1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580603 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04

1317102 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
jämttik: Gör nåt du är bra på ist. Bajsa tex...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
RunarUp: Ja alltså där kan man ju dela upp kommunikationen i två punkter.

1, Corsos övergripande uppgift som spelare i Timrå IK.
2, Corsos uppgift på banan i första perioden mot DIF borta.

Punkt 1 lär vara fullständigt glasklar från ledningens håll. Lagets dyraste spelare daltar man nog inte med. Punkt 2 kan ju däremot potentiellt ifrågasättas. Som du säger så handlar ju ansvaret från ledning främst om att förmedla vad man vill ha gjort, till Corso. All kommunikation som går den andra vägen skall enligt mig tas internt och jävligt försiktigt. Jag känner igen mig i det du beskriver, för min del handlade det om ungdomar, och där kan jag tycka att det ofta är en mognadsfråga. När det gäller Corso, som är en vuxen människa med stort ansvar och ännu större lönekuvert så tycker jag att det finns en begränsad reserv av tålamod att spendera på herren. Vi är inte HV71 som kan sätta Bremberg på bänken närhelst vi känner för det. Våra spelare måste förtjäna sina löner.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Olle: Är helt övertygad om att Perra hade mycket på fötterna som motiverar hans agerande gentemot Corso. Men försöker han inte prata och förklara för honom vad han vill och vad han förväntar sig av honom handlar det om dåligt ledarskap.
Nu tar jag för givet att det pågår någon form av kommunikation mellan dessa herrar, som vi aldrig kommer att få del av. Har själv jobbat med strulputtar med en fantastiskt rubbad självbild och ett ego större än hela Småland - inte på elitnivå visserligen - som faktiskt sakta men säkert lärt sig anpassa sig till kollektivet,
Budskapet i en sån här markering kan i bästa fall nå fram även till en person på "cirkusen har lämnat stan men clownen blivit kvar-nivå". Om inte, då är det nog inte mycket man kan göra annat än att gå skilda vägar.

Vi får nog rätt snart en indikation åt vilket håll det lutar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Bragd-Birger: Läsvärdet var typ i paritet med en avslagen grafitklubba för 3500 spänn...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Bragd-Birger: Ha ha :)

Ja jag vet att jag brukar ha svårt med prepositionerna ibland.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
jämttik: Skönt att du skrev 'mvh' där på slutet, annars kunde man ju få för sig att du var en lite...småaggressiv typ. Nu framstår du bara som en skribent som satte ner foten. Och som visade hur man gör för att författa något som verkligen höjer läsvärdet i det här forumet. Där fick du, Hahl!

Evert! *klapp klapp klapp*
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
jämttik: jasså du lille vän . bubbla mej så kan vi ta ett litet snack du och jag din lilla pajas . ellr så kan vi mötas upp någonstans och ta en fika . hahl bundy är förövrigt en av dom mest underhållande skribenterna . vad bidrar du med . jämttik . förutom gnäll
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
jämttik: Roligt att kunna glädja nån. Sen kallas jag för Hahl Bundy.

Du sa till mig att du skulle lägga ner härinne o jag sa till dig att jag tyckte det var tråkigt att du störde dig på mig mfl.
För din egen skull kanske du ska lyssna till ditt hjärta.
Du mår uppenbarligen inte bra av att se folk kunna stava ordentligt, som du så "fint" uttryckte dig, för några veckor sen.

edit´: Sen har du rätt i en sak: Jag tar mig inte på för stort allvar, ärligt talat :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
KniveN: Jag tror som ÖN att det här inte var något som bara blossade upp under match utan att det har pågått ett tag. Corsos all uttalanden i media skulle ju kunna styrka detta också.

Corso behöver inte få någon förklaring av Perra. Om Perra säger att Corso ska sätta sig på bänken så åker Corso och sätter sig på bänken. Punkt. Om Corso inte gillar det upplägget så kan han ta ett vanligt kneg och spela korphockey på sidanom. Där får man göra lite som man vill.

