1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481090 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Timrå 110203

1345665 · » Till forumet


Sv: MoDo - Timrå 110203
J F K: Tyvärr tror inte CB alls på mental träning, "det får väl isf spelaren sköta själv", som han sa i en intervju. Själv är jag helt övertygad om att tex Stig Wiklund kunde få ut mycker mer ur den här truppen. Indiv sporter kör ju väldigt mycket med mentala, tillsammans med fysisk träning, såklart.
Målbilder är viktiga: Ser du målvakten eller ser du nätet? Tror allt för många i MoDo bara ser motståndarmålisen.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
J F K: Företag som får objektiva och oomkullrunkeliga (man måste älska det ordet) klagomål på sina varor/tjänster, eller när det konstateras att de har defekter eller på något sätt är hälsovådliga kommenterar den uppkomna situationen både på sina hemsidor och i pressmeddelanden samt ber om ursäkt ifall man konstaterar att man levererat en undermålig produkt eller tjänst. Jag tycker att MoDos prestation ligger på den nivån under den senaste veckan.

Petey21: Som sagt, kulturen är inte och har aldrig varit begränsad till ett elektroniskt format, hemsidan är en förlängd arm eller termometer som ger oss en signal om vilken nivå av självgodhet/förnekelse man befinner sig i ute på udden. Organisationen är trots allt så pass liten.

Min teori kring Väsbysyndromet står fast. Vi är och har sedan 60-talets början varit ohyggligt stolta för vad vi har uppnått på hockeyrinkarna och vi alla låter självförtroendet sticka iväg alldeles för snabbt vid doft av framgång. Självförtroendet, de obligatoriska guldfantasierna (och kanske även vissa spelares krogrundor när guldet firas i förskott) passiviserar spelarna på isen.

Jämför med Färjestad och HV71 som har, relativt med MoDo, väldigt små framgångar i NHL men fantastiska framgångar i Sverige. Alla dessa framgångar för FBK och HV har förverkligats efter att MoDo tagit sitt första SM-guld.

Det är i Ö-vik som spelarnas drömmar grusas (förutom 1979 och 2007), det är inte när de är ensamma mot världen i någon miljonstad ute på slätten i USA. Där levererar de och blir försedda med bucklor, all star-utnämningar och mästerskapsringar.

Andra teorier än mina är såklart välkomna och kan bara hjälpa till att bekämpa fenomenet.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203

J F K: Du och 21:an fokuserar på hemsidan och har den som kärna i diskussionen. Brett, Björn, LJ m fl har attityden som kärna och låter hemsidan delvis avspegla problemet.

Det handlar inte om att spelarna spelar dåligt för att hemsidan skriver att de är bra i PP, det handlar om att det inom spelarna, inom ledningen och inom de som skriver på hemsidan bor en attityd att Modo är världsfenomenaljättebäst. Det är tyvärr så jävla illa att väggarna i den i övrigt fräscha arenan stinker av självgodhet.

Det syns på hemsidan, t ex när man i skrift får det att framstå som självklart att Modo är det enda logiska valet när Eurosport ska prata om ishockey i allmänhet.

Gällande hemsidan handlar det inte om att fokusera på negativa saker och marknadsföra dem, det handlar om att sluta bete sig som om man vore hockeyvärldens medelpunkt.

I det stora perspektivet är det fruktansvärt viktigt att Macke och de han tar till sin hjälp lyckas vädra ur den där unkna stanken.

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Petey21:

Saken är den, att redan under våren då MoDo tog sitt SM-guld, började fansen se varningssignaler. Man sparkade Mikael Pettersson på ett ytterst tvivelaktigt sätt, man gick bet på Mattias Weinhandl, man glömde att söka bidrag etc. Spelet var stundtals uruselt, men fansen hade ingen rätt att klaga eftersom MoDo trots allt slutade trea i serien, mycket på grund av att hemvändarna fortfarande kunde dominera då de väl tog i lite.

På något sätt lever man fortfarande kvar i den där bubblan att man egentligen tillhör de bästa, men att man har haft lite otur. Näslund pratar om att bli bäst i Sverige, men jag undrar om han inser hur avlägset det är.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Björn W: Nåja, jag håller inte med om hemsidan. Ingen som haft synpunkten att den ska innehålla negativa saker har velat kommentera varför inget företag skriver om sina sämre sidor....

