Huge

35181 inlägg · 40029 besäkare

Historik

· 57 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Berge: Ja, han vill nog helst och gärna lösa fw-delen men om han hela tiden deklarerat att det isf bara är nåt riktigt bra som gäller och det enligt uppgift från mer insatta påstås att marknaden är extremt tunn, så vad göra?
Ingen blir gladare än jag om han lyckas landa nånting och att målvaktsfrågan för en lösning. Om den nu öht har varit ett problem, vilket valet av målvakt idag kanske kan vara en ett litet svar på...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nä, under sovjettiden hade jag knappast uppmanat min omgivning att läxa upp diktatorn och massmördaren Stalin av den enkla anledningen att det högst sannolikt hade kostat mig livet.

"Eller finns det en gräns där även du kan se att det finns rätt och fel beslut utan insyn?"

Nä, väldigt svårt att dra en sån gräns.
Det beror väl på HUR mkt insyn och kunskap man som oinsatt har haft, när man har försökt avgöra ifall ett beslut från den insatte verkar vara bra eller dåligt.
Ju mer insyn du som soffbedömare har haft i förutsättningarna, desto större chans är det väl att du sannolikt INTE behöver ha nån anledning att kritisera beslutsfattaren för dennes beslut, skulle jag tro....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Rögles spelare är också bara människor, och som Abbott uttryckte det: förra säsongens insats och resultat betyder inte ett skit idag. Man måste jobba hårt varje match och förtjäna sina poäng, svårare är det inte. Speciellt i det som sannolikt är det tuffaste och jämnast upplagan av SHL så här långt.
Förhoppningsvis kan ett visst mått av nervositet infinna sig hos deras spelare över att helt plötsligt befinna sig på en tabellposition som måsta ha varit väldigt oväntad i det här läget.
Hur som helst, vi är ändå lite i läget att inte ha så mkt att förlora idag sas.
Nåt som Rögle däremot borde ha, så må deras nerver spöka för dom och ge oss en hjälpande hand...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Klokt att vila Rödin i sista matchen innan ett längre uppehåll, istf att riskera att skadan slås upp vid spel.
Säger en äkta soffcoach/soffbedömare utan att ha nån som helst insyn eller kunskap när det gäller skadans art och hur läkarna bedömt saken.
Och som litar på att ansvarigt medicinskt team är bättre än undertecknad på att avgöra i frågan.
Ungefär som när jag litar på att Manner/Honken/målvakterna tillsammans är bättre lämpade att avgöra vilket arbetssätt från Honkens sida som passar målvakterna bäst..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
RommeTigern: Uppmaningen "nu får du bete dig" eller "han beter sig" är dessutom en språkligt sett felaktig och obegriplig formulering, då "bete sig" inte säger nåt om beteendets art och det väl är just arten av beteendet som man vill få fram.
Anting beter man sig dåligt, bra, konstigt, illa osv osv.
"Beter sig" gör man ju alltid, oavsett HUR man beter sig.
Den här användningen ser man komiskt nog väldigt ofta, sannolik och mest från yngre personer som inte fått tillräcklig skolning i det svenska språket, alt aldrig fått någon sådan öht.

Mvh
Magister Huge ;-))

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Helt rätt, men det är ingen som sagt att man inte KAN ifrågasätta utifrån avsaknad av samma förutstättningar som beslutsfattaren har haft.
Det enda som är intressant i sammanhanget är väl om kritiken känns seriös och befogad eller inte?
Att gnälla över att Alcen är inkompetent för att han ännu inte har värvat den spets man har sökt är ju inte speciellt begåvat, innan man haft vetskap, insyn och kännedom om en jävla massa saker som kan ha förhindrat den önskade värvningen ifråga, saker som du, jag och andra härinne inte har eller haft en susning om.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: "Oj, blev farbrorn upprörd av mitt inlägg? Akta hjärtat, kan vara farligt när man är gammal. Jag nämnde inte Alcén överhuvud taget."

