Luleå HF

SHL · 117723 inlägg · 890 ämnen

Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lindberg Råkkar: Jag vet inte...kanske är det som du säger men det är fortfarande så att defensivt starka lag som i anfall går rakt på mål utan krusiduller i sarger och så är ruggigt effektiva OM de lagen också har de vassa avslutare som behövs. Jag är personligen själv inte så förtjust i den där tuta och kör total anfallshockeyn med pyttesmå spelförande backar som offensivt fungerar men när det väl blir tryck i egen zon av lag som har fysiskt starka spelare som dessutom är bra på rören så har de lagen heller ingen chans.
SKAIK har ju visat sig väldigt sårbara i egen zon av lag som sätter press på deras backar.
Förra säsongen tyckte jag att Luleå hade en utmärkt kombination av fysiskt starka spelare samt vassa avslutare och spelare som kunde hålla puck, det enda som var synd var ju att Sweatt skadade sig och kom aldrig ikapp till rätt nivå, men tyvärr kunde inte Fagervall få ihop gruppen rätt med den potential som fanns, istället blev det en stark defensiv med lite dump and chase i anfallszon vilket ändå fungerade helt ok med tanke på de stridsvagnar till forwards vi hade, men den spelskickliga biten uteblev. Med rätt coach är jag helt övertygad vi hade tagit SM-Guld ifjol.

Sven.Savage: Hmmm, då ska jag se lite av Damkronornas match...ja, det jag orkar iaf, man ska ju upp tidigt också.
Håller med dig litegrann, men nästan så man hoppas att Damkronorna förlorar så vi slipper PorkaBoork, för då måsta väl fan i mig förbundet kicka honom.....vi kan ju inte ha förbundskaptener som är bakåtsträvare.
Synd för alla innan som fått Svensk Damhockey att gå framåt i utvecklingen, så kommer han in och sätter inte bara halt för allt, utan tar tillbaka på en nivå som Damkronorna var innan 2000-talet.

Tjeckien få 1-0 mot oss i PP...Tjeck-damernas första PP mål i turneringen på 8 försök...mot oss givetvis.
Av det jag sett av PorkaBoorks taktik verkar det vara att slå icingar och tråka ut motståndarna.

Hoppsan...Svenskorna hade tänkt slå en icing men den blir misslyckad som icing men bättre som passning till en Luleåspelare som prickar in 1-1.

M.Lemiux: Yep. Nervösa damkronor, slår mest ifrån sig. Verkar ha lossnat efter Johanna Fällmans mål dock. Nu andra perioden. 1-1efter första.

Tydligen räcker det om vi vinner två poäng, vid lika med Schweiz avgör inbördes möte.

M.Lemiux: vi får se hur änge vi orkar. Ska själv upp 07.00 Och Ser match iPad med lågt ljud i öronsnäckor så somnar lätt😎

Sverige har börjat andra mycket bättre, nu PP...och Luleås Johanna Fällman sätter 2-1✌🏻

M.Lemiux: och nu 3-1 till Sverige. Tjeck-i-skorna har tappat lusten efter Fällmans båda mål, tar mest utvisningar nu.

Fällman har bara gjort ett mål tidigare för damkronorna och detgjorde hon med rumpan. Nu verkar hon rädda porkabork.

Sven.Savage: Jo, verkar så...Fällman, PorkaBoorks frälsare.
Likadant med tvillingarna Sedin som var Mååååts frälsare.

M.Lemiux: jo, det har du rätt i.

Två perioder spelade nu, 3-1, närakvart mot Finland nu.

Sven.Savage: Hehe, verkar så...men nu kallar sängen, orkar inte se sista :-)

M.Lemiux: Yep, de fixar det nog utan oss nu. Jag kommer att börja blunda, somnar nog med match i örat🙈

Forsberg 1978: Ja de är ganska skitnödiga för alla inlägg som inte skrivs av skeåtroll eller berömmer skitklubben där. Skrev ett inlägg i skeåforumet för ett ganska bra tag sedan som en av dem till och med censurerade bort vissa delar av. Det som lämnades kvar var bara konstigt och oförsteåligt då halva mitt inlägg raderades. Frågade varför och det berodde tydligen på min ton?! Den var då inte i närheten av lika illa som det trollen skriver dagligen, vilket jag inte heller kan påstå att ditt inlägg är.
Det är iaf skönt att vi har en ordentlig moderator här som inte censurerar eller tar bort inlägg utan en mycket god anledning :)

Sven.Savage: Måste nog säga att jag håller på HV från och med nu. Lägger Malmöspelarna av med att filma så obehagligt mycket så kommer jag nog ändra på det.
Först var det Hardt som dog mot oss i play-in, men flög upp sedan upp för att han ilsknade till på en Luleåspelare som säkert sa något i stil med "ställ dig upp din *****". Nu senast var det Ahlsenfeldt som låg helt orörlig i säkert en minut efter en smäll som inte alls såg speciellt allvarlig ut. Varför skriker inte Sanny högljutt om att även målvakter måste tas av isen och kontrolleras efter en så allvarlig huvudskada att de tappar medvetandet, eller kanske till och med dog, i över en minut?
Det verkar bara gälla utespelare och helst då backar.
Nåja, när det filmningsförsöket misslyckades så flög nån skäggig snubbe jag inte ens kommer ihåg namnet på i isen efter en liten näve. Det resulterade i PP-mål för Malmö och sedermera var matchen över. Mycket trist och jimmie-liknande sätt att vinna en slutspelsmatch på.

Vilken normal människa har inte råkat ut för värre saker än en liten pååkning eller en tjock vante i nyllet utan att för den skull ligga helt livlös?

Jag önskar de kunde införa en ny regel som innebär att om du ligger kvar helt orörlig på isen i över 10 sekunder så MÅSTE du lämna matchen eller perioden ut för att läkarundersökas. Alternativt om någon bara måste spela död så måste de rulla runt på isen och skrika ut sin smärta, exempelvis som Lee Goren och Cristiano Ronaldo. Då slipper man gå av isen men åker på en tvåminutare för fjolleri istället.

Daddeh: Ja, du har rätt. De låg länge där, vilket var "oväntat". När det gäller Ahlsenfeldt menade petterrönnqvist när det hände att "nu är han allvarligt skadad".

Kan det vara så att Malmö utnyttjar detta: att säkra upp utvisning och PP genom att förstärka och ligga kvar, eftersom de själva ligger inne med ett starkt PP?

Hmm. Det kanske lutar mot det?

Inte så trevligt. I så fall, även om s k förstärkningar och rena påhitt a la Goren och fläskberget är helt olika.

Förslaget om tvingande läkarundersökning efter långa kvarliggningar kunde ju vara lämpligt. Typ som de i sparkbollen infört att de som lockas av planen får vänta innan de får hoppa in igen; men så är ju sparkbollen rejält infesterad av filmningar och överdrivna förstärkningar.

Damkronorna höll 3-1 tredje perioden igenom. Johanna Fällman kunde faktiskt ha gjort ännu fler mål. I PP sökte hon gång på gång upp perfekta positioner men medspelare var så töntiga att isf att passa pucken spoelade den ut mot sragen för sargbuffling.

Damkronorna får äran att torska mot Finland i kvart i kväll.

Sven.Savage: Haha jo jag skrockade när jag hörde Petter säga det. Det finns helt klart vissa målvakter som satt det där i system och jag var 100 procent säker på att Ahlsenfeldt skulle spela vidare. Inget nytt att han alltid tar deras parti.
Jag överdrev så klart när jag jämförde det med Jimmie Jumps och Lee Gorens fasoner, men tyckte likväl det var en smutsig vinst för Malmö igår.