Jag håller med om attityden, men som sagt så tror jag inte att modospelarna har den attityden för att de läser modohockey.se. Faktum är att jag tvivlar på att särskilt många av dem överhuvudtaget kollar in hemsidan regelbundet. Attityden finns inom väggarna helt klart, men som sagt så tror jag att den har noll och intet med hemsidan att göra.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Björn W: Väsbysyndromet har ingenting att göra med hemsidan eller övrig media typ matchprogram, klubbtidningar och liknande. Det fanns inte ens någon hemsida när man förlorade mot Väsby, men ändå lyckades man göra det. Men på den tiden kanske det var matchprogrammens fel? Om spelarna på något vis får för sig att det är lugnt om man bara glider omkring på en skridsko och petar lite lojt med klubban så är det tragiskt, men det är knappast hemsidans fel om så är fallet.

Och det där med att man även i svåra tiden försöker hitta positiva saker är inget nytt eller unikt för MoDo. Hur ofta har man inte hört tränare från allehanda lag som åkt på storstryk säga "Vi vann ju sista perioden och tar med oss det till nästa match"? Man försöker hitta något positivt för att kunna spinna vidare på det. Det är bara att bryta ihop och komma igen. Per Elofsson hade ju lika gärna kunnat fokuserat på det negativa genom att säga "Det är bara att bryta ihop och lägga skidorna på hyllan för gott".

Och så länge det inte är felaktiga fakta eller rena lögner man presenterar på hemsidan, om att Nagy är effektiv eller att Sedinarna gör en massa poäng, så ser jag inget fel i att man skriver det. Man överdriver inte, man ljuger inte, och det påverkar inte spelet på isen. Det finns stora problem i spelet, men man löser det inte genom att skylla på hemsidan...
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
J F K: Det har med hela kulturen kring MoDo att göra.

Förlorade vi mot Väsby/Örebro/AIK igår?
-Spelar ingen roll, för på sidan 303 så kan vi se att Sedinarna gjorde 3 pinnar var inatt.

Ligger vi en poäng ovanför slutspelsstrecket?
-Förläng kontrakten med alla, där visade vi kvällstidningarna (och vissa av er surjävla fans också)!!111!!

Har vi spelat uselt i över en veckas tid och bränt 13 av de 15 senaste poängen och tagit ett jättekliv mot kvalserien?
-Vi har bäst PP!

Det här är inte begränsat till hemsidan, utan speciellt tänket om att vi kan leva på framgångar som spelare uträttat för 10 år sedan eller just nu gör på andra sidan jordklotet ger MoDo en moralisk rätt att spela slutspel och ska-ha framgångar även på nationell nivå.

Vi fans har ett ansvar att ta död på den här kulturen från vår sida, men det är oroväckande om vår officiella hemsida allt mer beter sig som en skrämd igelkott som vill att omvärlden inte ska banka så hårt på vår dörr.

Inte för att det är just hemsidan i sig, utan för att det är en fingervisning kring hur det resoneras i gångarna därute på udden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Björn W: Vad har det med hemsidan att göra???

Jag ser det som två helt olika diskussioner, som förvisso har en del beröringspunkter.

Den ena handlar om vad som ska stå på hemsidan. Ska man skriva att det är en skitprodukt eller ska man som i princip varenda företag gör påpeka de positiva sakerna?

Den andra handlar om den attityd som spelare och ledare har.

En helt annan sak är att det pratas så oerhört mycket om mental träning. Jag undrar hur mental träning fungerar. Ska man säga till sig själv "jag är helt värdelös och borde spela allsvenskan" eller ska man försöka se en målbild där vi når slutspelet?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Petey21: Tror du på det där själv så är du välkommen att göra det. Annars behöver du bara se på Hasses intervju med Susse för en vecka sedan för att få en bild av hur långt avstånd det är mellan spelarna och den vadderade och uppblåsta tillvaro som administrationen tillhandahåller för dem. Hasse börjar ju nästan kontraktsförhandla åt honom i den intervjun...

