1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480365 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 1986131 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Blir Öhman som följer med Björn
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:

Västerås IK
MODO Hockey
IF Björklöven
Timrå IK
BIK Karlskoga
Mora IK
Södertälje SK
AIK
HC Vita Hästen
Västerviks IK
Karlskrona HK
Almtuna IS
Kristianstads IK
Tingsryds AIF
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Johannes Hedberg:

MODO Hockey
Västerås IK
Timrå IK
BIK Karlskoga
IF Björklöven
Mora IK
AIK
Västerviks IK
HC Vita Hästen
Södertälje SK
Karlskrona HK
Kristianstads IK
Almtuna IS
Tingsryds AIF
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Först Jonte Hedström och nu Jonte Dahlen. Nangijala är inte någon lätt match för liten Jonatan
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Kommentaren mot Modo kan ju vara en konstruktion av media också. För att elda på derbyn lite.
Eller en tanke av Dahlen för att elda på lite. För kul helt enkelt.

Ge Wernblom en ledande fråga mot TIK ska du nog se att han kan komma på något som skulle få kommentarer i TIK boken också. :-)

Eller så är det gnäll. Menar mest att det är svårt att tvärsäkert hävda att han tar åt sig av allt som skrivs.
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Timrå
Bik Karlskoga
Västerås
Södertälje
Björklöven
Modo
Mora
AIK
Karlskrona
Almtuna
Vita Hästen
Västervik
Tingsryd
Kristianstad
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Herregud vad han grinar ut i media i tid och otid!

Har själv inte stött på en enda MoDo-supporter som varit "arg" för att han kommer hem till Allsvenskan, bra spelare kan bara vara bra för Allsvenskan.

Däremot är det väl fullt naturligt att diskutera hans inställning när han väljer att vända hem efter första möjliga motgång?!

Hoppas det går bra för grabben, just nu verkar han inte må bra med tanke på allt "grinande" i media
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Modo
BIK Karlskoga
Mora IK
AIK
Västerås
Björklöven
Timrå
Södertälje
Karlskrona
Västervik
Almtuna
Vita Hästen
Kristianstad
Tingsryd
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:
MODO Hockey
Västerås IK
BIK Karlskoga
Timrå IK
AIK
Mora IK
IF Björklöven
Kristianstads IK
Karlskrona HK
Västerviks IK
Södertälje SK
Almtuna IS
Tingsryds AIF
HC Vita Hästen

Vet inte om det är önsketänkande, men jag tror ändå det kommer gå bra mot slutet av säsongen för Timrå (MODO och Timrå upp till SHL, ja tack). Kristianstad skräller och Södertälje floppar. Tror inte att det kommer gå så bra för AIK egentligen, men det känns som att de alltid glider in mot toppen ändå.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: För det första så vill jag säga att jag håller med dig i princip allt du skriver, är själv chef på ett större företag och det är otroligt viktigt att man väljer sina strider och allt annat måste rinna av som vatten på en gås annars skulle man bli psykiskt nedbruten, officiella personer som hockeyspelare blir ännu mera utsatta i media och liknande så där gäller det att vara 100 % fokuserad och skita i kommentarer på sociala medier etc.

Sen tycker jag att hela resonemanget hur avundsjuka vi är eller ej, handen på hjärtat så tror jag nog varenda As inkl Shl lag skulle se Dahlén i sin trupp för den killen har enorma skills när hockeylivet leker, dalar och motgångar har dom flesta, skulle tex inte förvåna mig om E.pettersson i Canucks kommer få en betydligt svårare säsong i vinter.

Dahlén har gått en mycket märklig resa utåt sett, men så vet vi inte hur han mår inners inne heller?!, jag vill att vi minns kanske världens bästa hockeyspelare i #21 där han var nära att bryta sin första säsong i Quebec för att han inte alls mådde bra men valde att stanna kvar, Dahlén kan ha mått exakt lika men han valde en annan väg, vem kan egentligen säga vad som är rätt eller fel, gör Dahlén en supersäsong i vinter och tar en plats i NHL nästa säsong så kan man inte direkt säga att hans val att flytta hem för att få ordning på grejerna har varit fel.

