1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581388 inlägg · 6216 ämnen

DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

516283 · » Till forumet


Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
henrik: Håller med. Timrå var inge vidare igår. Men kiprosoff saknade dom inte, frö kapanen var riktigt bra
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Nån som har tagit några klackbilder?

Forza TIK
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Det var ett lag som inte spelade slutspelshockey igår. Timrå, vi ska vara mycket glada över att man lyckades vinna denna match.
Om de våra inte höjer sig på alla punkter som man måste göra under ett slutspel så kommer det att gå åt skogen. Med handen på hjärtat hur många mål chanser hade vi i går?
Kimmo Kapanen....Han vann åt oss, vissta han ingår i laget men vi kan inte lita på att våra målvakter ska fixa guldet åt oss.

Hur som hellst, en lite rolig detalj var väll ändå att det var 3 spelare från distriktet som gjorde målen. I detta internationella slutspel så står sig vårt distrikt rätt väll. Hejja njurunda, Söråker och njurunda.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Redax 2: Jag gillar sköna klyschor! "En riktig skitmatch från TIK:s sida tycker jag... Men vinner man sådana matcher kan laget gå långt"

En okänd rödvit i Globens p-hustrappa.

Märkligast i går förutom skolflickan som försökte klösa ögonen ur Kalle K, var annars polarforskaren Anders Karlqvist och hans "polare" som TIK-Bergslagen råkade få som bordsgrannar på Röda Kvarnen innan nedsläpp...

Plötsligt halar han upp en gruppbild av ett gäng bistra herrar fotograferade vid Nordpolen ur innefickan på kavajen. Polarforskarna har en Timrå IK-vimpel som man stolt håller upp för fotografen.

Sedan drar han en skön historia om hur det visade sig att sju av åtta forskare på denna expedition var TIK-fantaster! (Den felande länken gillade tydligen Elfsborg)

Man slutar aldrig förvånas över vart Timrå IK dyker upp. Alla som varit på Nordpolen räcker upp en hand.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Apropå ngt helt annat, satt länge och försökte klura ut vad förlagan till Läktargruppens flagga är för ngt. Känner igen designen men varifrån..?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Poffa: Då borde ju Herr Nilsson få ett år då eftersom han inte lyckades med sitt uppsåt ( c :
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Vilken jäkla rolig resa detta var! Glädjen efter match när man eldade utanför globen var obeskrivlig!

Timrå IK 4 - Ever! Kapanen för övrigt - Världsklass!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

Helg Ernest:

Han fick två års avstängning från europeisk ishockey, vilket bara ledde till att han flyttade till USA och började spela College-hockey.

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Friman SR: Ja, DEn Ernie är kung.
Fick väll ett återfall av min dyslexi.

Fick det dystra beskedet i 2a klass 1967.
Men jag klarar mig hyffsat, eftersom jag sitter och skriver till kunder dagligen i princip. Tyvärr går det ju inte att få felstavningsprogram här ( c :
Men för min del räcker det att ni förstår vad jag menar.
Eller hur ?

Ja, jag hoppas dom har kurrage att sätta åt Nilsson.
Det är ju med avsikt att skada och en sådan skada ger ju men för livet.
Vad fick han för avsttängning han som petade Vinhandlaren i ögat ?
Han fick väll aldrig spela hockey igen ?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Apropå hockeyklyschor levererade Smokey (Dagen till ära iförd en flygarmössa jag inte sett sedan Huddinge...) vid ställningen 0-1 en tämligen tung..:

"Kapanen... Vilken målvakt... Om han inte släpper in något mål så vinner vi..!"

True...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

Helg Ernest: Nä, jag syftar på Earnie, han med förkärlek för DeSoto's, han seriefiguren du vet, han e allt rolig han till skillnad från u-båten....

