Historik
Föregående · 58 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
J-S: Blir tufft ikväll. Rödin och Berra borta mot ett helt skadefritt Luleå.
Vi brukar ändå göra bra matcher mot dom däruppe, nästan bättre än hemma.
Vem börjar gnälla först över ett felpass eller missad tackling efter nån minut?
Spelet är öppet fram till 18.55
Favorit: Brynäsgubben eller Lindström. Odds: 1.00 på båda.
Bubblare: Jockster, munkas, Lunkz Odds: 1.02 på samtliga
Skräll: Huge, Rumpelstiltskin, LarsGöran, Axle Odds: 99.99 eller högre
;-)))
Vi brukar ändå göra bra matcher mot dom däruppe, nästan bättre än hemma.
Vem börjar gnälla först över ett felpass eller missad tackling efter nån minut?
Spelet är öppet fram till 18.55
Favorit: Brynäsgubben eller Lindström. Odds: 1.00 på båda.
Bubblare: Jockster, munkas, Lunkz Odds: 1.02 på samtliga
Skräll: Huge, Rumpelstiltskin, LarsGöran, Axle Odds: 99.99 eller högre
;-)))
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: "Finns bara ett sätt att få död på målvaktssnacket och det är att Limpan och/eller Veven börjar leverera bra insatser."
Så är det nog.
Bara det att isf får vi ett nytt långbänksproblem på halsen, när alla uppläggssågare via långa och ältande inlägg kommer att försöka överträffa varandra när det gäller att komma med bortförklaringar om att man hela tiden ändå haft rätt, fastän man haft fel.. ;-))
Så är det nog.
Bara det att isf får vi ett nytt långbänksproblem på halsen, när alla uppläggssågare via långa och ältande inlägg kommer att försöka överträffa varandra när det gäller att komma med bortförklaringar om att man hela tiden ändå haft rätt, fastän man haft fel.. ;-))
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Precis…
Och dina/andras tjatiga och tröttande gnällalster om hur otroligt värdelöst allt är och har varit, framförallt hur enooooooormt negativt Honkens frånvaro har inverkat på målvaktsspelet, det är förstås jääääätteintressant att hela tiden få höra…
Haha…
Och dina/andras tjatiga och tröttande gnällalster om hur otroligt värdelöst allt är och har varit, framförallt hur enooooooormt negativt Honkens frånvaro har inverkat på målvaktsspelet, det är förstås jääääätteintressant att hela tiden få höra…
Haha…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Hellre en positiv propagandaminister som anser att insatt, kunnigt och erfaret yrkesfolk är bättre lämpade att ta så korrekt beslut som möjligt, än vad du, jag eller nån annan soffcoach är.
Än att vara en negativ, raljerande och skitkastande megafon som maniskt verkar kritisera alla beslut som från soffan kan te sig skumma och tvivelaktiga men som inifrån och utifrån en insatt och yrkesmässig horisont inte alls behöver vara speciellt skumma eller konstiga.
Det enda positiva med ditt gnäll är väl isf att du gör det gratis och att det därmed inte krävs nån lönepost från föreningens sida och som skulle försvåra inköpet av den spetsvärvning vi fortfarande hoppas på...
Än att vara en negativ, raljerande och skitkastande megafon som maniskt verkar kritisera alla beslut som från soffan kan te sig skumma och tvivelaktiga men som inifrån och utifrån en insatt och yrkesmässig horisont inte alls behöver vara speciellt skumma eller konstiga.
Det enda positiva med ditt gnäll är väl isf att du gör det gratis och att det därmed inte krävs nån lönepost från föreningens sida och som skulle försvåra inköpet av den spetsvärvning vi fortfarande hoppas på...
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "Vi kan nog räkna med att varken KHL- eller NHL-klubbar har deltidsanställda målvaktstränare som inte deltar på matcherna, apropå deras upplägg."
Förmodligen. Att dom inte provat ett annat upplägg kan ju bero på många saker: man har råd, anser att det är ett bättre upplägg med en mer närvarande tränare.
Om Brynäs sen har valt sitt eget upplägg mht till egna förutsättningar i just det här fallet med framförallt Lindbäck och båda målvakterna har accepterat upplägget, så förstår jag inte varför man ska behöva göra som alla andra bara för sakens skull och speciellt när det verkar handla om ett speciellt läge där man i första hand har velat få hem just Lindbäck och anser att en ev missnöjd L trots allt borde gå att ersätta, inte minst i det långa loppet.
Tycker att man gjort rätt som satsar på Lindbäck i första hand och får hem en äkta och högklassig målvakt att bygga vidare på, när VV ändå och sannolikt fortfarande anses "vara på väg" nån stans och vidare i sin karriär mot ex NHL pga sin ändå och för en målvakt låga ålder.
"När man har ett upplägg som inte följer branschpraxis måste man kunna motivera det och visa resultat. "
Självklart, men frågan är ifall det tunna underlaget på 15 omgångar är ett tillräckligt stort och seriöst underlag när man ska bedöma hur mkt eller lite upplägget har påverkat målvakternas insatser. Det finns ju en massa andra faktorer som kan ha inverkat och som inte har ett dugg med upplägget att göra.
"Dels har inte målvakterna spelat bra, dels uppges en redan vilja lämna. Det är två misslyckanden i ett."
En mer seriös och yrkesmässig bedömning av hur målvakterna har lyckats är det väl ändå bäst att överlåta till Honken, Manner och målvakterna att göra och inte till oss soffbedömare som inte vet nåt om den mer långsiktiga planeringen osv och därmed kan säga nåt om hur pass lyckat upplägget har varit. Dom kan ju enligt ansvariga ha lyckats fullt godkänt så här långt, mht till bl.a den långsiktiga planeringen och hur man utvärderar insatsen efter matcherna när det gäller vad ev misstag och icke önskavärda ingripanden har berott på.
Att VV uppges vilja borde isf till största del bero på flera orsaker än att det uteslutande handlar om att inte Honken är med på bortamatcherna.
Manner säger ju lite mellan raderna att det isf mer handlat om att han måste kunna hantera konkurrensen i en toppklubb på den här nivån. Det är iaf min uppfattning när jag läser vad han säger.
"Att Brynäs försvarar upplägget i medierna är givet. Allt annat vore hur oproffsigt som helst."
Självfallet är det så, oavsett om det man säger stämmer eller bara är läpparnas bekännelse.
Alla får väl göra sin egen personliga bedömning med de fakta man har att tillgå som underlag, jag drar iaf slutsatsen att allt ståhej från oss oinsatta bedömare kring upplägget är väldigt överdramatiserat.
Förmodligen. Att dom inte provat ett annat upplägg kan ju bero på många saker: man har råd, anser att det är ett bättre upplägg med en mer närvarande tränare.
Om Brynäs sen har valt sitt eget upplägg mht till egna förutsättningar i just det här fallet med framförallt Lindbäck och båda målvakterna har accepterat upplägget, så förstår jag inte varför man ska behöva göra som alla andra bara för sakens skull och speciellt när det verkar handla om ett speciellt läge där man i första hand har velat få hem just Lindbäck och anser att en ev missnöjd L trots allt borde gå att ersätta, inte minst i det långa loppet.