Avslutningsvis så hoppas jag för hans skull att han gör en bra säsong och flyttar för jag unnar inte lillebror att ha en sådan bra spelare i sin trupp ytterligare än säsong ;)
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:

Södertälje SK
Västerås IK
MoDo Hockey
IF Björklöven
BIK Karlskoga
AIK
Mora IK
Västerviks IK
Timrå IK
Karlskrona HK
HC Vita Hästen
Almtuna IS
Tingsryds AIF
Kristianstads IK
Kommentera

Sv: Mot nya storhetstider?
Costanza: vinst över Brynäs för j20 i jämn match , 6-4 sista i öppen kasse, 3 mål av Joel Wahlgen o 2 av Åhström , var rädd om Wahlgrens nu Modo ...-;)
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K: Heyerdals tips

Västerås IK
MODO Hockey
Södertälje SK
AIK
Timrå IK
IF Björklöven
Mora IK
Karlskrona HK
BIK Karlskoga
Västerviks IK
Tingsryd AIF
HC Vita Hästen
Almtuna AIS
Kristianstads IK
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
MODO Hockey
IF Björklöven
Västerås IK
Mora IK
Timrå IK
BIK Kalskoga
AIK
Södertälje SK
Karlskrona HK
HC Vita Hästen
Västerviks IK
Almtuna IS
Tingsryds AIF
Kristianstads IK
Kommentera


Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Nucky: Fixa gärna "rätt" namnstandard om du ändå gör om det, tack.
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:
MODO Hockey
Västerås IK
BIK Karlskoga
IF Björklöven
Timrå IK
Södertälje SK
AIK
Mora IK
Västerviks IK
Karlskrona HK
HC Vita Hästen
Almtuna IS
Tingsryds AIF
Kristianstads IK
Kommentera


Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
MODO Hockey
Västerås IK
Södertälje SK
Timrå IK
BIK Karlskoga
AIK
IF Björklöven
Mora IK
Västerviks IK
Karlskrona HK
Almtuna IS
HC Vita Hästen
Tingsryds AIF
Kristianstads IK
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Nucky: Du har Karlskoga två gånger.
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:
Mitt tips som Modoit:

MODO Hockey
Västerås IK
IF Björklöven
BIK Karlskoga
Mora IK
Södertälje SK
Timrå IK
AIK
Karlskrona HK
Almtuna IS
Västerviks IK
Tingsryd AIF
Kristianstads IK
HC Vita Hästen
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
bisterfinnen:

Modo Hockey
Västerås
Södertälje
Karlskoga
Mora
Timrå
Björklöven
AIK
Västervik
Kristianstad
Karlskrona
Tingsryd
Almtuna
Vita Hästen
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:

Södertälje SK
Timrå IK
AIK
Mora IK
MODO Hockey
IF Björklöven
Västerås IK
BIK Karlskoga
Karlskrona HK
Västerviks IK
Almtuna IS
Tingsryds AIF
HC Vita Hästen
Kristianstads IK
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp:

Dahlén har lite för höga tankar om sig själv och sin förträfflighet. Helt ärligt skulle jag inte byta honom mot Norlinder eller Berglund som vår trupp ser ut nu, så vad vi är avundsjuk på vet jag inte.

Tycker hellre att intervjun ger bilden av en spelare som inte är i balans och har problem med hjärnspöken.

Han verkar vara som en svamp som suger åt sig av allt som skrivs, verkar vara mjuk mentalt. Bästa tipset för honom är att fokusera på sin egen utveckling och anlita en mental coach eller psykolog, vill han hålla på med elitidrott måste han ignorera skriverier och tyckande och fokusera på egen prestation, precis som vilken framgångsrik affärsman, ledare mm som alla har utsatta positioner måste göra. Det är en riktigt tuff miljö och inte alla som är gjorda för detta, är själv glad att man har ett bra utbildning och ett vanligt jobb för jag skulle nog inte heller palla. Jobbigare för en hockeyspelare med medioker gymnasieutbildning att lägga ner och ställa om karriären. Om han lärt sig detta om sig själv och vet att han påverkad så undrar jag varför han är så korkad att han fortsätter att läsa, skulle inte förvåna mig om han läser på hs, och då får han det jobbigt när Modano tar fram sågen.

Sedan är det konstigt resonemang kan jag tycka, han trivdes bra i SJ och utvecklingsmöjligheterna var goda enligt honom, avgörandet bakom att vända hem var att chansen till nhl spel var lågt. Här kommer den skeva självbilden in, han är inte en spelare för nhl i dagsläget, han är ju inte ens en stjärna i ahl, så det sista han ska göra är att fokusera på nhl och sätta upp detta som mål för säsongen.

