Nu sänker en Trottoarkant Noel The Gun Gunler med något som vid första anblick ser ut att vara en korrekt nord-syd bröst-mot-bröst-tackling men vid närmare granskning nedan ser vi att Trottoaren i sista sekunden vrider kroppen för att lyckas stöta stenhård axel i huvudet på the Gun.
Naturligtvis fult och farligt och naturligtvis "kommenterar" aprunkarn att "det ser ju juste ut och naturligtvis blundar zebrorna för det.
Jag tycker att det är så ini helvitte jävla uselt att SHL påstår sig att kämpa mot utvisningar samtidigt som de inte förstått ett enda dugg.
Det enda som tycks kunna hjälpa är att göra som bisterfinnen föreslår: byt ut de stenhårda axelskydden mot mjuka.
Apan släpper fram returmaskinen lille Gustaf med spaden mot Ulfven, med hopp att Ulfven ska bjussa på sållet Svensson i mål. Men Warulfven menar allvar och sätter in Holm i stället.
Herregud vilket extremt kasst boxspel av Trottoaren. Luleå får stå och skjuta, skjuta, skjuta från närdistans. Men lyckas inte få in den, symptomatiskt för vårt PP.
Blister Brigade: Ja, det var lite svårt att läsa så jag var nära att radera inlägget omedelbart, eftersom jag snarast uppfattade det som ett inlägg av den där spm brukar lägga enradare om sin "våta, varma, snäva... Sedan lyckades jag läsa tabellerna och fann att det var precis så.
Intressanta tabeller, och speciellt intressant blir det när nästa decennium skall sammanställas, då kommer ni säkert att toppa lika bra. Fast i allsvenskan.
Men OK, om den här tabellen. Den är felaktig, till att börja med. Påstår att Apan och flera andra lag spelat 526 matcher under decenniet. Det är helt felaktigt antal, troligen beroende av att vederbörande räknat på fingrarna och inte korrigerat för sexfingriga händer.
Dessutom har Apan - "av helt oklar anledning" - låtsas som att Apans säsonger och matcher fr o m 2006 inte finns. Nå, det kan vi ju ordna upp. Jag lägger till en tabell över de resultaten också så att Apan kan glänsa med HELA den tid de varit uppe i Elitserien SHL senaste runt trettio år sedan.
Personligen tycker jag som de flesta andra att om man ska visa upp vad laget presterat ska man visa allt, inte plocka bort mindre imponerande insatser a la Apan.
Så här har vi i nästa tabell Elitserien SHL under hela den period från 1984 som Luleå Hockey spelat i Elitserien. 36:e säsongen i obruten följd och därmed överskådlig tid för de flesta som numera följer hockey och så gjort i många generationer.
Intressant att notera att under denna långa tid har vi sju lag - the original seven - som totalt dominerar med Luleå som tvåa efter Ulfven. Shit, så bra vi är!
Tre lag i bottenbotten och så femton halvdana lag i mittensörjan av typen Karlskrona, Apan och liknande halvdravel.
DansbandsWolf: Tack för den kloka bedömningen, broder, då förstår jag: naturligtvis måste vårt PP ha blivit totalt under isen, av att träna mot vår fruktansvärda box. Troligen har de undermedvetet hamnat i ambitionen att i PP INTE släppa in mål - något som är lika vanligt som att göra mål för de PP som möter den fantastiska Luleå-boxen.
Ja, man är ju nästan orolig att vi ska få igång vårt PP, serietabellens topp blir ju inte så spännande då längre.
Sven.Savage: Enkelt broder, våra supervakter och bp-spelare har knäckt pp-killarnas självförtroende på träningarna. :-)
Helt otroligt att vi leder serien med detta impotenta pp, borde vara omöjligt men är ju fakta. Tänk vad som händer den dagen vi i alla fall uppnår ett medelmåttigt pp.