Tycker att man gjort rätt som satsar på Lindbäck i första hand och får hem en äkta och högklassig målvakt att bygga vidare på, när VV ändå och sannolikt fortfarande anses "vara på väg" nån stans och vidare i sin karriär mot ex NHL pga sin ändå och för en målvakt låga ålder.
"När man har ett upplägg som inte följer branschpraxis måste man kunna motivera det och visa resultat. "
Självklart, men frågan är ifall det tunna underlaget på 15 omgångar är ett tillräckligt stort och seriöst underlag när man ska bedöma hur mkt eller lite upplägget har påverkat målvakternas insatser. Det finns ju en massa andra faktorer som kan ha inverkat och som inte har ett dugg med upplägget att göra.
"Dels har inte målvakterna spelat bra, dels uppges en redan vilja lämna. Det är två misslyckanden i ett."
En mer seriös och yrkesmässig bedömning av hur målvakterna har lyckats är det väl ändå bäst att överlåta till Honken, Manner och målvakterna att göra och inte till oss soffbedömare som inte vet nåt om den mer långsiktiga planeringen osv och därmed kan säga nåt om hur pass lyckat upplägget har varit. Dom kan ju enligt ansvariga ha lyckats fullt godkänt så här långt, mht till bl.a den långsiktiga planeringen och hur man utvärderar insatsen efter matcherna när det gäller vad ev misstag och icke önskavärda ingripanden har berott på.
Att VV uppges vilja borde isf till största del bero på flera orsaker än att det uteslutande handlar om att inte Honken är med på bortamatcherna.
Manner säger ju lite mellan raderna att det isf mer handlat om att han måste kunna hantera konkurrensen i en toppklubb på den här nivån. Det är iaf min uppfattning när jag läser vad han säger.
"Att Brynäs försvarar upplägget i medierna är givet. Allt annat vore hur oproffsigt som helst."
Självfallet är det så, oavsett om det man säger stämmer eller bara är läpparnas bekännelse.
Alla får väl göra sin egen personliga bedömning med de fakta man har att tillgå som underlag, jag drar iaf slutsatsen att allt ståhej från oss oinsatta bedömare kring upplägget är väldigt överdramatiserat.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Tja, om Lindbäck nu fick chansen att välja Honken och upplägget av honom ansågs vara Ok eller t.o.m det bästa, vad är isf felet med det?
Att han valde spel i KHL kan ju ha berott på många andra faktorer som uppvägde att han själv inte fick bestämma tränarens upplägg.
Vore isf inte första gången en spelare väljer ex mkt pengar/spännande och både spel- och socialmässigt utmanande ny miljö på bekostnad, med risk att inte få bestämma alla upplägg själv.
I Lindbäcks fall vet vi heller ingenting om tränarupplägget därborta, om han varit missnöjd eller inte.
Dessutom tror jag att arbetsgivaren nog tar lite extra hänsyn till just målvakternas krav på upplägg då mvpostens lite speciella karaktär kanske kräver lite mer individanpassade upplägg, till skillnad mot vad som gäller för utespelarna.
Att han valde spel i KHL kan ju ha berott på många andra faktorer som uppvägde att han själv inte fick bestämma tränarens upplägg.
Vore isf inte första gången en spelare väljer ex mkt pengar/spännande och både spel- och socialmässigt utmanande ny miljö på bekostnad, med risk att inte få bestämma alla upplägg själv.
I Lindbäcks fall vet vi heller ingenting om tränarupplägget därborta, om han varit missnöjd eller inte.
Dessutom tror jag att arbetsgivaren nog tar lite extra hänsyn till just målvakternas krav på upplägg då mvpostens lite speciella karaktär kanske kräver lite mer individanpassade upplägg, till skillnad mot vad som gäller för utespelarna.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Ditt kvalificerade svammel och påstående faller ju från första början platt till marken då alla härinne, såvitt jag vet, har varit överens om att Lindbäck gjorde åtminstone 2 klara tavlor.
Det enda säkra är att han, som alla andra målvakter, kommer att göra fler i sin karriär…
Det enda säkra är att han, som alla andra målvakter, kommer att göra fler i sin karriär…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: Förstår hur du resonerar, till stora delar inte alls osannolik teori.
Det "konstiga" är väl isf att VV skulle vilja ha Honken som bollplank borta, samtidigt som du spekulerar i att han och Honken inte synkar.
Jag tror att ett stort prio har varit att få "hem" en mkt uppskattad och skicklig brynäsare i Lindbäck på bekostnad av risken att förlora VV.
Ett i min mening vettigt och begripligt agerande, hur många härinne har inte tjatat om just Lindbäck som en hett eftertraktad och önskad värvning?
Sen har VV ändå ngt tveksamt(?) accepterat och godkänt upplägget då han ändå trivs med både laget, det sociala och tränarna som talar finska.
Det sista en icke så oviktig fråga i sammanhanget, skulle jag tro.
Lägg till det du är inne på: VV gillade Sohlberg men denne "tvingades" bort pga Lindbäcks krav att få Lindbäck istället. Eller så försvann Sohlberg av andra och mer naturliga skäl, vem vet.
Försöker man tolka Manners ord så gott det nu går utifrån hans allmänna svar när just VV berörs, så känns det ändå som att VV kan vara på väg bort och att det sker när man hittat en ersättare.
Det "konstiga" är väl isf att VV skulle vilja ha Honken som bollplank borta, samtidigt som du spekulerar i att han och Honken inte synkar.
Jag tror att ett stort prio har varit att få "hem" en mkt uppskattad och skicklig brynäsare i Lindbäck på bekostnad av risken att förlora VV.
Ett i min mening vettigt och begripligt agerande, hur många härinne har inte tjatat om just Lindbäck som en hett eftertraktad och önskad värvning?
Sen har VV ändå ngt tveksamt(?) accepterat och godkänt upplägget då han ändå trivs med både laget, det sociala och tränarna som talar finska.
Det sista en icke så oviktig fråga i sammanhanget, skulle jag tro.
Lägg till det du är inne på: VV gillade Sohlberg men denne "tvingades" bort pga Lindbäcks krav att få Lindbäck istället. Eller så försvann Sohlberg av andra och mer naturliga skäl, vem vet.
Försöker man tolka Manners ord så gott det nu går utifrån hans allmänna svar när just VV berörs, så känns det ändå som att VV kan vara på väg bort och att det sker när man hittat en ersättare.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: " Det hade ju varit klädsamt om dom hade intervjuat Veven om den eminenta lösningen också. Men han lär ha munkavle om det är så att han lämnar i samband med uppehållet."
Konstig logik. Om han nu är på väg bort och sitter i frysboxen, varför skulle han då hålla käft om ett upplägg som han vara en delförklaring till att han vill bort?
Att VV inte har tillgång till Honken under bortamatcherna och att det nu skulle vara huvudorsaken till att han vill bort, har man ju jävligt svårt att se sannolikheten i.
