Historik
Föregående · 32 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Villervalla: Vet inte vad jag ska säga om det där. Är man 37 år och tampas med en storspelande JJ ja då är det kanske inte så konstigt att man får lite istid. Såklart inte kul, men redan innan säsongen började kändes det ju som JJ skulle ta förstespaden. Vet inte hur klubben och Rautio snackat, men han verkar ju ha förväntat sig något annat. Jaja önskar honom lycka till iaf.
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Jo precis. Tror det också får bort pressen lite som jag tror t.ex EP känner att gå in med några hårt jobbande lagkamrater och kan fokusera på sina styrkor istället. EP sliter oerhört hårt nu, men får inte ut så mycket som jag tror han önskat. När jag kollar på honom ser jag att han jagar och jagar längs sargerna och bakom mål, men får inte något "flow" i sitt spel. Lander gör ju sitt till såklart, men tror fortfarande inte Dahlén och Lander är optimala lagkamratar just för honom. Dessutom lurigt för motståndarna när de inte kan stänga ned en och samma spetsiga kedja varje match, utan det finns spelare som kan producera lite varstans. Det jag söker lite efter är att jag tror EP kan bli lite utan en Wedin med rätt förutsättningar. Jag har sett honom tidigare säsonger och han brukar kunna göra riktiga klassavslut.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Har aldrig förstått det där hierarkitänket. Folk blir eld och lågor för att man gör om i "förstakedjan" bara för att det skulle innebära att Dahlén eller Pettersson spelar i andrakedjan. Märkligt enligt mig. Jag har hellre två-tre välfungerande enheter än en som fungerar. Varför måste man gradera kedjorna på detta vis? Det borde ju teoretiskt sätt finnas ett upplägg som är optimalt kemimässigt, jag är inte så säker att man hittat det än. Ju mindre hierarki och jämnare kedjor desto bättre tror jag det är. Sen ska ju såklart inte alla spela likadant, utan varje kedja har olika roller. Men att tro att "lika ska spela med lika" tror jag inte nödvändigtvis är ett måste. Ibland stämmer inte timingen och kemin och då är det bättre att göra om.
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Håller helt och hållet med. EP och Dahlén är båda för lika i spelet. EP försöker återerövra puck osv, men bränner istället allt sitt krut på det och lyckas inte särskilt ofta. Med lite mer grovjobbande omgivning tror jag EP skulle funka bättre. Så även Dahlén. Det hade ju varit en annan sak om Dahlén och EP haft kemi som Karlkvist/Suomela/Oksanen, men tycker inte riktigt de har det. Dock grymt skickliga spelare båda två, gäller bara att hitta rätt omgivning till dem.
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Jo vem som helst ser ju att EP försöker.. Dock hade jag gärna sett honom med någon annan än Dahlén. Det är liksom inte världens sprakande kemi mellan dem eftersom dom sällan "får till det". Tror han behöver lira med två hårt forecheckande spelare. Lander funkar säkert men skulle lika gärna kunna spela med Hartmann, Mieho, Walli eller Alvarez på kanten. EP orkar tyvärr inte göra jobbet när Lander inte kan och Dahlén är underbar men inte heller den som gör grovjobbet för att gräva fram puckar.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
De enda jag skulle vilja ha från det laget är Ponthus Westerholm eller kanske Carl Persson. Sylvegård hahaha
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Jag tycker de flesta visade på en bra attityd och kämpainsats idag. Hade vi varit lika lojt som tredje mot HV hade det inte blivit några poäng, garanterat. Men nu tog vi 3p och det var en laginsats.
Sen finns det såklart förbättringspotential t.ex i förstalinan, men om man slutar tänker hierarkiskt så kanske det kvittar ändå, låt andra kliva fram! Vem som gör målen är underordnat laginsatsen.
Sen finns det såklart förbättringspotential t.ex i förstalinan, men om man slutar tänker hierarkiskt så kanske det kvittar ändå, låt andra kliva fram! Vem som gör målen är underordnat laginsatsen.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Frölundaspelaren försöker dig på med en lurig "rumpvimpel".. en klassiker för att försöka psyka motståndarna. Men den gubben går vi inte på.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Och vi gör mål på en retur såklart.. Snyggt av Rindell och Hartmann.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Mieho - Lander - Hartmann gick in och grisade ordentligt. Vann närkamper och återerövrade puckar. Där hade vi en fungerande kedja man hade kunnat bygga vidare på. Nu har vi mest ett lapptäcke av icke fungerande konstellationer..
Vi behöver spelare som matar puckar på mål och tar returer inte primadonnor.
Vi behöver spelare som matar puckar på mål och tar returer inte primadonnor.
