Historik
Föregående · 65 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JawKee: Dina inlägg kanske innehåller så pass mkt enkla resonemang att dom inte går att missförstå ens för en analfabet, vad vet jag.
Kan ju även vara så att vissa inte kommit till insikten att dom de facto HAR lite svårt med läsförståelsen ibland….
Kan ju även vara så att vissa inte kommit till insikten att dom de facto HAR lite svårt med läsförståelsen ibland….
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Jaa du, min käre unge tonåring…
Skulle Alcen behålla alla jag nämner så skulle jag skriva att han antingen är ett geni med nån revolutionerande plan i bakfickan eller att han är en oseriös sportchef ifall han ämnar förbättra laget med hjälp av det upplägget.
Sen får du gärna inbilla dig själv att framåtsträvande är detsamma som att lyssna på och låta oerfarna och okunniga sofftyckare avgöra vad som är bäst.
Då förblir jag hellre en bakåtsträvare som tycker och tror att proffsen oftast är bättre lämpade än amatörer att sköta ruljangsen…
Skulle Alcen behålla alla jag nämner så skulle jag skriva att han antingen är ett geni med nån revolutionerande plan i bakfickan eller att han är en oseriös sportchef ifall han ämnar förbättra laget med hjälp av det upplägget.
Sen får du gärna inbilla dig själv att framåtsträvande är detsamma som att lyssna på och låta oerfarna och okunniga sofftyckare avgöra vad som är bäst.
Då förblir jag hellre en bakåtsträvare som tycker och tror att proffsen oftast är bättre lämpade än amatörer att sköta ruljangsen…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Nä, är nog ingen slump. Alltför många verkar tyvärr sakna läsförståelse emellanåt, även om minst en gång i veckan låter överdrivet.
Och även om jag jag nån gång kanske uttrycker mig lite luddigt så borde man ändå fatta, trots minimal läsförståelse…
Och även om jag jag nån gång kanske uttrycker mig lite luddigt så borde man ändå fatta, trots minimal läsförståelse…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Bland annat därför att det till mkt stor del bryter upp den gruppdynamik som man nu lyckats skapa under hans första säsong och jag tror inte att Manner är så sugen på att byta ut nästan hela laget och lite grann tvingas börja om från början igen, sas.
Överlag tror jag att det kommer att bli fler förlängningar än vad många tror och hoppas på.
Överlag tror jag att det kommer att bli fler förlängningar än vad många tror och hoppas på.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Det är du och Lemp som tappat all rim och reson när det gäller läsförståelse.
Klart att det går att hitta bättre spelare och säkert också lite billigare, det fattar väl alla.
Läs vad jag skriver och försök fatta, inte så svårt: det känns inte sannolikt eller troligt att vi kommer att byta ut både Molin, Mylläri, Pettersson, Sallinen, Genoway, Björk och Hedberg mot nya spelare utifrån.
Klart att det går att hitta bättre spelare och säkert också lite billigare, det fattar väl alla.
Läs vad jag skriver och försök fatta, inte så svårt: det känns inte sannolikt eller troligt att vi kommer att byta ut både Molin, Mylläri, Pettersson, Sallinen, Genoway, Björk och Hedberg mot nya spelare utifrån.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jo, jag tycker att man lever i en bakvänd drömvärld om man tror att både Molin, Mylläri, Pettersson, Sallinen, Genoway samt antingen Björk eller Hedberg kommer att ersättas av nåt ännu bättre eller i nåt fall likvärdigt.
Att man fortfarande verkar förhandla med dessa spelare tolkar jag som att det borde finnas nån sorts intresse från Alcen att behålla åtminstone och i mitt tycke hållbara spelare som Björk, Hedberg och Sallinen.
Att man fortfarande verkar förhandla med dessa spelare tolkar jag som att det borde finnas nån sorts intresse från Alcen att behålla åtminstone och i mitt tycke hållbara spelare som Björk, Hedberg och Sallinen.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Nä, det är inte Alcens primära arbete.
Med tanke på all kritik han får och fått för mkt annat så är jag bara lite förvånad över att han ännu inte fått nån kritik från gnällkärringarna för att man bygger om i ERP:en och därmed kraftigt försenar uppspolningen av is.... ;-))
Med tanke på all kritik han får och fått för mkt annat så är jag bara lite förvånad över att han ännu inte fått nån kritik från gnällkärringarna för att man bygger om i ERP:en och därmed kraftigt försenar uppspolningen av is.... ;-))
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Så du hoppas och tror på fullt allvar att även Molin, Mylläri, Pettersson, Sallinen, Genoway samt antingen Björk eller Hedberg inte kommer att få nytt förtroende?