Isf tror jag mer på den här soffteorin, för vad den nu är värd:
Man har lagt prio på att få igång Lindbäck så fort som möjligt pga omställningsproblem från KHL. VV har trots allt och i jämförelse lite mer vana och rutin från SHL-spel sen förra säsongen.
När Lindbäck sen ändå presterat bra sett till förutsättningarna, så har han fått fortsätta för att få ännu mer säkerhet.
VV surnar till och gillar inte att nöta bänk, det gör inga målvakter.
Kanske jobbigare än han hade trott att gå från lite av hyllad hjälte och frälsare förra säsongen till att nu "bara" bli backup till Lindbäck.
Ovanstående alltså under förutsättning att VV enligt rykten verkligen vill och ÄR på väg bort.
Konstig logik. Om han nu är på väg bort och sitter i frysboxen, varför skulle han då hålla käft om ett upplägg som han vara en delförklaring till att han vill bort?
Att VV inte har tillgång till Honken under bortamatcherna och att det nu skulle vara huvudorsaken till att han vill bort, har man ju jävligt svårt att se sannolikheten i.
Isf tror jag mer på den här soffteorin, för vad den nu är värd:
Man har lagt prio på att få igång Lindbäck så fort som möjligt pga omställningsproblem från KHL. VV har trots allt och i jämförelse lite mer vana och rutin från SHL-spel sen förra säsongen.
När Lindbäck sen ändå presterat bra sett till förutsättningarna, så har han fått fortsätta för att få ännu mer säkerhet.
VV surnar till och gillar inte att nöta bänk, det gör inga målvakter.
Kanske jobbigare än han hade trott att gå från lite av hyllad hjälte och frälsare förra säsongen till att nu "bara" bli backup till Lindbäck.
Ovanstående alltså under förutsättning att VV enligt rykten verkligen vill och ÄR på väg bort.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: "Manners resonemang kändes väldigt märkligt med att coacherna inte kan påverka under match."
Det enda märkliga är väl hur du kan tolka Manners ord på ett så obegripligt sätt.
När har han sagt det?
Han säger väl bara att oavsett vilken coachning parterna föredrar (ingen alls hos målvakterna under (borta)match eller aktiv coachning av Manner själv under match, så är det ändå Lindbäck och utespelarna som ska mota puckarna resp göra målen därute. Svårare att fatta var det väl inte, med lite läsförståelse.
Det är ju kritiken mot Honken och hans jobb från oinsatta och otåliga fans som han vill bemöta.
En kritik och sågning av honom och upplägget som i princip endast verkar vara baserad på 2 tavlor mot SAIK, inte så mkt mer.
Att Lindbäck så här långt kanske inte motsvarat förväntningarna finns det ju många fler tänkbara och sannolika förklaringar till än att Honken inte får vara dadda under bortamatcherna.
Ex: ojämnhet pga omställningsproblem. Vilket vi kan se hos flera andra återvändande målvakter. Dålig hjälp från uteförsvaret. Otagbara skott/styrningar.
Överambition hos Lindbäck i ivern att uppfylla de krav han ändå har på sig som tilltänkt topp- och förstemålvakt.
Krav som kanske borde ha tonats ner till lite mer realistiska från fansen själva, åtminstone så här inledningsvis kan man tycka....
Det enda märkliga är väl hur du kan tolka Manners ord på ett så obegripligt sätt.
När har han sagt det?
Han säger väl bara att oavsett vilken coachning parterna föredrar (ingen alls hos målvakterna under (borta)match eller aktiv coachning av Manner själv under match, så är det ändå Lindbäck och utespelarna som ska mota puckarna resp göra målen därute. Svårare att fatta var det väl inte, med lite läsförståelse.
Det är ju kritiken mot Honken och hans jobb från oinsatta och otåliga fans som han vill bemöta.
En kritik och sågning av honom och upplägget som i princip endast verkar vara baserad på 2 tavlor mot SAIK, inte så mkt mer.
Att Lindbäck så här långt kanske inte motsvarat förväntningarna finns det ju många fler tänkbara och sannolika förklaringar till än att Honken inte får vara dadda under bortamatcherna.
Ex: ojämnhet pga omställningsproblem. Vilket vi kan se hos flera andra återvändande målvakter. Dålig hjälp från uteförsvaret. Otagbara skott/styrningar.
Överambition hos Lindbäck i ivern att uppfylla de krav han ändå har på sig som tilltänkt topp- och förstemålvakt.
Krav som kanske borde ha tonats ner till lite mer realistiska från fansen själva, åtminstone så här inledningsvis kan man tycka....
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Tippar på att insatta och ansvariga ignorerar vad tatueringen tycker och tror om Honkens kontrakt eller om malandet om hur mkt kunskap och insyn man har hemma i soffan och vad ansvariga istället borde göra eller inte göra.
Men vad vet jag, en simpel soffcoach utan insyn...
Men vad vet jag, en simpel soffcoach utan insyn...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: " Att då ex ha en tränare som är med ibland, och som är helt unikt inom elithockeyn, på vilket sätt maximerar det Lindbäcks prestationer?"
Det intressanta är väl inte att andra lag alltid har en mvtränare med sig, det intressanta är väl isf hur mkt dessa verkligen betyder med sin närvaro i varje match?
Som Lindbäck säger. det där är ju individuellt från målvakt till målvakt, hur pass viktig man anser att en ständig närvaro är för att maximera prestationen under match.
Vissa kanske behöver mkt stöttning, andra vill lämnas helt ifred. Som Lindbäck, som det verkar.
"Känns mest förlöjligande att häva ur sig "det är inte ham som räddar puckarna".
Inte ett dugg förlöjligande. Möjligvis hos ömhudade prinsessan på ärtengnällspikar som själva gladeligen förlöjligar både spelare och ledare.
Manner vill bara visa att uppläggets viktighet för målvakterna inte ska överdramatiseras och att det finns många andra och oftast större anledningar till att en målvakt för tillfället inte uppträder som förväntat.
Det intressanta är väl inte att andra lag alltid har en mvtränare med sig, det intressanta är väl isf hur mkt dessa verkligen betyder med sin närvaro i varje match?
Som Lindbäck säger. det där är ju individuellt från målvakt till målvakt, hur pass viktig man anser att en ständig närvaro är för att maximera prestationen under match.
Vissa kanske behöver mkt stöttning, andra vill lämnas helt ifred. Som Lindbäck, som det verkar.
"Känns mest förlöjligande att häva ur sig "det är inte ham som räddar puckarna".
Inte ett dugg förlöjligande. Möjligvis hos ömhudade prinsessan på ärtengnällspikar som själva gladeligen förlöjligar både spelare och ledare.
Manner vill bara visa att uppläggets viktighet för målvakterna inte ska överdramatiseras och att det finns många andra och oftast större anledningar till att en målvakt för tillfället inte uppträder som förväntat.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: "Finns det nåt som talar för att det fungerar? Den objektiva statistiken visar på motsatsen just nu.
Så du menar att ev sämre statistik än vad många kanske förväntat sig, per automatik måste innebära att det är upplägget med Honken och inget annat som är orsaken?
