.

Visst finns det en och annan spelare som "lämnat" Brynäs på grund av att de inte fått speltid och varit sura på det. Niklas Danielsson är ett typexempel på det. Fast han sa ju i en intervju för nån säsong sedan att han var väldigt omogen när han spelade i Brynäs.

Jag får mer och mer svårt att tro att du är en supporter till Brynäs.

Är det NÅNTING du tycker är bra med Brynäs? För du har en otrolig förmåga att se allt så negativt.

Burken: Inte alls, jag anser bara att det är otroligt oproffsingt av Widing att glappa i media om sin tidigare arbetsgivare och ge denna otroligt bra reklam.

Men dett är klart inte så många som lämnar Bif som talar väl om organisationen.

Kanske finns nån idé till varför det är så..

arnio: Vår nu?
Utveckla det, eller är du med i nån hemlig sponsringsgrupp?

Lindström: Nej din arbetsgivare är inte BIF och således har du ännu mindre anledning till att reagera. Som Brynäsfans kan du reagera om det vore som i "Solingaffären", där han snackade skit om Brynäs när han skrev på för LHC.

Lindström: herregud Widing svarar på lite frågor i en intervju och det är allt, han är vår nu så oroa dig inte.

Burken: " Lite hyckleri av dig att gnälla på Widing för sitt uttalande när du själv skäller och klagar på många Brynäsare."

Vad jag vet så heter min arbetsgivare INTE Bif, sedan så förstår jag inte hur mina åsikter om andra spelare kan ge bättre media. När Widing med myspinne berömmer Dif´s sk fans som svinar och inte klarara av att bete sig, gång efter annan.

Så upplys mig gärna om detta.

arnio: Jag sur?
Han får säga vad han vill, men börjar det gå grus i maskineriet så kommer folk att dra upp det han sakt.

Upp till bevis att han klara pressen då. Tro inte att dom som fick tiggeri brevet för att samla till hans lön fast han drog till Dif istället glömmer så lätt.

Lite trist att han glappar om Dif å ger dom reklam det är allt.

Zzz: Åfan så jag är anställd av Bif nu alltså?
Håll isär begreppen.

Roger Ramkvist: Du har så rätt!

Clarence: Varför tvivlar du på Tommy?
Jag tänker ge honom chansen innan jag börjar tvivla eller vet du något som inte jag vet?

Från det ena till det andra. Tommy Jonsson, kommer han verkligen att vara rätt man att styra A-laget. Ställer mej tveksam till detta.

En intervju med Mats Lavander i dagens NSD:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6286966

bradberry: Ett maskätet dött ett.

bradberry: Definiera Brynäshjärta??

Tydligt att det är sommar och nyhetstorka när man blåser upp en sån här grej till något jättestort härinne...

Så patetiskt av alla med s.k. brynäshjärta att sätta sig emot Widings uttalanden, slående ofta samma personer som i detta forum ständigt kastar skit och gnäller på klubben... Vad har ni i så fall för brynäshjärta?

Lindström: Lite hyckleri av dig att gnälla på Widing för sitt uttalande när du själv skäller och klagar på många Brynäsare.

Det enda som jag vänder mig emot i Widings uttalande är att han hyllar samma fans som misskött sig i LA.

Clubsport: Det är journalisten som ställer frågor och därmed styr intervjun, knappast Widings fel eller hur?
Att han sedan berömmer DIFs klack är väl inget att uppröras över, den slår alla klackar med hästlängder.

Lindström: Det vore ju konstigt om Widing gick ut och sade att Brynäs klack var europas bästa i alla fall. Låt killen snacka gott om DIFs publik utan att bli sur nu Lindström.

Widing gillar i alla fall Brynäs massör...alltid något

Redigerad kommentar

Huge,Lindström med flera:

suck suck suck Satan så trött jag är på erat jävla tjafs. Man kan tro att ni går i mellanstadiet årskurs 5. Världen är inte vit och svart om ni nu har trott det.
må hockeyn börja snart kanske man slipper idiot inlägg om nada.
Det var jävligt klantigt att gå ut i media men är det nån som är chockad över att det är just Widing?

sen att folk kan vara så förbannat besvikna över att han valde DIF förra året går över mitt förstånd. Jag skulle vilja se nån av er tacka nej till en lönehöjning på mellan 50-100% om du byter företag.