Möjligtvis i en drömvärld där Alcen har obegränsade ekonomiska medel, men knappast idag...
Möjligtvis i en drömvärld där Alcen har obegränsade ekonomiska medel, men knappast idag...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kopenga Kickass: Är förvånad att ingen av gnällkärringarna har hittat den här artikeln ännu, så att man får chansen att gnälla på Alcens brist på kommunikationsförmåga även här...
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Inga direkta signaler från dig heller som tyder på att du under säsongen 22/23 vill/förmår lyfta dig från att vara en svartmålande gnällspik till en något mindre negativ dysterkvist…..
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Ja, det förhandlas väl högst sannolikt med Björk, Hedberg, Genoway och Sallinen och att Alcen kan vara rätt så tuff gällande det ekonomiska iom att det kommer att finnas både fler och bättre alternativa fiskar i sjön som kommer att nappa.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Frågan är väl isf om spelet verkligen är så ”oerhört” mkt snabbare i NHL? Möjligen intensivare med mer och tätare kroppskontakt då du får svårare att undvika tacklingar pga den mindre isytan.
Columbus har sannolikt noterat Björks stabilare/säkrare uppträdande efter ”omskolningen” till en mer defensiv back under andra halvan av säsongen och att det varit en huvudanledning till att man ev vill testa honom på en mindre rink och där han borde passa ännu bättre än i SHL.
Den enda spekulationen är väl isf bara om han får nåt avtal därborta. Och isf om han är villig att börja i farmarlaget, vilket inledningsvis väl är det mest troliga.
Oavsett lite Win-Win för oss då jag gärna ser honom i laget nästa säsong samtidigt som en likvärdig ersättare känns helt Ok.
Columbus har sannolikt noterat Björks stabilare/säkrare uppträdande efter ”omskolningen” till en mer defensiv back under andra halvan av säsongen och att det varit en huvudanledning till att man ev vill testa honom på en mindre rink och där han borde passa ännu bättre än i SHL.
Den enda spekulationen är väl isf bara om han får nåt avtal därborta. Och isf om han är villig att börja i farmarlaget, vilket inledningsvis väl är det mest troliga.
Oavsett lite Win-Win för oss då jag gärna ser honom i laget nästa säsong samtidigt som en likvärdig ersättare känns helt Ok.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Visst är det så, men enbart det faktum i sig att Columbus är intresserade räcker ju för att konstatera hur snett ute många ”experter” härinne har varit i sin kritik mot Björk.
Oavsett var han kommer att spela nästa säsong.
För övrigt förstår jag inte ifrågasättandet av Johannesson. En redan hyggligt etablerad och samtidigt lovande rightare som känns som ett bra val kompletterat med sannolikt minst 2 toppbackar utifrån.
Oavsett var han kommer att spela nästa säsong.
För övrigt förstår jag inte ifrågasättandet av Johannesson. En redan hyggligt etablerad och samtidigt lovande rightare som känns som ett bra val kompletterat med sannolikt minst 2 toppbackar utifrån.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: ”Jobbas för fullt- hur många gånger har vi hört det!”
Tydligen inte tillräckligt många gånger för att du ska fatta att det jobbas kontinuerligt på det mesta under en säsong i en SHL-klubb…
Frågan är nu hur mkt DU jobbar på att redogöra för vilka spelare som blir kvar när du påstått att du redan vet det.
Hur många gånger ska vi få höra att du vet, innan du helt enkelt bara berättar vilka spelare det gäller?
Tydligen inte tillräckligt många gånger för att du ska fatta att det jobbas kontinuerligt på det mesta under en säsong i en SHL-klubb…
Frågan är nu hur mkt DU jobbar på att redogöra för vilka spelare som blir kvar när du påstått att du redan vet det.
Hur många gånger ska vi få höra att du vet, innan du helt enkelt bara berättar vilka spelare det gäller?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Jobbigt blir det för Björk när snabbskrinnarna kommer i nord/syd, oavsett rinkens storlek.
Frågan gäller inte det utan vilken typ av rink du tror att att han klarar sig bäst på?
Jag tror att han och alla lite långsammare backar generellt sett inte är lika beroende av att vara snabb på rören på en liten rink, som dom är på en stor rink.