Finns inga andra tänkbara och bidragande orsaker, tror du?
Bättre och effektivare motstånd?
Enkla målvaktsmissar och/eller otagbara mål kan alla råka ut för utan upplägget behöver vara boven i dramat.
Dåligt försvarsspel som stjälper snarare än hjälper målvakterna.
Osv osv...
Så du menar att ev sämre statistik än vad många kanske förväntat sig, per automatik måste innebära att det är upplägget med Honken och inget annat som är orsaken?
Finns inga andra tänkbara och bidragande orsaker, tror du?
Bättre och effektivare motstånd?
Enkla målvaktsmissar och/eller otagbara mål kan alla råka ut för utan upplägget behöver vara boven i dramat.
Dåligt försvarsspel som stjälper snarare än hjälper målvakterna.
Osv osv...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Alla får tro vad dom vill, jag tror iaf att de som praktiserar upplägget bara försöker lugna uppjagade och oinsatta soffbedömare, då frågan verkar ha blivit väldigt uppblåst på bl.a sociala medier.
Sen är jag inte lika orolig för du i det långa loppet. Vad säger att det här upplägget är nåt som man tänker använda sig av på sikt? Ingenting, såvitt jag vet.
Verkar ju vara ett specialupplägg just för Honken och Lindbäck, vad VV anser är det förstås svårare att veta då han inte uttalat sig öht.
Målvakter och hur dom ska "behandlas" är lite annorlunda jämfört med utespelare skulle jag tro, då dom har en speciellt utsatt position som ofta kan kräva lite speciella och oftast personliga upplägg, beroende på vem det är.
Kan dessutom tänkas att upplägget till viss del är styrt av ekonomin.
Sen är jag inte lika orolig för du i det långa loppet. Vad säger att det här upplägget är nåt som man tänker använda sig av på sikt? Ingenting, såvitt jag vet.
Verkar ju vara ett specialupplägg just för Honken och Lindbäck, vad VV anser är det förstås svårare att veta då han inte uttalat sig öht.
Målvakter och hur dom ska "behandlas" är lite annorlunda jämfört med utespelare skulle jag tro, då dom har en speciellt utsatt position som ofta kan kräva lite speciella och oftast personliga upplägg, beroende på vem det är.
Kan dessutom tänkas att upplägget till viss del är styrt av ekonomin.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Klart att det är alibiuttalanden från Honken, Lindbäck och Manner när dom bara säger som det är.
Jag förstår att det känns jättejobbigt nu och det där med alibiuttalande är väl nån sorts skyddsåtgärd och sista desperat försök från skamsna soffbedömare tar till för att övertyga andra om att man minsann ändå har rätt, vad dom insatta och kunniga i frågan än säger....
Jag förstår att det känns jättejobbigt nu och det där med alibiuttalande är väl nån sorts skyddsåtgärd och sista desperat försök från skamsna soffbedömare tar till för att övertyga andra om att man minsann ändå har rätt, vad dom insatta och kunniga i frågan än säger....
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Honken och Lindbäck har förklarat hur det ligger till, och det stämmer uppenbarligen inte alls med vad du och andra oinsatta soffbedömare har påstått.
Så på det sätter står du och andra där med byxorna nere.
Svårare är det väl inte.
Dessutom betyder det inte per automatik att upplägget inte fungerar, bara för att du och andra oinsatta soffbedömare påstår det, om du nu tror det.
Så på det sätter står du och andra där med byxorna nere.
Svårare är det väl inte.
Dessutom betyder det inte per automatik att upplägget inte fungerar, bara för att du och andra oinsatta soffbedömare påstår det, om du nu tror det.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Oj, vad jobbigt det är nu, för alla kritiker som står där med byxorna nere och med alla till buds stående medel försöker bortförklara Manner och Lindbäcks ord.
Jag lider med er alla, verkligen.... :-))
Jag lider med er alla, verkligen.... :-))
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fet golfare: Självklart. Alltid lika roligt att sätta tvärsäkra sofftyckare med noll insyn på pottan med hjälp av hårda kalla fakta, när det visar sig att dom har haft fel och överdramatiserat hela upplägget.
Och din egen mysribba slaknade förstås rejält nu när du har läst artikeln, förstår jag...
;-)
Och din egen mysribba slaknade förstås rejält nu när du har läst artikeln, förstår jag...
;-)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Märkligt tyst från alla som som från soffan tvärsäkert kritiserat och tvärsäkert sågat upplägget mellan Honken och målvakterna. Kan det bero på att man skäms en aning nu efter att ha läst följande utdrag ur dagens GD, där de insatta och inblandade parterna själva förklarar läget och avdramatiserar det upplägg som högröstade sofftyckare härinne har påstått vara århundradets märkligaste upplägg?
"Brynäs målvaktssituation har kritiserats och målvaktstränaren Johan Holmqvist har fått klä skott.
Nu rycker tränaren Mikko Manner ut till försvar:
– "Honken" spelar inte. Han kan inte ta en enda räddning. Det är enkelt att kritisera. Jag är jättenöjd med hans insats och jag vet att det kommer bli bra, säger Manner.
Att målvaktstränaren Johan "Honken" Holmqvist inte åker med på bortamatcherna har väckt många frågor från fansen.
Den tvåfaldige SM-guldvinnaren i Brynäs, som återvände till denna säsong, har tidigare berättat i den här tidningen om sitt specialupplägg. Som i korta drag går ut på att han är med vid alla träningar på hemmaplan, men att han inte åker med på alla bortaresor.
– Det blir inte bättre för att jag är med och petar på matcherna. Det är det här upplägget vi har enats om, säger Johan Holmqvist själv.
Han får stöd av huvudtränaren Mikko Manner.
– Det här har vi bestämt tidigare. Honken spelar inte och kan inte ta en enda räddning, precis som jag inte kan gå in och spela powerplay. Men vi gör allt tillsammans, vi förbereder oss, gör analys och så vidare, säger Mikko Manner.
Han förstår att det kommer frågor, men han tycker det är överdramatiserat.
– Det är olika sätt att arbeta och det här sättet är perfekt för oss. Målvakterna kan bygga upp och utveckla sin egna prestation. De får hjälp som vanligt under träningarna. Men inte på så vis att någon tittar varje gång du spelar, säger Manner och tillägger:
– Det är enkelt att kritisera men också enkelt att hyllas när det går bra. Men jag kan inte påverka vad någon annan tycker och tänker, jag kan bara påverka mitt eget beteende och vad vi gör här. Jag är jättenöjd med Honkens insats och jag vet att det kommer bli bra.
Anders Lindbäck har själv inga problem med att upplägget ser ut som det gör.
– Nej, verkligen inte. Vad ska Honken kunna göra åt att jag släpper in tre billiga mål, som det var i förra matchen? Nej, det får vi analysera senare på träningarna. Men under match är man så inne i sig själv och inte blir jag bättre av att han skulle stå i båset och gasta, säger Lindbäck."
"Brynäs målvaktssituation har kritiserats och målvaktstränaren Johan Holmqvist har fått klä skott.