Jag önskar att folk kunde vara lite mer sansade här men det är väl lika troligt som det skulle snöa i helvete i morgon.

Lindström: "...För så gör man om man har Bif hjärta och vill klubben väl!!
"

Eller att fansen går ut och säger att klubben håller div.4 nivå, hånar spelare, ledare och sportchef och allmänt spyr på klubben. För så gör man väll inte om man har Bif hjärta och vill klubben väl?

Clubsport: Lyssna på Kribban nu och vakna upp.
Widing har berömt Djurgårdens fans och med vilket tryck och engagemang dom stöttar sitt lag.
Han har vare sig stött klubben i fråga eller ens antytt var hans ev hjärta skulle befinna sig. Det klappar sannolikt för Leksand.

Vad Honken skulle ha svarat på samma frågor vet jag inte, men förmodligen nåt liknande: att han trivdes mkt bra i Göteborg och att det var mäktigt att spela i ett oftast fullsatt och livligt Scandinavium.

Widing har snarare varit smartare som, omedvetet eller medvetet, försökt höja temperaturen och dessutom få våra egna fans att öka trycket i hemmaarenan.
Att dessa istället börjar gnälla, vittnar bara om omognad.
Skulle tro att 90% av fansen som normalt går på hockey i LA inte ens reflekterat över Widings uttalande.
Och om dom gjort det så håller dom förmodligen med honom i sak.

Huge:
Honken är tillräckligt smart för att inte göra sådana uttalanden,

Kribban:
Må så vara men måste karln ta varje tillfälle han kan för att tala om det för allmänheten, han är Brynäsare nu och uppenbarligen så blir många supportrar upprörda när han pratar om Djurgården i varje intervju han ger!
Att han egentligen ville ta revansch i Djurgården men fick nöja sig med Brynäs istället!
Får han samma tröga start hos oss som i DIF så dröjer det inte länge innan han blir utbuad i Läkerolen om han inte börjar tänka efter före innan han öppnar käften i intervjuer!

Jag vet att hockeysnack är till för att diskutera osv. men sluta gnäll på en sak... snälla

Huge: Jag är inte 12.

Ähh, det Widing säger är inget svek mot Brynäs och dess fans.
I min tanke är det ren fakta, det är ett ruggigt tryck i den arenan.
Kanske t o m det största trycket av alla fans.

70 Rodrigues:
Läge för Sundlöv att skicka herr Widing på en snabbkurs i mediaträning...
Grodorna flyger ur mun på karln så fort DIF nämns.
Tänk till innan du öppnar käften, det står BIF på din träningsoverall nu...

Lindström: Varför skulle Honken hylla Frölunda när Brynäs är laget i hans hjärta?
Jag ser inte logiken.

Lindström: Så man gnäller och klankar på Widing här inne? VAD blir bättre av det?

Huge: Ne man ger klart bättrre stöd både ekonomiskt och ljudmässigt hemma framför text teven!!

Burken: Jag väntar bara på att Honken ska berätta i media hur mycket bättre gymmet och mini rinken dom tränade i Frö är.

Bara att hoppas att han inte berättar att färgerna på Frö dress är sååååå mkt snyggare enligt han själv.

+Att LA int ens håller div.4 klass på varken maten eller publiken, och att det är ett under att skiten inte konkat än.

För så gör man om man har Bif hjärta och vill klubben väl!!

Huge: Jag är benägen att hålla med. Istället för att gnälla på ett sånt uttalande så borde man från Brynäsklackens sida att "visa den jäveln" genom att ge ett bra stöd på matcherna.

Fast det är förstås bekvämare att gnälla....

sylf: Precis, du slår huvet på spiken. Men så har vi båda också uppnått den ålder där man inte hetsar upp sig nämnvärt över hans uttalande.
Jag ser det isf som en utmärkt tändvätska för våra egna fans att försöka matcha DEF-fansen och därmed trycka ner Widings uttalande i halsen på honom....   ;-)

Och som sagt: han slår ju enbart in redan öppna dörrar: ugglorna i LA är väl riksbekanta och ingen världsnyhet direkt....    :-)

Erat: Mannen som vet allt som rör Bif genom sin text teve förstår inte att det finns många som INTE gillade att Widing valde $ framför Bif.

