Historik
Föregående · 33 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
#33: Vill se en vinstintervju med Andren där han berättar hur det kändes med säsongens första nolla.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Frågetecken för Kangas
{8399}: Har jag gjort dig upprörd så får jag be om ursäkt, men min son fyllde år och önskade sig en Brynäströja mest av allt, o jag kunde inte lösa det på annat sätt.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Frågetecken för Kangas
{8399}: Jag svär mig fri o skyller på Brynäs shopen som inte verkar vilja sälja. 😉
+ 1
Brynäs IF > Sv: Frågetecken för Kangas
Peja: Jag skulle uppdatera garderoben med lite Brynäskläder i våras, men som du skriver så är utbudet under all kritik. Mejlat två gånger, men får inget svar. Beställde istället två tröjor från ett företag som trycker efter önskemål, med Brynäs logga på. Blev de dyraste T-shirt jag köpt, men vad gör man inte för att stoltsera med Brynäsloggan. 😎
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Ja, det känns fantastiskt skönt trots att vi bara spelat en match. Det jag saknar är att kunna ta in pucken i zon när vi spelar powerplay. Det borde väl inte vara någon omöjlighet att bättra på. O andra sidan så släppte vi inte in något mål när vi var en man mer på plan, det hände tyvärr för många gånger förra säsongen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Vilken underbar start! Tre viktiga poäng, antingen i jakten på slutspel eller något annat…. Grattis Brynäs o oss fans till en kanonpremiär! 🍺😅❤️
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Visst är det så. Har man spelat i NHL så kan det vara svårt att hålla samma nivå på en träningsmatch, även om man alltid ska göra sitt bästa. Sen går det upp o ner för alla spelare. Tror o hoppas han hittar formen tidigt och att det håller i sig säsongen ut.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Håller med, Örebro är ett bättre lag än Brynäs. För drygt tre månader sedan var vi en hårsmån att falla ur SHL. Vi och HV var de två sämsta lagen. Att spelet ska fungera klockrent nu kan vi inte begära. Några nyförvärv har vi, men de har inte så många timmar tillsammans än.
Självklart blir man besviken vid förlust, men vi får ge det lite tid och hoppas att spelet sätter sig så vi slipper samma vånda som sist.
Självklart blir man besviken vid förlust, men vi får ge det lite tid och hoppas att spelet sätter sig så vi slipper samma vånda som sist.
+ 4
Brynäs IF > Sv: Örebro-Brynäs 2 i 9e
{8399}: Så gött o se hockey igen, o framförallt att det är SHL lag vi får möta även i år.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9461}: Gött med seger! Men vart tog Munkas vägen? Är han en Leksing? En ulv i fårakläder. Allt tyder på det. Gnäller man hela tiden på sitt ”favoritlag” då är man antingen en falsk Brynäsare, eller en riktig looser. Vilket är värst? 😉
Till alla oss äkta Brynäsare, GRATTIS! Snart drar SHL igång. 🍺
Till alla oss äkta Brynäsare, GRATTIS! Snart drar SHL igång. 🍺
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Hoppades så mycket på att Andren skulle få göra en kanonmatch för hans egen skull, men tyvärr så blev det inte så. Vad det gäller övriga spelare så såg spelet stundtals ok. Min första dag på jobbet efter semestern var jag inte heller på topp…
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Semestern snart slut, o det börjar kännas motigt. Då får vi våran efterlängtade målis o allt känns på topp! Grattis till oss! 😎
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Ja, vi vet inte vad som händer just nu, det KAN bli en bra säsong om alla bitar faller på plats. Jag är fortfarande väldigt lättad över att vi klarade SHL kontraktet, även om det kom smolk i bägaren pga anmälningarna, men Brynäs har fått för mycket skit för vad den enskilde individen gjorde (eller inte gjorde). Jag har inte haft någon tro på sm-final de sista två åren, utan försöker att njuta av att få se mitt favoritlag spela hockey. Självklart håller jag med om att det har blåst mycket, och det behöver röras om, men vi får inte räkna med att allt blir klart över en natt.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Eftersom det inte har trillat in några meriterade spelare än, så får vi väl tills vidare lägga vårat hopp till att Scott och Rödin får en bra säsong. Skadefria och spela sitt bästa spel. Hoppas ju även på att Bombom har ett par ess i rockärmen.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Så här skriver GD idag:
Det har varit mycket skriverier om Brynäs IF den sista tiden. Framför allt om värdegrunden. Värdegrunden finns på Brynäs hemsida. Nu vill sponsorer och andra att Bryns ska skärpa sig. Ska man skriva med större bokstäver eller vad?
Frågan är hur ska Brynäs IF eller någon annan förening ska kunna ha kontroll på alla sina anställda på deras fritid. De två aktuella har ju kunnat spela och uppfostras i andra klubbar.
Det är ju svårt för Brynäs att få skulden för att två är/var misstänkta, även om värdegrunden är tydlig. Dessa spelare är som sagt uppfostrade i andra klubbar och ändå får Brynäs skulden. Hur menar Unicef och andra sponsorer att Brynäs ska agera?
Sedan att kvällspressen älskar att skriva negativt, liksom vissa kommentatorer, om Brynäs IF så fort de får tillfälle är ju känt. Det måste vara något hat för att vi har många guld i föreningen. Nu hoppas jag och många med mig att det blir bra framöver.
Det är viktigt att de som nu är kandidater till styrelseposterna har rent förflutet och inte lik i garderoben för då lär vi aldrig få någon rätsida på detta.