Nu rycker tränaren Mikko Manner ut till försvar:
– "Honken" spelar inte. Han kan inte ta en enda räddning. Det är enkelt att kritisera. Jag är jättenöjd med hans insats och jag vet att det kommer bli bra, säger Manner.
Att målvaktstränaren Johan "Honken" Holmqvist inte åker med på bortamatcherna har väckt många frågor från fansen.
Den tvåfaldige SM-guldvinnaren i Brynäs, som återvände till denna säsong, har tidigare berättat i den här tidningen om sitt specialupplägg. Som i korta drag går ut på att han är med vid alla träningar på hemmaplan, men att han inte åker med på alla bortaresor.
– Det blir inte bättre för att jag är med och petar på matcherna. Det är det här upplägget vi har enats om, säger Johan Holmqvist själv.
Han får stöd av huvudtränaren Mikko Manner.
– Det här har vi bestämt tidigare. Honken spelar inte och kan inte ta en enda räddning, precis som jag inte kan gå in och spela powerplay. Men vi gör allt tillsammans, vi förbereder oss, gör analys och så vidare, säger Mikko Manner.
Han förstår att det kommer frågor, men han tycker det är överdramatiserat.
– Det är olika sätt att arbeta och det här sättet är perfekt för oss. Målvakterna kan bygga upp och utveckla sin egna prestation. De får hjälp som vanligt under träningarna. Men inte på så vis att någon tittar varje gång du spelar, säger Manner och tillägger:
– Det är enkelt att kritisera men också enkelt att hyllas när det går bra. Men jag kan inte påverka vad någon annan tycker och tänker, jag kan bara påverka mitt eget beteende och vad vi gör här. Jag är jättenöjd med Honkens insats och jag vet att det kommer bli bra.
Anders Lindbäck har själv inga problem med att upplägget ser ut som det gör.
– Nej, verkligen inte. Vad ska Honken kunna göra åt att jag släpper in tre billiga mål, som det var i förra matchen? Nej, det får vi analysera senare på träningarna. Men under match är man så inne i sig själv och inte blir jag bättre av att han skulle stå i båset och gasta, säger Lindbäck."
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Och jag tänker också en del. Ex på Anders Berg och Munkas. Gästbokens motsvarighet till de magsura och tragikomiska gringubbarna Waldorf och Statler i ”The Muppet Show”.
Här finns det ingen som helst skillnad i grinig- och magsurhet iaf, det är ett som är säkert….😂😂
Här finns det ingen som helst skillnad i grinig- och magsurhet iaf, det är ett som är säkert….😂😂
+ 10
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zäta75: Kollar man reprisen så verkar det mer som att det är deras gubbe som aktivt söker kontakt med Pettersson och försöker få det att se oavsiktligt ut.
Bra känsla av domarna, en tvåa på den uppsökande äggätaren hade isf varit mer befogat.
Stark vändning från 0-2 och det spelmässigt bästa laget vinner som vanligt inte alltid….👍
Bra känsla av domarna, en tvåa på den uppsökande äggätaren hade isf varit mer befogat.
Stark vändning från 0-2 och det spelmässigt bästa laget vinner som vanligt inte alltid….👍
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Har jag fel om känslan är att Gradin är lite av en Strömgrentyp?
Isf mkt intressant, klar uppgradering och en vassare variant av både Kvist och Birgersson.
Läs artikeln i Expressen om Klasen och Djurgården (om du inte redan gjort det…)
Han lyfter pga alla unga lovande med skills och glöd i laget. In med Gradin för att få Berra och Rödin att lyfta (ännu mer…)
Isf mkt intressant, klar uppgradering och en vassare variant av både Kvist och Birgersson.
Läs artikeln i Expressen om Klasen och Djurgården (om du inte redan gjort det…)
Han lyfter pga alla unga lovande med skills och glöd i laget. In med Gradin för att få Berra och Rödin att lyfta (ännu mer…)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Och samma sak har gällt efter 15 omgångar i 5 år: för tidigt att dra några långtgående slutsatser om spelet resten av säsongen.
Så du har helt rätt: Lindbäcks för vissa oväntade ojämnhet säger så här långt inte så mycket…
Är ju bra för oss att Frölunda ska förstärka, visar helt klart att det finns spelare därute.
Positivt, om dom nu inte snor nån som Alcen har/haft på kroken…
Så du har helt rätt: Lindbäcks för vissa oväntade ojämnhet säger så här långt inte så mycket…
Är ju bra för oss att Frölunda ska förstärka, visar helt klart att det finns spelare därute.
Positivt, om dom nu inte snor nån som Alcen har/haft på kroken…
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Villervalla: Inte full kontroll på pucken, inget straffslag.
Skit samma, 2-2 och rättvis kvittering.
Siffrorna missvisande, LHC ska vara glada för oavgjort så här långt.
Er förstafemman kan bli seriens vassaste.
Om den inte redan är det.
Tills vi får Rödin tillbaka i spel förstås, då blir det fight om titeln…👊😉👍
Skit samma, 2-2 och rättvis kvittering.
Siffrorna missvisande, LHC ska vara glada för oavgjort så här långt.
Er förstafemman kan bli seriens vassaste.
Om den inte redan är det.
Tills vi får Rödin tillbaka i spel förstås, då blir det fight om titeln…👊😉👍
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Har aldrig påstått att båda målvakterna är nöjda eller att dom fullt ut accepterat läget. Var har du fått det ifrån?
Att VV kan ha blivit ställd inför fullbordat faktum och pga det nu är missnöjd kan absolut vara en anledning av flera(?) till hans påstådda missnöje med läget.
Om det nu ligger nåt i att han de facto ÄR missnöjd med det hockeymässiga och som än så länge ju bara är spekulation, så kan det ju också i huvudsak handla om sociala saker utanför isen. Vem vet?
Jag utesluter ingenting men sväljer inte med hull och hår teorin att enbart Honkens frånvaro på bortais isf skulle vara huvudproblemet.
Vi vet heller inte med säkerhet att VV ställts inför fullbordat faktum. När Honken officiellt presenterades som ny målvaktstränare kan ju VV redan ha känt till detta inofficiellt sas. Samma här: vem vet?
Det man annars undrar lite över är uppgiften (om den nu stämmer) att Honken heller inte är med i båset under hemmamatcherna.
Del i ett planerat och av mv accepterat upplägg?
Tecken på misslyckat upplägg?
Återigen samma här: vem vet?
Att VV kan ha blivit ställd inför fullbordat faktum och pga det nu är missnöjd kan absolut vara en anledning av flera(?) till hans påstådda missnöje med läget.
Om det nu ligger nåt i att han de facto ÄR missnöjd med det hockeymässiga och som än så länge ju bara är spekulation, så kan det ju också i huvudsak handla om sociala saker utanför isen. Vem vet?
Jag utesluter ingenting men sväljer inte med hull och hår teorin att enbart Honkens frånvaro på bortais isf skulle vara huvudproblemet.
Vi vet heller inte med säkerhet att VV ställts inför fullbordat faktum. När Honken officiellt presenterades som ny målvaktstränare kan ju VV redan ha känt till detta inofficiellt sas. Samma här: vem vet?
