1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581461 inlägg · 6216 ämnen

Forum

« · 1898014 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly Season 2018/2019
Corvo: Har för mig att han spelade center, men kan minnas fel. Han var inte förstcenter i alla fall. Det var ju Hult. Så där minns jag helt fel.
Hur som helst fanns det liksom inget som kittlade på förhand med Hundertpfund, och därför undrar man ju hur Nubben tänkte. Om jag minns rätt så såg Nubben honom i VM, och då gjorde han fem ass på sju matcher. Så det är möjligt att han trodde han hade hittat ett passningsgeni.
Men så blev icke fallet. Fyra ass på 45 matcher blev det.
Å andra sidan värvade Nubben Wade Bergman till samma säsong. Kanske en ännu märkligare värvning?
Men det var ju första året i HA, och han kanske inte hade tillräckligt bra koll på vad som krävdes i den serien?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hubbenorlen: Var han det? Såvitt jag minns spelade väl inte ens Hundertpfund center i Timrå? 10 mål är inte så illa ändå. Men kan tänka mig att han kostade mer än vad han smakade.

Minns ni Wade Bergman samma säsong? Kanadensaren. Var tänkt som offensiv back om jag inte minns fel? Av det såg man inte mycket.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Parks hade ändå gjort 11 mål i Finland och hade en bra ECHL-säsong innan dess. Lägg till hyfsad produktion i NCAA under två säsonger och jag kan förstår hur Nubben tänkte:
Den här killen kan mycket väl bli en joker.
Och det blev han ju också. Låt vara i endast fem sekunder. Men dessa fem sekunder kan ha varit väldigt avgörande.
Förlust i den matchen och allt hade kunnat sluta helt annorlunda.
När det gäller Thomas Hundertpfund (får googla stavningen varje gång) fattar jag dock ingenting. Tänkt som förstecenter, men kom från ett 0,40-snitt i Österrike och var helt loj.
Helt ofattbart.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hubbenorlen: ..ja man kom liksom aldrig underfund med den värvningen...
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
Hahl Bundy: jag tror han kommer göra sin bästa säsong i TIK dressen nästa säsong 😆
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Apropå Molinder... han gör sin 8:e säsong i Timrå den kommande säsongen. Han har gjort 6 i Modo. Ville bara säga det...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
1-0 Molinder... ööh jag menar Kempe 😉
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Avskum: Nä, jag tror inte det. Våra offensiva linor cementerade sig väl mer eller mindre redan under slutet av grundserien och där rymdes inte Parks överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Rip Kirby: Men stackarn spelade knappt efter det, väl? Men vem fan vet, det är lätt att sitta på eliteprospects och avgöra folks insatser hit och dit, men han kanske tillförde något till lagmoralen? Knappast troligt men kanske. Han verkade lika glad som alla andra efter segrar i omklädningsrummet efter match av vad man såg på cmore, liksaså efter avancemanget på is.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
DJ Abbot: Exakt. Killen förväntades ju bidra mkt mer offensivt än vad som nu blev fallet. Nu hade vi som tur var andra som klev fram och kunde spela avgörande roller. Just den 3:e Leksandsmatchen var ju annars en enda lång plåga enligt mig. Framförallt i förlängningen stog man som en zombie och bara stirrade i panik när Leksand spelade bättre än oss. Ända fram till att då en viss Parks dök upp som från ingenstans :)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: glöm inte Parks avgörande mot Leksand i förlängningen. Bara detta mål motiverade värvningen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hubbenorlen: Jag tycker faktiskt att årets av Parks hamnar högt på den listan också. Lite "bara för att vi kan" typ.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Thomas Hundertpfund spelar mot Sverige ikväll. Nubbens märkligaste värvning någonsin?
Eller har ni nåt annat förslag?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
John Cena: Den andra är Adrian Kempe. Varje gång de intervjuar honom på TV så tycker jag han påminner om Molinder. Tyvärr misslyckades jag att på kort tid hitta passande bilder.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: är Haugen klar för Timrå?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: De verkar ha samma frisör, i övrigt är de inte särskilt lika tycker jag.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Sitt ner i båten nu. Det blir alldeles för brutalt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Vem är paint-urklippta personen till höger egentligen? Molinder och hans ärr känner man ju igen. Tycker tyvärr inte dom är så lika... Kanske håret?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Franko: Tycker knäskålarna sitter ganska symetriskt...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: vart tycker du dom är lik varandra ?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Lika som bär? Eller är det bara jag som tycker det?
Och ja jag vet att jag suger på fotomontage
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
-– Vi bygger en trupp med yngre svenska spelare med uppsida och jag bygger ett Timrålag som ska växa under tre, fyra år. Hade jag sett kortsiktigt på det här så hade jag värvat tio "jänkare", men vi väljer att se det långsiktigt och vi ska växa under resans gång. Vi ska kunna vara ett slutspelslag om några år och satsar på spelare som kan utvecklas här, säger Norberg.