Nä, jag blev inte nämnvärt upprörd.
Nä, du nämnde inte Alcen öht.
Det var bara ett konkret exempel från min sida för att visa på hur korkat det är att såga ett beslut när man som oinsatt inte haft en aning om förutsättningarna som beslutsfattaren har haft.
Hade du själv haft samma insyn och samma kunskaper om läget så hade du sannolik tagit exakt samma beslut själv, vem vet....
Att du inte fattar det här och anser det vara märklig resonerat är väl det enda som är tragikomiskt i sammanhanget.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "Alltså är du lika neandertalare som många av oss övriga när vi skriver "

Absolut, när det gäller under match och man som enögd bedömare ibland ifrågasätter ett domslut och där domargnället egentligen och nästan uteslutande är ett sätt att kanalisera sin egen besvikelse och oro för att behöva spela BP och släppa in ett mål.
Å andra sidan kan det ju också finnas lägen där domargnället är befogat, dvs när man sett reprisen av en incident och där det visar sig att domarna de facto har dömt felaktigt.
Men i huvudsak har du rätt: en kritik mot ett agerande/beslut blir i princip rättvis BARA om man själv har känt till samma förutsättningar som den kritiserade har haft vid agerandet/beslutet.
Ex: Alcen värvar spelare X. Vi oinsatta kritiserar och anser det vara en usel värvning, därför att vi vill ha nåt som är mkt bättre.
Om det då inte fanns nåt bättre att få på en marknad som vi oinsatta inte haft nån insyn i och kunskap om, då kan ju den spelare Alcen värvat tvärtom vara det bästa alternativet som funnits och som vi varit i behov av. En värvning som Alcen väl isf borde få positiv kritik för istället för negativ.

Nu begär jag inte att ex tatueringen ska förstå den här sortens enkla och sunda logik, som han tragikomiskt nog tycker är märklig, men jag hoppas iaf att du ska förstå vad jag försöker säga.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Tappade väl isf minst lika mkt pga forwards blöta krut när chanserna skapades.
Målvaktsmissar märks mer och känns därför mer avgörande, än missade öppna lägen från egna fw som kan vara minst lika förödande…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Svenska domare håller jag för dom bästa i världen, förutom och av naturliga skäl NHL-domarna.
Att man själv sen gnäller på dom ibland handlar ju som du säger nästan uteslutande om enögt hemmagnäll i uppjagat tillstånd, huvudsaken är att man har nog självinsikt för att erkänna det inför sig själv.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fet golfare: Jag har ingen insyn, därför sitter jag heller inte tvärsäkert och talar om för dom med insyn hur man borde göra.
Sånt får du och andra back seat drivers roa sig med, om det känns bra…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fet golfare: Nåt av det mer korkade och obegripliga inlägg man läst på ett tag.
Är du sur för att du inte har nåt bollsinne och bara kan trixa till två och att du försöker träffa golfbollen men hela tiden duffar och toppar den?
Jag talar bara om hur man måste försöka tänka innan man öppnar käften och gnäller på nåt man inte vet nånting om.
Borde vara lika enkelt att fatta som att trixa till två…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Haha, kanske det…
Skillnaden är väl bara att vi härinne är dom äkta ”soffcoacherna” utan insyn, kunskap eller erfarenhet om den/det som ska coachas jämfört med den soffcoach i Brynäs som istället besitter nämnda tillgångar som underlag när hen ska agera/ta beslut.
Mao: det är stor skillnad på att vara soffcoach härinne och att vara detsamma som ansvarig i laget…😁

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: "Enligt rådande praxis här så kan vi inte kritisera någonting i Brynäs organsation."

Visst fan kan du göra det, har nån förbjudit dig?
Poängen är ju att du rimligtvis måste ha nån sorts insyn och kunskap om vad som händer bakom kulisserna när det gäller förutsättningarna som ansvariga har när dom tar sina beslut. Att ex kritisera Alcen för att inte ha värvat en viss spelar, utan att ha en jävla aning om marknaden, spelarens krav, osv osv, tycker du på allvar att en sån kritik känns seriös och intressant att komma med?
Men för all del, sitt du därhemma utan att ha en aning om nånting och såga Alcen med ditt soffunderlag om det gör dig glad och nöjd...

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Två inlägg jag skriver under på till fullo.
Lindbäcks insatser är förstås mkt beroende av uteförsvarets, så Lindbäck kanske borde kritiseras en aning mindre och med lite mer nyans.
Intressant att se målvaktsvalet i morron.
Fortsätta med Lindbäck känns ju vettigt efter gårdagen.
Samtidigt bra att ge VV chansen då Lindbäck visat att han inte påverkades så mkt av SAIK-fadäserna.
Mitt tips, om det nu inte är nåt annat än spel- och sportsmässiga anledningar till att han får spela, är att han spelar mot Rögle.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Nja, ⭐️⭐️⭐️ av ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ går jag med på…. 😉
Svårt att sia om tavlorna. Första, Ok.
Även om det såg ut att vara ett misslyckat skott som till vis del ställde Lindbäck, som nog hade väntat sig nåt vassare. Ändå billigt och en miss.