Det man annars undrar lite över är uppgiften (om den nu stämmer) att Honken heller inte är med i båset under hemmamatcherna.
Del i ett planerat och av mv accepterat upplägg?
Tecken på misslyckat upplägg?
Återigen samma här: vem vet?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Kritisera hur mkt du vill, nån som förbjudit dig?
Men då får du ju också vara beredd på bli synad i sömmarna när det gäller ifall kritiken känns befogad eller inte, när den till 99.99% baseras på rena spekulationer som underlag.
Själv vill jag ha lite mer konkreta saker än rena gissningar som underlag innan jag kan försöka avgöra hur mkt upplägget med Honken har påverkat målvaktsspelet, om det nu öht haft nån större påverkan.
Och ifall alla under 70 baserar alla sina tvärsäkra omdömen om det mesta på nåt man hört, trott sig veta eller bara kan spekulera i, ja då är jag jävligt glad att jag nästan är 70 år och inte lika ung och naiv som dig…😂
Men då får du ju också vara beredd på bli synad i sömmarna när det gäller ifall kritiken känns befogad eller inte, när den till 99.99% baseras på rena spekulationer som underlag.
Själv vill jag ha lite mer konkreta saker än rena gissningar som underlag innan jag kan försöka avgöra hur mkt upplägget med Honken har påverkat målvaktsspelet, om det nu öht haft nån större påverkan.
Och ifall alla under 70 baserar alla sina tvärsäkra omdömen om det mesta på nåt man hört, trott sig veta eller bara kan spekulera i, ja då är jag jävligt glad att jag nästan är 70 år och inte lika ung och naiv som dig…😂
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Honken72: Klokt och nyanserat från dig som alltid.
Herregud, det verkar bara vara Honkens frånvaro under bortamatcherna som är den enda tänkbara anledningen till att främst Lindbäck inte presterat som förväntat. Att förväntningarna kanske varit lite för höga mht till ex omställningen från KHL ju förstås nåt som kritikerna i sin fantasi aldrig kan tänka sig att man haft.
Herregud, det verkar bara vara Honkens frånvaro under bortamatcherna som är den enda tänkbara anledningen till att främst Lindbäck inte presterat som förväntat. Att förväntningarna kanske varit lite för höga mht till ex omställningen från KHL ju förstås nåt som kritikerna i sin fantasi aldrig kan tänka sig att man haft.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "Eftersom vi har två mv som inte har rosat marknaden så är väl facit att upplägget är ....mellanmjölk..som mycket annat med Brynäs just nu..."
Vi har en Lindbäck som fortfarande och sannolikt lider av lite omställningsproblem från KHL, fullt naturligt om han uppträtt lite ojämnt.
VV har spelat sporadiskt men ändå gjort det fullt godkänt.
Faktiskt lite skrattretande att utifrån det ändå naturliga och tunna materialet du baserar din teori på, automatiskt dra slutsatsen att upplägget med Honken är den ENDA förklaringen till deras lite darriga inledning på säsongen och att det inte kan finnas nån annan förklaring öht.
Enda mellanmjölken eller snarare surmjölken här är väl din minst sagt enögda och smala analys...
Vi har en Lindbäck som fortfarande och sannolikt lider av lite omställningsproblem från KHL, fullt naturligt om han uppträtt lite ojämnt.
VV har spelat sporadiskt men ändå gjort det fullt godkänt.
Faktiskt lite skrattretande att utifrån det ändå naturliga och tunna materialet du baserar din teori på, automatiskt dra slutsatsen att upplägget med Honken är den ENDA förklaringen till deras lite darriga inledning på säsongen och att det inte kan finnas nån annan förklaring öht.
Enda mellanmjölken eller snarare surmjölken här är väl din minst sagt enögda och smala analys...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: "Du tror inte man behöver se helheten..kring en mv...Utan Honken ska följa tv bilderna."
Jo, det tror jag att man behöver göra.
Min poäng är att om man nu bestämt sig för det här upplägget så kan ju avsaknad av möjligheten för Honken att se helheten live i båset, iaf till del kompenseras genom att han ser matcherna på TV och hemifrån kan ge lite input via telefon i pauserna om målvakterna nu så önskar och Honken känner det vara befogat.
Sen känns det naturligtvis inte som ett optimalt upplägg och som till 100% kan ersätta en målvaktstränares fysiska närvaro under matcherna, det förstår väl alla.
Den STORA frågan innan upplägget sågas är: vad är motivet och är det isf ett rimligt motiv om ser till vad man ev vinner eller förlorar på upplägget?
Jo, det tror jag att man behöver göra.
Min poäng är att om man nu bestämt sig för det här upplägget så kan ju avsaknad av möjligheten för Honken att se helheten live i båset, iaf till del kompenseras genom att han ser matcherna på TV och hemifrån kan ge lite input via telefon i pauserna om målvakterna nu så önskar och Honken känner det vara befogat.
Sen känns det naturligtvis inte som ett optimalt upplägg och som till 100% kan ersätta en målvaktstränares fysiska närvaro under matcherna, det förstår väl alla.
Den STORA frågan innan upplägget sågas är: vad är motivet och är det isf ett rimligt motiv om ser till vad man ev vinner eller förlorar på upplägget?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: "Sen om målvakterna i sig är nöjda kan vi bara spekulera om,"
Ja, och där har du väl den springande punkten att ta hänsyn till, innan vi totalt dömer ut upplägget som förkastligt eller anser det verka vara Ok om båda parternu är nöjda med detsamma.
Antingen är det bara vi soffbedömare utan insyn eller kunskap om turerna i frågan som överreagerar och gör det till en storm i ett vattenglas där inblandade parter inte tycker att det är något större problem eller så ÄR det ett problem man efterhand(?) fått på halsen och som blir svårt att lösa på ett sätt som får bägge parter att till 100% bli nöjda.
Oavsett: vi vet ingenting om förutsättningar eller motiv för upplägget och vi vet heller inte om det anses vara positivt, godtagbart eller negativt från målvakternas sida.
Ja, och där har du väl den springande punkten att ta hänsyn till, innan vi totalt dömer ut upplägget som förkastligt eller anser det verka vara Ok om båda parternu är nöjda med detsamma.
Antingen är det bara vi soffbedömare utan insyn eller kunskap om turerna i frågan som överreagerar och gör det till en storm i ett vattenglas där inblandade parter inte tycker att det är något större problem eller så ÄR det ett problem man efterhand(?) fått på halsen och som blir svårt att lösa på ett sätt som får bägge parter att till 100% bli nöjda.
Oavsett: vi vet ingenting om förutsättningar eller motiv för upplägget och vi vet heller inte om det anses vara positivt, godtagbart eller negativt från målvakternas sida.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Nä, jag tror inte att nån av dom spelar i vare sig Timrå, LHC, FHC eller Växjö ikväll.
Om inte Alcen nu bytt bort dom mot den där spetsforwarden han söker?
Spännande... :-)
Om inte Alcen nu bytt bort dom mot den där spetsforwarden han söker?