Lite märkligt med dem som trätt fram och anser sig vara de rätta. De har tydligen inte läst stadgarna som säger att det är valberedningen som lägger fram förslag till kandidater. De tycker också att den gamla styrelsen ska avgå. Vad har de för rätt till detta? Är de så bra som de säger så blir de valda på ett demokratiskt årsmöte.
Detta är mina tankar och dessa behöver inte vara de rätta.
Anders Sandin
ANNONS
Det har varit mycket skriverier om Brynäs IF den sista tiden. Framför allt om värdegrunden. Värdegrunden finns på Brynäs hemsida. Nu vill sponsorer och andra att Bryns ska skärpa sig. Ska man skriva med större bokstäver eller vad?
Frågan är hur ska Brynäs IF eller någon annan förening ska kunna ha kontroll på alla sina anställda på deras fritid. De två aktuella har ju kunnat spela och uppfostras i andra klubbar.
Det är ju svårt för Brynäs att få skulden för att två är/var misstänkta, även om värdegrunden är tydlig. Dessa spelare är som sagt uppfostrade i andra klubbar och ändå får Brynäs skulden. Hur menar Unicef och andra sponsorer att Brynäs ska agera?
Sedan att kvällspressen älskar att skriva negativt, liksom vissa kommentatorer, om Brynäs IF så fort de får tillfälle är ju känt. Det måste vara något hat för att vi har många guld i föreningen. Nu hoppas jag och många med mig att det blir bra framöver.
Det är viktigt att de som nu är kandidater till styrelseposterna har rent förflutet och inte lik i garderoben för då lär vi aldrig få någon rätsida på detta.
Lite märkligt med dem som trätt fram och anser sig vara de rätta. De har tydligen inte läst stadgarna som säger att det är valberedningen som lägger fram förslag till kandidater. De tycker också att den gamla styrelsen ska avgå. Vad har de för rätt till detta? Är de så bra som de säger så blir de valda på ett demokratiskt årsmöte.
Detta är mina tankar och dessa behöver inte vara de rätta.
Anders Sandin
ANNONS
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tom Bissett: Jag skulle vilja se en något mer erfaren målvakt, tillsammans med Erson. Den som är bäst får förstaspaden, inte förvånad om det blir Erson. Vad det gäller Björk o många andra, så är det svårt att betygsätta dessa, eftersom BIF inte haft många fungerande personer i sin verksamhet, vilket smittar av sig.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag hoppas också att båda utredningarna läggs ned, pga att de är oskyldiga. Är de däremot skyldiga, så hoppas jag att de kastreras o aldrig mer får umgås med en kvinna. Måtte rättvisan segra, o inte den som har bäst advokat.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Skönt att höra att BIF inte bara har suttit o rullat tummarna som det skrivits mycket om. Det är klart att de inte kan gå ut med det jobb som pågår internt för tidigt. Bra start på dagen. En gnutta hopp om bättring redan till hösten? 🙏
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Tänker även på alla andra i truppen som känner sig utpekade, eftersom inget namn är släppt än.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mikenomad: Låt nu säga att P B blir frikänd, hur kommer du att skriva dina inlägg då? För du är ju bara här för att trakassera oss. Lite som att sparka någon som ligger. Vi mår skit av allt som har hänt kan jag trösta dig med, så du kan lägga ner. Du har vid ett flertal tillfällen fått förklarat för dig om hur svensk lag och anmälningar fungerar, så vi tar inte det någon mer gång. Fortsätt gärna att skriva, men inte här.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Inte fan kan en Brynäsare till ha ställt till det för sig. Det får inte vara så!!! Snälla kom ut med någon mer info, kunde ni journalister hänga ut Bulan så snabbt, så skriv ut mer info om denna person! Gör processen kort o riv av plåstret snabbt, så vi slipper mer spekulationer.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Om en Brynäsare hängt ut sig själv??? Vad kan vara fel då? Jag har då aldrig erkänt något jag inte gjort. Säg inte att det ska bli en ny soppa... 😐
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Herregud, nu är diskussionen igång igen. I Hv:s forum är det fest! Positiva tongångar pga värvningar mm. Här är det begravningsstämning, trots att vi spelar i SHL nästa säsong. Vi får komma ihåg att det handlar om en person som ev har gjort något oförlåtligt. Om det är sant så är det bara att säga tack o adjö, tala om att det här är inte acceptabelt i våran förening. Det känns som alla vi som älskar Brynäs ska få skit för vad ev en spelare har gjort. Ursäkta om det är luddigt skrivit, men det är nu groggarnas glada tid. Skål på er!!! 🥃💖
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charliejfz: Tror jag säkert det blir. Ni har varit det bättre laget. Lycka till.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{7981}: Det var det verkligen, på gott o ont. Gårdagen bestod ju mest av tjafs o påhopp. Hoppas på lite mer hockeyrelaterat snack idag. Kanske t.o.m. någon positiv nyhet om Josef. 😊
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag tror att flertalet av de som är inne här o kritiserar BIF, tar tillfället i akt o få smutskasta våran förening. Gällde det enbart vad som är rätt o fel i samhället så borde dessa personer ha fullt upp med att kritisera beslut, anmälningar etc, o det har jag svårt att tro att de gör. Det här som P B är anklagad för är tyvärr bara någon promille av allt som händer dagligen i Sverige.
+ 2
Föregående · 33 · Nästa