Andra känns kanske lite lindrigare ändå.
Försöker vara aktiv med spaden bakom kassen, nåt han väl normalt sett känner sig säker och är bra på.
Ändå en tavla iom dålig känsla att lämna kassen och ge sig in bland många spelare kring pucken.

Tror ändå inte mkt på håglösteorin, snarare överambitiöst agerande. Han är dessutom så pass gammal och erfaren att han vet att såna här fadäser händer ibland och inte behöver vara speciellt oroande för framtiden.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Precis, riktigt kul.
Samma med Molin som också är stockholmare i grunden men lyckligtvis hittade den rätta tron i Gävle istf att bli nån tvivlare i nån av djurgårds- eller
aik-sekterna…. 😄

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skrubben: Med tanke på vetskapen hos Lindbäck/Honken/Manner om att Lindbäck bl.a skulle få lite omställningsproblem (vilket även besannats enligt honom själv) från liten rink så är jag rätt säker på att tränarna ändå är rätt nöjda med hans insatser så här långt.
Är dessutom andra hemvändare som verkar ha fått samma problem.
De som talar om ”under all kritik” är isf personer som kanske haft lite FÖR höga förväntningar på Lindbäcks inledning så här långt och isf har man väl bara sig själva att skylla om förväntningarna inte har uppfyllts.
Personligen tycker jag dessutom att ”under all kritik” känns minst sagt överdrivet och oseriöst.
Möjligtvis ”ngt under förväntat” men inte mkt mer.
I rättvisans namn pekar du ju själv på nåt som till större del kanske förklarar hans insatser: darrigt och ojämnt uteförsvar i vissa matcher.
Lite positivt ändå och för vad det nu är värt är kanske det som nån luskade fram häromdan: han ligger 3:a(?) när det gäller att rädda skott från skottsektorn.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med, jag menar mest vad som skrivs på nätet där jag har en känsla av att spelarna läser oftare än vad man tror.
Sen är det förstås individuellt hur mkt man påverkas.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Finns nog ingen i laget som har större klubbhjärta och vinnarskalle än Rödin, möjligtvis Bertilsson då.
Enormt viktig tillsammans med anslutande JL, två kärnkraftverk därframme och så har vi Berra och Sklenicka därbak.
Alla i laget och på den här nivån är förstås rejäla vinnarskallar, annars hade dom inte spelat i SHL öht. Bara det att det finns mindre graderingar även här.
Kan tänka mig att det måste kännas jävligt otacksamt och frustrerande för dom här spelarna att höra allt jävla okunnigt och oinsatt gnäll som kommer från patetiska supportrar som högst sannolikt själva aldrig har varit i närheten av att spela aktivt i nåt lag.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: "Jobbar man tillsammans nära inpå en tränare som finns med på träningar och alla matcher så lär man känna varandra väldigt bra och just där kan Honken agera innan matcherna och välja rätt målvakt för dagen."

Isf är det ju jävligt märlige att Lindbäck själv säger att han inte vill ha nån dadda under matcherna, det bara stör honom.
Och att Honken säger att han inte heller vill peta för mkt i målvakterna under match.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: För vad det nu är värt och betyder så kan ju Manners ord i förklaringen till upplägget med Honken tolkas som att bollen ligger hos VV när det gäller om han vill fajtas om att få istid i en sannolikt och för honom själv lite oväntat hård konkurrens.
I övrigt går det ju inte att tolka nåt eftersom det väl är det enda man sagt i frågan.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: En väldigt ointressant upplysning att scrolla förbi för tillfället, att du mun ämnar återkomma efter landslagsuppehållet.
Må så gott och välkommen tillbaka.
😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Vår keeper från IK Huge kan också bli avgörande. I positiv mening, förhoppningsvis…👊

