sargad: Dom kommer nog få en rejäl löneökning som LHC på långa vägar inte skulle kunna klara av att betala. Handlar nog om säkerligen uppåt 5-6 mille per skalle för en säsong allså.
Cyklob: Jo, det är klart att dom får saltade lönecheckar, men varför ska clubben få så mycket stålar? Det är ju summor som vad jag vet ingen elitserieklubb varit i närheten av att få för NHL-spelare. Alltså skulle LHC dra in mer stålar än spelarna på övergången/utlåningen?
sargad: KAn väl tillägga att jag är en smula avis på LHC om allt detta stämmer. Dom kan ju köpa in 3-4 stycken Mårtensöner för det dom tjänar på att hyra ut en!?!?
sargad: De har kontrakt med klöbben och till skillnad mot NHL är ryssarna med i internationella hockeyförbundet och måste därmed respektera kontrakten.
El Maco: Brukar man inte bryta kontraktet i sådana fall? Det vore ju förj"#¤ om klöbben både får äta kakan och ha den kvar/få tebax den. LHC är som en symbios av Ivar Flinhjärta och Alexander Lukas i mina naiva ögon.
Bo Bly: Han gick väl ut och förnekade det bestämt under kvartsfinalerna. Att han hade blivit tillfrågad men tackat nej. Ett spel för kulisserna? Jag tror på ett annat namn
jonmannen: Så skulle Nubben ha gjort åxå så skulla han få vara kvar till slutet. Fredde är mer taktisk. Efter att han hade förnekat det till 100% så blev det tyst.
....så kom frugans syster med familj från Ö-vik på besök igår. Med sig hade de dagens ÖA och jag måste säga att jag blev lite förvånad när jag bläddrade igenom sportsidorna och hittade en stor annons om "semifinaldax" i E.on arena för Timrå IK kommande måndag. Kändes lite...småkaxigt eller nåt tycker jag, att annonsera i Ö-vik för den matchen.
Nog för att Sundsvall innehåller många Ö-viksbor i förskingringen som håller på Modo, jag är inte säker på att förhållandet i Ö-vik är detsamma dvs att det i Ö-vik bor en massa som håller på TIK. Roligt tycker hur som helst att det var, frågan är om det var en medveten provokation...?
Bo Bly: Fredrik Andersson. Hmmm. Men du har har ju insider information om Modo. Allt från målvakters veneriska sjukdomar till f.d målvakters kommande jobb. Jag tror att det bli som du säger. Du får väl berätta mer när vi träffas på ICA-Skojaren.
AM: Ok...rätt förvånande måste jag säga. Kan inte påminna mig om att det någonsin annonserats för Modos matcher i ST eller Dagbladet, detta trots att andelen Modoiter i S-vallsområdet faktiskt är ganska stort.
Jo, förresten...vid nåt slutspel på 90-talet, när TIK var lååångt från ES-spel kan det möjligtvis ha varit nån annons. Men läget är ju lite annorlunda nu, x-tra kaxigt tycker jag det är med tanke på den nyligen avslutade slakten. Kan bara tänka mig reaktionerna om man dagen efter förra årets kvartsfinalslut skulle behöva läsa en annons i den egna lokaltidningen som inbjöd till Modos semifinalmatcher. Hånfullt är en snäll benämning...
mikenomad: Det är väl inget förvånande tycker jag. TÅ el ÖA är samma tidning, minst 1/3 av Ångermanland håller ju på Timrå, så jag tycker det känns väldigt naturligt. Det är ju bara Ö-viksborna med 2 mils radie från den staden som kan tänkas opponera sig, men tidningen går ju ut över hela länet.