FIMAN... Skulle det vara jag det...? Nä, jag finns inte i Word's rättstavningsfunktion så jag förstår om det inte är helt lätt att pricka rätt..
Men, FIMAN, det heter jag ju inte ens på vykort trots att jag finns på ett sådant, fast mamma och pappa är värre, dom finns på pussel...

GammGubbar... Det är inget att vara orolig för, man blir lixom inte äldre än man gör det, men har dom gammnacke oxå.....?

Helg Ernest: Läser du Hemingway? Han var cool han.......

What´s the name of the Game....? Hockey.... Andersson är en auktoritet så se nu för faan till, via disciplinnämnden, att Nilson har gjort sin sista skada denna säsong....

FORZA TIK......alltid, alltid....... 


Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Karoliina: Självklart skall du ha gratulationer !
Grattis jag hoppas du satte pengar på det också ?
Oddset var visst 2.40
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Friman SR: Du Das Boot tråden är en viktig ingrediens i ett slutspel.

Vad har stackars Earnie gjort då ? Jag förmodar att du syftar på Earnie Eagel.

Nä du FIMAN om Das Boot Tråden stör dig, Läse den inte då !
Är väll enklast så och alla blir nöjda ?

Även vi "GammGubbar" måste få ha lite skoj ibland.
Men det har du väll glömt bort hur man har.

För att återföra detta till Hockey så kan jag bara hoppas att Diciplinnämden granskar film matrialet från gårdagen match.
Sen måste vi ju se till att göra det så obekvämt för honom i morgon.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
kungsbacka: Det bara blev så ! Det hela handlar ju om Dociplinnämd och avstängningar. Vilket jag hoppas DÍFaren får.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
kolla in första bilden i mitt filarkiv en djävligt cool bild från globen parkeringen i går tycker iaf jag
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Friman SR: Hela Djurgårdens betende under matchen var att försöka få Timrå ur balans med fula tacklingar i ryggen som under serien blev utvisning på men inte nu av domaren samt att dom verkade vara väldigt griniga, så det var skönt att dom inte fick lön för det

Viktigt med vinst i första matchen

Sen vilken dålig stämning dom hade i Globen dessa Djurgårdare
annat var det med oss fast vi var många färre
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

Sedan hoppas jag att Nilson, den så viktige för Jyrkyrkogården, är bara bort för där har brandkåren fullt upp annars...

"— Jag trodde inte att han skulle kunna göra en sådan grej, det måste ha brunnit för honom men någon spärr måste man ändå ha, säger Zetterberg.
Domaren Thomas Andersson ska granska matchvideon och Nilson — som är Djurgårdens förstecenter — riskerar lång avstängning."

FORZA TIK.......alltid, alltid............

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Helg Ernest: och va faan har matchen mellan färjestad-modo på den här sidan att göra SKÄRP ER!!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Dawidovski: Ja dom omröstningarna e ju alltid 100% tillförlitliga :)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Karoliina: bakade du nåt för Timrå idag kanske?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Chief: Jag tackar och gläds med er. Men faktiskt mest över dina rader här och nu. Att såna som du finns. Som ser och har överblick och närvarokänsla gör allt nätande värt det det kostar...*vinkar*
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Karoliina: Gratulerar till att ha tipsat rätt! :)

Och gratulerar till mig som faktiskt lyckades ta mig både till Globen och hem mot alla odds. Inställda och flera timmar försenade tåg ställde till det på vägen dit, och på vägen hem höll tre futtiga minuter på att tvinga mig att stå ute en hel natt i Norrköping och frysa. Slapp det med minsta möjliga marginal.

Men det var definitivt värt besväret! Kanske inte den mest briljanta match jag sett, men en vinst är en vinst. Kimmo Kapanen...:)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

Dawidovski: Ett skepp av kärlek.. Stick och brinn och gråt ut där Du hör hemma....

Helg Ernest: Ett skepp av kärlek... Lägg ner Das Boot... Sikta in dig på Earnie eller något...