Vad tror du själv?
För övrigt startade debatten med att jag ifrågasatte en del soffbedömares kunskaper när dom totalsågat Björk och hans skicklighet på isen, samtidigt som ett NHL-lag nu konstigt nog ändå visar intresse för honom.
Vem fan ska man tro på?
BomBom eller nån random sofftyckare?
Blir ett knepigt val….😂
Frågan gäller inte det utan vilken typ av rink du tror att att han klarar sig bäst på?
Jag tror att han och alla lite långsammare backar generellt sett inte är lika beroende av att vara snabb på rören på en liten rink, som dom är på en stor rink.
Vad tror du själv?
För övrigt startade debatten med att jag ifrågasatte en del soffbedömares kunskaper när dom totalsågat Björk och hans skicklighet på isen, samtidigt som ett NHL-lag nu konstigt nog ändå visar intresse för honom.
Vem fan ska man tro på?
BomBom eller nån random sofftyckare?
Blir ett knepigt val….😂
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Fortfarande ingen info från Sportnisse om vilka spelare som blir kvar, trots att han vet att det inte blir nån rens och att de flesta blir kvar.
Varför är han så hemlig när Alcen inte avslöjar nånting och det finns många härinne som otåligt väntar på svar?
Sportnisse = Hemliga Byrån?
Varför är han så hemlig när Alcen inte avslöjar nånting och det finns många härinne som otåligt väntar på svar?
Sportnisse = Hemliga Byrån?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Vad har hockeyns utveckling med saken att göra?
Även om den utvecklas så kvarstår ju ändå faktum att det är lättare att komma undan och klara sig bra med lite sämre skridskoåkning på liten rink än på stor rink.
Har öht ingenting med hur Ragnarsson/Norström skulle ha klarat sig mot dagens motståndare att göra.
Det är väl rätt självklart att dom skulle fått det skapligt jobbigt att hänga med, trots den lilla rinken…
Även om den utvecklas så kvarstår ju ändå faktum att det är lättare att komma undan och klara sig bra med lite sämre skridskoåkning på liten rink än på stor rink.
Har öht ingenting med hur Ragnarsson/Norström skulle ha klarat sig mot dagens motståndare att göra.
Det är väl rätt självklart att dom skulle fått det skapligt jobbigt att hänga med, trots den lilla rinken…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Skärp dig nu…. 😉
Klart att Chara inte skulle hänga med lika bra idag som han gjorde i yngre dar.
Min poäng är ju bara att skridskoåkningen hos en defensiv back inte behöver ha lika stor betydelse på en liten rink som den har på stor rink i SHL.
Chara/Samuelsson var ju bara två principiella exempel på den teorin även om just dom två till viss del också klarade sig bra tack vare att man som du säger tillät mkt hakningar på den tiden.
Och min poäng borde man kunna fatta och hålla med om även om man inte följer NHL speciellt mkt.
Klart att Chara inte skulle hänga med lika bra idag som han gjorde i yngre dar.
Min poäng är ju bara att skridskoåkningen hos en defensiv back inte behöver ha lika stor betydelse på en liten rink som den har på stor rink i SHL.
Chara/Samuelsson var ju bara två principiella exempel på den teorin även om just dom två till viss del också klarade sig bra tack vare att man som du säger tillät mkt hakningar på den tiden.
Och min poäng borde man kunna fatta och hålla med om även om man inte följer NHL speciellt mkt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Hade BomBom och Columbus ansett att Björks skridskoåkning inte varit tillräckligt bra för spel i NHL/AHL så är jag rätt säker på att dom aldrig skulle ha varit intresserade öht, om den biten nu och i deras ögon skulle vara så avgörande för deras beslut.
Min poäng är ju att även med ett högre tempo i NHL/AHL så borde Björk kunna klara sig bra då det kanske är viktigare med ett bra spelsinne än skridskoåkning i en mindre rink. Hur många stora backar (Chara, Samuelsson) har inte klarat sig utmärkt därborta trots att dom ser ut som glidande skithus när dom rört sig på isen?
Oavsett om det blir något av eller inte så visar det ändå hur märkligt det är att kunniga och erfarna NHL-bedömare har visat intresse för Björk, samtidigt som soffexperter härinne har totalsågat honom vid fotknölarna.