Hörde du förresten det Sanny sa i en av periodpauserna när de diskuterade det bortdömda målet för HV? Den där stenhårda regeln att inte ens få nudda målvakten kan vi tydligen tacka bland annat apan för. 3 av 4 semifinalmålvakter blev skadade förra säsongen så det är därför alla har varit vansinniga på videobedömningarna denna säsong. Tack för att ni är med och leder utvecklingen inom svensk hockey apjävlar :P

Daddeh: Jo, jag hörde det. Det har varit ett j-a elände i åratal med röra målvakten/målgårdenbedömningarna. Delvis eftersom det varit så extremt klantigt skött.

Ett tag kom man på den hemskt mycket jättesmarta regeln att om om någon motståndare vidrörde linjen typ skulle det dömas bort även om vakten var en meter bort. Varpå backarna började crosschecka in forwards och fick avblåsning. Sedan skulle man få passera om man inte störde, men likadant där, då "råkade" backarna tackla in forwards så att denne "störde" och då var det "forwarden som tog en risk och fick skylla sig själv". Typ Bill Sweatts bortdömda.

Och värst av allt har man det j-a fläskberget som inte spelar hockey utan i åratal överfallit och vält omkull backar och vakt för att åstadkomma en j-a hög där alla ligger på varandra, medan Erik Forsell petar in lös puck.

Jag fattar inte hur man kunnat blunda för alla dessa brott mot spelets idé. Fläskbergets s k "hockey" skulle bara vara att förbjuda punkt slut. Punktmarkerar man honom på sändningarna ser man att varje byte bryter han mot reglerna på ett sådant sätt att han skulle tagits ut direkt. Tidigare plockade zebrorna fläskberget när de upptäckte honom men senaste året har han kommit undan med en j-a massa och det saboterar hockeyn.

Visst. Hockey ska vara fysik och kamp.

MEN VARS FAN STÅR DET SKRIVET I STEN ATT FRAMFÖR MÅLET SKA DET VARA OK ATT CROSSCHECKA FOLK I RYGGEN? ELLER TRIPPA OCH SLASHA MOTSTÅNDARE FÖR ATT INTE TALA OM DET JÄVLA SUPERHOLDING SOM FLÄSKBERGET OCH ANDRA KÖR MED?

Visst förstår och vill jag att det ska vara tufft framför mål men hur ini helvitte gled allt iväg till att framför målvakten får man bryta mot alla j-a regler man vill?

Den här fläskbergets variant av hockey är en extremt ful avart som bara ska bort, bort och ännu mer bort.

Ett sådant vidrigt äckel som fläskberget borde aldrig mer tillåtas på våra isar.

Jag har t ex sett fläskberget framför vårt mål stå bakom en oförberedd janne sandström (pucken naturligtvis inte i närheten) och crosschecka janne över njurarna 4-5 ggr och när janne vänder sig om och crossar tillbaka, mot bröstet på ett förberett fläskberget, så faller fläskberget och får med sig utvisning.

Varför, frågar jag mig, om janne då får en utvisning, åker inte fläskberget på 4-5 utvisningar för samma situation? 5x2=10 minuter på fläskberget vore helt i enlighet med regelverket och skulle markera för sådana j-a fuskare slash filmare vad som är tillåtet.

"3 av 4 semifinalmålvakter blev skadade förra säsongen". Hmm, bland de tre inräknas väl markus sållet svensson? I hans fall var det ju ingen som nuddade honom. Han fick bara för sig att sätta sig i målet varpå fru Distriktsläkaren fick leda ut honom och sedan vägrade sållet spela vidare med okänd skada. Tidigare den dagen hade någon röjt att Apan köpt på sig en vakt från Riktiga AIK - något de försökt hålla hemligt - och jag misstänker att sållet surnade till och simulerade skada liksom en massa köpespelare hos Apan har för vana att pyssla med.
Uppladdat:

500x0-skrmavbild20160416kl._45.png

Noterar att Apan nu kommer ut ur kvinnogarderoben men information om den damhockey man startar (länk).

Aplaget kommer att ta över Clemens plats i division 1 och planen är att avancera till SDHL inom 3-5 år. Hmm, det låter extremt fegt. Ska inte Västerbotten kunna dra ihop ett damlag som redan denna säsong tar ettan och kvalar bort Stocksund eller Sundsvall? Gissningsvis är det Pea som bromsar för att inte resekostnaderna ska skjuta i höjden - det var ju därför han la ned damlaget - då i SDHL (fast det hette ju inte SDHL då) för några år sedan.

Men det är verkligen en fråga om storsatsning! De anställer nu en sportchef men denne får inte ett öre betalt. Underförstått handlar det ju "bara" om damer så det kan väl någon sköta på fikarasterna.

Och vem ska då köra med Tindra och de övriga i damlaget? Om inte en körskolelärare? Ja, naturligtvis! Man ser på bilden av vederbörande att den igen-kliga kvalifikationen tycks vara att personen i fråga ligger inne med en kran som kommer att platsa bland alla andra unika exemplar av snokar hos Apan.

Vi kommer med all säkerhet att behöva lära oss nya spelsystem för Apans kommande damlag:
• Släpp förbi den som kommer från vänster!
• Du får inte stå parkerad i målgården mer än fem minuter!
• Förbud mot att åka förbi någon på höger sida.

Mest nydanande blir nog den nya stilen för Apans damlag att vid anfall åker alla upp efter höger sarg och när de återvänder, sker det på andra sidan.

Ja, det blir en satsning som heter duga! Efter Apans alla krumbukter för att slippa hålla damhockey under många år är det förstås glädjande men förvånande att de äntligen slår till. Men man undrar varför?

Kanske Bud krävde det för att skriva på?

Eller kanske Apan av misstag råkat köpa in - inte bara blå handdukar - utan också rosa handdukar till omklädningsrum/duschar och nu måste få användning av de rosa handdukarna?

Ja, frågorna är många men svar saknas. Eftersom Apans enda kommentarer blir att de förstås är bästigast på att vara bästigast i dysteriernas dysenteri.
Uppladdat:

500x0-skrmavbild_20170404_kl._13.09.45.png

500x0-skrmavbild_20170404_kl._13.08.07.png

Daddeh: Det var ju SKAIKs taktik när de låg risigt till ifjol mot Växjö....
Vad gör vi nu då?? Frågade Bert...Vi ligger under i matcher och Nihlstorps målvaktsspel överglänser Sållet Svenssons.
Inga problem!!! hörs "Kapten" Fläskbergs röst....Jag och Ritola kör över Nilhstorp till dess att han blir skadad...då måste dom ju plocka in Steen i målet och han sållar desto mer.
BRAVO!!!! ropar Bert med en tår i ögat....Fan Fläskberget, vilka bra och sportsliga ideér du kommer med....du som har blött mest för Svensk Hockey.
Och där bestämdes ödet för Nihlstorp det slutpelet. Både Fläskberget och Ritola körde över honom till det att han fick kasta in handduken. Fick Fläskberget eller Ritola något straff?? Nej.

Missade faktiskt att Sanny nämnde det. Tyvärr blev effekten av SKAIKs taktik förra slutspelet att vi idag har en jävligt kass nivå på det där med att nudda målvakten.
Men det är väl bara att tacka SKAIK för kaffet då, antar jag.

Sven.Savage: Jo, jag tror inte heller att damkronorna klarar av Finskorna....detta problem hade vi inte i mitten av 2000-talet då Damkronorna var i en kraftig utvecklingsfas i rätt riktning och tog bl.a Silver i OS 2006.
Då var det egentligen bara USA och främst Kanada som var det svåra motståndet och alla trodde att nu skulle nästa steg i utvecklingen tas....
Det steget kom väl aldrig riktigt, sista medaljen togs i VM 2007 (brons), men Damkronorna har ändå nästan alltid varit topp 4-5 fram till PorkaBoork då det blivit sämre till det Damkronorna var i slutet av 90-talet.

M.Lemiux: Fruktansvärt bra beskrivet hur Aphockeyn har saboterat inte bara ett slutspel utan också kommande säsong för svensk hockey.