Spännande... :-)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Ärligt talat: om det nu skulle vara så enormt viktigt för målvakterna att Honken är med på alla bortamatcher, speciellt när just den posten i stort är den viktigaste i laget och där det kanske är lite extra viktigt att få samarbetet med tränarna att fungera, tror du då inte att man för länge sen hade ändrat upplägget?
Målvakterna måste ju rimligtvis ha varit införstådda med upplägget från början, så man får väl utgå ifrån att dom därmed också är nöjda med detsamma.
En tänkbar soffteori kan ju isf vara att Honken inte behöver se bortamatcherna live utan hemifrån teven mkt väl och om inte ännu bättre, kan se och få en överblick över både målvaktsspelet och försvarsspelet i övrigt och via den vägen rapportera om sina iakttagelser i ex pauserna.
Och vi vet heller ingenting om hur målvakterna vill ha det för egen del.
Vissa kanske inte vill ha några "goda råd" öht under match, vissa kan vilja ha det.
Spontant känns det väl isf att framförallt Lindbäck är så pass erfaren och rutinerad att han redan vet hur han ska agera i vissa lägen utefter det man redan försöker implementera på träning.
Sen vet vi soffbedömare förstås inte hur stort detta "problem" verkligen är, om det ens är ett problem för målvakterna ifråga.
Målvakterna måste ju rimligtvis ha varit införstådda med upplägget från början, så man får väl utgå ifrån att dom därmed också är nöjda med detsamma.
En tänkbar soffteori kan ju isf vara att Honken inte behöver se bortamatcherna live utan hemifrån teven mkt väl och om inte ännu bättre, kan se och få en överblick över både målvaktsspelet och försvarsspelet i övrigt och via den vägen rapportera om sina iakttagelser i ex pauserna.
Och vi vet heller ingenting om hur målvakterna vill ha det för egen del.
Vissa kanske inte vill ha några "goda råd" öht under match, vissa kan vilja ha det.
Spontant känns det väl isf att framförallt Lindbäck är så pass erfaren och rutinerad att han redan vet hur han ska agera i vissa lägen utefter det man redan försöker implementera på träning.
Sen vet vi soffbedömare förstås inte hur stort detta "problem" verkligen är, om det ens är ett problem för målvakterna ifråga.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Den typ av hockey som Manner nu praktiserar kan ju inte vara nåt jättekonstigt och revolutionerande direkt.
Därför känns det heller inte speciellt oroande att Alcen skulle få problem med att hitta antingen en inhemsk eller utländsk tränare efter Manner, nån som kan axla dennes mantel sas och som inte känner sig manad att implementera ännu ett nytt och revolutionerande spelsätt.
Just skillnaden i kontraktslängd i ledarstaben borde ju i sig vara ett tecken på att Alcen inte upplever några svårigheter med att hitta en ev värdig ersättare för Manner.
Annars hade man väl förmodligen försökt få samma kontraktslängd på samtliga i tränarstaben.
Därför känns det heller inte speciellt oroande att Alcen skulle få problem med att hitta antingen en inhemsk eller utländsk tränare efter Manner, nån som kan axla dennes mantel sas och som inte känner sig manad att implementera ännu ett nytt och revolutionerande spelsätt.
Just skillnaden i kontraktslängd i ledarstaben borde ju i sig vara ett tecken på att Alcen inte upplever några svårigheter med att hitta en ev värdig ersättare för Manner.
Annars hade man väl förmodligen försökt få samma kontraktslängd på samtliga i tränarstaben.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: "Dealen med honken måste vara något av det sjukaste som ett så stort företag har accepterat å böjt rygg för en anställd ."
Hur ser dealen ut då?
En deal behöver ju inte se sjuk ut bara för att en sjukt oinsatt soffcoach som inte ens har en aning om hur den ser ut och ifall målvakterna är nöjda eller inte med upplägget, tycker det.
Hur ser dealen ut då?
En deal behöver ju inte se sjuk ut bara för att en sjukt oinsatt soffcoach som inte ens har en aning om hur den ser ut och ifall målvakterna är nöjda eller inte med upplägget, tycker det.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Kom in i matchen nu och försök se nyktert på det jag försökte få fram: skillnaden mellan upphetsat och enögt supportergnäll på domslut under match och försök till mer ”seriös” kritik mot ex Alcens agerande bakom kulisserna där man bör ha större och djupare kännedom om Alcens förutsättningar innan man kan avgöra ifall hans beslut verkar vara bra eller dåliga.
En djupare kännedom om förutsättningarna som vare sig du, jag eller nån annan härinne har.
Mao: att jämställa upphetsat och enögt gnäll på domaragerande under match med gnäll/kritik mot Alcens agerande bakom kulisser där vi inte har nån insyn, är inte korrekt eller seriöst.
Ovanstående försök att förklara skillnaden mellan resp kritik är heller inte detsamma som att jag på nåt sätt rättfärdigar gnället på domarna under match, nåt du totalt verkar ha missuppfattat.
En djupare kännedom om förutsättningarna som vare sig du, jag eller nån annan härinne har.
Mao: att jämställa upphetsat och enögt gnäll på domaragerande under match med gnäll/kritik mot Alcens agerande bakom kulisser där vi inte har nån insyn, är inte korrekt eller seriöst.
Ovanstående försök att förklara skillnaden mellan resp kritik är heller inte detsamma som att jag på nåt sätt rättfärdigar gnället på domarna under match, nåt du totalt verkar ha missuppfattat.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mattson: Så du tycker det är seriöst att beskylla Alcen för ett misstag om han inte lyckats värva en spelare som han velat ha, när du inte haft en susning om hur turerna gått, parternas krav osv?
Är det ett misstag och Alcens fel om han gjort det han kunnat utifrån förutsättningarna när den önskade spelaren istället och av egna personliga skäl valt ett annat lag?
Ja, den sortens bakvända form av kritik som ofta förekommer härinne är ju sådär lagom seriös…
Är det ett misstag och Alcens fel om han gjort det han kunnat utifrån förutsättningarna när den önskade spelaren istället och av egna personliga skäl valt ett annat lag?
Ja, den sortens bakvända form av kritik som ofta förekommer härinne är ju sådär lagom seriös…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: "Däremot är det alltid okej att såga domare som dömer mot Brynäs, trots att kritikern troligtvis besitter mindre regelkunskaper än elitdomarna."
Ähh, domarkritik och gnäll på domslut handlar ju nästan uteslutande om att man är upprörd och enögd i stridens hetta. Ok, bara man har förmåga att se mer nyktert och objektivt på en situation när man sett den flera gånger i efterhand.
Ähh, domarkritik och gnäll på domslut handlar ju nästan uteslutande om att man är upprörd och enögd i stridens hetta. Ok, bara man har förmåga att se mer nyktert och objektivt på en situation när man sett den flera gånger i efterhand.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Är det säkerställt att man inte ville förlänga med Sallinen?
Hans ev för höga lönekrav kan ju ha spelat in, hur mkt Alcen än hade velat behålla.
