1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582471 inlägg · 6215 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2200723 · » Till forumet


Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
söder över: Såg du inte klippet när han klev av isen efter matchens slut? Han visar tydligt att allt är bra och att det inte blöder. Sånt gillar man. /s
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
2 vinster kvar
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: ni har ju haft sirap i laget i princip hela säsongen. Skyll inte det på Coronan! Ni är ett ganska medelmåttigt HA lag. Ingen riktig stomme i laget. En massa legoknektar som skiter i klubbmärket. Nää, ni hör hemma i HA. Ett pisslag som Löven är just nu.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Nån som vet hur läget är med Jimmy Hamrin?
Corona?
Ingen Timråpodd pga av personliga skäl.
Och har har varit helt oaktiv på Twitter sedan 20/4 inte ens retweetat något.
Känns inte alls bra...
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Röda Tallen: Vet inget mer än det som skrivits av Timråpodden på Twitter. Med respekt så ser jag gärna att vi undviker att spekulera. Vi skickar en styrkekram och hoppas att allt ordnar upp sig. ❤️
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane: Tycker vi skall vara lite ödmjuka här faktiskt. Löven fick under matchen 5ordinarie backar borta ur spel, det hade faktiskt påverkat oss. Utöver det har vi fördelen med Corona som inte drabbat oss lika hårt.

Självklart tar vi hem det här, allt annat skulle vara fiasko!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
KungTumba: jaa..vi är ödmjuka..det som får mig att bli lite uppblåst är att jag inte unnar Fusklöven nånting, ett lag som försöker få fördelar hela säsongen. Gnäller och klagar. Nää..fy fan vad jag hoppas att den pajasföreningen går åt helvete för.
Äckligt lag.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane: Så är det ju tyvärr, jag önskar framgång till alla norrlandslag men det skaver verkligen att inkludera Löven i detta som de framställt sig själv under denna säsong.

Sitter och skummar lite artiklar från matchen igår, gång på gång tas det upp hur lite ork Löven hade och samtliga drar direkt slutsatsen att det är pga Coronan. Jag gillar inte denna bortförklaring, de sa ju innan att hela transatlantkedjan varit förskonade och kunnat köra på. Hur bra var de i jämförelse med vår första line där vi vet att i alla fall Lööke varit sjuk (och även var den spelare som sist blev friskförklarad och tränat minst på is). Om nu Löven vinner en match, hur ska man argumentera för det då? Har helt plötsligt Timrå blivit hårdare drabbat eller är det bara mirakulösa Löven som hittat ett sätt att lura sjukdomen? Nä släpp skiten, Timrå är ett bättre lag än Löven och har visat det hela säsongen. Därför vinner Timrå. Punkt.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ionloo: Alla i transatlantkedjan hade Covid så vars Lindberg fick dom var förskonade ifrån vet nog ingen. Den kedjan var förövrigt riktigt svag igår och uträttade inte mycket alls. Gick oerhört långsamt, troligen för dom inte är återhämtade konditionsmässigt än.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Greg P: Ok, ja jag gick bara på det han sa och att det var bekräftad info. Nåväl, jag vidhåller mitt resonemang. Om nu Löven vinner en match, det är väl knappast omöjligt. Hur kommer det låta då? Skulle jag skriva som sportjournalist så skulle jag inte använda sviter av Coronan som byggsten i min artikel. I alla fall inte i ett läge där båda lagen varit hårt drabbade och där det laget som haft fler spelare drabbade haft längre tid till återhämtning. Använd hellre det faktum att Löven endast spelade på 5 backar varav en var en forward som knappt haft istid under hela säsongen (vilket ju också såklart används, men det hade räckt så)
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ionloo: Och att dom bara har 5 backar är dessutom helt självförvållat.
Hade dom efter 0-5 inför tredje perioden gått med inställningen att nu spelar vi bara av matchen och ser till så vi inte drar på oss skador eller avstägningar så hade dom haft 2 till backar just nu och ingen kris.
Istället gick man ut med inställningen att nu ska vi ut i sista och spela hårt, tufft och fysiskt. Vi ska sätta dom i respekt! Kan garantera att Käntää hade ett ord med i bilden där.
Så otroligt skönt att det drabbade dom själva värst med 2 backavstägningar!
Jag njuter varje dag då jag tänker på det!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Röda Tallen: Löven saknar trygghet i sitt spel och har gjort det hela säsongen. Sedan har jag även före coronan satt frågetecken för deras ork, deras förmåga att tappa stora ledningar den här säsongen har varit anmärkningsvärd. Minst sagt. Känns som att ett 0-3 underläge mot Löven bara är lite rättvist handikapp för att det ska kunna bli lite spänning så länge det är minst 10 minuter kvar att spela. Wallson kan vara deras sämsta värvning
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
ionloo: oavsett utgång av den här serien kommer den nog för alltid bli omnämnd som "Corona-Finalen", och det förlorande laget drabbades så klart hårdast.
Med facit i hand borde man nog ha tillämpat en stenhård walk-over-linje. Orimligt att spela tills mitten på maj, med tätt matchande och usla förutsättningar för båda lagen inför kommande säsong. Förloraren sitter ju verkligen på Brune Petter. Sist i värvningskön, ekonomiskt bakslag med förlängd säsong, maximal exponering av spelare för köpsugna SHL-lag.

