1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580617 inlägg · 6216 ämnen

Ang. ev. nyförvärv

« · 589589 · » Till forumet


Sv: Ang. ev. nyförvärv
Skarin: Åååååååå en positiv människa.....Jiiiiiiiiihhhaaaa!!!
Klart vi ska till slutspel!!
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Så har nu SSK kontrakterat en hyfsad Slovak vad det verkar. Problemet med att värva slovaker och tjecker är väl att de oftast behöver vara minst två för att lyckas.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Skarin:
Rem Murray
källa aftonbladet
Rem Murray Left Wing
Born Oct 9 1972 -- Stratford, ONT
Height 6.02 -- Weight 195
Selected by Los-Angeles Kings round 6 #135 overall 1992 NHL Entry Draft



Regular Season Playoffs
Season Team Lge GP G A Pts PIM GP G A Pts PIM
1991-92 Michigan State University NCAA 44 13 38 51 18
1992-93 Michigan State University NCAA 40 22 35 57 24
1993-94 Michigan State University NCAA 41 16 38 54 18
1994-95 Michigan State University NCAA 40 20 36 56 21
1995-96 Cape-Breton Oilers AHL 79 31 59 90 40 -- -- -- -- --
1996-97 Edmonton Oilers NHL 82 11 20 31 16 12 1 2 3 4
1997-98 Edmonton Oilers NHL 61 9 9 18 39 11 1 4 5 2
1998-99 Edmonton Oilers NHL 78 21 18 39 20 4 1 1 2 2
1999-00 Edmonton Oilers NHL 44 9 5 14 8 5 0 1 1 2
2000-01 Edmonton Oilers NHL 82 15 21 36 24 6 2 0 2 6
2001-02 Edmonton Oilers NHL 69 7 17 24 14 -- -- -- -- --
2001-02 New-York Rangers NHL 11 1 2 3 4 -- -- -- -- --
2002-03 New-York Rangers NHL 32 6 6 12 4 -- -- -- -- --
2002-03 Nashville Predators NHL 53 6 13 19 18 -- -- -- -- --
2003-04 Nashville Predators NHL 39 8 9 17 12 -- -- -- -- --
NHL Totals 551 93 120 213 159 38 5 8 13 16

Use these stats! | View as text
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
gud: Det är kul att du försvarar Krykov. Men jag är rädd för att ditt försvarstal inte riktigt håller.

Hur som helst ser jag nu fram emot en fruktansvärt spännande och intressant säsong, på alla det sätt och vis... Jag älskar när varje match gäller något. Att harva omkring på den nedre halvan är kul. Om det slutar på ett lyckligt sätt givetvis. Vi ska till slutspel!
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
gud: Fast iår går dte inte försvara Krykov anser jag, han ligger fel i banan. Är oerhört trögtänkt vad gäller passningar, framförallt i PP då det nästan står still så fort han får pucken.

Visst kan han träna upp sig en del, men tror inte han anser sig göra sig själv rättvisa och kommer nog inte hinna göra det heller innan kontraktet går ut. Jag tror inte han kommer förlänga det.

Igår kom Krykov fri med målvakten tillsammans med Ström(?). Den dragningen Krykov bjöd på då var bland det långsammaste jag sett, till råga på allt fick han inte ens upp pucken i avslutet.

Tråkigt nog är han nog slut den gode Krykov, och jag tror det var den största anledningen till att han la av, inte bara familjebiten som spökade.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2:
Huuuj...Antingen får du rätt...Eller så får jag rätt..
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
jokklas:
Osäkerheten har en sällsynt dominoeffekt både bland spelare och publik....

Timrånerver.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: Tja, Asplund tycker jag har skött sig helt ok. Sedan är det väl så att osäkreheten finns över hela plan när det inte går så bra. Som back skulle jag tänka något i stil med "jahapp, eftersom de max gör ett par mål där framm måste vi täta bra, INGA missar!!" eller nåt.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: luktar lite peltomaa över dessa två finnar ..
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
gud: Jo fast jag tycker Krykov har mattats i sitt spel för varje säsong han varit här. Det har inget med lockout att göra. Första året var han ju grym, andra riktigt bra, tredje sådär och nu dålig. Ser du tendensen?
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Frella: Okej. Usch. Nubben får helt enkelt ta och bänka Koskinen framöver. Håller han inte så håller han inte.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Krykov behöver mer träning så är han snart en lirare
som håller en klar ES klass...