Hahl Bundy: Det känns verkligen enbart som ett sätt att provocera för att få publicitet. Ska man börja misstänka sådana saker så måste man ju höjja på ögonbynen varje gång måldomaren rådfgåras och dömmer mål för hemmalaget exempelvis. Jag tror och hoppas verkligen att det inte förekommer sådant i svensk ishockey
jonmannen: Själv skulle jag vara fullständigt stortokig om det hänt Oss. Tycker verkligen synd om FBK o att det är en stor skandal. Jag skulle nog resonera likadant i mitt vansinne, att det var en konspiration. :)
Hahl Bundy: Därför är det alltid sunt att ha utomstående hockeysupportrar som kan titta nyktert på situationen :P Sen kan man ju undra varför varena Frölundaspelare helt slutar spela när signalen går fast ingen Färjestadspelare gör det (som Loob säger) är de döva månne?
mikenomad: Ha ha ja, kanske det. Det är bara Ö-viksborna med omnejd som tror att TÅ bara kommer ut där liksom att alla som bor i Ångermanland är Modoit. Oj, så fel dom har, de enögda stackarna. :)
Men jag kan hålla med om att det är kaxigt uppkäftigt att Ö-viks upplagan har en Timrå annons. :)
”Första året här tunnlade jag en Modoback fem gånger bakom kassen. Efteråt kom vår kanadick Kent Manderville fram och sa: ’Den där har jag inte sett sen jag spelade med Mario Lemieux’. Det var faktiskt ganska stort.”
Nothing Else: Ramsan handlar ju inte om Timrå IK. Den var endast till för att få Magnus Wernblom och de som tycker om honom att bli irriterade och att bli påminda om den bistra sanningen.
T T: Ja ni får nog mycket svårt att behålla Regin nästa säsong. För inte kan NHL låta bli att plocka över en sådan spelare som han. Det har jag då mycket svårt att se i alla fall.
Vem är du att komma hit och agera olyckskorp!? Stöd oss istället, din jävla Sundsvallare! Nu ska vi gemensamt kämpa för Medelpads första SM-guld i en stor bollsport och vi har i år två jättechanser - hockey och basket. Forza Sundsvall, forza Timrå, forza Medelpad och fuck the rest!
Nothing Else: Det är väll egentligen inte så konstigt att många i Timrå hejjar på Giffarna ? Den största mängden av Timrå supporters kommer ju från Sundsvall. Så för mig är det då inte konstigt i alla fall.
Cyklob: "Ja ni får nog mycket svårt att behålla Regin nästa säsong. För inte kan NHL låta bli att plocka över en sådan spelare som han. Det har jag då mycket svårt att se i alla fall."
Det räcker väl med, vad jag fötstått, att man skriver kontrakt med Regin. Sedan kan han lånas ut till Timrå om det skulle vara så.
Jensen_12: Ja så går det ju att göra med absolut, men som han spelar nu har jag verkligen svårt att se att han inte ska kunna ta en tröja i Ottawa. Han spelar ju sin livs hockey för tillfället, och kan han fortsätta spela så här så går han in i Ottawas trupp tror jag.
Fan, vad coolt! Du är också Giffare! GIF Sundsvall är verkligen laget i mitt hjärta. Jag spelade i GIF 1977-1983 som junior och älskar denna förening sedan dess. Jag kastade mig på golvet och grät som en pojkspoling när laget osannolikt nog tog sig upp i allsvenskan igen i höstas. Egentligen hade jag gett upp hela skiten efter Degerfors-matchen, då endast vakter hindrade mig från att springa in på planen och min dotter räddade mig från att spendera resten av dagen på fyllhäcken. En dag kommer jag att dö för GIF Sundsvall eller Timrå IK, så är det bara. Jag är en idiot från Sundsvall som brinner ihjäl mig för mina lag. Nu är jag djävulskt sugen på att sätta mig i en buss till Linköping eller Jönköping. Matchbiljett till måndagens hemmamatch har jag redan. Dessutom vill jag att Sundsvall Dragons ska vinna SM-guld i basket - det första guldet till Medelpad i en stor bollsport i så fall. Jag älskar Sundsvall, Timrå och Medelpad. Min stad, min trakt, mitt land... Fuck the rest!
Det är alltså tredje gången i det här slutspelet som en Modo-spelare förstärker och sedan straffas och Modo har på några veckor både nått och passerat Shinnimin-nivån och det är riktigt illa ... | Läs mer