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
{297}: Håller med. Förstår dock inte varför man gick ifrån Mieho - Lander - Hartmann, de hade ju bra kemi. Dahlén - Lander - Pettersson känns inte särskilt giftig 5vs5 som vanligt. Bara magskott från dem.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Va fan ni kan ju inte vika ned er nu. Ni har ett för bra lag för att spela kval.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
SuneMangs: Stenqvist är helt ok stundtals men slarvar även med puck och är för dålig i uppspelsfasen. Är ju tänkt som en offensiv back, men både Lyytinen och Rindell som är nya backar skapar mer farligheter i offensiv zon. Stenqvist skjuter mest på täck så att laget helt tappar momentum. Jag tycker han fått lite oförtjänt mycket kritik, för han är inte bedrövlig på något sätt, men kan se varför man skulle vilja byta ut honom. Nu skrev man ju kontrakt med Svensson också nyligen så kvoten för backar med lite lägre lägstanivå bör ju var fylld nu till nästa säsong.
Apropå backar när får vi se Forsmark i rödvitt?
Apropå backar när får vi se Forsmark i rödvitt?
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
LaZerLasse: Jo, men på dig låter det som att JJ är orsaken att vi förlorar eftersom du ser målvaktskampen som det som avgör matchen. Tycker det är konstigt. Rätt mycket trafik framför JJ både 1-1 och 1-2 speciellt 1-2 där våra egna spelare skymmer honom. Har svårt att se att man kan lasta honom för det speciellt när vi går ned i tempo och släpper in HV i defensiv zon efter vårt mål. JJ räddar dessutom ett friläge i första perioden.
Nä även om vi skjuter 43 skott är allt för många ofarliga och vi har ingen skärpa framåt. Hade vi gjort som HV sista 10 min att skicka puckar på mål med skymning hade vi vunnit med 5-0. I SHL är det fysiska spelet så viktigt och även om vi kör över HV spelmässigt vinner vi för få kamper framför deras mål.
Ortio gör en bra match absolut, men vi gör det samtidigt lätt för honom. Han har kanske 3-4 kvalificerade räddningar resten är plockpotatis.
Nä även om vi skjuter 43 skott är allt för många ofarliga och vi har ingen skärpa framåt. Hade vi gjort som HV sista 10 min att skicka puckar på mål med skymning hade vi vunnit med 5-0. I SHL är det fysiska spelet så viktigt och även om vi kör över HV spelmässigt vinner vi för få kamper framför deras mål.
Ortio gör en bra match absolut, men vi gör det samtidigt lätt för honom. Han har kanske 3-4 kvalificerade räddningar resten är plockpotatis.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
LaZerLasse: Men hallå. Vi skjuter 43 skott och även om Ortio gör en bra match är majoriteten helt ofarliga. Första kedjan kan såklart inte lastas för allt, men är i det stora hela totalt ofarlig och får inte fast pucken så de kan komma till farligheter. Det är Lander som gör allt konstruktivt i den kedjan.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Hoppas inte denna match sätter nivån för nästa för då åker vi på däng. Frölunda är typ 10ggr bättre än HV var idag.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Sputnik: Det är för att Mieho och Hartmann KÄMPAR och kan göra sin gubbe i närkamper precis som Lander. Det kan inte EP eller Dahlén. Spelar man fysiskt och vinner tillbaka puckar så vips så ligger pucken fri framför målvakten. Sen har Hartmann inte skärpan heller men han kan iaf spela fast pucken i offensiv zon och bidra till sina kedjekamrater.
EP gör det han kan såklart, men räcker tyvärr inte till. I hans läge skulle han behöva slänga fler puckar på mål och skjuta lite avigt som Wedin. Just nu sliter han utan att få ut ett jota.
EP gör det han kan såklart, men räcker tyvärr inte till. I hans läge skulle han behöva slänga fler puckar på mål och skjuta lite avigt som Wedin. Just nu sliter han utan att få ut ett jota.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Man kan tycka Timrå borde vunnit. Men faktum är att förstakedjan är för veka i 5vs5. De kladdar hellre med puck än går för mål. Att EP får en ramträff är typ det bästa han gjort senaste 20 matcherna. Och det hjälper inte att slänga in Lander där heller. Andra kedjan gör det däremot bra och även tredje tycker jag är bra ikväll.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Dubbeld: Ja detta gör man helt på eget bevåg. Man kan ju inte slappna av sådär och helt bjuda in motståndarna bara för att man leder med 1-0 och för spelet. Precis samma tendenser har man sett andra matcher vi lett. Det gäller köra ända in i kaklet gör man 1-0 i tredje måste man ÖKA takten och stänga matchen inte tvärtom
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Återigen har vi stora problem med puck i egen zon. Håller på dutta istället för att spela ut rejält och det straffar sig självklart.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
PAL-Ola. Han gillar helt enkelt PAL-standarden för analog TV. Bra smak grabben har.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Har en känsla av att HV kommer sätta hög press betydligt tidigare denna match. Det gäller att vi inte kör fast i egen zon utan att vi spelar enkelt och tar ut pucken fort i mittzon
+ 2
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
{297}: Ja Walli gör ett jättejobb. När många andra forwards viker ned sig brukar det vara han som kliver fram. Hoppas verkligen man förlänger med honom, men tyvärr verkar inte tränarna ge honom förtroende och hans 11 min per match är för lite i min mening.