När det gäller PP handlar det ju bara om hur många mål laget GJORT i spelformen, medan jag tycker att man borde räkna in hur många mål laget släppt IN när de lirat 5 mot 4. Luleå har släppt in ett sådant mål medan Trottaren har släppt in hela fyra mål i egen PP, därmed sämst i serien på att hålla tätt där. Och det betyder förstås att igen-kligen är Trottoarkantens IF sämst i ligan både i PP och i box.
SÅ vi borde väl hoppas på zebror som är blåskåta idag.
Kan också påpeka att Trottarkantens usla box inte har gjort ett enda mål i boxplay, sämst i serien på sådant. Luleå däremot har målat i egne box, gjort hela 5 mål i den spelformen, inget lag i ligan är bättre på det. Så i boxspel har Luleå släppt in 10 mål - men också gjort 5 mål - vilket innebär att i princip har vi ungefär 95% effektivitet i boxspel. Underbart.
Och samtidigt helt sjukt att förstå hur Luleå i special teams kan vara så otroligt bra i BP samt så otroligt kassa i PP. Mer ordning och reda på Trottoarkantens IF, som är sämst på båda sätten.
Full omgång i SHL idag, sista matcherna 2019 och därefter har vi spelat boråt 60% av serien.
TOPPEN När det gäller toppsex ska vi väl vänta oss att Luleå spöar Trottoarkanten utan större problem och nog borde väl Warulfven spöa Apan borta inför tomma stolar. Och nog ska väl Gangsteröret kunna vara pung-krockare borta?
Mer intressant kanske att se om HV vinner hemma mot Frölunda? Jag tycker ju inte att HV har ett lag på högsta nivå men knepigt nog har det gnott sig upp och slår de Frölunda idag har det iaf teoretiskt chans att gå upp till plats 2 i SHL. Iogs med en respektive två matcher fler spelade än Frölunda och Warulfven men ändå.
Röglet-Djurgårn också intressant batalj. Man tänker ju på hur elegant Röglet spelade ut Djurgårn på Hovet i höstas, när Zorro Höglander förnedrade gårdarna och när DIF-Högström skämde ut sig för sitt extremt fula överfall på Rögle-Dannis, något som borde renderat 10-15 matchers YTTERLIGARE avstängning. Båda laagen starka för att i sluttabellen ligga uppe bland topp sex men de har drabbats svårt av skador. Röglet verkar ha något kunnat komma igen på senare tid, Djurgården detsamma även om de sistnämnda varvat bra insatser med platt fall.
BOTTEN Här har det ju blivit trevligare:-) Det mest trista vore väl om typ Oskars och Trottoaren blev akterseglade tidigt och hela kampen där nere var över med 30-40% av serien. Men CryBerts fiasko i Pungen lovar ju gott: det finns goda förutsättningar för att vi ska få ha tre lag som fightas in på målsnöret vid kakelväggen om att slippa möta t ex Burkölen och MooDoo. Just nu har vi alla tre bottenlagen inom en ynka pinne och jag tror att alla tre förmodligen kammar noll idag.
MITTENSÖRJAN Ja, här har vi den intressanta mittenportionen med • Apan, • Djurgårn, • Malmö, • Läjkers, • Pölsan. En kamp, där de som lyckas bäst kan få upp ett eller två lag bland topp sex, kanske, medan Svarte-Petter kommer att få spelslut; dock troligen utan att riskera passeras av två av bottenlagen och riskera kval, gissar man.
Jag är rätt säker på att Djurgårn och Läjkers kommer att segla ifrån de övriga under våren. De två lagen är helt enkelt för bra och Läjkrarna, som länge låg där nere i botten har successivt klättrat och klättrat och kommer att fortsätta klättra. Djurgården börjar bli komplett när skadade viktiga spelare kommit åter, när Dicken klivit in och snart får de tillbaka spetsar från Småkronorna. Mycket möjligt att ena eller kanske båda dessa lag når toppsex t o m.