Min poäng är ju att även med ett högre tempo i NHL/AHL så borde Björk kunna klara sig bra då det kanske är viktigare med ett bra spelsinne än skridskoåkning i en mindre rink. Hur många stora backar (Chara, Samuelsson) har inte klarat sig utmärkt därborta trots att dom ser ut som glidande skithus när dom rört sig på isen?
Oavsett om det blir något av eller inte så visar det ändå hur märkligt det är att kunniga och erfarna NHL-bedömare har visat intresse för Björk, samtidigt som soffexperter härinne har totalsågat honom vid fotknölarna.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Eller så är det alla soffbedömare härinne som pga att man rökt på och i sina rökdimmor har fått för sig att man är bättre på att bedöma Björk än vad Columbus och deras scouter är.
Med NHL:s mindre rinkar behöver skridskoåkningen hos en placeringssäker och mer defensiv back inte betyda lika mkt som i SHL.
Heller inte spikat var han kommer att få spela, mest troligt är väl isf att han får börja i farmarlaget.
Med NHL:s mindre rinkar behöver skridskoåkningen hos en placeringssäker och mer defensiv back inte betyda lika mkt som i SHL.
Heller inte spikat var han kommer att få spela, mest troligt är väl isf att han får börja i farmarlaget.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SnowKing: Väntar fortfarande på Sportnisses redogörelse för vilka spelare som försvinner, han har ju sagt sig veta vilka det gäller.
Har vi tur så får vi kanske veta namnet på några nyförvärv också, nu när Alcen ändå inte verkar vara redo att gå ut med nånting....
Har vi tur så får vi kanske veta namnet på några nyförvärv också, nu när Alcen ändå inte verkar vara redo att gå ut med nånting....
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Ironi eller inte, det ändrar väl inte på det faktum att det inte är speciellt begåvat eller seriöst att gnälla över att det inte händer nånting, innan du ens tagit reda på vad dom 4 anställda gör om dagarna.
Klart att jag fattar att du försökte vara ironisk, synd att du själv inte verkar ha fattat att jag försökte vara ironisk tillbaka genom att inte låtsas förstå vad du menade.
Och nån smiley som du påstår att du lagt till kan jag inte se nånstans i ditt inlägg, även om den ändå hade varit onödig...
Klart att jag fattar att du försökte vara ironisk, synd att du själv inte verkar ha fattat att jag försökte vara ironisk tillbaka genom att inte låtsas förstå vad du menade.
Och nån smiley som du påstår att du lagt till kan jag inte se nånstans i ditt inlägg, även om den ändå hade varit onödig...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Bra att veta, nu när Alcen inte har gått ut med nånting.
Vilka erbjuds nytt kontrakt då?
Vilka erbjuds nytt kontrakt då?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Konstigt. Columbus med sin erfarenhet och kunskap från att bedöma spelare är intresserade av Björk.
Dom verkar ha missat att fråga alla soffbedömare härinne som totalsågat honom under lång tid och som naturligtvis borde veta bättre än BomBom och hans arbetsgivare…😂
Dom verkar ha missat att fråga alla soffbedömare härinne som totalsågat honom under lång tid och som naturligtvis borde veta bättre än BomBom och hans arbetsgivare…😂
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Varför gnäller du isf om du nu insett att det säkert finns en rimlig förklaring?
Känns lite bakvänt och ologiskt i min bok.
Lika bakvänt och ologiskt som när du med en retorisk fråga kritiserar dom 4 anställda för att bara rulla tummarna samtidigt som du inte verkar ha en aning om vad dom gör om dagarna?
Alltid ett bra tips: kritisera eller hylla ett agerande EFTER att du tagit reda på omständigheterna, inte FÖRE….
Känns lite bakvänt och ologiskt i min bok.
Lika bakvänt och ologiskt som när du med en retorisk fråga kritiserar dom 4 anställda för att bara rulla tummarna samtidigt som du inte verkar ha en aning om vad dom gör om dagarna?
Alltid ett bra tips: kritisera eller hylla ett agerande EFTER att du tagit reda på omständigheterna, inte FÖRE….
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Anledningen kanske är så enkel som att man av praktiska(?) eller andra skäl vid ett och samma tillfälle vill avslöja namnen på samtliga spelare man inte vill behålla, istf att gå ut med dom enskilda namnen var för sig så fort man bestämt sig och meddelat dessa spelare att dom inte får nytt kontrakt.
Och vad har Timrås agerande med vårt att göra?