Apsekten har med hjälp av nyttiga idioter - rysk spionterm, gällar vanligen journalister som utan att veta det springer andras ärenden - spridit sin påhittade syn om fantastiska utvecklare av egna spelare (läs: stölder av andras talanger) - och fått dårarna att applådera vilken skit de än håller på med.

Länge undrade jag om det bara var jag som kunde se att "kejsaren var naken"?

Att så kunna blunda för fläskbergets och Rit-Olas fruktansvärda överfall på Torpet var helt oförklarligt. Media gjorde det, zebrorna gjorde det och framför allt gjorde de nya ledarna av svensk hockey - Cmores självutnämnda så kallade experter - det. Och Apan tilläts förorena en final ytterligare.

Men nu kom de på plats sex och sparkades ut från slutspelet redan i semifinal.

Kan man hoppas att vi nu sett det sista vurmet för Apans tjyvbenshockey? Kan folk änk-ligen begripa vilket jävla fusk- och rackarspel Apan pysslat med?

Det känns trist att behöva tänka så om ett lag från norr, men jag tror att den gedigna norrlandshockeyn skulle må jävligt bra om Apan ersattes av lag som MooDoo, Timrå och Burkölen.

M.Lemiux: Ja, PorkaBorks strategi med att möta Finland så ofta som möjligt - vad är det? 8-9 förluster i rad senaste året - kommer nog på skam.

Finland har ett riktigt hockeylag. De var långt in i tredje perioden lika med US of D och de spöade faktiskt Kanada - som första lag förutom US of D någonsin. Damkronorna kommer förstås att få rejält med stryk i kvällens kvartsfinal, eftersom PorkaBork fortsätter sin stil att "jag sparkar de bästa, så förstår alla andra att jag bestämmer".

Vilken jävla nolla han är, PorkaBork. En ledarstil som skulle fått Djingis Khan att verka demokratisk. Och dessutom har Porka Djingiskhan Bork i stort sett alltid misslyckats trots hans innovativa och revolutionära käka orm/gå två mil på natten rmetoder.

Infall, som får en att söka efter blocket för att intyga om polishämtning för vård av särskilt svåra psykiatrisk fall.

Noterar att David Rautio Berguv har tillfrisknat och tar Pölsans spade ikväll.

Blir intressant att se David "96 SVS%" Rautio i semifinalen. Jag tror att Pölsan har tre och kanske fyra fullständiga linor att sätta mot Frölundas "vi villa sitta på Avenyn, ta en pilsner, titta på flickor och vänta på sparkbollen"-spelare och det kan bara sluta på ett sätt.

M.Lemiux: Det var en gång en pojke i trakterna av Västerbotten som kände att något fattades honom. Han bad därför till vår Herre: Gode Gud, kan jag inte få 6 fingrar på varje hand så jag får lite mer samhörighet med folket i bygden?
Gud svarade: Javisst min son, det kan jag ordna. Men som du säkert vet, ingenting är gratis här i världen, så det kommer att kosta dig ena ögat.
Gossen svarade: Deal! Vem behöver mer än ett öga om man är från Skellefteå?

Larionov: Underbar historia 😊

M.Lemiux: Jag tror faktiskt att du har järnkoll på exakt hur det pratades i de sexfingrades omklädningsrum. Bra förlorare har de aldrig någonsin varit eftersom de inte unnar någon annan framgång och med en lagkapten som till och med erkänner att han med glädje fulspelar och fuskar hur mycket som helst för att vinna så är det tyvärr förväntat att de förstör för alla andra lag. Jag tror inte heller att t.ex. Ahslenfeldt eller JG hade filmat som de tyvärr gör om det inte vore för att Hadelöv satt det i system redan med sin "värdegrund". Sorry apor men ni har inte ensamrätt på att filma och spela kärringhockey.
Det absolut bästa för SHL vore om Skeå åker ut fucking asap. Tänk så underbart alla klubbledare ändå från Norge till Kiruna ska tycka det blir att slippa skydda sina nyblivna pubertetsäckel från lockropen från sekten :)

Hahaha så himla pinsam den miljömärkta jådan är. Vi ses till hösten sa han och ljög som vanligt då han redan nu postar inlägg. Cherrypickar som vanligt något J18-lag med ett par talanglösa klumpfötter till Skeåspelare som blivit uttagna. Varför nämner han inte Sveriges J20-lag tror ni? Dra en gissning :)

Daddeh: Hahaha, man kan ju misstänka att det är så snacket går hos sexfingringarna....det lär det fortsätta med också så länge Cry-Bert och Fläskberget är närvarande också.
Och apropå de där juniorerna (J18) Green Yåååda nämner....har du kollat upp vart de kommer ifrån?

Fredrik Granberg....födelseort: Gällivare, bror till Petter Granberg
Jonatan Berggren....födelseort: Uppsala Ungdomslag:Enköping SK
Albin Eriksson...födelseort: Bollnäs Ungdomslag: Bollnäs IS

Hmmm, alltså en från Norrbottens län, en från Uppsala län och en från Gävleborgs län.....ingen från Schtaaaan med andra ord.

Sven.Savage: Tack Sven..tackar. Antar att det är så snacket går också hos dem :-)
Hmmm, Damkronorna utslagna efter att Finskorna lekt hem matchen med 4-0...får PorkaBoork sitta kvar månne??

Och Frölunda...vilken match. Brynäs hade inte mkt att komma med och Frölunda vinner helt välförtjänt med 6-1. Bara för Brynäs att bryta ihop och komma igen och lira på det sätt de gjorde i Göteborg.
Domarna fick ingen hjärnflipp och började ta ut en massa Frölundaspelare på slutet så Brynäs fick ingen gratisbiljett in i matchen som Frölunda fick förra.
Nåväl, antar att Rönnberg tog ett allvarligt snack med sina gubbar efter förra matchen och talade om för dem att Brynäs var nog inte så enkla som "experterna" målat ut dem och att de måste ta i minst lika mkt som när dom spelade mot SKAIK.

{M.Lemiux och Daddeh}: Inspirerande att se hur snabbt ni plockar ned det miljömärkta aptrollet:-)

Hmm, svårt att hälla intresset uppe när Luleå inte spelar och eftersom jag arbetat lite dygnet runt på ett projekt har jag regelbundet somnat och missade såväl Pölsamatchen som ikväll Malmömatchen.

Ser ju, av resultaten att döma, lite jobbigt ut för Pölsan och Malmö nu.

Nå. Än kan mycket hända innan ni vet vem greppar micken...

M.Lemiux: Ajöss för damkronorna alltså.

Och nu ökar stormen mot PorkaBork till orkanstyrka. SVT:s journalist frågar PorkaBork efter senaste förlusten angående stjärnorna Jenni Asserholt, Tina Enström: Borde inte du lösa de här situationerna? För de hade gjort det här laget bättre.
Varpå PorkaBork svarar: – Det vet du inte alls. Du kan inte analysera den situation nu, det är lätt att ta upp det när vi förlorar. Plus surnar han till och återkommer senare på twitter där han förklarar SVT-journalisten för "patetisk".

Vennergren i Aftontrasan förklarar rakt av att "Nu måste PorkaBork gå" medan PorkaBorks kompis Nyström i sexpressen - som tidigare förklarade att damspelarna och alla andra hade fel medan PorkaBork hade rätt - att om PorkaBork saknar förtroende hos majoriteten av Damkronornas spelare måste han gå.

Jaså, Nyström? Vad sägs om att även fråga även de spelare som INTE ingår eftersom PorkaBork sparkat dem? Spelare som alla är övertygade om skulle ha varit stjärnor i laget.

Nyström mildrar ytterligare: "Att Leif Boork saknar förtroende hos självutnämnda experter som inte sett en enda damhockeymatch på hela säsongen är inte lika allvarligt."

"Självutnämnda"?