Malmö? Nja, de är ju i grunden ett lag med ganska lata spelare som har svårt att mobilisera energi under SHL som de betraktar som en enda stor novemberlunk, då de sparar sig, i väntan på slutspel och där blir de minst en nivå bättre och livsfarliga för vem som helst. Vanligen vinner de varannan match, torskar varannan, nästan oberoende av vilka lag som står på andra sidan isen. Men om något tycks de ha blivit lite mer engagerade på senare tid; skulle gissa att de tämligen bekvämt blir kvar på en social slutspelsplats. Gör tillräckligt, för att slippa åka under strecket, men ids inte ta i för att klättra högre.
Då har vi kvar bara Apan och Pölsan. Och jag tror att det kommer att stå mellan dessa två lag när det gäller plats 10-11. I detta nu ligger ju Pölsan hela 9p efter Apan och ännu har inte Pölsat fått ihop något stabilt spel alls, så gissningsvis blir de kvar där nere på plats 11. Men OM det lossnar för Pölsan - då kan det bli kamp mot Apan till slut. Båda lagen har ju i detta nu hela 24 omgångar och 72 poäng att fightas om. Och ur den synvinkeln vore det förstås trevligt om Pölsan tar Malmö idag medan Apan torskar mot Ulfven. Ju närmare Pölsan kommer och ju närmare plats 11 Apan dras ned till, desto mer desperata och hysteriska blir sektens plastlag från blygden och desto mer kommer de att bränna ut sig på att kämpa in puck efter sarg för att slå iväg meningslösa skott PÅ målvakten eller utanför mål.
Efter våra tuffa matcher mot Warulfven x2 samt Frölunda x 2 senaste veckorna känns förstås en match hemma mot Trottoarkantens IF som en enkel match.
Och det är väl just det som innebär en risk. Kom ihåg när vi mötte Trottoaren borta senast vann de väl skotten i första perioden med ungefär 47-1 och bara tack vare utmärkt målvaktande hängde vi kvar, innan vi skärpte oss och körde över Trottoaren i andra och tredje perioden. Ingen underskattning i dag, tack!
Matcherna: Luleå HF - Leksands IF HV 71 - Frölunda HC Skellefteå AIK - Färjestad BK Linköping HC - Örebro HK Rögle BK - Djurgårdens IF Brynäs IF - IF Malmö Redhawks Växjö Lakers HC - IK Oskarshamn
Sanny om Hållander-gate: "Den enda frågan jag ställer mig är; Varför i hela fridens liljor är Hållander inte nere i Tjeckien för att spela JVM just nu? Nog måste väl förbundskaptenerna kunnat haft lite kyla och vänta in Hållander och hans rehabilitering?"
Där har han rätt. Det var naturligtvis Småkronorna som valde att ta ut det definitiva laget en månad innan gruppspelet.
Medan Aftontrasans rod-abrahamsson, gävlen, försökte påstå att "Allt beror på att Luleå har LJUUUUUGIT".
Gävla aftontrasapulver, ni är för alltid utskämda efter er skandallösa kampanj mot Luleå i kvarten mot Djurgårn och semin mot APan för några år sedan. Då Apjäveln Hardy satte igång en monsterkampanj följt av Apgalningen brännsvinsjournalisten med fortsatt monsterkampanj - något som ni, som nyttiga idioter villigt lät er användas för, där vi vek ut er som billigast tillgängliga luder i avlöningstider!
Kpop: Jo:-) Läjkers hade 3-0 på oss men vi gick ikapp till 3-3 och i slutminut tog vi ut vakten för att försöka vinna med 4-3 och ta tre poäng, vilket skulle ha givit oss tredje plats i tabellen. Med 2, 1 eller 0 päng skulle vi bli fyra.
Nu misslyckades det och Läjkers satte 4-3 i tom kasse med 30 sekunder kvar och tog 3 poäng. Grejen var den att om Läjkers fick 3 eller 2 poäng skulle de ta sjätteplatsen, annars var den gårdarnas.