Så rent spelmässigt håller jag med dig: ett klart bättre alternativ än Kvist eller Birgersson. Vilket jag även propagerade för innan säsongstart.
Blev sannolikt en avvägning mellan ett "säkrare kort" i Sallinen mot förhoppningen att dom andra skulle utvecklas rejält den här säsongen, som dessutom skulle bli ett billigare alternativ.
Hans ev för höga lönekrav kan ju ha spelat in, hur mkt Alcen än hade velat behålla.
Så rent spelmässigt håller jag med dig: ett klart bättre alternativ än Kvist eller Birgersson. Vilket jag även propagerade för innan säsongstart.
Blev sannolikt en avvägning mellan ett "säkrare kort" i Sallinen mot förhoppningen att dom andra skulle utvecklas rejält den här säsongen, som dessutom skulle bli ett billigare alternativ.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jockster : Men herregud, är du både korkad och saknar läsförståelse?
Har JAG någonsin påstått att du själv aspirerar på jobbet som SC ist Alcen?
Svaret är ett enkelt NEJ på den frågan.
Det enda jag gjort och flera gånger förklarat nu är att svara på frågan: hur vet du att Jockster in är bättre lämpad än Jockster?
Svar: det vet jag inte. Han kan vara kvalificerad eller inte.
För att avgöra dina ev meriter/kvalifikationer och ge frågeställaren nåt mer konkret att gå på, så föreslog jag att Jockster själv isf visar upp ett ev CV, så att frågeställaren och vi andra kan bilda sig en liten uppfattning om dina ev kvalifikationer.
Ovanstående har således inte nån som helst koppling till huruvida du har aspirerat på nåt SC-jobb eller inte.
Det här var väl inte så svårt att fatta med lite läsförståelse?
Har JAG någonsin påstått att du själv aspirerar på jobbet som SC ist Alcen?
Svaret är ett enkelt NEJ på den frågan.
Det enda jag gjort och flera gånger förklarat nu är att svara på frågan: hur vet du att Jockster in är bättre lämpad än Jockster?
Svar: det vet jag inte. Han kan vara kvalificerad eller inte.
För att avgöra dina ev meriter/kvalifikationer och ge frågeställaren nåt mer konkret att gå på, så föreslog jag att Jockster själv isf visar upp ett ev CV, så att frågeställaren och vi andra kan bilda sig en liten uppfattning om dina ev kvalifikationer.
Ovanstående har således inte nån som helst koppling till huruvida du har aspirerat på nåt SC-jobb eller inte.
Det här var väl inte så svårt att fatta med lite läsförståelse?
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: "Du snedvrider saker och ting precis som våra politiker gör idag."
Liksom alla andra härinne då. Gäääässsppp....
"Du svarar inte konkret på frågor utan kopierar/klistrar in samma ord/text du skrivit i åratal."
Svarade just på Brad med ett konkret svar på en konkret fråga, om du missat det.
Har du några fler påståenden som inte stämmer?
"Antar att du har en mall (begränsad dock) med ett antal spydiga kommentarer som du kopierar och klistrar in beroende på frågeställning/ar."
Liksom alla andra härinne då med sina mallar med spyor och skitkastande mot det egna lagets spelare och ledare. Gäääässssppp.....
"begrunda och svara Brad på hans frågor."
Se några rader upp. Har redan svarat på hans senaste inlägg/fråga.
Redan glömt det? Gääässspppp.
"varför ska Jockster behöva redovisa sitt CV för dig för att du ska få bekräftelse om hur kapabel han är att utföra samma arbete som Alcén?"
Ingen har tvingat honom att redovisa nånting.
Men om nån nu frågar mig hur jag vet att Jockster inte är bättre lämpad än Alcen, så är det väl en bra början att be honom att redovisa sitt ev CV, så att vi iaf kan få en liiiiten hint om hur han står sig i CV-konkurrensen med Alcen när vi ska bedöma ifall Jockster verkar vara tillräckligt kapabel för att kunna utföra samma arbete som Alcen.
Sen är det mkt möjligt att Jockster är jättekapabel eller t.o.m överkvalificerad att utföra jobbet, då är det väl jävligt bra att kunna styrka en sån sak, ex med hjälp av ett CV. Tycker du inte det?
Liksom alla andra härinne då. Gäääässsppp....
"Du svarar inte konkret på frågor utan kopierar/klistrar in samma ord/text du skrivit i åratal."
Svarade just på Brad med ett konkret svar på en konkret fråga, om du missat det.
Har du några fler påståenden som inte stämmer?
"Antar att du har en mall (begränsad dock) med ett antal spydiga kommentarer som du kopierar och klistrar in beroende på frågeställning/ar."
Liksom alla andra härinne då med sina mallar med spyor och skitkastande mot det egna lagets spelare och ledare. Gäääässssppp.....
"begrunda och svara Brad på hans frågor."
Se några rader upp. Har redan svarat på hans senaste inlägg/fråga.
Redan glömt det? Gääässspppp.
"varför ska Jockster behöva redovisa sitt CV för dig för att du ska få bekräftelse om hur kapabel han är att utföra samma arbete som Alcén?"
Ingen har tvingat honom att redovisa nånting.
Men om nån nu frågar mig hur jag vet att Jockster inte är bättre lämpad än Alcen, så är det väl en bra början att be honom att redovisa sitt ev CV, så att vi iaf kan få en liiiiten hint om hur han står sig i CV-konkurrensen med Alcen när vi ska bedöma ifall Jockster verkar vara tillräckligt kapabel för att kunna utföra samma arbete som Alcen.
Sen är det mkt möjligt att Jockster är jättekapabel eller t.o.m överkvalificerad att utföra jobbet, då är det väl jävligt bra att kunna styrka en sån sak, ex med hjälp av ett CV. Tycker du inte det?
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
mikenomad: Jävligt starkt och imponerande vändning mot ett hemmastarkt lag i form.
Trodde ni skulle bli lätt överkörda, visar på den ovissa och jämna serien iår.
Lander börjar steppa upp och Pääjärvi lurar i vassen.
Har sagt det hela tiden: ni blir farliga och kan gå långt.
Är väl bara medhållet från Wennerholm som ni ska vara oroliga för.
Genidraget(?) i OT med plockad mv lär dessutom bli en föregångare i taktikväg hos alla lag, får man hoppas.
Jävligt oväntat drag, att ingen vågat eller kommit på det tidigare? Snyggt! 👊😁👍
Trodde ni skulle bli lätt överkörda, visar på den ovissa och jämna serien iår.
Lander börjar steppa upp och Pääjärvi lurar i vassen.
Har sagt det hela tiden: ni blir farliga och kan gå långt.
Är väl bara medhållet från Wennerholm som ni ska vara oroliga för.
Genidraget(?) i OT med plockad mv lär dessutom bli en föregångare i taktikväg hos alla lag, får man hoppas.
Jävligt oväntat drag, att ingen vågat eller kommit på det tidigare? Snyggt! 👊😁👍
+ 24
Föregående · 58 · Nästa
Haha...
Googlar man på "noll humor och självdistans" så får man förmodligen upp en bild på dig...