Läser han Luleåboken här på snacket?

Grejen är den att Nyström faller i egen fälla eftersom han tydligen skitit i att se damkronornas matcher från VM. Hade han gjort det skulle han ha fått höra att Sveriges bästa damspelare någonsin Maria Rooth (expertkommentator) samt damkronornas förbundskapten 2002-2010 Peter Elander (trånare på SD Colleague därefter) båda sågade PorkaBorks ageranden att sparka stjärnorna (som gått över en tröskel" enligt PorkaBork.

Vad handlar det om för tröskel? Jo, under en utvärdering kom majoriteten av spelarna fram till att de saknade förtroende för PorkaBork. Så, vad gjorde PorkaBork? Han sparkade stjärnorna. Det hade inget speciellt att göra med vad de hade gjort eller inte gjort - PorkaBork har ALLTID sparkat stjärnor i lag han tar över och anledningen är att de som blir kvar ska skrämmas till tystnad och lyda PorkaBork blint.

Så nu är förbundet pressat och ordföranden lovar att nu ska man utreda varför Damkronorna levererat sina sämsta resultat under detta millenium senaste året för PorkaBork.

Kan vi tro att förbundet menar allvar nu?

Jag är inte säker på det. Att tillsätta en utredning är en typiskt sätt att komma undan kritik. Så fort man gjort det, vägrar man därefter att svara på fler frågor utan förklarar bara "vi tar detta på största allvar och utreder noggrant saken för att få fakta. Innan det är klart kan vi inte uttala oss". Sedan väntar man till mycket fallit i glömska och folk inte är så intresserade. Min prognos är att rapporten kommer när alla har semester, gärna då när något annat dominerar nyhetsflödet.

Det finns en enda sak som låter intressant:
"Ordföranden säger också att man kommer ta input från SOK i utvärderingen eftersom det är OS-säsong nästa år. SOK:s ordförande Glenn Östh har tidigare sagt till nyhetsbyrån att säsongens resultat är oroande."

Hmm. SOK äger ju all makt när det gäller OS 2018 och kanske signalerar de att om damkronorna är så j-a kassa kan de vinka jöjö till OS-deltagande. DET vore ju en enorm tappa ansiktet-förlust för förbundet så ett sådant hot skulle de bli tvungna att ta på allvar. Tidigare har ju förbundet envist händat "vi har fullt förtroende för PorkaBork, som påstått att damkronorna ska slåss om medaljer i OS, samtidigt som han benhårt hävdat att de sparkade stjärnorna kan glömma OS, de kommer inte med."

Vi håller tummarna för att SOK:s Glenn Östh på tu man hand förklarar för förbundet att låter de galningen PorkaBork fortsätta att göra laget sämre och sämre medan de "har fullt förtroende" så kan de glömma OS.

Fan, det är för eländigt att man ens ska behöva argumentera för saken? I en fungerande värld skulle PorkaBorken bara sparkas åt helvete. Och det igår!

Dags att uppdatera läget för Anders Nilsson och för Buffalo som ikväll spelar sin 80e av 82 NHL-matcher i år. Lehner tar spaden och Ullmark är uppkallad som reserv eftersom Anders skadade sig på träningen i går. Om han repar sig får han nog en av de två avslutande matcherna om några dagar eftersom de går B2B.

Sedan senaste uppdateringen har Anders stått tre matcher.

Först räddade han 39 av 40 skott mot Anaheim borta 97,5%

Därefter räddade han 27 av 29 skott mot Columbus borta 92,9%

Och senast fick han hoppa in och ersätta Robin, som släppt in tre mål på fem första skotten mot Toronto hemma. Då övertog Anders spaden och räddade 39 av 40 skott 97,5%.

Anders har alltså 96-97% i snitt på senaste matcherna och det förbättrar hans snitt under säsongen. I detta nu har han 92,3% räddningar. Faktum är att bland vakter som stått lika många matcher eller mer än Anders är det bara 7 i NHL som har bättre räddnings%. Riktigt j-a bra resultat av Anders i år!

Plockar vi alla vakter som haft spade åtminstone tvåsiffrigt antal matcher ligger Anders på plats 12 i NHL:

1. Bobrovski 62 m 93,3%
2. Dell 19 m 93,0%
3. Grubauer 22 m 92,6%
4. Howard 25 92,6%
5. Anderson 38 m 92,5%
6. Saros 20m 92,4%
7. Murray 48 92,4%
8. Price 60 m 92,4%
9. Dubnyk 64 m 92,4%
10. Holtby 61 m 92,4%
11. Darling 32 92,4%
12. Anders Nilsson 26 m 92,3%

Ganska imponerande, eller hur! Bäst av alla svenska vakter. Totalt 90 vakterer har haft spade i NHL i år och 61 av dessa har haft 10 spadar eller fler. Och där finner vi Anders på plats 12! Grejen är den att bara Bobrovski och Dell ligger klart före - resten är bara 0,1-0,3% före vår hjälte från Luleå!

Faktum är att om Anders får ta spade en match till och återigen räddar 39 av 40 skott - liksom han gjort i 2 av 3 senaste matcherna han haft spaden - skulle han nå så högt att - om de övriga vakterna skulle stå kvar vid sina resultat -...........ja då skulle Anders klättra så högt att bara 2 vakter (bobrovski och dell) av de som haft spade lika många matcher eller fler än Anders skulle ha högre räddningsprocent än Anders 92,5% då!

Vilken grabb!

Under året har det då och då spekulerats i Nordamerika om vakter som andra lag kan vara intresserade av och det har varit tyst om Anders faktiskt. Det tycker jag är konstigt, riktigt jävla konstigt. Ska man lyssna på hur buffalosupportrar diskuterar saken är det många som stirrar sig blinda på de 89,8% han levererade på 23 matcher för Islanders som 21-23-åring samt de 90,1% på 29 matcher som 25-åring för Oilers, plus några för St Louis ifjol.

Att han dess emellan hann bli nästa vakt i hela KHL skiter de i; allt som inte är NHL eller AHL räknas inte.

Och i år har han gått 26 matcher med >>2% bättre räddningsstats än han någonsin tidigare haft i NHL.

Nej, jag tycker, hoppas och tror att han spelat sig till en ännu bättre chans för nästa år. Det blir nog i ett annat lag än Buffalo som kommer att signa Robin Lehner som etta för ett antal år framåt och inte - som vi skulle ha gjort i Sverige - låter de båda fortsätta dela på spadarna vilket givit Buffalo ligans tredje bästa vaktande. Nej, det förstår de inte i NHL; de stirrar sig blinda på att utse en etta som ska ha så många matcher som möjligt och ha en extremt hög lön. Synd, eftersom Anders och Robin är goda vänner och deras partner också; de umgås rejält utanför planen och trivs med varandra. Naturligtvis jäkligt viktigt för att vakter ska gå bra, men sådant tycks man inte förstå i US of D.

Ja, det ger sig.