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja, om Sohlberg redan hade lämnat när VV skrev på faller ju argumentet att denne hade som krav att få Sohlberg som tränare.
Mao: troligt att namnet på målvaktstränare inte spelade nån roll för VV, iaf inte så stor roll att det varit en avgörande fråga för honom.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Ja, spel mot ett mål fram till vårt PP.
Deras nerver känns som vår chans, hittills inte så mkt mer.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Inte speciellt opsykologiskt om målvakterna är medvetna om och införstådda med planeringen av istiden man kommit överens om.
Om prio dessutom har varit att få igång Lindbäck och så snabbt som möjligt eliminera omställningsproblem bla från liten rink, så kan det snarare vara psykologiskt och begripligt att han fått mer istid så här långt.
Tycker dessutom att du överdriver att han varit dålig/mindre bra i fler matcher än mot SAIK häromdan.
Som sagt, vi vet ingenting.
Kan lika gärna vara så att VV redan och på egen begäran vill bort och att såna spelare i såna lägen ytterst sällan brukar få spela nåt mer öht.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Såg du Abbotts ngt svarta blick i intervjun efter matchen igår?
Har en känsla av att dom kommer ut och käkar taggtråd imorgon, näst sist i det här läget är nog inget dom väntat sig.
Håll tätt första 10 och vi borde ha bra chans…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Kan lika gärna vara kontraproduktivt och opsykologiskt att direkt bänka en målvakt pga 2 tavlor genom att inte ge en högst sannolikt jävligt besviken syndare en ny och omgående chans till revansch.
Den sortens bestraffning verkar heller inte ligga i Manners hockeyfilosofiska eller allmänt psykologiska tänk. Att direkt bänka en mv/spelare vid minsta misstag hör nog mer till den gamla sovjettidens tränarepok än hur det ser ut idag.
Hur du sen och utifrån mina argument lyckas dra den både korkade och felaktiga slutsatsen att jag skulle anse det vara positivt ifall VV försvinner, vittnar väl bara om din usla eller obefintliga läsförståelse.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Du som förmodligen har koll: försvann Sohlberg före eller efter att VV förlängde?
Om VV varit införstådd med att få Honken som tränare och inte Sohlberg och därmed tvingas konkurrera i den ev uppförsbacke du hänvisar till, varför skriver han isf på för en förlängning?
När man samtidigt tar med i beräkningarna att Manners filosofi överlag verkar vara att inte kategoriskt utnämna nån förste- eller andremålvakt, så blir det ännu svårare att reda ut hur det egentligen ligger till.
Det behöver ju heller inte vara svårare än att VV blir kvar, vill visa sin vinnarskalle och fortfarande är införstådd med matchningen och att den är för lagets bästa och inte för hans eget.
Och att det är vi oinsatta som förstorar upp ”problemet” där det egentligen inte behöver vara nåt allvarligare än en vanlig situation där en av målvakterna vill spela mer och helst varje match.
Vi får väl se hur det utvecklar sig, tänkbart favoritscenario är nog ändå det du lägger fram.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Ja, låter som en trolig förklaring om det nu stämmer att VV själv vill bort.
Att han inte fick stå igår trots Lindbäcks tavlor mot SAIK tror jag dock inte har nåt med saken att göra.
Där har det nog som sagt isf mer handlat om att det ingått i planeringen att målvakterna i förväg ska veta vilka matcher man ska stå så att dom hinner förbereda sig och att en ev sämre insats som den Lindbäck gjorde mot SAIK, inte har ansetts vara tillräcklig grund för att bli direkt bestraffad genom en bänkning i nästa match.
Ibland kan det ju vara bättre i såna lägen att låta den syndande målvakten få en ny chans att revanschera sig direkt i nästa match, vilket väl också skedde med Lindbäck igår.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
eltifoso: Tror isf mer på det senare.
Varför vilja ha bort honom nu när man var ivriga att förlänga i våras?
Eller så är det bara vi fans som även här liksom runt upplägget med Honken, överdramatiserar.
Skulle inte förvåna mig ifall VV står imorgon och Lindbäck får vila.
Nåt som Manner/Honken/målvakterna isf gemensamt har bestämt utifrån den lite mer långsiktiga planering man har och där Lindbäcks 2 inledande tavlor mot SAIK inte varit tillräckligt skäl för att låta honom vila mot Luleå.
Känns även som att detta ligger i Manners filosofi och hockeytänk om hur spelare ska hanteras när det gäller ev bänkningar och matchande i allmänhet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: Dags för TV-pucken och kvartsfinaler idag.
Första kvartsfinal Gästrikland - Stockholm Syd.
SVT1 klockan 10.20
Kul intervju med Sunkens son Leo i dagens GD.
Hoppas han gör några baljor och hjälper till att slå ut
stockholmarna ur turneringen, även om det blir svårt…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: I det här forumet ges också bra beröm till bra supportande och kritik när det är tvärtom: vid dåligt supportande.
Lastbilschaffisen kastade skit och gav upp innan match, sen har han inte hörts av.
Dåligt supportande.
Därav inget beröm utan kritik för sitt ”supportande”
Förstår inte problemet med det.
Dessutom omoget agerande, tycker JAG….

