1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580670 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08

« · 1929403 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Kerstin_k: Nja, det är klasskillnad mellan SHL och allsvenskan.
Jag har sett en hel del allsvenska matcher i år och det skrämmer inte.
Såg för all del inte matchen ikväll, men spelar vi som vi gjorde mot Lakers i torsdags vinner vi åtta av tio matcher mot valfritt allsvenskt motstånd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
jå1: Han gör sig bara löjligare och löjligare.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Per HApps: Jag älskar Freddan för det jobb han gjort förra säsongen, men drömmen vore att få se Lill Kenta i båset igen. Min absoluta favorittränare och det är faktiskt ett av Nubbens största felbeslut, att inte välja att förlänga med honom utan satsa på Challe istället när det begav sig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Tikkare:
Freddan skall självklart vara kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Kerstin_k:
Är sjukt trött på att bortförklaringar som kommer från medlemmar i klubbstyrelsen.

För helvete lös problemet och sluta grina.

Detta är SHL och ingen djävla korpenliga som döms av Pipet.

Hedersamma förluster är något man kan komma dragandes med hos Dr Phil.

Nu får det fan vara nog.

När Jallavara intervjuades inför sin första match i TImråtröjan fick han frågan av KÅT (tror jag) vad han gjort fram tills nu.

-Sovit , blev svaret.

På riktigt , är det sånna soffliggare som Nubben värvar ?

Och döm om min förvåning när han gjorde sina första byten. Han var ju så slut att han fick puttas in i båset där nästan syrgas väntade.

Nubben, för i helvete. Gör ni inte fystest på dom som skall in i laget ?

För övrigt anser jag att aktieförsäljningen kan läggas ner med omedelbar verkan.

Jag hade tänk köpa 2-3 aktier till mig själv i julklapp, men då får dom fan kämpa lite för dom.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Agera nu för i helvete ni som bestämmer i Timrå. Freddan borde om han vill ha respekten kvar avgå nu. Han har tappat det här. Behövs ny energi i laget. Finns ingen glädje eller gnista i laget känns det som.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
SMÅLAND: Ja som sagt något är fel, sker ingenting nu sänder man signaler att man är nöjd med det som sker just nu i föreningen. Det kommer kosta som ett diskbrock i ryggen med alla dess konsekvenser.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
SMÅLAND: Tycker ändå att det var en hyfsad inställning i kämpainsatsen fram till skitutvisningen som gav 3-1. Tyvärr håller det inte att ge rena gåvor till motståndarna när vi bara har en spelare som kan göra mål.

Ska i alla fall bli jävligt skönt att slippa den här jävla skithockeyn nu i 10 dagar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Ett par saker undrar jag!
Vad pratar de om i omklädningsrummet efter en sådan här match?
Vad pratar de om i bussen hem?
Jag ser ingen glädje i laget längre.
Vad gör de på träningarna?
Tom Olofsson och Hållander har kört fast ordentligt.
Har de JVM i tankarna redan?
Det finns ju ingen fart i laget. I början så slet ju spelarna som djur...
Visst är det en rejäl uppförsbacke nu...
Men man de behöver väl inte ge upp så fort baklängesmålet kommer...
Nä ...11 dagars uppehåll..
Onsdag den 19/12 mot Frölunda...
Då finns det bara ett mål och det är 3 poäng som gäller på hemmaplan!!!
Och hade vi haft Christer Abrahamsson i båset så hade spelarna fått veta att de lever!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse1: AIK kommer att käka upp oss med hull och hår. Sedan skrattar dom lite självgott.

Vi då? Timrå kommer stå där med mössan i näven och hävda att vi visste att det skulle vara svårt i år. Det är ju synd om oss. Men vi gick ju upp en säsong för tidigt. Stackars oss.