Varför inte stanna i SJ och ahl om utvecklingsmöjligheter, tränarna mm i SJ var så perfekt, gör dig ett namn i ahl och få chansen senare eller få en annan klubb att få upp ögonen och få till en trejd för att nå nhl spel. Men han verkar tycka att han är för bra för detta och kan hoppa över detta steg. Han vart ju ganska hårt sågad än Andreas Johnsson i Toronto som verkligen gått den hårda vägen.

Detta med kommunikation med tränare, han verkar glömma det egna ansvaret i personlig utveckling, får man inte nått att jobba med måste man själv driva på och ställa frågan, precis som i arbetslivet. Det är ens egen karriär och man måste ta personligt ansvar för detta.

Sedan låter det ju annorlunda från vancouver, dom anser ju att dom varit tydliga med att defensiven och spelet utan puck över hela banan var det som han behövde jobba med och inte offensiven eller på. Kan ju vara så att han själv inte ville eller hade kunnandet för att förbättra detta utan han vill hellre jobba framåt och producera poäng. Alla som sett Dahlén kan nog känna igen feedbacken och kommentarerna från vancouver. Exakt vad som är rätt får vi aldrig veta men en sak är säker jag tror inte riktigt 100% på det Dahlén säger, han visade ju sig ljuga när han sa att han inte begärt en trejd från vancouver, men hans agent gick ju ut och så att han själv begärt att lämna och ville hitta ny klubb.

Hoppas verkligen det går bra för pojken, för riktigt i balans och så mogen som han vill ge sken av verkar han inte vara. Måste vara jobbigt att gått från den stora stjärnan till någon som inte ens nämns längre och få stå i skuggan av tidigare radarpartnern EP som bara tar steg för steg och jobbar hårt och dominerar.
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Statler: skippa gärna siffror och annat, utan skriv helst bara lagnamnet och då helst med samma namn som swehockey. Det blir rätt mycket jobb om 50+ personer lämnar in ett tips. :)
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Gusse:

1. Västerås
2. Modo
3. Södertälje
4. Björklöven
5. AIK
6. Mora
7. Karlskoga
8. Timrå
9. Karlskrona
10. Västervik
11. Kristianstad
12. Tingsryd
13. Vita Hästen
14. Almtuna
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Från Hörnefors:
MODO Hockey
Västerås IK
Mora IK
BIK Karlskoga
Timrå IK
Karlskrona HK
Södertälje SK
IF Björklöven
AIK
Kristianstads IK
HC Vita Hästen
Almtuna IS
Västerviks IK
Tingsryds AIF
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:

Västerås
AIK
Karlskoga
Modo
Björklöven
Södertälje
Mora
Timrå
Karlskrona
Kristianstad
Västervik
Vita Hästen
Almtuna
Tingsryd
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
J F K:
MODO Hockey
Västerås IK
IF Björklöven
BIK Karlskoga
Mora IK
Karlskrona HK
Södertälje SK
AIK
Timrå IK
Västerviks IK
HC Vita Hästen
Almtuna IS
Kristianstads IK
Tingsryds AIF
Kommentera

Sv: Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
På uppmaning i timråboken kommer mitt tips. Min lagtillhörighet är Timrå.

MODO Hockey
IF Björklöven
Timrå IK
Västerås IK
MORA IK
BIK Karlskoga
AIK
Södertälje SK
Karlskrona HK
HC Vita Hästen
Västervik IK
Almtuna IS
Kristianstad IK
Tingsryd AIF

Tillägger också att Modo och Timrå är dom lagen som går till kval mot SHL. Båda går såklart upp!
Kommentera

Tips Allsvenskans tabell 2019-2020
Jaha, då kör vi då. Jag tänker lägga upp samma tips som ifjol. Jag önskar att alla kunde lägga upp det som ett lag per rad och inga extratecken då jag i sådana fall måste lägga ned mer arbete för att det ska bli korrekt. Allra helst med samma namnnotation som swehockey, för då blir det lättast för mig. Jag kommer använda mig av den i och med att informationen hämtas från swehockey.

Antingen skriver man i tråden eller så kan man maila till [email protected].

Tipset måste inkomma innan onsdag (2019-09-18) klockan 19:00 för att räknas. Detta för att AIK spelar mot Vita Hästen och därmed startar säsongens allsvenska.