Men om du fortfarande inte tror på det efter det så skulle du gärna få redogöra för en alternativ teori till det som kallas för Väsby-syndromet, men har mycket äldre rötter än så. Är det en slump? Är det synd om MoDo? Tar spelarna ett kollektivt beslut om att sätta sig i de här situationerna? Jag är idel öra.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
NuMo: Jag tycker det som står på hemsidan är helt ointressant i sammanhanget. Den påverkar knappast spelet på isen eller spelarnas prestationer, och de som skriver på hemsidan sitter knappast ombytta till match. Det är ju inte spelarna själva som uppdaterar hemsidan. Hemsidan och de som skriver krönikor där har ungefär lika mycket inverkan på spelet som tjejerna som säljer kaffe i pauserna, bussföraren eller revisorerna.

Men som spelarna själva genomgår en rejäl självrannsakan kan ju det basuneras ut på hemsidan, det är ju en annan sak. Men det är spelarna och ledarna som ansvarar för det som händer på rinken, inte den administrativa personalen. Så det här tjôtet som har varit på sistone om ödmjukhet (på hemsidan!) ger jag inte mycket för. Däremot måste spelarna själva vara ödmjuka inför sin uppgift, det är en helt annan sak.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
J F K: Så om jag förstår dig rätt så bör man på hemsidan gå ut med att:

"Vi kommer att bli ett alldeles förträffligt Allsvenskt lag."
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Om jag ska förtydliga mig.

Jag tycker inte att det är hemsidan uppgift att gå ut och såga sin produkt.

Däremot får gärna individerna själva göra en självrannasakan i media, vilket alltså kan göras oavsett om det är till sagobladet, tv4 eller hemsidan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Lumber Jack: Som sagt. Den dagen Jysk går ut och säger, "visst vi är lite billigare, men så är vi sämre också". Eller att Gucci börjar med "mycket dyrare, lite bättre".

Nej, jag ser inte varför man på hemsidan ska gå ut med negativa saker per se.

Dock får ju gärna personerna de intervjuar på eget bevåg erkänna att de vill förbättra sig, men jag tycker inte riktigt att det är samma sak.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203

J F K: Det handlar inte om att hänga ut ensklida spelare, det gör pöbeln så bra själva. Det handlar om att visa upp någon slags yrkesstolthet, att visa att man bryr sig för dem som bryr sig.

Det positiva man presterar, exempelvis PP, kan man gotta sig åt inom gruppen och inte basunera ut som om man vunnit SM-guld när man inte ens klarar av att vinna mot seriens sämsta lag. PP fungerar, det ser alla. Nagy producerar, det ser alla och är nöjda.  "Visst, vi förlorar men attans vilket PP vi har!" Det är poängen längst till höger i tabellen som räknas, inte statistiken.

Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
spud: Man hade ju kunnat hoppas på, precis som LJ skriver här nedanför, att de senaste förlusterna skulle leda till någon slags sjukdomsinsikt. Utrymmet för positiv PR var lite större för någon vecka sedan.

Men läser vi den senaste "inför matchen" så är det samma budskap igen.

Tabellen ljuger, MoDo borde ligga högre upp och PP:t är fantastiskt.

Ska man lämna in en estetisk protest om vi skulle förlora i sista omgången av kvalserien mot Örebro för att Zacke står på huvudet och räddar 58 av våra 60 skott samtidigt som Conny sätter 6 av de 8 frilägen han får?

Rent teoretiskt, alltså?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Lumber Jack: Jag tycker inte att det finns någon anledning till det på hemsidan. Jag är klart emot att hålla på med självrannsakan eller att döma ut folk offentligt. Jag tycker det självklart ska göras bakom lykta dörrar.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
spud: Precis. Nån slags jävla reaktion vore på sin plats. 0 poäng mot bottenkollegorna efter att slagit såväl Luleå, Skellefteå, HV och Linköping kräver någon slags offentlig självransakan och inte gottande i positiva oväsentligheter.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
spud:

Färjestads spelaren gillade inte pucken och kastade den i papperskorgen, fick 10 minuters utvisning.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
vad är det med alla dysterkvistar? Det var ju konsensus härinne för ett tag sen att MODO gör rätt som marknadsför sig med sitt vassa PP! Goda nyheter för er! Vårt PP har blivit ännu bättre sedan dess!

