Historik
Föregående · 31 · Nästa
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Dubbeld: Oroande att det ser ut som vi faller tillbaka och bara chippar ut.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2023-02-18
Nu vill jag se laget döda den här matchen i tredje. Upp ännu ett snäpp och kämpa för varje puck.
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Förresten Tingsryd möter Almtuna hemma två dagar i rad? visst back to back brukar förekomma, men då brukar det vara hemma sen borta. Kan bli viktigt i bottenstriden om Almtuna vinner igen. Heja ÖIK
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Lööke var riktigt bra hela matchen. Även Olofsson gjorde en bra match. Vilka är Schilkey och Pooley?
+ 8
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Rindell är grym. Känns modern jämfört med våra andra backar och driver spelet offensivt. Går bort sig ibland men inte på LaLeggia-nivå. Man kan ha några stycket Erixon/Strömberg typer, men inte mer än 2-3 st i ett lag som jag ser det annars riskerar laget bli för avlångt eller parkerar i egen zon hela matchen.
+ 8
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
NDR: Jo men det är ju det jag säger med att antingen har man spelare som bryter mönster eller så har man folk som lassar puckar på mål och grisar in returer. Just nu har vi ingetdera. Lägg till några backar som slarvar i egen zon och bjuder in motståndarna så är vi där vi är nu.
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
{297}: Bryta mönster, där sa du något. Vi är väldigt fattiga på den fronten. Förra säsongen hade vi Lodin, Rattie... Wedin kunde bryta lite mönster innan han blev skadad. Nu har vi Walli, vem mer? Kanske Lander möjligen som med ren råstyrka kan forcera in mål. Men många av våra forwards skulle behöva gå en kurs i hur man bryter mönster. Hur ofta ser vi Dahlén eller EP utmana in centralt t.ex? Det finns liksom inte... Eller Hanzl för den delen. Alla snirklar på utsidan och tror de ska löna sig att hålla puck där.
Ska man göra mål så har man antingen spelare som genom individuella prestationer kan bryta mönster, eller så har man folk som lassar puckar på mål och folk framför som skymmer och tar returer. Att passa sig fram till mål på utsidan kräver en väldig kemi som inte många forwards i denna liga besitter.
Ska man göra mål så har man antingen spelare som genom individuella prestationer kan bryta mönster, eller så har man folk som lassar puckar på mål och folk framför som skymmer och tar returer. Att passa sig fram till mål på utsidan kräver en väldig kemi som inte många forwards i denna liga besitter.
+ 2
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Brodda13: Gillar också Mieho även om det kanske inte var hans bästa match. Han får saker att hända offensivt med sin ettriga forecheck. Hartmann har också spelat bra och Walli har nog inte undgått någon. Vi behöver sådana kämpar för att vinna matcher.
+ 2
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Sputnik: Håller med helt och hållet. Man märker vilka som gör mål nu när det blir tight och tufft. Det är de som tar kampen, vågar utmana och spelar fysiskt. Både Dahlén och EP har många bra egenskaper, men tror vi får revidera att de skulle vara några slags frälsare som man bara kan ge pucken så blir det automatiskt mål. För mig är alla i laget nollställda betygsmässigt sen några matcher tillbaka och nu är det upp till bevis vilka som kan ta kampen, grisa framför mål, runda motståndarnas backar våga gå centralt i banan.
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Zäta75: Folk säger att EP och Dahlén varit "dominanta" tidigare under säsongen. Min följdfråga då är har de verkligen kemi tillsammans eller är det bara med Lander de kan prestera någon gång då och då? Mig veterligen har de ingen blixtrande kemi direkt och har egentligen aldrig haft. Vi snackar ju inte Karlkvist, Suomela här. Tror dessa herrar skulle må bra av en annan miljö.
+ 4
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Ganska stor skillnad hur Örebro tar sig an sina uppspel jämför med hur vi gör det. De har gubbar som kan runda våra backar, vi slår på dump utan någon forecheck överhuvudtaget. Eller så den klassiska diagonalpass tvärs över hela banan som tillslut hamnar hos Örebros backar.
