1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606219 inlägg · 6213 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall:

Bara ni som inte fattar ett piss…

DJ Hemp: haha, vi är helt kokko bello

roger_sundsvall:

Ja, du sa det själv. Bravo!

Garpen kan inte må bra. Han skriker ju på allt. Klarar snart inte av att se honom.

1-1

Yes, 1-1 !!!

DJ Hemp: Såja!

Hoppla! Från absolut ingenting lever liket!

vonDöbeln: MÅDÄ?

Erol Ateceae: en trolleri-utvisning som vanligt och Modo får PP. Konstigt att modoiterna har så innerligt svårt att stå på benen? 🤔

Håhå-jaja , de är vårat lag , djurgården ??? Aha .....

{297}: Äh, snart målar Modo igen. Dom har tagit över.
Ta en öl o chilla.

DJ Hemp: En sann Medelpadda har alltid ett 24-pack i lager. ;-)

Erol Ateceae:

Får väl tänka på det till en annan gång. När det nu blir. Tackar för tipset! 👍

Olli Hahl: Tycker det är helt sjukt att det sitter folk här och hejar på Modo. Skulle aldrig hända i modoforumet om det var omvända roller. Det är något väldigt kristligt över att vända andra kinden till, mot fienden, och då är det ändå övik som är mini-Jerusalem.

{297}:

Men ta och ge dig nu…

DJ Hemp: Känns som Myrenberg blir överraskad varje gång det kommer ett skott på stötsidan…

{297}: Av två onda ting är ett mindre ont. Att jag hoppas på MoDo beror till största del att jag absolut INTE vill ha tillbaka Djurgården. Dom kan gott lalla på där på hockeyns bakgata ett tag till.

Det och att jag tror att det ekonomiskt är bättre för Timrå med lillebrorsan tillbaka än Djurgården.

{297}: aldrig och aldrig. När ni mötte Dif i kvalet förra säsongen såg jag hellre er stanna kvar än Dif.

Så länge vi inte spelar i samma serie kan jag unna Timrå lite framgång. Om ni dock börjar nå semifinaler kommer jag dock att heja på er motståndare. ;)

DJ Hemp: vadå ”ge dig” hur många modoiter har du på jobbet där nere i Skåne?

{9233}:

Varför unnar du oss inte en final?

DJ Hemp: härligt att en modoit kommer in och berättar hur det ligger till. Hur kan du inte förstå varför dom inte unnar oss framgång?

{297}:

En modoit. Han hade inget emot Timrå och vice versa. Fattar inte problemet.

DJ Hemp: Vinner vi guld måste de byta ramsa när vi möts?

{297}:

Han höll i alla fall på oss i play out. Alltid något sa fan, även om jag själv är mer storsint tillbaka.

DJ Hemp: Lovar inget om kvaliteten! Det är synd att Norrlands Guld inte tillverkas i Norrland,
om en vill leka patriotisk vill säga.

Otroligt dålig match. Nästan så man kan tänka sig o kolla på Masked singer

Tycho:

Vet inte exakt hur ramsan lyder, men det kan man ju räkna ut ändå.

DJ Hemp: vilket jävla käbbel. Ska man behöva förklara sig varför man håller på ett visst lag då ens eget lag inte spelar och inte blir påverkad av utgången? I såna matcher handlar det till 99% att man håller på det lag man ogillar minst. I den här serien vill jag se att norrland tar ner stockholm på jorden. Djupare än så är det inte.

Olli Hahl: ja fy fan vilken sämst final. 2 tråkiga lag som inte har någon profil eller kan spela fysiskt

DJ Hemp: det var I-N-T-E en jävel i modoforumet som hejade på oss i play out, precis som det ska vara. Det är bara i timråboken som vissa har tappat konceptet fullständigt.

{297}: Ja vi fattar . Du håller på DIF

Öndulat:

Tja, det om något är ett Norrlands Djup. Ogillar också käbbel å det grövsta, men känner mig aningen retlig ikväll.

Stark andraperiod av MoDo. Helt jämnt på alla sätt och vis inför den tredje. Ingen kan klaga på spänningen i alla fall.

Rip Kirby: Ahh! Minnen! Fjorton år, trimmad moppe, kasse på styret! 😄

{297}:

Du talar om att tappa konceptet. Jag håller på vilket lag jag vill. Andra likaså. Kom inte med några så kallade tillrättavisningar. Jag bryr mig inte om sådana.

Andersson: Självklart kan man inte heja på DIF. Men man kan omöjligen heja på Modo. Jag tycker det tar bort hela ”rival”-tänket. Det kommer bli fantastiska derbyn om dom går upp men man behöver inte heja på dom för det.

DJ Hemp: Var det inte du som hejade på Malmö mot Brynäs för att du skulle få se några timråmatcher nere i Malmö trots att det hade varit mycket bättre för Timrå om Brynäs klarade sig kvar?

{297}:

"Tycker det är helt sjukt att det sitter folk här och hejar på Modo. Skulle aldrig hända i modoforumet om det var omvända roller"

Jo då, vi höll stenhårt på er mot löven och många var in och grattade er när ni avancerade.

Vi är rivaler och hatar varandra när vi möts. Men jag vill ha Timrå och Modo i SHL. Vill uppleva hettan 2007 igen. Nästa gång kanske det är er tur att slå ut oss och gå hela vägen, ni har samma typ av hemvändande vi hade då.

Timrå mår bra av modo I shl och modo mår bra av Timrå i samma serie.

{297}: man tar en pilsner, njuter av dramatiken och tackar gudarna för att Timrå har lämnat det där stadiet!

{297}:

MoDo är inga rivaler till oss om de inte går upp.

{297}: det handlar mer om Norrland vs fjollträsk nu

Sedan är det väl en hatkärlek som vissa tar för långt tycker jag.. från båda håll

{297}:

Jo, jag tänker på mitt eget bästa i första hand. Vem gör inte det?

För övrigt tror jag inte att det varit någon större vinst för Timrå med Brynäs kvar i SHL.

{297}: Klart man kan. De ska upp så att vi kan klå dom.

Vet inte om det står i manus att dom måste ställa såna frågor , men vad förväntar dom sig när dom står i hemmaklacken å undrar : Hur tror du matchen går ?

Varför hejar jag på Modo ?
1 . Garpenlöv
2. Klockan slår
3 . Kul med derby , bättre ekonomiskt för Timrå

DJ Hemp: helt rätt.

Som boende i tjockhult kan jag tycka att det är mysigt att gå till hovet och kolla hockey, men...djurgården är ju ett rätt äckligt lag.
Modo är också ett rövgäng, men det finns samtidigt få saker som skänker samma njutning som att spöa Modo borta medan Löfvén och Foppa gråter på läktaren.

Av två dåliga saker väljer jag Modo.

Rytter: låt mig föreslå något hårresande. Ditt hat mot löven är större än din kärlek för Timrå IK 😅

Bragd-Birger:

Tack. Ja, skulle hellre unna er i Tjockhult att Hammarby gick upp 😉

Andersson: Garpenlöv räcker som skäl.
Nu har MoDo tagit över totalt, innebär väl att DIF kontrar in ett snart.

« · 2533521 · »