Periodsnack var inte riktigt vad jag menade. I min bok så ska det till ganska mycket för att man ska bli bänkad över ett uttalande. Jag anser att Corso har kommit med sånna exempel vid ett flertal unika tillfällen i år.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
jämttik: Du verkar vara en arg figur, varför är du så arg? :/
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
jämttik: skogs framstår ju som en världsback om man jämnför mot de andra som kan lira just nu och han har spelat upp sig, skulle inte gå i taket om han fick förlängt fast kanske lägre lön då det ryktas att han fick ganska saftig lön av nubben.

Men du ditt insnöade skämt vet väl inte detta när avbröt du abonemanget med canalplus då 2004 eller, fan dra härifrån HB är så jävla mycket skönare än dina äkliga illamående inlägg iaf! Ta överdos
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
KniveN: Corso öppnade lite för det där i och med hans uttalanden i media. Det går att tolka hans utspel i media på olika sätt. Såhär i efterhand är det lätt och tro att detta pågått en tid och när Corso gav Perra chansen så gav han igen med all den kraft han kunde.

Jag tror helt enkelt att spelare som Corso aldrig någonsin får någon plats i Perras bok. Rätt eller fel? Jag är inte säker.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
jämttik: Har du sett Sonntag, Kolan och Co i vinter?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Olle: Det jag menar är att om han vill hålla det internt (vilket du verkar hylla över allt annat) så hade han låtit Corso sitta kvar på bänken och tagit det i pausen med honom, då hade han förmodligen kunnat ge en bättre förklaring till Corso vilket hade varit mycket bättre jämfört mot hur det är nu när han knappt verkar veta varför Perra lackade. Det han gjorde nu är så långt ifrån internt man kan komma och bara för att han säger "ingen kommentar" efter så blir det inte internt.
Pratar inte om att det var rätt eller fel att bänka honom eftersom jag har långt ifrån all information om vad som har hänt men det verkar du ha...
Ska bli kul att se hur många spelare som ska bli bänkade enligt dig, för det är inte direkt vanligt att spelarna säger "ingen kommentar" när dom får frågor som tex "hur ska ni vända på det här" eller "vad tycker du att ni ska göra i sista perioden"
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
jämttik: Nej men är det inte den där välkände Frölunda/Fräjestadssupportern som bytt nick?! :) Sparka alla och avgå alla! Fräs på bongen och somna om du istället.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Olle: många leksaks experter här på HS, man blir nästan bajsnödig av att läsa era små inlägg..IOF så e det roligt oxå.Hal bundy måste ju vara HS största skämt..har följ me ett tag här och läst inläggen..super falle e en anna jävla fjant..den enda som jag tycker skriver bra e Åkerblom i 6e..han e sanningsenlig allafall--för övrigt så tycker jag Timrå blivit en jävla skitförening..sparka TJ, Linkan och deras medhang..
mvh
en gammal Timrå kille
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Olle: Olle lille i blåbärsskogen.Äntligen Skoogs tillbaka..visst, Men inte kommer den sopan lyfta Tik..har jan aldrig gjort, en spelare som jag hoppas Tik gör sig av med snabbt som fan..drar bara på sig onödiga utv..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
ÖstrandsNisse: Jag har inget emot hockeyslagsmål men fighter i ES handlar sällan om att tända laget eller bidra med energi. Jag tycker att det oftast handlar om övertändning, frustration eller besvikelse. Jag hade inget emot att Corso vevade med den där skellefteåfjunisen (förutom att han hade behövts bättre på isen och på planen i dom två matcherna han blev avstängd) men den lilla respekt han vann hos mig efter tilltaget försvann så fort han gick ut i media och krävde att få sina böter betalda. Han är en riktig drama queen med något sorts bekräftelsebehov som bara funkar i lagsport då han får göra vad han vill. Som någon sa tidigare så har han nog ganska svårt att finna sig i att inte vara den självskrivna stjärnan i laget.