Det var naturligtvis helt korrekt av Luleå att ta ut vakten där och försöka vinna. Alternativet, att inte försöka, skulle ha inneburit att Luleå INTE gjorde vad som var bra för Luleå utan ensidigt vad som var bra för Djurgårn. Och hur Djurgårdssupportrar kan gnälla på en sådan sak är helt sjukt.
Läjkers tog alltså plats 6 medan DIF blev sjua och fick spela playin mot Pölsan, vilket de vann med 2-1 i matcher varav två av dessa gick på Hovet och gav Djurgårn stora publikintäkter. Om något borde de förstås tacka Luleå för hjälpen.
Ska de gnälla på något lag borde de gnällan på Apjävlarna som ett annat år, när de var klara seriesegrare, passade på att skicka lag dominerade av junisar sista matcherna, och torskade inte oväntat, vilket kastade Djurgårn i en sämre tabellposition och ett elände efter SHL. SHL-lag har dessutom skyldighet att spela med bästa laget som det enda korrekta hade varit att straffa mygel- och fusk-Apan ordentligt!
Apans hysteriska jakt på att lura till sig köpejunisar och därefter inte ta ansvar för deras utveckling och mognad, utan bara drilla dem i sekteristiskt elittänk och sparka de som inte köper tugget, får allt otrevligare följder.
Ett färskt exempel är köpejunisen albin från bollnäs, som var ut på stan och i fyllan bråkade med kroggäster och krogvakter och till slut fick hämtas av polis för att sova ruset av sig i fyllecell.
Insåg Apan att det var ett problem?
Icke. Albin fick stå över match, dagen efter fyllecellsnatten, i CHL mot ett norskt lag, men för övrigt fick han spela.
Hur har ni hanterat det är, tillfrågades ApPea, och svarade att våra åtgärder är hemliga, vi ser det som en läropeng, och vägrade för övrigt svara på något alls.
Strax därefter fick Disciplinnämnden rycka in och stänga av Albin hela fem matcher efter att fult ha tacklat axeln i ansiktet på en motståndare.
Under hösten har Albin varit en blek figur. Apan övertalade MooDoo att ta hand om honom, men redan efter fem matcher vägrade Albin vara i Övik, då han ansåg att inte MooDoo behandlade honom som den kung han var.
Han åkte "hem" till Schtan, fick spela med Apans J20, och skämde ut sig veritabelt genom att i match leverera århundradets utskällning av en domare, med följd att han stängdes av tre veckor av Disciplinnämnden.
Trots att denna hysteriske explositionsgalning inte fått det stöd och utveckling han behövt fick han tydligen plockas med till Småkronorna efter många om och men. Varpå Apan ljuger på hemsidan och påstår attd e är hårt drabbade eftersom "de tvinhats släppa Albin till junis-VM"...Ha! Vadå, drabbade, de har ju redan sparkat honom från A-laget, först till MooDoo, sedan till J20. Hurdå"drabbade", apsanningslögnare?
I vilket fall bävar vi för detta junis-VM och väntar bara på att galningen ska få nästa utbrott och skämma ut sig och Sverige.
Och allt som följd av att Apan inte tar sitt ansvar för utveckling och mognad av de köpepojkar de "komse, komse, komse..." lurar till sig och när galenskapen förvärras i sektmiljön, skiter ännu mer i siott ansvar och bara skrockar "he he, lärpeng" men det är klart att en klubb, som krattar manegen för den riktigt galne highsticking, den kan man vänta sig vad som helst av.
Nu verkar det ha försvunnit från youtube, men jag vill minnas en tv4-intervju med grinfärdig djurgårdare när vi plockade målisen i sista omgången och växjö(?) vann.
Aftontrasan har förföljt Luleå sedan vi sparkade gullegrisarna djurgårn ur slutspelet med världens vackraste tandlösa flin utdelat av Robin Jonsson, sedan han pangat in avgörande i sudd bakom Mark in da Park Owuya.
