Berka:
Vi kan sitta och tolka beslutet hur vi vill men det intressanta nu är ifall Konkurrensverket går vidare med sin anmälan och gör en än längre process av det hela och om överenskommelsen att ersätta skadade nyckelspelare är överordnat förbudet mot NHL-spelare. Råder viss oklarhet i det sistnämnda och det är väl det som juristerna bland annat tittar på nu. Jag skulle tippa på att förbudet är överordnat överenskommelsen och inte tvärtom men vad vet jag?
Berka:
Tror du det hade blivit sånt rabalder kring frågan om Modo fått OK från Hockeyligan att använda Steen?
yngwie: Helt riktigt, men det gäller att lägga sig på rätt sida av lagen. Jag förstår att värvningen sticker i ögonen men verkar som att Sundlöv kommer undan.
För övrigt är det ett skämt att HL tackat nej till denna fest det kunnat bli. Tror inte heller att HL vågar straffa Modo och Frölunda.
Huge:
Nae inte enligt papperen. Men han kommer lik förbannat att dra om han får ett kontrakt av Leafs om/när säsongen börjar. Vilket Helber mfl sagt är det största problemet. Att klubbarna inte själv kan styra det, precis som för Modo och Steen. Så ja ni är minst lika goda kålsupare. Skillnaden är att Modo spelat med öppna kort.
Viskarn:
Det har jag sagt hela tiden . Argumentet att man värnar om varje klubbs ekonomi är ju rörande. Synd att det intresset av beskyddande av anda klubbars ekonomi inte ifnn sig vanliga fall tidigare.
Huge:
Med tanke på er värvning av Franson skulle jag vara tyst om jag var du. Där kan vi snacka fulspel.
Huge: Vårt paradnummer är ju att vi kan ersätta en långtidskadad nyckelspelare med en annan spelare enligt överenskomelse och praxis. Det är vad vi gjort.
Bragd-Birger: Modo har ju gått emot hockeyligan. Vad babblar du om? Vi andra har lämnat den diskussionen för flera månader sedan, men om du fortsätter tro att det är vad allt handlar om förtstår jag att du är förvirrad.
Frågan gäller om hockeyligan får fatta det beslut man gjorde eller inte. KKV anser inte det. Marknadsdomstolen undviker fullständigt frågan och skriver i sitt utlåtande att man sedan 2006 har stoppat korttidskontrakt och att det är ok att göra det.
Bragd-Birger:
I Modos fall spelar släktskap ingen roll. Vi har fått dispens ifrån jäv pga. släktskap eftersom alla här är släkt med varandra.
Att du inte redan vet det.
Alkoholism är dock ingen utsäkt än vad jag vet.
Ni tycker vi är patetiska för att ni anser att vi fuskat och ni säger er veta att så är de, sen promotor ni för att överbevisa oss.
Vi tycker ni är patetiska som anser att vi fuskat och vi försöker överbevisa er med alla argument vi kan!
Alla är så jävla insnöade på att "jag vet bäst" att det Sällan blir en argumentation som känns saklig utan bara någon form av överlägsenhet med syrliga och ibland verbala påhopp!
Du vet inte mer om hockey och detta dilemma med Steen än mig så lägg bara ner att skriva dina alster här, håll dig i tikboken där du får gehör för dina predikningar.