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Ja, medgångssupportrar lär visst vara vanligt förekommande hos just lastbilschaufförer.
Hos busschaufförer är det nåt helt annat.
Mest motgångssupportrar där…😄

Luleå HF > Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
Sven.Savage: Ånä, vår Sklenicka ger ni allt faan i.
Bättre isf att låta er målvaktstränare gå ner och jobba på halvtid, borde gynna Lassinnanti. Verkar funka bra hos oss med Honken och Lindbäck, trots protester och snack om felaktigt upplägg från en del av våra supportrar…. 😉
Turligt 0-1 och även lite oförtjänt 0-2 satte tonen för er och resten. Med 1-0 under er tjurrusning från start vete fan hur det gått. Bra analys av Fröberg efter matchen, ni har lite att slipa på, material finns.
Tack för god match!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Danne66: Det är Ok, jag är inte långsint…😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Vad menar du nu?
Inga faktorer öht har väl ändrats, såvitt jag vet.
Fortfarande lite tunt underlag för att bedöma Lindbäcks insatser så här långt och hur mkt upplägget med Honken har inverkat.
Jag konstaterar bara med lite raljerande att Honkens frånvaro verkar ha haft en positiv inverkan.
Iaf idag och på bortais….😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Matchen just börjat, blir tufft.
Nöjd med en pinne….😁

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Stackars Lassinnanti. Deras målvaktstränare jobbar ju iofs heltid, kanske dags att gå ner på deltid där också….😂

Blekt Rögle idag och näst sist. Lär vara rejält taggade på lördag, därför extra viktigt med vinst idag.
Lindbäck visar klass, studsar direkt tillbaka efter tavlorna senast. Sa också att omställningen från KHL har tagit lite tid plus att lagen i SHL är bra på att få in mkt folk framför kassen och försvåra för mv.
Härlig 3-poängare, eller vad säger du därborta i Mexiko, Jockster? 👊😉👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Ja, som Scott säger: håll igång trycket och stanna kvar uppe på tårna nu.
Inte ge dom nån reducering och vind i seglen.
Och inga tveksamma och chansartade försvarsingripanden, då ligger ett BP i luften på direkten efter vår straff....

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makkan74: "Saknar verkligen Honken i båset idag.."

Haha...
Stabilt av Lindbäck idag. Hur bra kommer han inte att bli om Honken går ner ännu mer i arbetstid och håller sig borta även från träningar och matchanalyser?
:-)

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
nittontolv: Eklind hade kontroll på pucken, även om det bara var med den ena handen.
Neddragen snett bakifrån.
Korrekt av domarna, som jag ser det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: TJOHOOOOOOOOO!!!!
Scott, magiskt kyligt!!!👊👊👊👊👊👊

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
dabif: Sylvasst PP, borde ha varit 0-3.
Ligger nog ett BP i luften nu, tyvärr…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Solklar hakning av skådisen och publiken buar. Härligt. 0-3 nu då…

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Thias30: Förmodligen ett par väl valda ord av Manner och JL i paus bakom uppryckningen så här långt.
Skönt att ha när Rödin är borta..

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Skitful slashing av Engsund på Eklind som domarna missade…😡

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Sååjaaaaa!!!
Märks att dom har respekt för vårt PP, vågar inte gå ut i press lika hårt som normalt.
Dålig start för Lassinnanti. Har deras målvaktstränare börjat jobba deltid, månntro?? 😉😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Håll i nu till paus, deras värsta rusning har bedarrat.,
Gärna 0-2 i PP, tack!

· 57 ·
Om Huge
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Lidingö