Jepp, vi dominerade inte idag, vi var inte helt briljanta.. inte nu men sen, vad faaan, slutspelet är ju NU.....

FORZA TIK.........alltid, alltid........ 

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Helg Ernest: jag hade ju tippsat  att ni skulle vinna. Men vem grattar mig...*surmular*
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Kevin O Shea: Helt rätt !
Nu går jag och sover
Natti natti
Nu kan man sova sköööönt !
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Dawidovski: Lägg ner Banjolirarna-Kaffesumpsdiskussioner i den här tråden.
Det ser ut som det står DIF-TIK i tråden!

Du kan väl disskutera med Banjolirarna på deras hockeysnack, eller?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Dawidovski: Ja, som ni spelade i kväll är ni väll knappast nått hot till Guldet ? Inte ens med Gerber i mål ?
Bered di´g på att ni ryker i kvarten. Helt övertygad.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Helg Ernest: Vad Svalo sa, kan jag inte uttala mig om, eftersom jag inte vet!
Vad jag däremot vet, är att, matchen gestaltade sig så att, det blev väldigt hett där ute, och jag har full förståelse för det som hände på slutet.
Sen vet man ju aldrig om det blir några avstängningar med den här pajjas-komiten!
Gerber får väl 7 matcher eller nåt, så är hockeysverige nöjda sedan, så kan FRÖ gliiida hem guldet, lugnt och stilla till götet igen.
Jag vet att FRÖ kommer vinna i år igen, nu handlar det bara om att komma 2a för oss andra.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Dawidovski: Tänk, där har du fel ! Luleå 1a TIK 2a ominte jag mins fel.
Han måste ju ha sakt nått dräpande eftersom 3 Bollpojkar måste ge sig på honom.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Helg Ernest: FBK har inte ES fulaste tröjor! inte enligt AB omröstning, FBKs hemma tröja kom väl 2a eller 3a? före TIKs iaf, som tur är.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Helg Ernest: Vet inte jag.. tycker Salo var en rätt god kålsupare han med också :)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Dawidovski: Vart skall jag ringa ? ( c :
Undra om han sa nått om att dom var loosers och har ES fulaste tröjer ?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Helg Ernest: Blir inga avstängningar ska du se! domaren bedömde inte matchstraffen som hårda, så därför blir det inget med det!
ska väl vara om nämnden, fixar nåt själva, eller får in nåt från nån privatperson.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Dawidovski: Jag såg det på TV och diciplinnämden lär inte se mellan fingrarna på det fula påhoppet på Salo
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Helg Ernest: Ähhh, nu överdriver du hårt! var du i kempis å såg matchen?
Det blir inga avstängningar, eftersom domaren bedömde alla matchstraffen som enklare förseelser! nu blev du besviken va?

Jag har inte sagt att NI borde få några avstängningar! om du nu inte menade DIF? Tror inte det var nån som kastade handskarna på slutet i kempis iaf.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Vilken härlig stämning det var i Globen, kul att äntligen få göra sin första resa med Supporterklubben. Dock kan man ju alltid räkna med taskiga Djurgårdare efter matcherna när de åter förlorat...För övrigt en ruskigt taskig publiksiffra för att vara Djurgården, det var tamefan mer folk när de mötte Frölunda sista matchen än denna match :)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Dawidovski: Skall jag vara ärlig lär ni få några avstängningar också.
Gerber måste defenetivt få någon match avstängning som han attakerade Salo efter slutsignalen. Var ju nästan värre rallarslaksmål än i globen ?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Johan J: Vilket måste vara en uråldrig fördom...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
El Maco:
Det var en otroligt skön stämmning i Globen i dag. Innan nedsläpp hade jag stilat ihop några egna ramsor som tyvärr dock aldrig kördes. "LEVE GLOBEN KLAPP KLAPP KLAPP". "TIMRÅ IK VÄCKER GLOBEN".