Löven sitter lite oskönt till, men det har man sig själva till största del att skylla. 3e-perrens hjärnsläpp i match #2 vill dom förmodligen ha ogjord. Man satte sig inte det minsta i respekt, och man förlorade sin viktigaste back (+ en till). Sen misslyckades man med coronahanteringen och klustersmittade i princip hela laget. Jobbig kombo. Men svårt att skylla på någon annan.

Hoppas Hartmann kunde njuta lite framför TV:n igår iaf. Och att han får uppleva mer av den varan ikväll. Omvänt hoppas jag att Rahimi/Hellström lider när Löven försöker krysta fram lösningar för att täta en sönderslagen backsida. Karma.

Sjukt jävla pepp inför kvällen. Kan inte fatta att det plötsligt är hockey igen, och även om det förmodligen är helt jävla idiotiskt med back-to-back med typ 21 timmars vila emellan med coronaåterhämtande spelare, så...gillar jag intensiteten. Ingen tid för eftertanke, ny rond, påt igen. Återstår att se om det blir lika "grinigt" ikväll som förra back-to-back-omgången.

Giv oss frid!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Bragd-Birger: Nycklarna i kväll för Timrå blir:
• Effektivitet (lättare sagt än gjort).
• Stoppa Löven i mittzon, vara vakna på ev spelvändningar/långa pass...
• JJ+försvarsspel, jag tror vi vinner om vi inte släpper in mer än 2 mål ikväll...
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Lub: Håller helt med, sedan måste vi våga tugga på och inte tro att detta är klart utan kämpa så långt bena orkar. Men framförallt så måste vi se till att vi har 5 utespelare på plan. Igår fick de en chans för att vi satt i båset, vi är för bra för att ta de där dumma utvisningarna och kan vi minimera dem så tror jag det kan gå hyfsat idag oxå!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Ahpl: Yepp, tycker det var betryggande att höra Blomqvist i intervjun efter matchen. Han tyckte det var en jämn match och det är det som de förväntar sig i finalserien. Personligen så tycker jag spelmässigt inte att matchen var särledes jämn. Men jag tror att matchserierna mot AIK och Västervik påminde Timrå att man inte vinner matcher i slutspelet på en skridsko...

Nu hoppas jag att grabbarna känner sig pigga och kommer upp i normal standard, isf har de en bra chans...
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Nyckelmatch ikväll. Vid Lövenvinst så kan det gå hur som helst. Timråvinst och 3-1 i matcher så ser jag det så gott som klart. Man ska aldrig säga aldrig, men vi förlorar inte tre raka mot dom
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Timrås värsta motståndare nu är dom själva! Att spelarna tror och känner att detta är klart. Vi kommer möta ett skadeskjutet och desperat Björklöven - sådana motståndare är ALLTID svåra att hantera. Björklöven kommer med största sannolikhet backa hem och lägga sig på försvar. Björklöven får hoppas på kontringar och powerplay. För Timrå kommer fokus, koncentration och effektivitet betyda allt.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Laken: Jag tror inte att dom går i den fällan att dom tror att det är klart. Och skulle det finnas såna tendenser så känner jag mig oerhört trygg med att ha en sån rutinerad kille i båset som Dahlen den äldre!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Även om man mixar Astra Zeneca, Pfizer, Moderna och Sputnik, vete fan om man skulle få något effektivare än 2 x Dahlén i dessa märkliga tider?

