Redigerad kommentar
Lindström: " Widing INTE är poppulär för att han valde PENGAR istället för Bif där hans sk "hjärta" finns."
Ditt resonemang förutsätter ju isf att Widing verkligen har sitt hjärta i just Brynäs.
Såvitt jag vet har han aldrig påstått nåt sånt.
Det är inte samma sak som att pliktskyldigast säga ex att "Brynäs alltid legat mig varmt om hjärtat" eller andra floskler som alla spelare svänger sig med när dom signat för en ny eller nygammal klubb.
Isf är det väl Leksand som Widings hjärta klappar för, skulle jag tro, eftersom det borde räknas om hans moderklubb.
Om det nu inte är Hedemora SK, där han väl började spela hockey.
Lindström: "Om du inte själv fattar att hans uttalande kommer att ältas inför varje match som kommer att äga rum mot Dif."
Och vem bryr sig isf?
Knappast den vanlige supportern med fötterna på jorden.
Dessutom: ältandet bidrar väl isf till att höja temperaturen inför dessa matcher, vilket alla gynnas av.
Har öht inget intresse av att skapa nån sorts drama av ett okontroversiellt uttalande av Widing, där han bara säger att Djurgårdsfansen varit de bästa han hittills stött på som hemmaspelare.
Om sen du och ett gäng omogna 12-åringar går i taket och uppfattar uttalandet som provokativt, bara för att ni har nån sorts mindervärdeskomplex eller behov av att försöka leva upp till en bild av hur en RIKTIG supporter bör reagera på uttalandet, så det bara ditt/ert problem.
Vi fullt normala supportrar som växt upp tar uttalande för vad det är: ett nyktert konstaterande och inget annat.
Att Widing fortfarande skulle hysa större känslor för Djurgården som klubb, bara för att nu gillade deras fans, är bara befängt och ren spekulation.
""Widing har ett yrke där hans hjärta klappar för det lag som för dagen är hans arbetsgivare, svårare är det inte"
Ja och vilken är hans arbetsgivare idag?"
Brynäs är han nuvarande arbetsgivare.
Och inget tyder på att han hjärta heller klappar för nåt annat lag än Brynäs just nu.
Hur mkt du än grinar...
Visst finns det en och annan spelare som "lämnat" Brynäs på grund av att de inte fått speltid och varit sura på det. Niklas Danielsson är ett typexempel på det. Fast han sa ju i en intervju för nån säsong sedan att han var väldigt omogen när han spelade i Brynäs.
Jag får mer och mer svårt att tro att du är en supporter till Brynäs.
Är det NÅNTING du tycker är bra med Brynäs? För du har en otrolig förmåga att se allt så negativt.