För övrigt tycker jag att vi skulle kunna få ut mer av laget om Hedströms plats i Zuperfemman fick tas av tex. Hallin.. Såg ju hur det gick senast.. Och att därmed Hedströms kvaliteer kan komma bättre till pass i någon annan femma..

Som det ser ut nu är det ju "Zäta till Modin, till Zäta, till Modin" osv. hela tiden när det är Powerplay, tyyyyp.

Och Djurgårdspubliken har ju höjt sig flera klasser mot för vad som brukar vara fallet. Därmed inte sagt att de ens nåt upp till betyget Godkänt. 2-.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

Selina: Han menar att ni hellre klöser än ger en rak höger, tror jag.

Tittade nyss in på Djurgårdens hemsida där de har lagt upp en biljettbarometer inför Kvartsfinal 3 på tisdag. 6 009 biljetter är sålda av de 8 090 Hovet har kapacitet för. Gissar att säsongsbiljettinnehavare är inräknade i den siffran.

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
El Maco: Förolämpa inte oss tjejer nu va!=)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
El Maco: äh...timrå var inte bra men inte dif heller
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

Oraklet f Alnö: Förra gången var det psykbrytet i hemmakassen som gjorde en buttending femtio meter från spelet på Carlsson och blev avstängd (och hamnade på sjukhus efter en annan förvirrad insats när han försökte tackla Manderville). Jag vet inte hur det går till men om inte Nilsson får straff efter den där bilden vet jag inte... Men vafan, hoppas inte Timrå anmäler honom, det får gärna vara som i Norrenafallet att disciplinnämnden själva ber om att få ta upp det, annars jag föredrar att ha honom på isen där han får åka runt och bli förnedrad. Utskämd är han i alla fall för att han slåss som en tjej.

Om man kallade Kovlandsspelaren för Kärring-Wiklund, vad är då det här?

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Johan J:
Kan ju behöva lyfta lite skrot i alla fall. Tyckte att de var en hel del Djurgårdare i dag som vek ned sig. Ser absolut ingen som helst matchvinnare i Djurgårdens trupp. Hörde inför säsongen att man värvat nån Jane Helen, förlåt, menade Espen Knutsen. Han står noterad för noll mål en så länge. 8 assist har det visst blivit. Marius "han med det konstiga efternamnet" C, känns inte heller allt för het.

Någon match lär väl Djurgården vinna, men det här tror jag blir Timrå i semi till slut.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Fy fasen, den var inte fin om man säger så, rent otäckt må jag säga!
Grattis till segern, skönt att ni slog fjollträsk!
Tyvärr så fick jag inte själv känna segerns sötma:( menmen, ny match i karlstad på söndag, och då blir det åka av:)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Oraklet f Alnö: Har han kontrakt med Djurgården dårå? Han kan ju visserligen köra individuellt eller kanske med Oduya - lika barn leka bäst.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Och angående Marcus Nilssons överfall på Kalle Koskinen så tror jag på avstängning i ett flertal matcher. Visst, hårda tag är ok, om man håller sig inom vissa gränser..

3 matchers avstängning tror jag, så nu kan han se fram emot "Barmarksträning 2005".
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Någon som såg Mandervilles extremt härliga inställning vid utvisningen i andra period. Först en patenterad Mandervillepassning där han lite lagomt lyfter på skridskorna för en skön luftvärd för sina 100 pannor rakt mot motståndarens armar. När Djurgårdsspelaren skakat av sig det värsta och tittar upp så möts han av Mandervilles högernäve. BONK sa det och DIF:aren räknade kungens får på Norra Djurgården för några minuter hehe.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Redax 2 & Tallnäs!

Bara att tacka.. tycker att den passade och var lagomt humoristisk :D
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Granloboy: Ja, jag hoppas han får represalier för detta.
Om inte skall han inte kunna röra pucken utan att bli utbuad totalt.
Spelare som beter sig sådär har inte på isen att göra.
Vilket jävla pack !
Kommentera

516283 · »