+ 11
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Det är smågrejer som gör det. Typ att man börjar slå puckar på måfå så fort man blir lite pressad istället som i första att fortsätta vara kylig.. Så helt plötsligt så bor HV i våran zon. Men men, det fysiska spelet och defensiva hemjobbet var ändå bra, trots att vi gav bort initiativet i matchen och slutade vara först i närkamper. Viktiga 3p
+ 3
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Känns som en sån där match där vi spelar bra i 20 min sen viker ned oss. Hoppas såklart jag har fel.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Laget flög väl någon match förra säsongen också i en bit in i serien, tror det var till Malmö? Känns som en nothing burger någon slängt ihop här. Att åka buss sliter och det blir en jäkla massa bussresor. En annan hade fått psykbryt för en resa till Stockholm med 45 min stopp i tönnebro en gång per år, men dessa resor laget gör är något helt annat både längre och mer frekventa.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Lite trist med HV ändå. Är inget större fan av den klubben, men Nubben som gjort så mycket för Timrå genom åren hade man önskat att de ändå slutat 11-12 i serien. Det här var liksom Nubbens sista chans i en storklubb och leva sin dröm, men det ser ut att gå åt pipsvängen helt och hållet. Nu tar ju styrelsen ett beslut över hans huvud också, frågan är om han kan vara kvar? Mycket beror nog på hur det går i ett eventuellt kval. Lagbygget deras är ändå ok anser jag, kanske backarna och centersidan som varit problemet men inte tillräckligt för att de ska ligga där de ligger. Med facit i hand borde kanske inte Samuelsson och Stillman hängt med från Hockeyallsvenskan, deras coaching känns inte riktigt klockren.
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
Walli är så jävla bra. Allt från hur han erövrar puck i offensiv zon till hur han fullföljer i hemjobbet.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2023-01-28
DJ Hemp: Enda chansen är väl om flera aktörer går samman + att det används som evenemangsarena för större publiker. Isåfall skulle Timrå kunna hyra in sig. Men just nu känns det väl inte direkt ekonomiskt försvarbart. Intresset måste upp först då avståndet till Sundsvall inte är hela förklaringen. Jag menar Leksand fyller ju arenan då och då och har ett snitt på 6k trots att de inte har någon större ort i närheten. Men Sundsvallsborna är inte de som är kända för att vallfärda, se bara på GIF Sundsvall de har ju inte särskilt bra publiksnitt trots att arenan ligger mitt i stan. Målet just nu måste vara att höja publiksnittet. Blir vi ett slutspelslag tror jag även det kommer öka intresset generellt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Puckat: Tycker Rautio borde fått stå lite mer än han gjort. Men i detta skede av serien kan man inte chansa. Dessutom så storspelar JJ så att Rautio inte får stå är kanske inte så konstigt. Samtidigt inte så kul att bli bortvald.
+ 1
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Lite mer kuriosa. Jacob Johansson leder nu målvakternas poängliga och har gjort dubbelt så många poäng som näst bäste målvakt. Med dagens assist så står han nu på två poäng. Näst bäste målvakt har en poäng. Viktigt.
+ 26
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Rindell tycker jag gör sin bästa match ikväll. Tidigare har han sett lite osäker ut och jag har varit ganska kritisk, men ikväll är han beslutsam och gör många bra saker. Sen passningen till Dahlén är magnifik. Vi behöver backar som tar snabba beslut och där är både Lyytinen och Rindell välbehövliga. Frågan är om Svensson kan slå sig in på sex backar nu, återstår att se.
+ 11
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
{9829}: Alvarez, Andersson och Pääjärvi lever på gamla meriter. Boyce gör en bättre match än samtliga dessa herrar. Att Walli spelar i fjärde är ett mysterium.
+ 10
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Liten kuriosa men nu har vi en poäng mer än hela förra säsongen med 15 matcher kvar att spela.
+ 17
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Är förbannad på så mycket. Men tredje perioden var ändå hyfsad med tanke på hur det sett ut i tidigare matcher.
+ 3
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Vi byter hellre än går till anfall. Inget bra tecken, Brynäs tar tillvara på det på en gång.
+ 2
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Lander gör mål i ren frustration! Bra där. Hoppas det smittar av sig. Nu ska vi vinna det här.
+ 2
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Ser ut som vi spelar boxplay. Varför faller vi ihop helt? Vinn närkamper för helvete
+ 1
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Tur i oturen att vi bara leder med ett mål, hade det varit 1-3 hade det blivit som mot Färjestad i tredje nu senast. Gäller nollställa och gå ut och vinna alla närkamper nu och bryta Brynäs uppspel tidigt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2023-01-26
Brynässpelaren knuffar ju Hartmann in i Lindbäck annars hade han inte stört Lindbäck.
+ 2
Föregående · 32 · Nästa