Numera är det pygmétjockisen ros och hansabrahamsson från gävlarnas stad som ligger bakom det mesta anti-Luleå från trashållet.
För någon månad sedan läckte de att Kovacs skrivit på för att tio månader senare spela för Gangsteröret och när det inte fick Luleå att haverera följde de upp skiten med att köra ut att Gangsteröret tänkte stjäla Emil Larsson också.
Nu ska väl lagkänslan haverera, tänkte de båda trasa-skandalisterna?
Nejdå. För då framkom att Luleå har två tämligen acceptabla ersättare nästa säsong i form av a) Linus Klasen och möjligen b) Linus Omark. Vi talar om två toppenstjärnor på Europanivå, två Linusar som ligger på en högre nivå än samtliga nuvarande SHL-spelare.
Mycket trist för aftontrasans fulingar, som såg sitt angrepp på Luleå misslyckas. Så, vad ska de svara med?
Ja hansabrahamsson, den gäveln, hittar på en ny anti-Luleå-attack:
GIVEN I JVM - ÄNDÅ KVAR I SHL: "TRIST" ropar en aftontrasaartikel ut. Det handlar om Filip Hållander, som skulle varit stjärnforward i Småkronorna, men när truppen togs ut för en månad sedan var han inte med eftersom han hade brutit benet och man räknade med att han inte skulle vara tillbaka i spel förrän efter årsskiftet. Nu gick det snabbare på slutet med läkningen och redan 28 december spelade alltså Filip mot Warulfven.
KAN INTE SLÄPPA DETTA! ABRAHAMSSON: FÅTT FEL INFO? ropar abrahamsson ut i en kopplad artikel där man kan läsa:
"Ändå kan jag inte släppa tanken varför en av Sveriges vassaste juniorforwards är hemma och spelar SHL-hockey i stället för JVM. Varför är han inte i Tjeckien? Timmarna före Juniorkronornas match mot Schweiz gjorde Filip Hållander comeback i SHL. Han gjorde det i tuffast möjliga miljö. I serieledande Luleås förstakedja i toppmötet med Färjestad och spelade 15 minuter. Av de rapporter jag har såg han inte ut att ha några men av sin skada. Benbrottet han drabbades av redan i andra SHL-omgången är läkt och den skridskostarka forwarden är redo för spel. Jag är övertygad om att Hållander är helt återställd, lite ringrost undantaget. Luleå skulle aldrig chansa med en sån spelare – och framför allt skulle inte NHL-klubben han är utlånad från, Pittsburgh Penguins, tillåta det. Och jag kan inte släppa tanken på varför han inte är i Tjeckien. Varför spelar han i SHL i stället för JVM? ...har Montén fått fel information?"
En j-a massa ord men abrahamssons "budskap" i klartext är alltså:
"Luleå har lurat Montén, Småkronorna och Sverige för att inte släppa Filip Hållander till junis-VM!"
Själv har jag bara ett budskap till mygelgäveln trasabrahamsson:
"Skärp dig nu för fan. Ja, Luleå spöade Djurgårn för ett antal år sedan trots att Aftontrasan öste på med vidriga rubriker a la "systrarna Abbott" och "Abbot FÖRSÖKTE saprka på Zibanejad, han måste stängas av" samt "Luleå filmar säger Fimpen" så att zebrorna skulle hålla käften medan Djurgårn gick på huvudjakt. DU och Aftontrasan misslyckades! Kelgrisarna Djurgårn sparkades ut av ett Delfinen där hela publiken var klädda i Luleårött. Kom över det nu för fan, din jävla skitsnackare och lägg för fan av med att försöka hitta på Luleåsänkande artiklar gång efter gång efter gång efter gång. Din förbannade skitsnackare med en frisyr som ett icke torkat arsle!"
bisterfinnen: He he, svinhugg går igen. Såg att petterrönnqvist och vennerstig krävde lånnnnnng avstängning, det blev fem matcher.