Vad jag längtar till att läsa om dessa goda nyheter på modohockey.se!

- Totalt oförlåtligt, en katastrof, sa lagkaptenen

- Krigandet som gett oss tre raka segrar är som bortblåst, jag skäms inför supportrarna som är här.


Såhär skulle det stå på modohockey.se, tyvärr är inte orden våran lagkapten eller platsen modohockey.se Utan det är Färjestads lagkapten och färjestads hemsida. På vår hemsida är man nöjd över andra perioden. Vi kanske ska marknadsföra oss som bästa PPlaget och våra fina andra perioder ibland?

- Det hade mycket väl kunnat bli ytterligare mål i mittperioden. Vi spelade riktigt bra och skapade flera fina lägen. Men 3-3 kändes ändå okay inför slutperioden, säger Challe Berglund.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Salle: Det kan också innebära att tappade poäng mot dem då, innebär att vi kvalar och inte AIK
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Björn W: "Allt måste vinnas och alla poäng som tappas höjer drastiskt chansen för vår första kvalserie sedan 1990". Ja Herregud, och då var det ju inte långt borta att vi förmodligen hade försvunnit för gott!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
bj21: Vi möter ju "bottenlaget" AIK i sista omgången.
Och bara tanken på de senaste säsongernas avslutningar emot just såna gäng får en ju att nästan vilja grina ty där kommer vi att förlora och samtidigt inte ta de(t) poäng som skulle ta oss till slutspelet.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
J F K: Ok, jag fick en känsla av att du tyckte att MoDo överlag hade gjort en bra match igår, när jag läste ditt första inlägg igår kväll med domarkritiken. Tempomässigt, vissa spelares vilja att spela fysisikt och när det gäller att våga ta avslut så var det bättre igår, jämfört med de tre tidigare matcherna du räknar upp, men över 60 minuter så räcker det ändå inte för att slå seriens jumbo.

Baserat på tidigare säsongers tabeller så bör MoDo nu, för att ha en realistisk chans på slutspel, ta minst fem trepoängare och gärna någon/några oavgjorda matcher vid full tid på de avslutande nio omgångarna. Det är den verkligheten som gör att jag har lite svårt för att se att det finns tid för experimenterande och tålmodigt väntande på resultat. Allt måste vinnas och alla poäng som tappas höjer drastiskt chansen för vår första kvalserie sedan 1990.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Björn W: Mitt första inlägg var saker som jag skulle vilja göra bättre. Inledningen hade ingenting med det att göra, utan var bara för att jag tycker att Modo igår var betydligt bättre än mot AIK, FBK och Brynäs i matcherna tidigare.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Björn W: Jag tycker att en stor anledning att Timrå var dåliga var för att Modo gjorde dem dåliga i den andra perioden. Försvarsspelet i egen zon var horribelt i princip hela matchen, men jag tänkte på att vårt offensiva spel vi visade i andra perioden hade räckt till att dominera mot de flesta lagen i serien.

Hur som helst så hade vi ju inget existerande försvarsspel i egen zon. Den biten skulle jag vilja att man förbättrade några saker.

1. Det viktigaste är att ALLTID vara på rätt sida om sin kille. Vid första målet så missade först Eriksson sin markering på en timråkille som stod närmare mål än honom. Sedan så var både Svarten och Timander på rätt sida, men stod och SOV så båda deras spelare hann före "oss" mot mål. Det hade räckt om man bara sett till att hålla Timrå utanför sig, så hade det förmodligen inte blivit mål.

2. Det är farligare framför mål än i sarghörnet. När man tappat sin markering, utgå från målvakten. Man måste inte rusa ut mot en kille i sarghörnet eller chansa för att nå en puck, utan det är i regel väldigt mycket bättre att kunna ta bort en motspelare framför målet eller rensa en retur.

3. SPELA ENKELT. Det är tillåtet - och faktiskt i regel djävligt bra - att spela iväg pucken fort. Se på Timrå igår, de slog massor av puckar ut ur zon utan en adress, men vi kan tamefan inte ens göra det under stress. Våra backar verkar känna att de måste titta upp och göra ett kanonpass till en lagkamrat. Westin rådde för fjärde målet och största syndaren normalt är Timander.