Sen att han sitter och är otrevlig får stå för han, för det är det ända sättet han klara av att vara då han inte har några sakliga argument att komma med.
Att han hellre vara på kiss & bajs nivå där han känner sig säker istället för att diskutera saker som rör hockey är bara hans förlust.

Lindström: " Widing INTE är poppulär för att han valde PENGAR istället för Bif där hans sk "hjärta" finns."

Ditt resonemang förutsätter ju isf att Widing verkligen har sitt hjärta i just Brynäs.
Såvitt jag vet har han aldrig påstått nåt sånt.
Det är inte samma sak som att pliktskyldigast säga ex att "Brynäs alltid legat mig varmt om hjärtat" eller andra floskler som alla spelare svänger sig med när dom signat för en ny eller nygammal klubb.
Isf är det väl Leksand som Widings hjärta klappar för, skulle jag tro, eftersom det borde räknas om hans moderklubb.
Om det nu inte är Hedemora SK, där han väl började spela hockey.

Brynäs blir 7a i år ?

Huge:

OK!

Widing säger "med all respekt till Brynäsklacken så är DIFklacken det bästa jag spelat inför"

Ser inget konstigt med det uttalandet, det är ju sant. DIF fansen har varit fantastiska de senare åren, medgångssupportrar, apor eller fotbollssupportrar, whatever!
I LA sitter 4000 tysta ugglor och buar, vad fan är det att stå efter?

Vem härinne, oavsett ålder, kön, nationalitet, sexuell läggning, skulle kunna säga nej till 3.6 miljoner för ett års arbete?

Sen kan man tycka att det är bättre att inte öppna käften över huvud taget, men sån är inte Widing och kommer aldrig att bli!

Gör han 20+ mål för oss i vinter skiter jag fullständigt i vad han tycker, känner eller önskar i övrigt!

Huge: Vart har jag hetsat upp mig?

"Och kan du tänka dig: Widing valde också att gå till Djurgården pga högre lön och bättre villkor i övrigt."

Intressant berätta vilka dom var utveckla det du är du snäll.

"Kan du tänka dig att en spelare kan vara så elak, att han inte väljer Brynäs istället, med lägre lön och sämre villkor i övrigt?"

Återigen intressant berätta vilka dom var utveckla det du är du snäll.

Erat: Jag är lugn som en filbunke.
Det är Lindström som hetsar upp sig över att den elake Widing tycker att DIF-klacken varit den bästa han hittills spelat för.
Tänka sig, vilken förolämpning mot brynäsfansen.
Undrar om dom överlever en sån smäll?

Och kan du tänka dig: Widing valde också att gå till Djurgården pga högre lön och bättre villkor i övrigt.
Kan du tänka dig att en spelare kan vara så elak, att han inte väljer Brynäs istället, med lägre lön och sämre villkor i övrigt?

Att det bara finns såna elaka och egoistiska spelare...   :-)

Lindström och huge: Ta det lugnt nu! :)

Huge: Återigen visar du vilken liten människa du är. Hoppas att du får ut något av att sitta här inne och försöka mästra alla andra.

Kan inte dina hjärnceller knyta ihop resonemanget med att Widing INTE är poppulär för att han valde PENGAR istället för Bif där hans sk "hjärta" finns.
Så får det stå för dig.

Lindström: "Om du inte själv fattar att hans uttalande kommer att ältas inför varje match som kommer att äga rum mot Dif."

Och vem bryr sig isf?
Knappast den vanlige supportern med fötterna på jorden.
Dessutom: ältandet bidrar väl isf till att höja temperaturen inför dessa matcher, vilket alla gynnas av.

Har öht inget intresse av att skapa nån sorts drama av ett okontroversiellt uttalande av Widing, där han bara säger att Djurgårdsfansen varit de bästa han hittills stött på som hemmaspelare.

Om sen du och ett gäng omogna 12-åringar går i taket och uppfattar uttalandet som provokativt, bara för att ni har nån sorts mindervärdeskomplex eller behov av att försöka leva upp till en bild av hur en RIKTIG supporter bör reagera på uttalandet, så det bara ditt/ert problem.
Vi fullt normala supportrar som växt upp tar uttalande för vad det är: ett nyktert konstaterande och inget annat.
Att Widing fortfarande skulle hysa större känslor för Djurgården som klubb, bara för att nu gillade deras fans, är bara befängt och ren spekulation.