Det var annat ljud i skällan när frölundabacken erikgustafsson satte in en av de värsta axelkåpa-ansiktstacklingarna någonsin och helt medvetet, planerat, vilket lämnade Cam Abbott med ett ansikte som blödde ur alla öppningar och en karriär som var över på en bråkdel av en sekund. Då ropade sanny dödadöda att "sådant MÅSTE tillåtas" och hela fårskocken bräkte med, blev inte ens en match avstängning.
Sven.Savage: Såg att mongot Törnberg åkte på en riktigt ful suckerpunch och fick huvveskak. Ett tveeggat svärd i detta fall. Tur i oturen att det inte var någon vital del som blev skadad.
Trevlig SHL just nu. Att Luleå, Frölunda och Warulfven nu toppar påminner om läget förra året vid den här tiden och svårt att tro annat än att det fortsätter så här serien ut.
Även om HV och Gangsteröret ligger nära har jag svårt att tro att de ska kunna konkurrera, även om jag räknar med att Gangsteröret lägger upp bedrägeripengar och köper in Enroth strax.
Röglet tycker jag är bättre men de har hamnat lite efter, elakt drabbade av skador på viktiga spelare och det dröjer nog innan de har alla tillbaka och går upp i riktig nivå.
Tror också att när det gäller positionerna 4-6 kan frmför allt Djurgårn och Läjkers blanda sig i.
Apan, Malmö och Pölsan får nog rikta in sig på eventuellt socialt slutspel, eller t o m missa det.
Och så har vi där nere Pungen, Oskars och Trottoaren som mycket väl kan fastna i den gyttjan nu. Kul att inte TVÅ lag blir avhängda bara.
bisterfinnen: Ibland sätter jag kort paus för att kolla in någon sekvens och glömmer ibland att uppdatera. Kan ha varit något sådant också. Hade Warulfven kvittrat i slutminut skulle det varit tungt att läsa men när du nu gratulerade kändes det som en förlösning, skönt och fint:-)
Tyvärr tappar Oskars en pinne till Pungen, och tyvärr tar Trottoarkanten alla tre poängen av Pölsan.
När det gäller bottentrion har vi då Oskars och Trottoaren bara en enda poäng efter Pungen. Ganska trevligt. Undrar om CryBert känner andedräkten av rookielagen? :-)
Ingen dålig tabell alls. Vi ska väl tro att Läjkers och Pölsan kommer att dra ifrån och att det blir Oskars, Pungen och Trottoarkanten som får slåss om att undvika kvalspel. Trvligt!
eltifoso: Ja, denna säsongs topptrio är en kopia av förra årets. Och mycket välspelade, spännande och ofta jämna matcher när topplagen möts. Är väl hyggligt rättvist att det blir delade poäng sammantaget.
Trist att höra om Lindqvist och att det kan ta lång tid innan han är tillbaka. Jobbigt att ligans bästa linor tappar ligans bästa spelare. Beklagar.
Tittar lite på Djurgårn-Apan nu. Den är ju försenad med anledning av att Wolfram fått ta hela 22 minuter utvisningar!
Min gissning är att Djurgårn tröttnat på Apans fusk, tjafs, groll och filmningar och nu kört fysiskt mot plastlaget Apan och skrämt skiten i småaporna.
3-1 med fyra minuter kvar inför 13 850 åskådare! Ja, de spelar i Fjollbollen. Plastapan sket väl på sig redan när de kom in på isen, de är ju vana att spela inför tusentals tomma stolar och ett fåtal åskådare.
Nu sätter Apan in highsticking och möller tillsammans gång på gång i ett desperat försök men når inget alls.