Att Krykov inte hängde med alla gånger förra säsongen finns
det en logisk förklaring till..Nån som fattar det logiska härinne??

Han var ju direkt inte ensam lirar i ES som inte riktigt hängde med..

Kolla in HV 71 förra säsongen..Och där var de flesta spelare yngre än Krykov..
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: Givetvis så sitter Koskinen på ett år till efter detta, frågan är om han fullföljer detta. Han ser minst sagt missnöjd ut med sitt eget spel också.

Även om man inte litar fullt ut på målvakten måste man kunna söka upp varsin gubbe för markering. Igår hamnade Timrås backar, framförallt Koskinen och Calle på rygg på HV spelarna och vi ska nog vara glada att Asplund trots allt spelade stabilt.

Det blir oroligt i försvaret så fort dessa var inne igår, och man blir fruktansvärt nervös på läktaren när man ser Koskinen inne.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
rupert: Det är rätt klassiskt för stora idrottsmän att de inte vet att sluta i tid. Tyckte Krykov bara var hyfsad förra säsongen så det var ju perfekt att han skulle lägga av. Men nu, njääe.. Jag vill minnas Krykov som en kanonspelare i Timrå. Trist om det ska behöva avslutas med ytterst mediokert spel.
Men han var i alla fall bra i premiären
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Minst 3 nya namn behöver vi. Jag har sett de största bristerna på forwardssidan, men det är oroväckande att flera backar börjar spela dåligt. Kanske är dem osäkrare nu eftersom målvaktssidan är osäker?
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: För första gången någonsin håller jag med dig, som du ser.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: Nå´t jag reagerade på redan förra säsongen ang. Krykov var att jag tyckte att han helt plötsligt drog på sig en massa utvisningar....
Han är ju inte snabb direkt och till slut kanske rutin och placeringsförmåga inte räcker till längre.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Frella: Det var givetvis en mycket stor flopp att ta hit Krykov igen. Än så länge. Precis som jag sa. Men Nubben sattes i en svår situation också.

Vi får se om Kryckan förbättrar sitt spel de närmsta matcherna.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Skarin: Han var en bra back. Men han är nog slut nu. Precis som Krykov. Han har blivit sämre för varje säsong i Timrå, och nu håller han inte längre.
In med nytt fräscht blod istället
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: Tycker du att Koskinen är en bra back?
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Koskinen verkar måttligt populär. Men han har väl ett år kvar på kontraktet?
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Skarin: Att behålla Krykov ser jag inte ens som ett alternativ, skulle isf vara om man petar honom nu och låter honom löpa skiten ur sig i nåt mysigt elljusspår. Samt kör extra ispass på det.

Synd att Koskinen verkar vara helig bara, hur många baklängesmål har han varit inne på iår? Det är iaf inte långt ifrån samtliga...
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Frella: Tänk vilket tifo det kommer bli! Ett riktigt R.E.M.-tifo ;) Sedan bör det bli relativt lätt för min vapendragare Hassebo att välja ut låt till Rem Murray för lineup. Det luktar lite R.E.M. där också ;)


*Bort med Krykov och hit med två nya spelare

*Behåll Krykov och värva bara en ny spelare

*Behåll Krykov, värva två spelare, låna ut någon forward, exempelvis Regin

*Bort med Karl K, bara därför att, locka fram ett skratt

...osv, osv. Finns lite att fundera över för Nubben vid det här laget.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Ska bli jävligt intressant att se vad Nubben skakar fram nästa vecka iaf. Gärna en europeisk center som kan ersätta Krykov samt en transatlantisk spelare som hittar målet och som går direkt på mål.

Rem Murray borde väl iaf tillföra nåt, har trots allt skaplig NHL-statistik, men tveksamt om han är den vi söker.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Tellus: Intressant. Manderville plus två stycken till behöver vi - minst!
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Tellus:

" Och bett om utlåtande från Henrik Zetterberg.
- Ja, och han hade väl inget negativt att säga om Murray. Men jag är lite tveksam trots allt. Vi får se vad som händer. Det kanske kommer något mer på marknaden, säger Kent Norberg."

Kristallklart...eller ; )
Kommentera


Sv: Ang. ev. nyförvärv
Kommer Manderville tillbaka till nästa match eller?
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Manderville.
"Transatlant" med målsinne.
"Europé" med målsinne.