4. Spela med tanke på linjerna. I egen zon SKA man vara hundra procent säker på en passning når en medspelare som inte är under press. Man kan slå en chanspassning ut ur zon om - och endast om - man är säker på att den inte bryts i vår försvarszon. Däremot chansar man inte med svåra passningar eller dribblingar i egen zon.

5. Tålamod i anfallszonen. Vi måste inte göra mål varje byte. Det ska alltid vara en av forwards som hinner med tillbaka, så man ska inte vara tre forwards bakom förlängd mållinje. Faktum är att en forward mitt i slotet mål är betydligt farligare än tre i sarghörnet.

6. Ta avslut och gå på mål. Ok, det kanske i vissa fall är vassare att slå en passning till en lagkamrat och få en förflyttning på målvakten, men det är samtidigt sämre ur en försvarssynpunkt. Många gånger så missas passningen och alla våra forwards har full fart åt fel håll. Kan man lägga avslutet på mål och attackera en retur, så är man i regel bättre förberedd på en spelvändning.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Idag går nog inte solen upp alls!
Jag oroade mig med att titta på hur spelschemat ser ut framöver. Det känns hopplöst. Tur att minnet är i nivå med guldfiskens så att man ändå kommer att ha hoppet kvar när matcherna drar igång efter uppehållet.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
J F K: Försöker du argumentera för att MoDo gjorde en bra match mot seriens jumbo genom att ge fem förbättringsförslag på sammanlagt 1 164 tecken om vad MoDo kan göra bättre? Det känns inte som ett starkt inlägg sett till ditt övergripande budskap även om varje enskild punkt går att hålla med om.

Timrå stod fullständigt still i andra perioden, slog stressade pass rakt i famnen på oss gång-på-gång och det var enda anledningen till att vi gavs någon form av kontakt. Hade de hållit uppe tempot i andra och tagit bättre beslut skulle de ha tagit hem en seger på 2-4 måls marginal. Precis som Per Svartvadet säger i intervjun på MoDo-TV så var de medvetna om Timrås problem i andraperioderna, samlade lite kraft och kunde utnyttja det. Men att dra någon slutsats om att MoDo skulle vara ett bättre hockeylag än den region i tabellen man ligger i visar blir bara en mer utdragen plåga.

Tack, men nej tack säger jag. Självbedrägeri no more.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
J F K: Bra skrivet. Sen vill jag i mörkret passa på att plussa Morten Madsens offensiva spel. Han tar sig förbi motståndare i en mot en, vinner närkampen, slår rätt passningar, slår genialiska passningar och gör dessutom en del mål. Det känns som om han blommat ut offensivt efter att ha blivit ihopsatt med Ritchie och Skröder. Poäng i sex raka matcher nu.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Timrå hade inte en blackout. Modo åkte verkligen mycket skridskor och var verkligen bra i främst andra perioden. Det är nog mest besvikelsen av den onödiga förlusten som får en att känna det som om Modo var värdelösa hela matchen. Hur som helst så har jag samlat ett par tankar.

1. Spela fjärdekedjan mycket oftare. Mot AIK och Brynäs var man bra i en och en halv period. Igår orkade man längre, för då hade man avlastat ibland med fjärde. I vinstmatcherna tidigare så gick man inte ned till tre kedjor förrän i början av tredje.

2. Spela Svartvadet mindre. Det händer ingenting framåt när han är inne och han är en gigantisk säkerhetsrisk när han är på isen nu. Det är inte bara otur och tillfälligheter att han har en katastrofalt dålig statistik i plus/minus.

3. Ska vi göra mål framåt så är inte K Forsberg lösningen. Varför inte spela Rosén istället eller någon annan som i alla fall kan göra mål?

4. Jag var lite inne på det tidigare, men fjärdekedjan är rätt ok faktiskt. Rosén har -4 i plus/minus, men det har haft väldigt länge. Fjärdekedjan släpper inte väldigt få mål och lyfter ofta upp spelet till anfallszonen.