Jag försöker vara nyanserad och se saker i sitt rätta perspektiv. Ja; vi har inte optimala förutsättningar. Vi har inte organisation som pallar med det här. Men va fan - Freddan själv borde lämna in avskedansökan. Det räcker nu. Nog.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Herminator:

Du har rätt, jag sitter nöjd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Sune: Din agenda är känd, du behöver inte låtsas bry dig, höns..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nej men nu får ni ändå lugna ner er litegranna. Låt oss nu alla hålla handen och sjunga "We shall overcome!"

Fyra raka hedersamma förluster är ju inte fy skam. Dessutom var det ju ingen av de här matcherna vi skulle vinna enligt expertisen. Ingen av de andra 48 matcherna i serien för den delen heller.

Allt är enligt plan. Sämsta truppen, billigaste laget, jada, jada!

Huvet i sanden bara. Det kommer att bli så bra det här så!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Jockz: Klart du ska vara besviken. Jag har kräkts ur mig en miljon ggr i detta forum som du kanske vet.
Det brukar kännas lite bättre efteråt, iallafall för mig. :-)
Ok morgon är en ny dag.

Tyckte jag hörde att en tränare synts vid Domustrappan i helgen..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Jockz:

Nej nej, har man åsikter så är man obekväm, och då är man en idiot.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
kulltorp: AIK Drar igång sin insamling via Pepins nästa vecka, dom ska förstärka laget med 2.3 absoluta toppspelare sägs det. Dom ska upp i år. Vi känns som ett lagomt offer för dom i nuläget.
Tack styrelsen i TIK för att ni sparar oss ur SHL. Bedrövligt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
kulltorp: Haha men vadå fel, Vad skrev jag som är fel? Jag borde inte skriva här alls just nu men man måste förfan få bli besviken och ställa något krav här.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Jallavara är så Sjukt otränad att det är direkt pinsamt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
JonteD: Nu känns det som om det får vara nog. Fredrik Andersson har inte förmågan att få det här laget att vinna borta. Han saknar verktyg för att vända det här.

Nu borde väl ändå Nubben tänka om och försöka hitta en ersättare. Nån som kan få det här laget på rätt väg. För fortsätter det så här finns det inte på världskartan att Timrå överlever ett kval. Känns som om det inte finns förtroende för honom.

Sedan kan jag tycka att man borde se sig om efter en ny arbetsgivare åt Svedberg. Inte för att han är kass eller så. Men Brattström är fan inte mycket sämre. Släpper man honom borde man få lös pengar till förstärkningar. Vi förlorar ju lika ofta med Svedberg som med Brattström.

Sjukt jävla dåligt. Helt ärligt. Blir fan mörkrädd.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: Jag står fast vid att vi gör en bra bortamatch sett på 3 perioder.
Men när vi aldrig gör mål så orkar inte laget. Jag anser att vi skulle haft minst 1 poäng, sett till kampen och spelet.
Vi har ett stolpskott av Wedin, sen tar inte Gallo kampen, 0-1.
Katastrofbyte blir 0-2.
När man vet att vi inte kan göra mål så åker psyket ner.
Ett annat lag hade kanske haft 2-2 i det läget.
Och all heder åt den grymma klacken! Världsklass!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Vad finns det att värva av kvalitet? En HA trupp som vi förväntar oss stordåd av. Nä inse en gång för alla att vi har sämsta truppen i SHL o då ser det ut så här.
Ett par målskyttar en riktigt bra center och några backar måste in men vad finns det att värva egentligen även om vi hade pengar? Har man tagit fan i båten får man ro den i land. Vad ska locka mer publik till arenan? Hedersamma förluster? Trött blir man!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: och aktieförsäljningen kan läggas ned i detta nu...snacka om dassig timing.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Herminator:

Jag sa inget om laginsatsen, jag tycker att man snålat när man fick denna chans i SHL. Vad är idiotiskt med denna åsikt?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Jockz: Fel och fel...
Nubben sa tidigt att laget kommer att få sika in sig på att kvala.
Fast jag håller med, att åka ur kan vara det värsta som kan hända.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Sune: Nej jag är långt ifrån nöjd med laginsatsen. Men vad jag verkligen inte behöver är dina idiotkommentarer. Jag kan din historia på det här forumet, vet precis var jag har dig, sucker!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse på Mon: som sagt...nu torde nog nåt hända på uppehållet...antingen ledare eller spelare...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
JonteD:
Jag såg Timrå slå Karlskrona i den 7:e matchen i våras i Karlskrona med lika mycket supportrar i ryggen som ikväll i Gävle ...
Men ikväll skämmer laget ut sig...
Hur fan kan man plocka ut målvakten och bli förnedrade med 1-5...
Pinsamt!!!
Vi får tacka Malmö som vann mot Örebro...
Mora lyckades vinna mot HV...
Uppehållet till 19/12...
Kommer välbehövligt!!!
Festen kom av sig i kväll...
Godnatt!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
JonteD:

Okej, då ber jag om ursäkt. Då kan du bemöta mitt inlägg med en bättre åsikt istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
jå1: Håller med. Ny tränare hade varit friskt. Men kommer inte att hända.
Nya spelare behövs. Men vad finns? Vi är sist i näringskedjan i SHL.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
kulltorp: Men har jag kritiserat truppen? Det är ju helt klart att någonting är jävligt fel. Tycker du att man ska låta detta pågå som ingenting har hänt, tycka synd om oss för att vi åker ur? Det får stå för dig men det kommer aldrig jag stå för. Nu blir det en lång resa hem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Sune: Konstigt men jag är nykterist sen jag va femton!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Sune: Gratis-chans ?????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Brynäs IF - Timrå IK 5-1
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
TIK-Lund: Sätt Jalasvaara och Printz på testcykel i några månader inför kvalet, Noll ork.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
kulltorp: Uppfriskande om klubben kunde agera.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Reign in red: detta att ta ut målvakt...hur många mål har gjorts de senaste 5 åren? Och hur många i baken?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
JonteD:

As? För att jag tycker att man snålat? Dra ner på alkoholen du.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Freddan är beviserligen varken taktiker eller en coach som är lämpad för den här ligan. Vet att nubben sagt att han aldrig skulle ens överväga den åtgärden men sättet han coachar på är väldigt märkligt mest för jämnan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Ni som hejar på antingen Vegas eller Los Angeles kan ju se månadens NHL match på svt kl 22 .00
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Jockz: Men vad faan kan man kräva av denna trupp??? Man kan inte vinna ett formel 1 lopp med åsna och vagn!!! Eller?
Lugna sig nu....
Gnäll på ledningen som håller i pengarna. Jag tror dock att det beror på att vi inte är 100procent på fast mark ekonomiskt.
Laget och tränarna gör det man kan med åsnan och vagnen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Nisse1: Tänkt scenariot med att möta AIK i kvalet.... Ett lag vi redan historiskt sett alltid förlorar bortamatcherna mot...
Snacka om Måstematcher på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
jå1: Där har vi ett tydligt svar på freddans taktkänsla! Löjligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Sune: klappa igen limpsaxen för h....e o försvinn från detta forum ett as de e va du e!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Sune: nej nej nej!!! Varför plocka målvakten!?!?
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Seriens sämsta lag svar JA och ändå är 90% här nöjd varenda jävla gång man torska utan att det ageras på tränare spelare sportchef jävla by fånar
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
1.50 kvar - 3 mål plocka målisen . 3 mål , de är väl ungefär vad man gör på 3 bortamatcher
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Så man tar ut målvaken i ett 4-1 underläge.. snälla håll nere målskillnaden den kan bli viktigt..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2018-12-08
Herminator:

Tror nog inte jag är ensam om att tycka det, men du är säkert nöjd, bra nog det.
Kommentera

« · 1929403 · »