Vi uppdaterar...Buffelvaktjakten:

2016-10-13 Buffalo-Montreal 1-4, 0p Skott 31-24 ROBIN 83,3%
2016-10-16 Edmonton-Buffalo 2-6, 2p Skott 33-24 ROBIN 93,9%
2016-10-18 Buffalo-Calgary 3-4 OT, 1p Skott 21-34 ROBIN 88,2%
2016-10-20 Buffalo-Vancouver 1-2 0p Skott 28-20 ROBIN 90,0%

2016-10-25 Buffalo-Philly 4-3 SO, 1p Skott 25-41 ANDERS 92,7%
2016-10-27 Buffalo-Minnesota 0-4 0p Skott 38-22 ANDERS 85,7%
2016-10-29 Florida-Buffalo 0-3, 2p Skott 33-25 ANDERS 100%

2016-10-30 Winnipeg-Buffalo1-3, 2p Skott 38-28 ROBIN 97,4%
2016-11-01 Minnesota-Buffalo 1-2, 2p Skott 28-24 ROBIN 96,4%
2016-11-03 Buffalo-Toronto 1-2, 0p Skott 43-29 ROBIN 93,1%
2016-11-05 Ottawa-Buffalo 1-2, 2p Skott 33-32 ROBIN 97,0%
2016-11-07 Boston-Buffalo 4-0, 0p Skott 42-32 ROBIN 90,5%

2016-11-11 Buffalo-New Jersey 1-2, 1p Skott 26-43, ANDERS 95,3%

2016-11-12 New Jersey-Buffalo 4-2, 0p Skott 27-23, ROBIN 85,2%
2016-11-15 St Louis-Buffalo 4-1, 0p, Skott 30-23, ROBIN 90,0%.
2016-11-17 Buffalo-Tampa Bay 1-4, 0p, skott 33-38, ROBIN 89,5%

2016-11-19 Buffalo-Pittsburgh 2-1SO, 2p, skott 47-33, ANDERS 97,9%

2016-11-21 Buffalo-Calgary 4-2, 2p Skott 31-32, ROBIN 93,5%
2016-11-23 Buffalo-Detroit 1-2SO, 1p Skott 33-24, ROBIN 95,8%

2016-11-25 Washington-Buffalo 3-1, 0p Skott 32-33 ANDERS 90,2%

2016-11-29 Ottawa-Buffalo (1-3, 0p) Skott 6-13 ROBIN 83,3%

2016-11-29 Ottawa-Buffalo 4-5 (3-2), 2p Skott 29-5 ANDERS 89,7%
2016-12-01 Buffalo-Rangers 4-3, 2p Skott 25-34 ANDERS 88,0%

2016-12-03 Buffalo-Boston 1-2, 0p Skott 33-36 ROBIN 93,9%
2016-12-05 Buffalo-Washington 2-3OT, 1p Skott 33-33 ROBIN 90,1%

2016-12-06 Buffalo-Edmonton 4-3OT, 2p Skott 26-37 ANDERS 91,9%

2016-12-09 Buffalo-Washington 1-4, 0p Skott 28-29 ROBIN 89,3%
2016-12-13 Buffalo-Los Angeles 6-3, 2p Skott 26-33 ROBIN 90,9%
2016-12-13 Islanders-Buffalo 2-3OT, 2p Skott 35-37 ROBIN 94,3%

2016-12-17 Carolina-Buffalo 1-2SO, 1p Skott 22-24 ANDERS 95,5%

2016-12-20 Florida-Buffalo 3-4SO 1p Skott 39-36 ROBIN 92,3%
2016-12-22 Buffalo-Carolina 1-3, 0p Skott 23-33 ROBIN 93,9%

2016-12-23 Islanders-Buffalo 5-1, 0p Skott 32-29 ANDERS 84,4%

2016-12-27 Detroit-Buffalo 3-4 2p Skott 44-23 ROBIN 93,0%
2016-12-29 Buffalo-Boston 2-4 0p, Skott 33-38 ROBIN 91.9%
2016-12-31 Boston-Buffalo 3-1 0p, Skott 28-27 ROBIN 89.3%

2017-01-03 Rangers-Buffalo 1-4 2p, Skott 25-19 ANDERS 96%
2017-01-05 Chicago-Buffalo 4-3OT 1p, Skott 43-20 ANDERS 90,3%

2017-01-07 Buffalo-Winnipeg 4-3 2p, Skott 36-35 ROBIN 91,4%

2017-01-10 Buffalo-Philadelphia 4-1 2p, Skott 27-40 ANDERS 97,5%
2017-01-12 Tampa-Buffalo 4-2 0p, Skott 29-26 ANDERS 91,4%
2017-01-13 Carolina-Buffalo 5-2 0p, Skott 38-38 ANDERS 86,8%

2017-01-16 Buffalo-Dallas 4-1 2p, Skott 29-32 ROBIN 96,9%
2017-01-17 Toronto-Buffalo 4-3 (1-1) 0p, Skott 16-15 ROBIN 81,3%

2017-01-17 Toronto-Buffalo 1-1 0p, Skott 16-12 ANDERS 93,8%
2017-01-20 Buffalo-Detroit 3-2OT, 2p, Skott 37-34 ANDERS 94,1%

2017-01-21 Montreal-Buffalo 2-3OT 2p, Skott 38-38 ROBIN 94,7%
2017-01-24 Nashville-Buffalo 4-5OT 2p, Skott 39-37 ROBIN 89,7%

2017-01-26 Dallas-Buffalo 4-3 0p, Skott 38-27 ANDERS 89,5%

2017-01-31 Montreal-Buffalo 5-2 0p, Skott 35-39 ROBIN 85,7%
2017-02-02 Buffalo-Rangers 2-1OT, 1p Skott 37-44 ROBIN 95,5%
2017-02-04 Buffalo-Ottawa 4-0 2p, Skott 29-36 ROBIN 100%
2017-02-06 New Jersey-Buffalo 2-1 0p, Skott 39-23 ROBIN 94,9%

2017-02-07 Buffalo-San Jose 5-4OT 2p, Skott 36-40 ANDERS 90,0%

2017-02-09 Buffalo-Anaheim 2-5 0p, Skott 26-44 ROBIN 90,7%
2017-02-11 Toronto-Buffalo 1-3 2p, Skott 44-23 ROBIN 97,7%
2017-02-12 Buffalo-Vancouver 2-4 0p, Skott 28-31 ROBIN 87,1%
2017-02-14 Ottawa-Buffalo 2-3 2p, Skott 41-25 ROBIN 95,1%
2017-02-16 Buffalo-Colorado 2-0 2p, Skott 32-23 ROBIN 100%
2017-02-18 Buffalo-St Louis 3-2 2p, Skott 28-39 ROBIN 94,9%
2017-02-19 Buffalo-Chicago 1-5 0p, Skott 26-37 ROBIN 86,5%
2017-02-25 Colorado-Buffalo 5-3 0p, Skott 30-37 ROBIN 86,2%

2017-02-26 Arizona-Buffalo 3-2 0p, Skott 29-33 ANDERS 89,7%

2017-02-28 Buffalo-Nashville 5-4OT 1p, Skott 32-41 ROBIN 87,8%
2017-03-02 Buffalo-Arizona 6-3 2p, Skott 41-22 ROBIN 86,4%
2017-03-04 Buffalo-Tampa 1-2SO 1p, Skott 32-32 ROBIN 96,9%

2017-03-05 Pittsburgh-Buffalo 3-4 0p, Skott 45-49 ANDERS, 91,1%

2017-03-07 Buffalo-Philadelphia 3-6 0p, Skott 34-30 ROBIN 80,0%
2017-03-10 Columbus-Buffalo 4-3 0p, Skott 39-32 ROBIN 89,7%

2017-03-11 Buffalo-Columbus 0-3 , Skott 6-12 ANDERS 75%

2017-03-11 Buffalo-Columbus 5-0 , Skott 25-24 ROBIN 100%
2017-03-14 San Jose-Buffalo 4-1 0p, Skott 42-23 ROBIN 90,2%
2017-03-16 Los Angeles-Buffalo 2-0 0p, Skott 36-26 ROBIN 94,4%

2017-03-17 Anaheim-Buffalo 1-2SO 2p, Skott 40-31 ANDERS 97,5%

2017-03-20 Detroit-Buffalo 1-2 2p, Skott 35-30 ROBIN 97,1%
2017-03-21 Bullafo-Pittsburgh 1-3 0p, Skott 30-35 ROBIN 91,2%
2017-03-25 Buffalo-Toronto 5-2 2p, Skott 38-34 ROBIN 94,1%
2017-03-27 Buffalo-Florida 4-2 2p, Skott 32-32 ROBIN 93,8%