Gillar verkligen att vi fortsätter på det här spåret. Sen är målsättningen att bli 12a eller bättre.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hassan: Va jag som trodde brutalbänk var bänkpress med Kolan sittandes på skivstången?!?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hubbenorlen: Instämmer. Bara att se på Hirschs trackrecord. Varje dag ingen större klubb kommer och rycker i Hirschen är en vinst i sig. Först Lindskoug/Mattsson där Lindskoug gjorde en riktigt stark säsong. Sen tog han med sig Mattsson hit som inledde lite skralt men som från och med jul började ta rejäla kliv för att sen vara grym sin sista säsong och direkt upp i SHL. Sen Haukeland i år då. Haukeland kändes som en väldigt spännande lösning men den främsta nyckeln till att vi höll oss utan poängsvackor var ju att Brattström fanns bakom.

Nubben lägger väl ut ansvaret för målvaktssidan helt på Hirsch/Freddan i år igen så jag har trots allt lite svårt att känna någon större oro på den positionen. Men hade jag varit Hirsch så känns det ju som att det finns namn som utvecklingsmässigt kittlat lite mer än Haugen, men då har han ju superkittlaren Brattström också samtidigt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sjokan: Nej, brutalbänk är "hängande" situps. Kolla på JobbaPucks tidigare inlägg. Det är brutalbänk. Har alltså inget med bänkpress att göra utan det är mage och höftböjare som jobbar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Franko: Inom 2 veckor sa han för nån dag sen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
dr-nix: nej har Olimb "sex till sju konkreta anbud från europeiska klubbar" så kan vi nog glömma honom.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Smokey: Brutalbänk är bänkpress med typ extravikter som hänger på sidorna för att skapa extrem obalans. Tänk att du tar en skivstång inget på och längst ut på sidorna hänger du gummiband och vikter i slutet på dom. Brutalt
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Timråit H-sand: Man ska ju också komma ihåg att Peter Hirsch är bra på att förädla och förbättra.
Både Haukeland och Mattsson utvecklades en hel del under hans ledning.
Så han kan nog fila bort en hel del svaga punkter hos vilken målvakt Nubben än värvar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: skulle ju bli klart denna vecka så blir spännande, nog för haugen kanske inte spelat bra nu med landslaget, så skulle jag ändå inte tacka nej till han i Timrå.. för bra målvakt är han i grunden
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Hahl Bundy: Nubben har ju sagt att han sållat ut från 6 målvaktskandidater till 3 st, så man är ju lite nyfiken vilka de andra är utöver Haugen som Nubben funderar på.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Har ingen bra känsla vad gäller Haugen. Och inte blev den bättre ikväll...
Lär nog vara stor chans/risk att han hamnar hos oss är jag rädd för. Han är ju ingen dålig målvakt i.o.f.s men är han en vinnare...?
Brattström får väl ta förstaspaden då o visa vilken talang han är👍!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Tror inte jag heller riktigt... men vad har vi att välja mellan?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
BlackBay: Som sagt Haugen tack men nej tack.
kan väl förstå att Nubben inte har att vraka och välja bland målvakter, men tror inte att Haugen är den matchvinnarmålvakt Timrå behöver.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JobbaPuck: Nubben kliar sig i huvudet nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
jå1: Han gör ju inte direkt reklam för sig själv.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
BlackBay: Ser lite ihålig ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Haugen ser inte glödhet ut direkt i dagens match för Norge.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: 2 vm guld och 1 OS silver. Skapligt facit tycker jag.!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Det lär inte bli Olimb om denna artikeln stämmer.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Smokey: Sånt där kul.
Uppladdat:

450x300-brutalbaenk.jpgbrutalbaenk.jpg

Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JobbaPuck: mm, har också en ganska säker källa om att Haugen är klar, även hört desamma om Olimb, men inget är klart förrän de är presenterade ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Faktum är att både Haugen och Olimb verkar troliga och i s f har han nog inte många ören kvar till en extra back. Inte inledningsvis i a f.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: För dom som inte har plus. Saxade lite från spelarnas fystester...

Falk känns grym. Blev stoppad när han lekte upp 170 pannor i benböj.

Berglund toppar ”bergsklättraregenskaperna”. Kan nog komma upp och dunka på många ”köttberg” i år...

Guter snabbast på 20 meter...

Vad fan är brutalbänk?

Hörde också att Kolan ska ha slagit rekord i Leksand! En tunnbrödsrulle med mos på 0,7 sekunder;)

Ser lovande ut.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Källa (som alltid).
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
T T: Ja det känns inte jätteproffsigt med så pass många stav/slarvfel. Okej om det sker ibland, men det är ju nästan i varje text.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
moståndet
prenumenera
Huddiksvall

Det där är bara dagens exempel.

Alltså, jag gillar David Åberg men han behöver någon som korrekturläser innan han skickar. Det blir lite genant faktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: jag va med till 20k på Elias o 10på jontes! Hade inte riktigt råd med mer!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik Helt rätt att Nubben verkar vilja satsa mycket krut på målvakten.

Känslan säger väl att det är Haugen det blir om man får tolka fritt ur Nubbens uttalande, inväntar nog att Haugen spelat klart i VM först.

"En målvakt ska in och sedan får vi se vilka pengar vi har kvar, det är det som styr om det handlar om en back, en forward eller båda delarna. Det handlar om en helhetsbild och vi vill ha det klart med målvakten inom två veckor", säger Kent Norberg på måndagen.
Kommentera

« · 1898014 · »