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Spelar vi såhär mot Örebro på bortaplan då vill jag inte veta hur vi spelar mot Växjö på hemmaplan. Urk
+ 3
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Inte en chans att vi vänder det här med detta spel. Örebro vinner nog komfortabelt med 3-0 eller 3-1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Jag saknar Rindell på backplats. Våra träben till backar gör inte mycket nytta när de bara ger bort pucken till Örebro och inte kan sätta ett uppspel.
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
När folk börjar slå chanspassningar bakom ryggen vet man att det är illa. Herregud vi har ingen kyla alls.
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Ibland är nr 4 bra loj med pucken.. höll på ge bort i egen zon för han bara petade lite nonchalant.
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Läktarproffset: Tar emot att säga det men vi var bättre när Svensson var borta. Dock är han enda alternativet idag.
+ 8
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
roger_sundsvall: Problemet är att vi inte har någon forecheck. Försvar i all ära men inte lätt skapa något när vi har 4 pers på rödlinjen
+ 2
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Tom Topp: Känns som en sistaminuten-lösning. Typ att Lander åkte med bussen men inte mådde bra på värmningen eller liknande så de fick trolla med knäna. Värmhed är förmodligen inte ens med på bussen så skulle inte gå lösa.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Hur mycket tror ni spelarna själva kommer med förslag till Ante? Det vore ju ovärderligt om man som tränare inte riktigt ser vad som pågår än om random hockeysnack eller journalist påpekar samma sak. Tror ni Dahlén och Pettersson tänker att de kanske skulle vilja prova spela med andra, eller tror ni de tänker som Ante(antar jag) att "det lossnar snart"?
Som jag sagt tidigare kanske inte förstalinan var menad för varandra bara, behöver inte vara att någon är dålig för den skull. EP och Dahlén har begränsad nytta av varandra som jag ser det och har väl egentligen inte under hela säsongen haft någon bländande kemi.
Dahlén tror jag kan spela lite var stans, samma med EP. Men man måste lyfta upp Hartmann och Walli, de gjorde riktigt bra insats senast.
Som jag sagt tidigare kanske inte förstalinan var menad för varandra bara, behöver inte vara att någon är dålig för den skull. EP och Dahlén har begränsad nytta av varandra som jag ser det och har väl egentligen inte under hela säsongen haft någon bländande kemi.
Dahlén tror jag kan spela lite var stans, samma med EP. Men man måste lyfta upp Hartmann och Walli, de gjorde riktigt bra insats senast.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Bragd-Birger: Det viktigaste är att man splittrar EP och Dahlén. Inte för att någon av de egentligen är dåliga, utan för att de inte funkar tillsammans. Det var länge sedan de hade någon kemi att tala om, om de ens haft det under hela säsongen. Som du säger skulle båda må bra av lite mer tyngd omkring sig.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Synct: Ja säger inte att de är bra, men skjuter man 5-6 skott per period varav de flesta i magen så har man endel att jobba på offensivt. Men det är spelet i egen zon som fäller oss idag. Egentligen ingen av våra backar är bra denna match.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Luleå vinner rättvist. Ante har endel att fundera på när det gäller konstellationerna som jag ser det.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Tycker inte man ska fokusera så mycket på hierarki. Funkar EP och Dahlén bättre med andra spelare ja då struntar jag i vad kedjan kallas. Men överlag behövs det lite tyngd och fysiskt spel för att lyckas producera mot lag som Luleå som spelar tight i egen zon.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Bättre andra. Men finns fortfarande endel att hämta
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Lundin! Hårt jobb lönar sig! Ingen slump att dessa grabbar gör mål. Hartmann spelar också riktigt bra
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Luleå HF 2023-02-14
Klasskillnad hur Luleås backar spelar sig ur press jämfört med våra backar. Känns som det är bara Rindell och Lyytinen som inte sölar.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vore verkligen trevligt om ÖIK håller sig kvar i HA. Kul med norrlandslag istället för Västervik, KIK, Tingsryd etc. Dessutom rank 10 av 14 lag i publikligan första säsongen, inte fy skam och kan säkert bli ännu bättre nästa säsong. Min förhoppning är att Västervik ryker, tråkigt lag, ful hall, lite publik och från småland. Kan knappast bli värre. Passar bättre i hockeyettan.