2017-03-28 Columbus-Buffalo 3-1 0p, Skott 29-42 ANDERS 92,9%

2017-04-02 Buffalo-Islanders 2-4 0p, Skott 37-26 ROBIN 84,6%
2017-04-03 Buffalo-Toronto 0-3 0p, Skott 0-5 ROBIN 40%

2017-04-03 Buffalo-Toronto 2-1 0p, Skott 22-40 ANDERS 97,5%

2017-04-05 Buffalo-Montreal 2-1 2p, Skott 30-32 ROBIN 96,9%
2017-04-08 Florida-Buffalo
2017-04-09 Tampa-Buffalo
Uppladdat:

500x0-skrmavbild20161030kl._87.png

M.Lemiux: Haha nej jag kollade aldrig upp det men borde ha gissat det. Det är sannerligen skillnad på deras egna spelare och våra inköpta. Inte ens Harju eller Janne Sandström får vi räkna som en egen spelare. Det är iaf kul att deras talangstölder minskat vilket faktiskt är bra för norrlandshockeyn, precis som trollet påstår. Mindre bra dock att inte en enda av deras "egna" talanger är från Västerbotten ens. Man måste verkligen leta efter orsaker för att vara glad som skeåfan nu för tiden :)

Sven.Savage: Det brukar inte vara så svårt...förr eller senare hittar man den sanningsenliga faktan :-)

Daddeh: Det beror ju helt enkelt vilket lag man håller på...i vissa lag (alla vet nog vilket) hittar man på alla möjliga anledningar för att få en spelare som egen produkt medans i andra lag räknas inte spelare som det fastän den spelaren uppfyller samma krav.....jaja.
Som du poängterade var Green Yååådas semester inte lång, va det ens 3-4 dagar...har för mig att han skrev "vi ses efter sommaren", men sommaren gick över väldigt fort.
Nåväl, sedans hans comeback har det än så länge inte varit påhopp, hat, hån och häckel vilket kanske bådar gott för framtiden, får man hoppas iaf.
SKAIK har visst förlängt med några no name Junisar och vips så är man mer eller mindre klara för SM-Guld 2018 enligt Green Yåååda, men jaja....att man har skyhöga förhoppningar på sin egen klubb är inte olagligt iaf så än så länge har han skött sin comeback....får se hur länge det varar :-)

Och vilket spel av HV71 igår...såg matchen och den var riktigt underhållande att se på, vilken speed och skridskoåkning hela laget har. Visst, Malmö hade säkert lika mkt av spelet men det var skillnad kvalité på målchanserna så 5-1 var väl rättvist.
"Herre Gud" får man väl lite påpassligt säga då det gäller HV71 :-D
Sen ska man väl också påpeka att Malmö saknade några viktiga pjäser också, det bidrog säkert delvis.

M.Lemiux: Både HV Blä och Frölunda ser oförskämt starka ut just nu. Speciellt det sistnämnda laget ser klasser bättre ut än i kvartsfinalen där deras försvar var minst sagt virrigt. Jag skulle bli mycket förvånad om inte finalen står mellan dessa två ovan nämnda lag och jag vågar mig inte ens på att tippa vilket lag som kommer stå som segrare i en eventuell final. Det jag däremot vet är att årets final kommer att bli bättre än de senaste sex åren :)
Inget grinande, systematiskt fuskande eller magsjukor kommer vara en faktor :)

Daddeh: Ja, det verkar onekligen så: HV och Frölunda går till final. Har iofs inte sett heller senaste matchen. Intresset falnar lite nu; förr om åren loggade jag vanligen ut direkt när Luleå förlorat sin sista match för att inte återvända förrän ett halvår senare inför Elitseriepremiär.

Men nu blir det de lagen alltså och jag kan inte hålla tyst med att jag gärna sett Pölsan eller Malmö i final. Att Apan avslöjades och sparkades ut var väl trevligt; att Läjkrarna åkte i kvart var också anmärkningsvärt men f n ser det inte så spännande ut.

Apropos PorkaBorks vän Nyström som säger att han inte påverkas av att "självutnämnda experter som aldrig sett en match" sågar PorkaBork vilket han ifrågasätter.

Självutnämnda?

Efter uppskattade Peter Elander som ledde damkronorna 2002-2010 men då lämnade sedan han rekryterats som ansvarig tränare North Dakota College Hockey, ersattes han av skyltförsäljare Niclas Högberg som snabbt gjorde sig till ovän med alla stjärnorna. Mot slutet fick han stöd av ass PorkaBork och numera har nämnde Porka helt tagit över och är fortsatt ovän med alla bästa spelare.

Under Högberg petades landets tidigare bästa spelare Elin Holmlöv. Sedan vägrade stjärnan Danijela Rundqvist spela för galningen Högberg, följt av att MooDoos senare Damgårdens Tina Enström - vanligen och ofta omnämnd som landets bästa spelare vägrade spela för Högberg och sedan PorkaBork, sedan de vägrat rekommenderade denna lysande stjärna för SOK-bidrag. Därefter sparkade PorkaBork nästa stjärna - Jenni Asserholt - och det följde han upp med att sparka nästa bäst i landet stjärna - Emma Eliasson.

Vidare sågas PorkaBork totalt av ett flertalet ansvariga för eliklubbarna i landet.

Sammanfattningsvis har skyltförsäljare Högberg . PorkaBork sedan en drygt handfull år sparkat alla Sveriges stjärnor med de mest obegripliga förklaringar.

Efter damkronornas fiaskosäsong frågar t o m SVTs journalister PorkaBork varför han är ovän med stjärnorna och då dundrar PorkaBork "patetiskt" för jag har ju aldrig haft TinaEnström i laget.

Jaså du. Men när skyltmålaren sparkade Tina var det du som ASS (hole) som offentliggjorde beslutet med orden "nu får det vara slut ned dalteriet!"

Vad tycker andra experter?

Maria Roth, landets bästa någonsin sågar PorkaBork. Peter Elander, ansvarig förbundskapten 8 år sågar PorkaBork. Alla landets bästa spelare sågar PorkaBork.

Nu sågar också tidigare MooDoo-tränaren Mikael Nilsson PorkaBork och påpekar att Porr-ken bara fokuserar på fystester och kräver att spelarna ska lägga ned privatliv och på egen fritid träna fys året runt samt glömma familj, semester och allt möjligt. PorkaBorken hävdar ju att så gör man i herrhockeylag, men utan att få in i tjockskallen att damspelarna lirar under villkor för herrspelarna för 60-70 år sedan, det går inte. Och vidare tror han att bara han sparkar alla stjärnor så ordnar det sig,
.
Ja, du, Nyström. Du har säkert rätt. Alla som kritiserar din kompis PorkaBork är nog bara "självutnämnda experter som aldrig sett en hockeymatch". Så är det nog.

Om vi undantar landets 5-10 bästa spelare senaste tio åren, landets mest lyckade och långvarige förbundskapten, huvudparten av ledare och tränare för damhockeyns elitsklubbar och så vidare. Förutom de undantagen är det nog bara självutnämnda - som du själv - som kritiserar PorkaBork. Fast du tillhör ju inte dem. Viktigare att skydda din kompis PorkaBork än att ta ansvar för ditt eget avlöndade uppdrag: att objektivt informera och analysera om hockey.

De flesta av oss har sedan länge upptäckt att kejsaren PorkaBork ärnaken. Och dessutom osedvanligt klent utrustad.
Uppladdat:

500x0-skrmavbild20160918kl._4.png

Sven.Savage: Håller med om att det inte känns vidare spännande nu när HV Blä och Frölunda inkasserar storvinster på löpande band. Mycket trevligt om det är ens eget lag som ångar på men som utomstående så blir det väldigt avslagen och känslolös hockey när siffrorna rinner iväg. Vi får hoppas på att Brynäs och Malmö rycker upp sig nu när matcherna börjar närma sig vinna eller sommarlov.

Slutspelet rullar på även om annat varit mer i tankarna i Sverige och Stockholm senaste dagarna.