Samt kanske ett byte Oksa mot Kapanen.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
General_Moisio: Tycker han verkar vara en RIKTIG supporter jag....Att älska Timrå handlar i mångt o mycket om ständig vånda!
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
orion: vilken riktig supporter du verkar vara,,
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
orion: Timrå IK, i nöd o misär!!
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
General_Moisio: Att negga är en mänsklig rättighet!
Timrå IK, ett sätt att må dåligt...
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
General_Moisio: Haha,nä det är klart det är visnt....Nå stor vinska kanske man inte ska tala om men vinst tror jag garanterat att det blir....
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Redhat: de e bra att de är någon som är positiv alla i denna gästbok verkar tro på stor förlust. vilka riktiga supportrar va?
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Redhat: Får väll hålla tummarna för det.....Nån gång måste det väll släppa tycker man:D....
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
General_Moisio: Nej inte 2-2, idag slår Nielsen till med 2 pytsar och Hallin samt Aalto gör var sitt. Det blir en 4-2 seger.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Timrå - Hv71 2-2
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Redax 2: JO iofs. ska fortsättningsvis försöka undvika att bli monton. Men OM jag väl gnäller och får svar av typen "du är en idiot" , eller blir raderad, då fårj ag motivation att fortsätta.

Du har rätt. Fast jag förstår inte ditt resonemang riktigt. Vi kan inte påverka ändå ska vi göra det bästa av möjligheterna? Med andra ord har det väl egentligen absolut ingen betydelse alls vad vi skriver.
gilla läget ja, om det ska gälla i alla lägen låter det som en rätt monoton gästbok det också.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Redax 2: Tack Redax 2, tack!
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: Eftersom Du då uppenbarligen är gammal supporter så återstår väl då bara en kurs i positivt tänkande, samtalsterapi eller annat. Att i inlägg efter inlägg efter inlägg gnälla, kverulera och klaga är ungefär lika skoj att lyssna på som en stenkaka som hakat upp sig. Nu gjorde jag ju inte lumpen men där finns tydligen uttrycket "gilla läget". Istället för att klaga gör man det bästa av situationen utifrån möjligheterna. Oavsett om Du skriver 1, 10 eller 100 inlägg har lär Du inte kunna påverka om det snöar eller hur laget ser ut (För Du tror väl inte att Nubben loggar in och inser att "Oh, f-n. Han har ju rätt . Jag måste nog börja värva..."). Använd den energin till något vettigt och konstruktivt istället..!
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2:
Nopp.Mitt inlägg var inte ens i närheten av just den frågan...


I tallfrågan är min åsikt redan känd...
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
RocknRolf2: Alla som inte sitter hemma och pussar och kramar sin matchtröja, även efter 0-3 borta mot Mora är förrädare, ungefär.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
gud: ok. antar att du menar dem som dissar styrelsen/kansliet i fallet med tall-frågan också
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
gud: AMEN!
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Nu är det otroligt skönt att vi har tryckfrihet här i Sverige..

Skönt är oxå att alla har rätt att tycka o tänka som man vill..

Tråkigt nog så finns det människor härinne som utnyttjar det
självklara som skulle ha en fet jävla stämpel "IDIOT" över hela
pannan...

Att dessa människor överhuvudtaget loggar in här tyder på två
saker..Antingen är dom bara dumihuvudet eller bara ute efter
för att dissa allt Timrå IK står för..

Att dag ut o dag in bara dissa..Hur fan orkar man med det??

Undra hur deras övriga vardag ser ut när dessa människor
inte är inloggade här på HS är ute i det verkliga livet??

FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Fet-Ecke:

Nej förresten...jag har ändrat mig. Vi vinner med 5-0, fast förutsatt att Oksa står.
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Fet-Ecke:

Bra trupp? Jadu...om vi hade spelat i allsvenskan så hade vi haft en bra trupp..
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Tror för övrigt att vi har bra vinstchans ikväll. 3-2 eller nåt sånt. Gäller att man sätter chanserna
Kommentera

Sv: Ang. ev. nyförvärv
Sune: Fyfan vad du var positiv då?
tycker inte att du ska slänga ur dig sån skit om du är trogen supporter.

Timrå vinner ikväll, för vi ger aldrig upp!
Kommentera

« · 589589 · »