5. Få backarna att spela enklare. Igår var det Westin som bjuder på 4-3 genom att hålla i pucken en sekund extra, vilket gör att timråkillen hinner bryta passningen. Timander har blivit en katastrof här, för han kan OMÖJLIGEN slå pucken snabbt. Han försöker istället vända bort sin motståndare. Dinosauriehockey:/
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
bj21: Här har den bara varit en gång. Från 00.00 ungefär och är fortfarande kvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
bj21: Det verkar vara ett sånt år...igen .
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Plogbilen behöver väl för f-n inte komma en andra gång!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
popcorn: Någon måste väl hoppa in för spud.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Blizzard: Vad mogen man kan vara, trodde hockeysnack var för de äldre och mogna supportrarna, tydligen inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
popcorn: Näe men om hade haft, då skulle jag föredra flaskan, fast jag gillar flaskan ganska mycket också gott!

Fan nu blev jag sugen på popcorn!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Blizzard: Han har inte HIV, men om Timråiter kastar glas mot ens huvud och därefter hånas av dem som går i ismaskinsgången så kan det brinna.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
popcorn: HIV smittade saliv spottare är inte roliga, då tar jag flaskan :)
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Bittesehr: Bonus sa du. Jo nu passerade plogbilen också!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
bj21: Jag passade också på att skotta när jag kom hem.
Och vad får man som en extrabonus?
Jo, en magsjuk dotter så här på småtimmarna.
Solen skiner verkligen denna vecka.

Nu fattas det bara att Sune Mangs blir marknadschef eller nåt.
Sen får vi en grande finale med storstryk mot bollklubben på lördag.
Tjoho!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
popcorn: Jaha för att det Hände så är det helt ok att bete sig sådär istället för att låta vakter sköta det? Syns att dom grabbarna inte är allt för klyftiga
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
bj21: In i sängkammaren med dig och se om hon vill ha dig. Pikken har garanterat inte varit där ikväll med sina 31 minuters istid.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Jag klev av hockeybussen 10 minuter från hemmet och gick sista biten. Det hade kommit snö så jag kunde ta tag i det och handskotta några hundrakvadrat. Frugan hade inte haft möjlighet att ta hand om disken sedan jag åkte så den passade jag också på att fixa. Om det känns bättre? Nej!
SATANS HELVETES JÄVLA SKIT!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Hur i hela helvete man kan förlora en
match mot ett lag som levererar en av
elitseriehistoriens svagaste insater
övergår mitt förstånd . Det är en skam ,
en stor jävla skam .

Det beror nog på att man är sämre än det laget. Forza Timrå.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
jens_88: Det beror på att tre äldre män i logen bredvid vår ståplats kastat glasflaskor mot honom, vad är värst, få saliv på sig eller en glasflaska i bakhuvudet?
Kommentera


Sv: MoDo - Timrå 110203
Så här besviken har jag inte varit sedan Marco Tuokko gav fan i att spela försvarspel och gav bort de där pinnarna som räckt till slutspel mot Skellefteå hemma för ett år sedan.

Hur i hela helvete man kan förlora en match mot ett lag som levererar en av elitseriehistoriens svagaste insater övergår mitt förstånd. Det är en skam, en stor jävla skam.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Nikki Nine: Anfallsspelet är okej.Fast fler än två femmor borde prestera frammåt.Men försvarspelet är plottrigt och nonchalant.Vart tog försvarsspelet som vi hade under segermatcherna vägen?Blir någon av målvakterna kvar till nästa säsong?
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Lumber Jack:
Japp, Svarten kommer att säga följande: Alla lag är lite hetare än oss, men vi studsar tillbaka!

Näslund säger följande: Jag lovar slutspel!

Anders Eriksson säger: Kul att kunna bidra, jag har lovat frugan att spela i 10 år till!

Fredrik Andersson säger: Det är färdigvärvat, men vi hoppas kunna knyta ytterligare en spetsspelare till nästa helg!

TrollSås säger: Vi har äntligen lyckats värva oss till krisen än en gång!
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Poffa: Den som bör ta åt sig är jag rätt säker på också gör sålunda.
Kommentera

Sv: MoDo - Timrå 110203
Jag tänker inte säga något annat än att det finns en anledning till att Ian Clark ville att Modo skulle sparka Pumba.
Kommentera

1345665 · »