Pölsan lyckades kvittera matchserien mot Frölunda och även om alla fortsatt tippar att Frölunda tar detta lever serien ett tag till.

HV har tydligen lyft tempo och nivå mot Malmö och av allt att döma tar det snart slut där.

Ska det alltså bli HV-Frölunda i final?

Känns inte så spännande.

Ballare om Pölsan får chansen.

Från Aphåll meddelas nu att Näsan sparkar en ålderstigen köpespelare efter många år hos Apan.

Nej, tyvärr. Det handlar inte om att Sverige nu får slippa det mest osportsliga, filmande och fuskande fläskberget.

Vi hoppas få den nyheten senare.

Men nu sparkar Näsan sin brorsa, Fredrik Lindgren. Fredrik kommer att spela för Trottoarkantens IF nästa säsong. Jag misstänker att Fredrik inte känt sig bekväm i Elitserien SHL och därför återvänder han till Allsvenskan, där han lirade med Apan längre tillbaka. Gissningsvis kommer han tillbaka till Apan så snart denna Apa kommit hem till Allsvenskan om något år.

Apan måste få plats för att fylla på backsidan med större och starkare spelare. Som Ilari Melart, gissningsvis. Kopieklubben Apan har specialiserat sig på att sno spelare från Burkölen och MooDoo men nu har Näsan tydligen svalt skammen och börjar fiska i storebror Luleås vatten.
Uppladdat:

500x0-skrmavbild20161030kl._88.png

Bufflarna tog ju upp Ullmark som reserv mot Montreal, sedan Anders skadat sig på träning dagen före match.

Sedan skickades Ullmark ner till AHL igen, bara för att tas upp en gång till som reserv mot Florida. De trodde antagligen att Anders var spelbar, men ändrade sig.

Bufflarna torskade mot Florida och i kväll - B2B - lirar de mot Tampa. Det är match 82 i NHL för Bufflarna och de har redan missat Stanley Cup-slutspelet med hela 15 poäng. En missad säsong för Buffalo, och nu är det säsongens sista match.

Tampa har ju in på målsnöret kämpat för att nå Stanley Cup men efter nattens vinst för Toronto mot Pittsburgh är samtliga Stanley Cup-lag klara och Toronto blir med, på Tampas bekostnad.

Gissar att Anders står över i kväll med, och att Robin tar spaden om de nu inte låter Ullmark ta sin enda match i NHL för säsongen.

Anders har troligen spelat sin sista match för Buffalo, eftersom han blir unrestricted free agent nu och gissnings-/förhoppningsvis får ett bättre kontrakt och chans fightas om en förstaspade nästa säsong, vilket i så fall inte blir Buffalo, som säkert långtidsignar Robin Trump Lehner för den uppgiften nu.

Anders avslutning för Buffalo blir således

95-96% räddningar avslutningsvis och ett stort grattis till vår duktige luleåpojk som avslutar med flaggan i topp efter en alldeles utmärkt säsong.

Nu hoppas vi att någon klubbledare rejält sätter sig in i Anders situation. Som ung med tre säsonger i Islanders saboterades hans tid då han besvärades av glutenintolerans hela tiden vilket först på slutet upptäcktes och först därefter har han kunnat göra sig rättvisa.

Därefter blev han bäste vakt i KHL en säsong.

Sedan öppnade han jävligt starkt för Oilers men tappade sugen då Oljan därefter beslutade köra Cam Talbot i stället.

Men nu genomför Anders en mycket fin säsong hela tiden och landar på ungefär 10e plats bland 90 NHL-vakter.

Bäst av svenskarna, om inte Robin passerar honom ikväll. Men för att göra det måste Robin få 64 skott på sig av Tampa och rädda samtliga. Det kan vi glömma.

Bäste svenske målvakt i NHL i år är alltså Anders Grizzly Nilsson från Luleå Hockey :-)

Snyggt, Anders!

Vi uppdaterar...Buffelvaktjakten:

2016-10-13 Buffalo-Montreal 1-4, 0p Skott 31-24 ROBIN 83,3%
2016-10-16 Edmonton-Buffalo 2-6, 2p Skott 33-24 ROBIN 93,9%
2016-10-18 Buffalo-Calgary 3-4 OT, 1p Skott 21-34 ROBIN 88,2%
2016-10-20 Buffalo-Vancouver 1-2 0p Skott 28-20 ROBIN 90,0%

2016-10-25 Buffalo-Philly 4-3 SO, 1p Skott 25-41 ANDERS 92,7%
2016-10-27 Buffalo-Minnesota 0-4 0p Skott 38-22 ANDERS 85,7%
2016-10-29 Florida-Buffalo 0-3, 2p Skott 33-25 ANDERS 100%

2016-10-30 Winnipeg-Buffalo1-3, 2p Skott 38-28 ROBIN 97,4%
2016-11-01 Minnesota-Buffalo 1-2, 2p Skott 28-24 ROBIN 96,4%
2016-11-03 Buffalo-Toronto 1-2, 0p Skott 43-29 ROBIN 93,1%
2016-11-05 Ottawa-Buffalo 1-2, 2p Skott 33-32 ROBIN 97,0%
2016-11-07 Boston-Buffalo 4-0, 0p Skott 42-32 ROBIN 90,5%

2016-11-11 Buffalo-New Jersey 1-2, 1p Skott 26-43, ANDERS 95,3%

2016-11-12 New Jersey-Buffalo 4-2, 0p Skott 27-23, ROBIN 85,2%
2016-11-15 St Louis-Buffalo 4-1, 0p, Skott 30-23, ROBIN 90,0%.
2016-11-17 Buffalo-Tampa Bay 1-4, 0p, skott 33-38, ROBIN 89,5%

2016-11-19 Buffalo-Pittsburgh 2-1SO, 2p, skott 47-33, ANDERS 97,9%

2016-11-21 Buffalo-Calgary 4-2, 2p Skott 31-32, ROBIN 93,5%
2016-11-23 Buffalo-Detroit 1-2SO, 1p Skott 33-24, ROBIN 95,8%

2016-11-25 Washington-Buffalo 3-1, 0p Skott 32-33 ANDERS 90,2%

2016-11-29 Ottawa-Buffalo (1-3, 0p) Skott 6-13 ROBIN 83,3%

2016-11-29 Ottawa-Buffalo 4-5 (3-2), 2p Skott 29-5 ANDERS 89,7%
2016-12-01 Buffalo-Rangers 4-3, 2p Skott 25-34 ANDERS 88,0%

2016-12-03 Buffalo-Boston 1-2, 0p Skott 33-36 ROBIN 93,9%
2016-12-05 Buffalo-Washington 2-3OT, 1p Skott 33-33 ROBIN 90,1%

2016-12-06 Buffalo-Edmonton 4-3OT, 2p Skott 26-37 ANDERS 91,9%

2016-12-09 Buffalo-Washington 1-4, 0p Skott 28-29 ROBIN 89,3%
2016-12-13 Buffalo-Los Angeles 6-3, 2p Skott 26-33 ROBIN 90,9%
2016-12-13 Islanders-Buffalo 2-3OT, 2p Skott 35-37 ROBIN 94,3%

2016-12-17 Carolina-Buffalo 1-2SO, 1p Skott 22-24 ANDERS 95,5%

2016-12-20 Florida-Buffalo 3-4SO 1p Skott 39-36 ROBIN 92,3%
2016-12-22 Buffalo-Carolina 1-3, 0p Skott 23-33 ROBIN 93,9%

2016-12-23 Islanders-Buffalo 5-1, 0p Skott 32-29 ANDERS 84,4%

2016-12-27 Detroit-Buffalo 3-4 2p Skott 44-23 ROBIN 93,0%
2016-12-29 Buffalo-Boston 2-4 0p, Skott 33-38 ROBIN 91.9%
2016-12-31 Boston-Buffalo 3-1 0p, Skott 28-27 ROBIN 89.3%