Personligen så anser jag att det snarare är igenom att tackla och mala ner motståndarna som man bidrar med frenesi och attityd, inte genom att slåss.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Ambroo:
Har set det i kommentarsfälten till en massa artiklar. Har ingen aning om det var samma person, men det är ju möjligt.
Han har ju spelat bra, så han påverkas väl inte av sprit i så fall.
Var mest nyfiken.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Olle: Bra skrivet. Dessutom: att Perra gjorde det just när han gjorde det, dvs med en minut kvar av perioden och med 'TV som filmar' var knappast en slump. Han har nog hanterat grupper och individer förut, och vet vilka situationer som kräver avskilda reprimander kontra öppna markeringar.

Fantastiskt i a f att Corso fortsätter sin offentliga ventilering. Jag har väldigt svårt att se att han kommer att stanna månaden ut.
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
KniveN: Man kan inte åka runt på isen och stjäla istid från sina lagkompisar och skita i tränarens ord, sporten fungerar inte så.

Varför kan man inte slänga ut en lipsill när man får nog? Som Corso gått an i media på senaste tiden så borde väl inte han vara rädd för att skämma ut sig?

Att TRÄNAREN slänger ut en SPELARE är INTE värre än att en SPELARE går ut och säger hur TRÄNAREN bör TRÄNA sitt lag. Tränaren har rätt att slänga ut vilken spelare han vill, när han vill. En spelare som lägger sig i det taktiska upplägget implicerar att han vet bättre än både tränare och medspelare och det är enormt arrogant. Du verkar tro att spelare och tränare har ungefär samma status?

Hela grejen är ju en typisk angelägenhet som man tar INTERNT. Jag tycker att Perra sköter detta på ett snyggt sätt och håller sig kort medan Corso även EFTER incidenten går ut och bitchar i media som en kärring. Han verkar helt enkelt inte förstå hur befälskedjan går eller hur man hanterar media. Det är aldrig värre än att man kan säga "ingen kommentar" eller "det där sköter vi internt". Det är Corso som har stakat ut den här vägen, inte Perra.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Herminator:"Dä läser något i kvällstidningarna kopplar ihop med något de hört på annat håll. Sedan njuter de av att sedan fomulera detta skitprat/tänk i skriftlig forrm."

Finns personer som gör exakt detta på det här forumet också.


Olle: Hade Perra velat hålla media utanför så hade han bänkat Corso och sedan tagit det i omklädningsrummet, det han gjorde nu är betydligt värre än att en spelare säger att tränaren borde bänka spelare som inte presterar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
ÖstrandsNisse: Äntligen Skogs! Snacka om ett positivt besked.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04

Skogs tillbaka i morgon. Ett bra besked.

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Olle: Ja vi får verkligen hoppas det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Pätr: Tyvärr är det bara att inse. Det finns ett gäng mer eller mindre drivna TIK-hatare. Dä läser något i kvällstidningarna kopplar ihop med något de hört på annat håll. Sedan njuter de av att sedan fomulera detta skitprat/tänk i skriftlig forrm.
Genom att trampa på andra förhöjer man sig själv och sitt eget favoritlag. Små, trångsynta och bittra människor i min bok som försöker skriva av sig sin egen ångest.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
RED DEVILS: ELLER så är perra hemma av familjeskäl och han uttrycker sig som han gör eftersom det har varit för mycket fokus på laget i media på sistone. Allt är inte en konspiration...

Perra säger i princip det Corso borde ha sagt hela tiden: "Ingen kommentar".
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Kan familjeskälet spelat in i Perras "utbrott"??? Eller kom familjeskälet efter matchen. Tycker att Perra verkar vara fel man på fel plats i dagens timrå, känns nästan som att det är slöseri med resurser. Kommer han till sin rätta i TIK? ja jag är tveksam, alla turer runt spelare m.m. känns somom det finns något djupare problem i TIK än Perra & Corsos vara eller inte vara "bästisar". B.S. agerande tidigare under säsongen tyder också på att det finns något som måste upp till ytan, uthängningen av onyktra spelare, sonnenbergs vara eller inte, corsos skadeproblem, Hirsos bedrövliga spel, hemmaspelet, styfs utspel i tidningarna om pensioner etc. Ja jag säger det igen någonting är riktigt fel i föreningen.