Vi vinner med 2-3 och visst var det rättvist efter den match vi sett. Vi får alltså revansch för förlusten mot Ulfven före jul och efter tre torskar i rad har vi nu vunnit mot först Frölunda och sedan Warulfven,
Till eltifoso och Svanru en fin lördagshälsning - Håhåjaja håhåjaja hör va de blåser i träa idag
Och samma matchbild senaste minuterna. Ulfven går på anfall efter anfall men kommer inte riktigt fram, Luleå neutraliserar Ulfven utmärkt i egen zon, och spelar ut puck igen, dock utan att komma till några egna chanser.
Just nu borde vi kunna reda ut det, men det räcker ju att Ulfven får lös spelet en gång så har vi kvittering.
Inte trevligt matchbild för oss, luktar för mycket hemmamålschans.
Och Luleås tryck betalar sig! Starkt kämpat om puck ner i zon och vid sarg av Kovacs som spelar till Einar Wolf som ensam fintar sig in framför mål och drar in 2-3 bakom sållet svensson.
Drygt halva perioden spelad och Luleå har haft precis allt, har 0-8 i skott bl a och haft ett flertal riktigt bra lägen som mycket väl kunde ha givit ett eller flera mål till.
Just nu inget tvivel om att Luleå sammantaget varit det klart bättre laget idag, men nu är ju hockey så infernaliskt ordnad att eftersom vi bara har ett måls ledning räcker det att Rydahl får ett skottläge, så är det lika och upplagt för Ulfvastöld av poängen....
Shit! Rätt bra PP av Luleå mot slutet och det slutade med ett skott i ribban av Sellgren.
6-7 minuter spelade av tredje och hittills denna period har Luleå varit det klart bättre laget; väsentligen haft puck i Ulfvazon medan Ulfven knappt varit i anfall. Fortsätt så här, tack!
Den diskutable "kommentatorn" heter tydligen Mats Linja, fast det efter ett namnbyte för två år sedan. Innan dess var han Mats Larsson. Tydligen är han framför allt sparkbollskommentator, vilket förklarar hans okunskap och tro att man kan kommentera med grönviolett filter.
Nu har tredje börjat och sållet svensson inleder med att flytta på målet när Luleå är i farligt anfall. Vi vet ju att han "briljerade" i filmningar och fusk när han spelade för Apan, men Warulfven är ju ett mer juste och ärligt spelande lag så det förklarar väl varför han inte får utlopp för sina Fläskbergsmanér här.
Första 2-3 minuterna och Luleå har börjat med utmärkta anfall i Ulfvazonen. Sådant gillar vi, men inte om det kombineras med böljande spel och anfall för båda lagen; det spel vill Ulfven och inte vi ha.
eltifoso: Jo, jag håller med om att 2-2 kan tyckas ganska rättvist även om Ulfven mycket väl kunde haft ett mål mer än oss. Två riktigt bra lag vill jag påstå där det avgörande nog kommer att handla om ifall a) Ulfven tillåts spela anfallshockey i vår zon b) Luleå kan vända snabbt och spela igenom Ulfvens styrspel
Jag tycker nog att det var alldeles för öppet spel under andra perioden för att det ska passa oss men tyvärr känns det som att det kommer att fortsätta under tredje perioden också och då talar mer för hemmalaget tror jag.
Mycket irriterad över kommentatorn på bild här nere. Han är helt j-a pro-Ulfv och det färgar varenda ord från honom. Bilden är lite klippt vilket förklarar varför man inte ser Warulfvssmycket på kavajslaget.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Naturligtvis fult och farligt och naturligtvis "kommenterar" aprunkarn att "det ser ju juste ut och naturligtvis blundar zebrorna för det.
Jag tycker att det är så ini helvitte jävla uselt att SHL påstår sig att kämpa mot utvisningar samtidigt som de inte förstått ett enda dugg.
Det enda som tycks kunna hjälpa är att göra som bisterfinnen föreslår: byt ut de stenhårda axelskydden mot mjuka.
Hur svårt kan det vara att fatta det?