+ 21
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rip Kirby: Halloran skapar rätt mycket i Modo ändå kan jag tycka. Han har även stått för några framspelningar. Men viss kan de nog önska sig mer utav han. Känns som hans motivation kanske är tveksam, verkar heller inte bli särskilt glad vid mål. Vore kul om han höjde sig i ett slutspel, men känns tveksamt.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Bernhardt kanske är "defensivt formbar"? Annars har vi ju inte mer nytta av honom än LaLeggia direkt.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9908}: Kombination av det du sa. Särskilt att de bästa inte är med och att det alltid är samma lag med i dessa jippoturneringar. Hockey är en mindre sport och skulle må bra av färre landskamper där bara de bästa är med. Man skulle behöva hitta en lösning med NHL på något sätt, den ligan har för mycket makt inom hockeyn.
Hade varit ett annat drag om McDavid och gänget spelade träningsmatch mot Elias Pettersson, Erik Karlsson osv.
Hade varit ett annat drag om McDavid och gänget spelade träningsmatch mot Elias Pettersson, Erik Karlsson osv.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon or: På tal om målvakter varför lirar fd Timrå-keepern Haukeland i Tyska DEL, är han inte lite för bra för det?
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
{9108}: Känns som alla topp 6 lag har en bra chans att gå upp i år. Blir ett intressant slutspel att följa.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Liite skumt att bryta ett kontraktet kan jag tycka. Han kom ju inte in som uttalad etta och tror inte de snackat om det heller. JJ gjorde ett bra jobb även förra säsongen särskilt i kvaltet så de lär ju ha sagt till Rautio att han kommer få stå, men att han får konkurrera med JJ. Eller fick han löfte om mer speltid än i Linköping? Han gjorde 13 matcher där förra säsongen, inte vansinnigt mycket det heller. Om det inte blivit en konflikt nu så tror jag kanske han stått kanske 8-10 matcher vid det här laget och mycket väl matchat tiden han fick i Linköping när säsongen är slut. Men nu verkar det ju inte bli så..
Möjligen blev han less när han fick höra om Juel nästa säsong och hade tänkt sig en förlängning i Timrå.
Möjligen blev han less när han fick höra om Juel nästa säsong och hade tänkt sig en förlängning i Timrå.
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jag tror det är klokt att inte ta in något dyrt korttidslån som backup till JJ. Nu när Rautio är påväg bort så måste det ju in en målvakt såklart, men vad jag vet är JJ inte särskilt skadedrabbad och om det nu skulle hända något - shit happens. Jag ser denna säsongs ev slutspel som en bonus, nästa säsong har vi JJ och Juel och då blir det kanske att man har större förväntningar.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Säg att HV71 mystiskt skulle börja plocka 2 poäng per match sina resterande 10 matcher, då slutar dem på 67 poäng. Vi har 66 poäng nu och 11 matcher kvar att spela. Även om det sett osannolikt ut länge nu att det blir kval för oss så är det ändå ganska skönt att veta att det även om det skulle gå åt helskotta resten av säsongen så blir det inte kval! Ganska skönt va? Ok ska inte jinxa för mycket men ändå. Sett efter ångesten man haft inför säsongen känns det bra.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Slarvigt av Luleå, de går ned sig helt. Påminner om när vi släppte in HV i matchen senast.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
vonDöbeln: Fast om ryktet stämmer har han varit missnöjd under en längre tid på speltiden. Det framgår inte exakt när det började men pågått ett bra tag nu. Tror det kan vara en faktor att han inte står överhuvudtaget och att han egentligen skulle fått chansen lite mer om det inte skurit sig mellan han och lagledningen. Senaste veckorna har han väl mer eller mindre gått och väntat på att bryta kontraktet.
+ 1
Föregående · 31 · Nästa