Jag lägger upp det första tipset och det är från Expressen:
Johan Svensson
MODO Hockey
Timrå IK
Västerås IK
IF Björklöven
BIK Karlskoga
Mora IK
Södertälje SK
AIK
HC Vita Hästen
Västerviks IK
Karlskrona HK
Kristianstads IK
Almtuna IS
Tingsryds AIF
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: För första gången på evigheter känns det som vi har 4 jämna femmor som kan mala ner motståndet, istället för att förlita sig på 2-3 individer som ska vinna matcherna kväll efter kväll.
Det har vi provat förut, och det brukar aldrig bli speciellt framgångsrikt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp:
Vi har Norris-Norlinder!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Haha han är för go lill Dahlén "De mesta kommentarerna jag sett har väl varit från Modosupportrar och de har väl inte varit så glada. Det kanske jag ska ta på ett positivt sätt, de kanske är lite avundsjuka. På ett sätt så är det väl positivt det också, att de blir arga är väl för att de är lite oroliga, säger han med gråten i halsen och kramar om snutten en extra gång" .
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Oskarshamn snodde poäng av SAIK, starkt gjort.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras: Ärligt talat tror jag aldrig att jag sett Frölunda sämre. Det säger ingenting.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Vi ska nog inte skämmas för förlusten mot Brynäs under försäsongen. De har 5-0 borta mot Frölunda efter två perrar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Jag skapar en ny tråd.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Vart ska man skicka in sitt tips? :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Ja, den har varit synnerligen tandlös.
Förutom en period mot Mora, Brattens målvaktsspel och en seger mot ett trött Modo, så är det öken.
Men som alla vet så säger det oftast inget om hur säsongen kmr se ut, eller....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Det är svårt att åka ner men jag tror den största utmaningen för oss var att vi inte hade en aning om vad som vänta eller hur vi skulle ta oss an allsvenskan. Plus en rätt dålig ekonomi.

Sen verkar det som att de flesta lagen som åker ur saknar en plan för hur spelartruppen skall se ut ifall man åker ner, vilket jag tycker är rätt svagt. Ja förutom Leksand då, tror Mora kan gå rätt bra iår när vi ändå är inne på Leksand.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Förstår att det är dystra miner på Timrås forum. I det stora en tandlös match från båda håll, till total kollaps i tredje mot ett fruktansvärt oinspirerat Löven.

Fortfarande försäsong och allt, men jag skulle aldrig i mitt liv tippa något av de lagen som spelade igår som någon kandidat för topp 8.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Nollade av sur-Löven, nu får de fan peppa upp Dalle med lite understöd så att grabben inte börjar må ännu sämre och ångrar vart fan han hamnat. Vi var ju pinsamt dåliga när vi åkte ur, jeeeesus vad man fick skämmas i fikarummet, eller var det nu så att Löven var ännu sämre då, minns att ingen snackade hockey och jag frågade om de var sugna på att möta Vännäs :-) Måste kolla upp det där...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Haha, ja det är ju sant. Så vi kan lite överdrivet säga att vi underpresterade i år om vi blir 2a.
Håller fullständigt med i att jag vill se rolig o fröjdig hockey. Fart o fläng. Vill också att vi ska vara bland de lag som gör flest mål. Lyckas vi med detta, då blir det en rolig säsong oavsett vad placeringen säger. Men får väl safa lite och säga rolig säsong om vi i alla fall kommer till fortsättningsserien eller vad den kallas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Jösses. Domedagsstämning i Timrås forumdel. De verkar inte ha spelat särskilt förtroendeingivande mot Löven igår och har väl inte imponerat allt under försäsongen. Jag förstår fortfarande inte hur de kan tippas tvåa av expressen och rätt högt upp i allmänhet, för det är i regel väldigt svårt för ett lag att åka ned en division. (Det är bara att tänka på hur dåliga vi var).

Det känns inte som om man har någon aning hur man ska tippa än, men det börjar bli dags om ni vill vara med i årets upplaga...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras: Jag kommer att ligga under varje motståndartränares hotellsäng och elda lite lätt bara.....slänga fram några voodooben när de vaknar...Lite som att kliva på Legobitar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: En ovild gissning är att vår kapten inte lär vara med iallafall
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Will be there...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:
Jag och Ztorken😀
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det jag menade var att han föredrar spelare som inte är rädda när det smäller, och vågar ge sig in där det gör ont.
Om man ser till vilka som värvats in till i år är de stöpta i en och samma form. Uppenbarligen något Hellkvist tycker man saknat.

Om man dessutom skulle ta sig hela vägen till SHL-kval tror jag det är ännu viktigare att medelvikten inte ligger på 65 kg..
Kommentera

« · 1986131 · »