"Men Perra Johnsson, som av familjeskäl inte är med på dagens träning, kommer inte att träffa Corso förrän på tisdag morgon, bara några timmar innan matchen mot Skellefteå.

– Jag vet inte än om han är med nästa match. Du får ringa vår sportchef, säger Johnsson."
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Janken: Skitlöjligt. Jag förstår vare sig problemet eller dem som vill påtala sådant som ett problem.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
KniveN:
Finns många exempel på mysko rykten!.
Ett fantastiskt fint rykte jag hörde om Anton Axelsson var att han "var på stadshuset och raggade småtjejer"
Axelsson är ju för faen bara 24 år! Åldersgränsen är 20 på Statt!
Han kan väl inte måsta åka på Bergeforsen och ragga 40 plusare bara för att han är hockeyspelare!?!?!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
hubbenorlen: Han brukar se nykter ut, och jag har inte sett honom dricka heller, men för många måste man vara full bara för att man är på krogen..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
hubbenorlen: Det skrivs på många ställen att många mammor är alkoholister. En märklig och obehaglig fråga fråga på ett öppet forum vore:
- Är din mamma det?
Ungefär lika märkligt som att kasta ut frågan om Corso efter att ha läst SKVALLER.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
hubbenorlen: Vart skrivs det en massa? EN kommentar i Bloggrins blogg var allt jag kunde hitta. Han/hon som skrev det verkar ha egna problem med tanke på att han/hon "vet" att Corso är ute varje helg.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Det skrivs en massa om att Corso är ute och super på krogen.
Är detta sant eller skvaller?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Brandchefen kör individuell genomgång av objekt som inte funkar helbra i gruppen. (Huka er alla laxdjävlar i Bergeforsen)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
JimmyH: Väl tänkt och skrivet.

Liknar man Timrå IK vid en brandkår, då är Corso mer snubben som sticker i väg snabbast från station och dyker upp först i stridens hetta , men han glömmer i sin iver att man behöver både vatten och brandsegel för att lyckas riktigt bra i räddningstjänstens kall.

Perra håller nu på att knåpa i hop en brigad som om möjligt ska bemästra den ångestfulla härd som pyr under dynamiten i våra röda hjärtan.

Men nu är det här hockey! Och då blir det Jimmys penna som får stå för den mer sakliga glöden i metaforen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
dr-nix: Ja kanske snarare det hehe :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Timrå Icon: eller inte ids skriva, för oss lata jävlar.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
JimmyH: Ja kanon! Tänk att somliga har så lätt för att sammanfatta och sätta på pränt som en annan bara har i huvudet :-)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
JimmyH: Bra tankar där Jimmy.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Ambroo: Åsså finns det dom som säger att det är tråkigt att hålla på Timrå!

Ja ja vi får se vad som händer mer framöver.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
JimmyH: bra skrivet, håller med.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Lika bra att länktipsa sitt eget innan det hinner bli inaktuellt...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Ambroo: Pengar?? :D
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Jockz: Ja säga vad man vill, men vi har snart kommit halvvägs och det nalkas mot jul. Hur är det då ställt med julefriden? Tja, förutom detta så är det väl mest tunn trupp, återkommande skador, spelare som ej presterar, råskinn, uselt hemmafacit, inga pengar, ingen Sonnenberg, fylla, osäkra kortidsvärvningar...osv...

Undrar vad TJ och Co önskar i julklapp?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Jockz: annars kan ju vi ta han ;)
Kommentera


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Berglund: Njae, lite brunbegiet kanske. Jag förstår om man inte vill ta det här i media från ledarhåll, men samtidigt så kan jag förstå Corso om det nu är som han säger. Man blir inte klok på den mannen. Stanna? Gå? Stanna? Gå? Stanna? Gå?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2010-12-04
Lill-strimma: Mjaa, ser helt klart mer brunt ut för Corso i den artikeln än ST's.
Kommentera

1317102 · »