Där var det ju sen länge klart (vad jag förstår) att Lander, Pettersson och Wedin skulle skriva på ifall Timrå gick upp.
Helt andra förutsättningar jämfört med Alcens och Brynäs situation.
Och vad har Timrås agerande med vårt att göra?
Där var det ju sen länge klart (vad jag förstår) att Lander, Pettersson och Wedin skulle skriva på ifall Timrå gick upp.
Helt andra förutsättningar jämfört med Alcens och Brynäs situation.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja, ibland dras man tyvärr ner till en icke vuxen nivå och sen slår den icke vuxne dig med hjälp av sin erfarenhet.
Men i din värld kanske det är vuxet att gnälla på Alcens tystnad innan du vet omständigheterna och fått en förklaring.
I min värld känns ett sånt beteende inte värdigt en vuxen utan mer värdigt en femåring…
Men i din värld kanske det är vuxet att gnälla på Alcens tystnad innan du vet omständigheterna och fått en förklaring.
I min värld känns ett sånt beteende inte värdigt en vuxen utan mer värdigt en femåring…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag har ingen aning om hur Alcen och värvningsansvariga tänker och vilket upplägg dom har när det gäller att avslöja vilka spelare som kommer att lämna.
Det känns bara för mig som vuxen människa så patetiskt, förutsägbart och tröttsamt att se så många otåliga och griniga supportrar som inte ens kan försöka förstå att det kan finnas en logisk förklaring till att man ännu inte har gått ut med vilka som får lämna.
Det känns bara för mig som vuxen människa så patetiskt, förutsägbart och tröttsamt att se så många otåliga och griniga supportrar som inte ens kan försöka förstå att det kan finnas en logisk förklaring till att man ännu inte har gått ut med vilka som får lämna.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tgl: Spelar roll om det gäller gnäll över noll info om nya värvningar eller vilka som kommer att få lämna: infon kommer förstås när man mht till inblandade parter anser sig vara redo att gå ut med nånting och inte när otåliga supportrar nån vecka efter avslutad säsong kräver det.
Jag är iaf tillräckligt gammal för att både förstå och acceptera ett sånt agerande från de som just nu håller på att bygga nästa säsongs lag.
Jag är iaf tillräckligt gammal för att både förstå och acceptera ett sånt agerande från de som just nu håller på att bygga nästa säsongs lag.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tgl: Tja, det verkar ju som att du och en del andra otåliga gnällspikar på allvar tror att det inte händer nånting hos Alcen/Manner på värvningsfronten bara för att man ännu inte har gått ut med att nånting är klart.
Då menar jag att Alcen kanske borde gå ut med några fakevärvningar så att du och dom andra otåliga femåringarna blir nöjda och slipper sitta och tjata i varannat inlägg om varför det inte händer nåt i Brynäs när alla andra lag verkar jobba hårt och dessutom redan har gjort klart med en del spelare.
Då menar jag att Alcen kanske borde gå ut med några fakevärvningar så att du och dom andra otåliga femåringarna blir nöjda och slipper sitta och tjata i varannat inlägg om varför det inte händer nåt i Brynäs när alla andra lag verkar jobba hårt och dessutom redan har gjort klart med en del spelare.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Upplagt för en billig kompensationtvåa på Rögle nu…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: "till den sista dag wtf"
Det är ju inget nödrim alls utan ett klockrent och korrekt rim där "lag" rimmar på "dag".
Du måste se det som ett lite poetiskt och gammalmodigt men ändå korrekt sätt att uttrycka sig där det egentligen ska vara "till den sista dag"(-en i våra liv...) och där man bara skriver "dag" för att rimmet ska fungera på ett korrekt sätt.
Det är ju inget nödrim alls utan ett klockrent och korrekt rim där "lag" rimmar på "dag".
Du måste se det som ett lite poetiskt och gammalmodigt men ändå korrekt sätt att uttrycka sig där det egentligen ska vara "till den sista dag"(-en i våra liv...) och där man bara skriver "dag" för att rimmet ska fungera på ett korrekt sätt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Kommentatorn är djurgårdare, berömmer allt dom gör. Tiger om flera solklara tvåor som domarna släppt. 1-0 kunde lika gärna ha varit
3-0, minst…
3-0, minst…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7536}: Svider ändå inte så mkt som att förlora på herrsidan.
1 herrguld rankar jag som lika mkt värt som 20 raka damguld, typ.
