Bästa inläggen
För att hindra knoppning och fröspridning så har jag blockat några användare under några timmar. Om inte det hjälper så kommer dom bli fler och längre.
Nu ser vi framåt Gubbar!
Utan min voodoo är vi bättre än Brynäs. Vi är sveriges bästa lag sen jag lade ner voodookonsterna. Nu är vinnarsekunderna på min sida...Jag hann dock ge Tom Bissett och Ove Molin livslång fotsvamp innan jag la av....
http://allehanda.se/sport/modo/1.4295639-sundstrom-ser-inte-slutet
Bra! Mycket bra :)
Hem - Systembolaget.se
Några kommentarer:
Martin gjorde en sak som var helt oacceptabel, framförallt med tanke på sin dåvarande position. Han har emellertid tagit det värsta straffet han kunde få, nämligen att förlora sin viktiga roll i supporterklubben. I princip hela skulden lades på Martin, samtidigt som de personer som deltog mest aktivt i vandaliseringen fortfarande inte har haft stake nog att erkänna.
Med andra ord tycker jag att det är dags att sluta denna häxjakt nu.
Martin får dock skylla sig själv en aning som låter sig provoceras så lätt, samt bagatelliserar ett slagsmål där poliser tvingades ingripa. Detta är väldigt osmidigt gjort ifall målet är att vinna tillbaka sin trovärdighet.
Gustafsson: Ett syggt men inte alltför svårt mål i BP när vi leder med 2-0 och blir aningens för sugna att "döda" matchen med en tredje kasse. Ni vänder matchen och leder 3-2 i slutet och vi är egentligen aldrig nära en kvittering. Men den förra säsongen hade vi märkligt lätt för er på bortais.
Eller lätt och lätt, vi vann den här matchen efter straffar och det är väl mer tur och lyckliga omständigheter som avgör där.
Redigerad kommentar
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.
Man kunde vara Timråit...
Kämpa på! Ge inte upp! Älska varandra!
LOGAN HUTSKO!
Kan vi få en applåd för Hinken som lyckades vinna dragkampen om denna offensivt skickliga raket med sin skinande vita klubba!
Många undrade nog vad Hinken såg i en spelare som ansågs vara för dålig för seriens kalkonlag. Som så många gånger förut, tänkte Bad Brett "Han måste ha sett någonting som vi andra inte har sett, det finns ingen annan förklaring. Så värvningen måste vara genialisk!".
Nog hade Hinken sett någonting vi andra inte hade sett. Värvningen var emellertid långt ifrån genialisk; Den "offensivt skicklige" Hutsko hann aldrig hamna i poängprotokollet innan det var dags att lämna. Det blev sex matcher i den finska ligan, innan Hutsko valde att lägga skridskorna på hyllan 25 år gammal.
Hutsko är lite av en ikon för hur det brukar bli när Hinken "väntar ut marknaden". De tre senaste åren har dessa spelare varit Hutsko, Benson och Anderson, av vilka samtliga har hamnat på bänken.
Så återigen: Ett STORT GRATTIS till Hinken!
Vi börjar med topp 4 utan att veta exakt hur dom kommer sättas ihop:
Berg - Yoon
Rosén - Wahlberg
Mot:
Rundblad - Berglund
Bengtsson - Persson
Där är vi mil före och tycker du att den topp 4an är "average" i HA så kommer du aldrig bli nöjd och ingen borde nånsin försöka förklara det för dig igen efter detta. På detta har du alltså Berglund som förra året skulle vara en topp 4 back samt en väldigt lovande junior i Hallin. Men fortsätt på ditt spår om att allt är skit och försök intala alla andra om att backsidan inte är uppgraderad mot förra året.
Det spelar dock ingen roll om vi värvar hem Hedman och Ullmark, samt kryddar med Crosby efter jul, du är kroniskt negativ och kommer aldrig bli nöjd.
Läser man här så får ju Hinken ohämmad negativ kritik oavsett vad han gör eller har gjort. Såklart för att vi egentligen mer eller mindre har ganska usel insikt på allt som man måste ta hänsyn till för att det skall bli bra.
Här får Hinken negativ kritik (använder bara "kritik" f.o.m.nu) för de värv han gjort (som vi har facit på)
Han får kritik för de värv som han gör. (för de görs inte i rätt ordning enligt vissa)
Han får kritik för värv som andra klubbar gör. (För det skulle tydligen ha varit våra spelare)
Han får kritik för att han åker på scoutingresor.
Han får kritik för att han INTE kollar på spelare.
Han får kritik för att MoDo som klubb valt honom.
Han får kritik för diverse påhittade saker som har med allt ovan att göra. Som t.ex. Han åker och super när han gör sitt uppdrag att åka iväg och kolla in spelare. Ytterligare så sätter bara fantasin gränser för vad man hittar på för att gå till personangrepp. Följa med drevet så man får kräkas ut sin frustration. I stället för att ge egna tankar i form av socialt accepterade ord och meningar. .
Många här har ingen som helst egenkritik på om man vill skapa egna inlägg i debatten som på något sätt fördjupar sig i faktiska saker. Realiteter. De har ingen strävan efter att själv nå någon egen tanke på sin egen kvalitet på sina debattinlägg. Nivån är så låg att man skäms.
Trivselregler
För att mötesplatsen ska hålla hög kvalitet och ha en god stämning så har vi ett antal lättsamma regler som alla skribenter är bundna att följa. Den allmänna regeln är att sunt förnuft skall råda. Vi försöker dock hålla så högt i tak som möjligt. HS vision är att vara den bästa hockey-mötesplatsen i Sverige.
Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Sprida elakartade rykten om spelare, ledare och skribenter. .
Det är minst tre forwards för topp-6 som ska in, beroende på vad som händer med Larsson osv. det var 4 men så fick vi in EJK. Men moms’a lite du, Moms.
Forwardssidan är väll det stora frågetecknet just nu, men att konstatera vad vi har utan Larsson och Andersson är ju helt irrelevant med tanke på att dom har kontrakt just nu. Så på pappret har vi en bra andrakedja, en bra tredjekedja och en bra fjärdekedja.
- Trots bäst budget i ligan klarar vi inte av att matcha andra klubbars bud
- Trots bäst budget i ligan stånkas det över för höga krav
- Vi kan inte värva spelare om inte deras flickvänner älskar Övik
- Vi slänger ut bud kors och tvärs och hoppas att någon ska nappa
Man blir riktigt taggad på nästa säsong...
Får dom inte fria tyglar så blir det sura miner.
Ännu ett bevis för det usla upplägget med grannens bortskämda grabb.
Källa på det hela. En välbekant profil inom klubben som varit vansinnig på attityden och slappheten.
Det finns ett Björklövenforum att använda för den typen av diskussion. Sillytråden svämmar snabbt över i meningslösa diskussioner och tråden börjar likna ett klåtterplank.
Dessutom är han helt värdelös på att bygga lag, har en miljon ursäkter till att köra gamla hjulspår med gräddfil till kompisarna och ytterst bidragande till klubbens totala förfall.
Jag vill se frukt från hans sk scoutresor , men 80% av fansen glömmer allt och sitter och hoppas att vi ska göra en löven eller brynäs år till år. Nej, det kommer aldrig att ske och kommer fan inte ske med vår ledning och en minskad budget.
När Hinken fått sparken börjar jag lösa biljetter igen. Jag ger hellre pengarna till majblommor eller liknande. Inte för att sponsra en uppblåst hockeystyrelse helt utan kunnande i modern ishockey.
Kolla på Skellefteå hur deras hemvändare presterar och vilka krav dom har på övriga i truppen. Vem i Modo har den rollen? Jesper Olofsson? Tycker att man måste visa mer inställning och känslor om man har Modo i hjärtat
Det räcker nu – våga ta ansvar i Modo
Ännu en säsong är över, ännu ett misslyckande att lägga till handlingarna. Orden från ledningen handlar om “saknat driv”, “små marginaler” och “processer”. Men ärligt talat – hur länge ska samma förklaringar återvinnas innan någon faktiskt vågar säga som det är?
Problemet sitter djupare än enskilda matcher eller tillfälliga formsvackor. Det handlar om en kultur där man håller varandra om ryggen, där kravställningen är för svag och där man inte tar tjuren vid hornen i tid. När saker börjar gå snett reagerar man för sent – eller inte alls. Det som borde stoppas direkt tillåts istället fortgå, och till slut står man där med ännu en säsong som rinner ut i besvikelse.
Ett lag utan tydliga krav och konsekvenser blir just det vi sett: ojämnt, osynkat och mentalt svagt i avgörande lägen. Det räcker inte att prata om ansvar – det måste också märkas i handling. Vem ställs egentligen till svars när prestationerna uteblir?
Och tyvärr stannar inte problemet inom organisationen. Även den lokala bevakningen sviker sitt uppdrag. I stället för att ställa de obekväma frågorna och syna strukturerna, väljer vissa journalister att tassa runt kärnproblemen. Det blir försiktigt, tillrättalagt – och i värsta fall färgat av personliga relationer. När kritiken uteblir där den behövs som mest, bidrar man till att problemen kan fortsätta i det tysta.
Det här handlar inte om att hänga ut enskilda personer. Det handlar om att våga se helheten. En klubb som vill framåt måste tåla granskning, internt såväl som externt. Det kräver mod – från ledning, spelare och media.
Frågan är: finns den viljan?
För utan en verklig förändring i kultur och ansvarstagande lär vi sitta här igen nästa år – med samma tomma ord och samma tomma känsla.
Så otroligt märkligt resonemang.
Men vi har jävlar i mig årets dummaste coach alla kategorier
Att överhuvudtaget påstå att Karlskoga borde vunnit fler matcher än de två de redan vunnit är märkligt, att sitta och påstå att Karlskoga borde vunnit alla fem matcher. Ja, det är inget annat än hål i huvudet.
Dock tycker jag Gästrin trampar vatten och Linus faller bort då han inte får några skottlägen att jobba på.
Det vore kanske klokt att göra någon typ av förändring i den kedjan.
Så många som hyllade Gradins bygge inför årets säsong. Samma människor som hyllade bygget sitter nu och sågar honom. Jag är en av dom. Jag trodde precis som Gradin att det skulle bli betydligt bättre än så här. Jag har börjar lägga undan min såg och har bara insett att ibland så funkar det bara inte av vissa anledningar. Björklöven bytte inte så många spelare till säsongens trupp, men fick in rätt spelare. Och plötsligt började dom som underpresterade prestera igen.
Tänk om man bara vetat innan vilka som skulle floppa och vilka som skulle leverera. Jag är inte avundsjuk på Hinken.
Vi ses på arenan i kväll.
Bäckis satte 4 av 4, prickade även rätt i antalet matcher på två serier. Starkt Bäckis!
.


foppa78:
Ove Molin har varit ful hela sitt liv och aldrig blivit avstängd för det...