""Widing har ett yrke där hans hjärta klappar för det lag som för dagen är hans arbetsgivare, svårare är det inte"

Ja och vilken är hans arbetsgivare idag?"

Brynäs är han nuvarande arbetsgivare.
Och inget tyder på att han hjärta heller klappar för nåt annat lag än Brynäs just nu.
Hur mkt du än grinar...

RubinCarter: Man börjar tro att Huge är reggade med två nick IGEN.

Huge: Ja antingen är du så korkad som alla redan visste eller så vill du bara skapa drama i tråden.
Om du inte själv fattar att hans uttalande kommer att ältas inför varje match som kommer att äga rum mot Dif. Så visar du bara hur farligt det är med att vara nära avgaser.

Att fokuset kommer att vara Widing mot Dif och inget annat, men polleten trillar säkert ner för dig oxå en vacker dag.
Fram till dess så försöker vi alla ha överseende med dig och dina kommentarer.

"Widing har ett yrke där hans hjärta klappar för det lag som för dagen är hans arbetsgivare, svårare är det inte"

Ja och vilken är hans arbetsgivare idag?

Grina är det bara du som gör.

Lindström: det var henke1 som skrev det men ni är samam skrot och korn allihopa, hur ska jag kunna sära på era nick.

"Bif betalar numera DYRA penagar för Widing, ska han då kvittra i media om hur bra han hede hos sin TIDIGARE arbetsgivare?"

Jag sa i mitt förra inlägg att det var fel av Widing att säga sådär, den som går på drugs kan ju helt klart disskuteras.

Det jag tyckte var roligt var att Henke1 på allvar trodde att Widing kommer lida av detta nå mer än vad han redan gör hos fans som avskyr honom. Brynäs är ingen Huligan klubb så Widing kommer gå säker endå.

FATTAR DU NU, börjar förstå Huge's problem.

RubinCarter: Går du på droger?

Bif betalar numera DYRA penagar för Widing, ska han då kvittra i media om hur bra han hede hos sin TIDIGARE arbetsgivare?

Säg vart har jag skrivit ""reta inte upp oss vi är redan förbannade, hur vågar han" typ som att Brynäs var nå jävla Huliganklubb, snälla kom igen!"

Gå och lek med ditt lego om du inte har något vettigt att komma med.

"Widing har ett yrke där hans hjärta klappar för det lag som för dagen är hans arbetsgivare,"

Då hyllar man inte sina konkurenter, fast han tycker DIF klacken är bäst så håller man käft, han var oprofessionell i sitt uttalande.

Det jag tyckte var patetiskt var att Lindström sa något i stil med "reta inte upp oss vi är redan förbannade, hur vågar han" typ som att Brynäs var nå jävla Huliganklubb, snälla kom igen!

Och minus får man också, men det är bara mysigt.

Huge: Otippat attt riddaren i vitt skulle skrida in.

Lindström: Inga jävla eloger till dif fansen, dom bevisar bara att det äe ett medgångslag där publiken inte håller koll på när dom spelar, vart dom ligger i tabellen eller vilka som spelar i laget. Jag själv går på högstadiet och är omringad av apor och råttor och det har varit jävligt tyst runt djurgårdarna fram tills för två år sen när djurgårn spelade upp sig och folk kom till matcherna. Okej dom kanske hade lika mycket folk som vi har då men det är huvudstaden med runt 2 milj människor. Respekt till dom som inte håller med mig men så här tycker jag. Jag har vart uppväxt med att hata djurgården och på senare år har jag verkligen fattat varför...

Lindström: Tja, dom enda som upprörs över Widings uttalande är väl förmodligen barnsliga supportrar i tonåren.
Widing säger bara som det är: DIF-klacken var den bästa han hittills stött på som hemmaspelare. Punkt slut.
Ett nyktert konstaterande som istället borde få brynäsfansen att knyta näven i fickan. Nu grinar man tydligen istället som bebisar och yrar om att media kommer att gotta sig åt hans uttalande.
Vem bryr sig?

Widing har ett yrke där hans hjärta klappar för det lag som för dagen är hans arbetsgivare, svårare är det inte.
Och om vi isf ska vara ärliga så är det väl leksingarna som bör vara sura, eftersom han i grunden är leksing?

« · 1388003 · »