2017-01-03 Rangers-Buffalo 1-4 2p, Skott 25-19 ANDERS 96%
2017-01-05 Chicago-Buffalo 4-3OT 1p, Skott 43-20 ANDERS 90,3%

2017-01-07 Buffalo-Winnipeg 4-3 2p, Skott 36-35 ROBIN 91,4%

2017-01-10 Buffalo-Philadelphia 4-1 2p, Skott 27-40 ANDERS 97,5%
2017-01-12 Tampa-Buffalo 4-2 0p, Skott 29-26 ANDERS 91,4%
2017-01-13 Carolina-Buffalo 5-2 0p, Skott 38-38 ANDERS 86,8%

2017-01-16 Buffalo-Dallas 4-1 2p, Skott 29-32 ROBIN 96,9%
2017-01-17 Toronto-Buffalo 4-3 (1-1) 0p, Skott 16-15 ROBIN 81,3%

2017-01-17 Toronto-Buffalo 1-1 0p, Skott 16-12 ANDERS 93,8%
2017-01-20 Buffalo-Detroit 3-2OT, 2p, Skott 37-34 ANDERS 94,1%

2017-01-21 Montreal-Buffalo 2-3OT 2p, Skott 38-38 ROBIN 94,7%
2017-01-24 Nashville-Buffalo 4-5OT 2p, Skott 39-37 ROBIN 89,7%

2017-01-26 Dallas-Buffalo 4-3 0p, Skott 38-27 ANDERS 89,5%

2017-01-31 Montreal-Buffalo 5-2 0p, Skott 35-39 ROBIN 85,7%
2017-02-02 Buffalo-Rangers 2-1OT, 1p Skott 37-44 ROBIN 95,5%
2017-02-04 Buffalo-Ottawa 4-0 2p, Skott 29-36 ROBIN 100%
2017-02-06 New Jersey-Buffalo 2-1 0p, Skott 39-23 ROBIN 94,9%

2017-02-07 Buffalo-San Jose 5-4OT 2p, Skott 36-40 ANDERS 90,0%

2017-02-09 Buffalo-Anaheim 2-5 0p, Skott 26-44 ROBIN 90,7%
2017-02-11 Toronto-Buffalo 1-3 2p, Skott 44-23 ROBIN 97,7%
2017-02-12 Buffalo-Vancouver 2-4 0p, Skott 28-31 ROBIN 87,1%
2017-02-14 Ottawa-Buffalo 2-3 2p, Skott 41-25 ROBIN 95,1%
2017-02-16 Buffalo-Colorado 2-0 2p, Skott 32-23 ROBIN 100%
2017-02-18 Buffalo-St Louis 3-2 2p, Skott 28-39 ROBIN 94,9%
2017-02-19 Buffalo-Chicago 1-5 0p, Skott 26-37 ROBIN 86,5%
2017-02-25 Colorado-Buffalo 5-3 0p, Skott 30-37 ROBIN 86,2%

2017-02-26 Arizona-Buffalo 3-2 0p, Skott 29-33 ANDERS 89,7%

2017-02-28 Buffalo-Nashville 5-4OT 1p, Skott 32-41 ROBIN 87,8%
2017-03-02 Buffalo-Arizona 6-3 2p, Skott 41-22 ROBIN 86,4%
2017-03-04 Buffalo-Tampa 1-2SO 1p, Skott 32-32 ROBIN 96,9%

2017-03-05 Pittsburgh-Buffalo 3-4 0p, Skott 45-49 ANDERS, 91,1%

2017-03-07 Buffalo-Philadelphia 3-6 0p, Skott 34-30 ROBIN 80,0%
2017-03-10 Columbus-Buffalo 4-3 0p, Skott 39-32 ROBIN 89,7%

2017-03-11 Buffalo-Columbus 0-3 , Skott 6-12 ANDERS 75%

2017-03-11 Buffalo-Columbus 5-0 , Skott 25-24 ROBIN 100%
2017-03-14 San Jose-Buffalo 4-1 0p, Skott 42-23 ROBIN 90,2%
2017-03-16 Los Angeles-Buffalo 2-0 0p, Skott 36-26 ROBIN 94,4%

2017-03-20 Detroit-Buffalo 1-2 2p, Skott 35-30 ROBIN 97,1%
2017-03-21 Bullafo-Pittsburgh 1-3 0p, Skott 30-35 ROBIN 91,2%
2017-03-25 Buffalo-Toronto 5-2 2p, Skott 38-34 ROBIN 94,1%
2017-03-27 Buffalo-Florida 4-2 2p, Skott 32-32 ROBIN 93,8%

2017-04-02 Buffalo-Islanders 2-4 0p, Skott 37-26 ROBIN 84,6%
2017-04-03 Buffalo-Toronto 0-3 0p, Skott 0-5 ROBIN 40%

2017-04-05 Buffalo-Montreal 2-1 2p, Skott 30-32 ROBIN 96,9%
2017-04-08 Florida-Buffalo 3-0 0p. Skott 37-30 ROBIN 91,9%
2017-04-09 Tampa-Buffalo
Uppladdat:

500x0-skrmavbild20161030kl._89.png

Sven.Savage: HV71 vann mkt övertygande över Malmö med 4-1 i matcher. HV visar upp ett bländande spel och fastän Malmö har haft ledningen med två mål vid några tillfällen har HV visat moral och kommit tillbaka och vunnit matcherna.
Att HV skulle ta Malmö var väl rätt väntat, men inte så pass övertygande.

Men trots att Frölunda totaldominerat match 2 och 3 mot Brynäs, efter det att nån talade om för Rönnberg efter match 1 (som Brynäs vann på ett övertygande sätt) att Brynäs nog var en minst lika tuff motståndare som SKAIK, så lyckades Brynäs kvittera serien efter en jämn match i förrgår.
Det står förvisso 2-2 i matcher men Frölunda har nog spelat sin bästa hockey för säsongen i match 2, 3 och 4 (Brynäs vann nog match 4 på ett jävla anamma) och är dessutom ruggigt effektiva på chanserna vilket nog talar för att det blir HV71 och Frölunda i final...men man vet aldrig :-)

M.Lemiux: Fel i match 4 totaldominerade Brynäs det var var Brynäs mot JG i Frölundamålet att Frölunda gjorde 3 mål stavas flyt och ojämn Brynäsmålvakt.

Och så har det värvats in två spelare och två assisterande coacher.
Spelarna handlar om Emil Larsson från Almtuna vilket var mindre överraskande eftersom det gått rykten om det, men däremot Patrik Cehlin från Rögle var dock nått jag inte hört rykten om.
Båda spelarna är spännande förvärv, Larsson har producerat helt ok i Allsvenskan samt att han är Brynäs legendaren Jan Larssons son.
Patrik Cehlin är helt klart en bra spelare och kanske den målskytt vi behöver, men har haft den gånga säsongen förstörd pga hjärnskakning, så man får hoppas att vi inte gjort en SKAIK-värvning nu. En frisk Cehlin är dock mkt välkommen.

Däremot tränarfronten vette fan...Stridh har jag inte hört talas om så där har jag inte mkt att kommentera, hoppas att vi värvat rätt där MEN ROGER KYRÖ???
Nej, säger jag bara....får hemska vibbar av de förstörda säsongerna 2007/2008, 2008/2009 och 2009/2010 med Rograrna vid rodret....blääää

Forsberg 1978: Ja, jo...håller med att Brynäs va det bättre laget sett över hela matchen så jag ändrar mig där, men ni dominerade inte på samma sätt som Frölunda ägde match 2 och 3. Sen är Frölunda i en hiskeligt flow just nu och behöver inte många farliga chanser för att det ska ringa, därför blir det jämnt.
Men att Brynäs vann förtjänt håller jag dock med om :-)

« · 1817046 · »