Utan att fördenskull och i allmänhet nedvärdera damhockeyns betydelse för många…. 😉
1 herrguld rankar jag som lika mkt värt som 20 raka damguld, typ.
Utan att fördenskull och i allmänhet nedvärdera damhockeyns betydelse för många…. 😉
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lesky: Bra skrivet, håller med. Trots alla analysförsök om anledningarna till förlusten så kan vi nog ändå konstatera att det högst sannolikt hade räckt med att Stalder gjort 1-0 på friläget efter nån minut, för att det efterlängtade guldet hade bärgats. Större eller mindre än så var inte marginalerna, som det kändes och allt ställdes på sin spets i avgörandets stund.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lesky: Allt snack om att guldet ska hem och fullsatta läktare har säkert påverkat spelarna negativt men huvudanledningen tycker jag ändå verkar vara defensiven/försvarsspelet överlag.
Känns som att både tränarna och spelarna har litat så pass mkt på att vår överlägset offensiva kraft skulle avgöra, att man inte lagt nån större energi på att lugna ner spelarna och förbereda dom mentalt på att ingenting är klart förrän det är klart.
Om jag inte minns fel så hade väl Luleå ett jätteläge till 1-0 direkt på nedsläpp och sen brände Stalder sitt friläge. Mål och 1-0 där hade förstås gett matchen en helt annan karaktär och det är väl just hennes uttalande om den saken som kanske visar hur mentalt skört hela laget verkar ha varit, vilket även bekräftas av att både 0-2 och 0-3 kommer relativt snabbt och efter ytterligar virrigt försvarsspel.
Luleå vinner fullt rättvist, dom har varit ett mer komplett LAG över hela linjen, bättre mentalt förberedda i finalen och hade en klart bättre målvakt när det gällde.
Känns som att både tränarna och spelarna har litat så pass mkt på att vår överlägset offensiva kraft skulle avgöra, att man inte lagt nån större energi på att lugna ner spelarna och förbereda dom mentalt på att ingenting är klart förrän det är klart.
Om jag inte minns fel så hade väl Luleå ett jätteläge till 1-0 direkt på nedsläpp och sen brände Stalder sitt friläge. Mål och 1-0 där hade förstås gett matchen en helt annan karaktär och det är väl just hennes uttalande om den saken som kanske visar hur mentalt skört hela laget verkar ha varit, vilket även bekräftas av att både 0-2 och 0-3 kommer relativt snabbt och efter ytterligar virrigt försvarsspel.
Luleå vinner fullt rättvist, dom har varit ett mer komplett LAG över hela linjen, bättre mentalt förberedda i finalen och hade en klart bättre målvakt när det gällde.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Offensiv vinner matcher, defensiv vinner titlar. Luleå är bättre i allt utom offensivt och på papperet. Noll organisation och tanke i vårt försvarsspel som ger mer och mer stressad offensivt efterhand som målen trillar in. När våra utländska offensiva stjärnor har lärt sig spela försvarsspel så kan det bli guld nästa säsong istället…
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Än är vi inte borta från slutspelet på den manliga sidan heller....
+ 5
Brynäs IF > Sv: Slutspelet 2022
Jugge: Wandell var ingen märklig värvning om man fattar syftet. Den är förstås märklig för den som fortfarande verkar tro att JA sökte en etablerad toppforward för förstalinan, trots att han uttryckligen förklarat att man i första hand sökte en (billig) kropp som skadeersättare.
Föregående · 65 · Nästa
Var nånstans har jag använt ordet ”båda” på ett som du påstår felaktigt sätt i en mening?
Kan inte hitta det ordet felanvänt nånstans, är det möjligtvis en spricka i DIN ofelbara kritikerfasad vi ser?
Om du menar ordet ”både” så har jag uttryckt mig helt korrekt.
Spelar ingen roll om man åsyftar två personer eller flera i en radda av namn, det SKA vara ett ”både” i början så länge man avslutar med ett ”och” mellan de två sista namnen som jag har gjort, och därefter avslutar meningen med en punkt efter det sista namnet.
Det är däremot fel att använda ordet ”både” i början om man INTE stoppar in ett ”och” mellan de två sista namnen.
Så mao är det språkligt sett rätt att skriva:
”…både Molin, Mylläri, Pettersson, Sallinen, Björk OCH Hedberg”
Och fel att skriva:
”….både Molin, Mylläri, Pettersson, Sallinen,
Björk, Hedberg.”
Några frågor på det?