I går upplevde jag fan att Dahlén den yngre till och med provade att skjuta igenom lövenspelare i sin rovdjurslika jakt på nätrassel.

Den Dahlén skymtade man typ senast när Karlskrona ledde med 3-1 i matcher i förra SHL-kvalet och möjligt i tredje perioden i match två mot löven.

Nu är läget faktiskt gynsammare och ändå tycker jag att blicken hos Jonte är ännu mer beslutsam än då.

Den blicken går inte att köpa för pengar. Det är hjärta och klubbkänsla.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tom Topp: framförallt vore det väldigt märkligt om man började räkna hem matchserien, med tanke på hur tajt det var i både kvart och semi. Och, trots allt, i den här finalen.
I match 1 hade vi ett massivt spelövertag, men lyckades inte förvalta det i mål. Istället gjorde Löven 2 mål per halvchans.
Match 2: inget snack, överkörning. Men där var Löven både tröttkörda och coronastinna.
Match 3: massivt spelövertag, dålig utdelning och likaläge med 52 minuter spelade. Oflax och felsynkade marginaler, så...hade vi kunnat torska matchen.

Det är mikrokrig och potentiella matchvinnande/-förlorande moment i varje byte i ett slutspel. Och Timrå verkar inte kunna låta bli att ge handicap genom att behöva 5 målchanser för varje mål motståndarna gör. Så länge det fortsätter är det dans på onödigt slak lina.

Räknar med ett tokladdat, fokuserat Timrå ikväll. Inte ett skit är vunnet än. 2 vinster återstår. Att dom inte kommer gratis tror jag både spelare och ledare är fullt medvetna om.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Bragd-Birger: Fel rubrik men orkar inte leta rätt.... Kul att vi får representation i VM också. Isac Lundeström klar för spel. Solklart att det är tiden i Timrå som ligger till grund för detta!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hassan: ja, ännu en egen produkt i landslaget!!1
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Bragd-Birger: Ungdomsverksamheten blomstrar verkligen!!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hassan: Påminner om Victor Olofsson genombrott när han var utlånad till oss!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
kulltorp: Vi fostrar grymma talanger och kallar de våra, allt enligt Frölundamodellen!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Ajdå, hur var det nu med hyllningsartiklar till målvakter mitt i brinnande slutspel. The mother of all Jinx! Inte oväntat så är skribenten bosatt i Umeå *blir konspiratorisk* :P
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: Vi fostrar grymma talanger, allt enligt Frölundamodellen!

Kommer ni ihåg vad vi gjorde under för Zdeno Chara? Jävlar vad han växte som spelare av att få ha andats in luften från fabriken och sparra mot universums bästa lag.

FTFY ;-)
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: Vem minns inte Zdeno Charas slagsmål mot Dan Hinote i Modo under lockoutsäsongen? :-)
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: Nu tycker jag vi gör resan enkel, eller gör allt vi kan för det åtminstone. SHL på onsdag hade varit underbart!

Ödmjukhet, kämparvilja och noggrannhet är ledorden gott folk.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: Hade glömt att Dan fick så mycket spö. Samtidigt är jag väldigt ointresserad av slagsmål i hockey, tycker inte att det hör hemma. Sånt larv kan de hålla på med i ECHL.

Det man vill se i ishockey är det vackra spel som Timrå fick så mycket beröm för igår. Alltså det Hellber vevade i sista powerbreaket, två klassavslut på dem så hade det varit 10/10.

Årets mål 20/21, Lodins fina mål i första finalen och Dahléns magiska mål mot KIK. Det är vad jag vill se när jag är i NHC.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: Ja, och Modo har mycket att lära av oss. Fattar inte att de aldrig får fram ngt eget från sina led.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
TimraStockholm: Ehhm, du glömde tålamod. ;-)
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: lite slagsmål hör hemma i en hockeyrink. Annars kan du ju gå på damhockey .!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane: Ähh totalt onödigt. Extra pinsamt i NHL när de ska slåss vid matchens första nedsläpp.

Vet inte varför damhockey skulle vara ovärt att gå på i dina ögon. Do elaborate!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: man måste ju ge respekt till Hinote som vevar på Chara. Det krävs mod till sånt.,
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Spock: damhockey är fint att se på, sa ingenting om att det är ovärt. Men jag personligen vill ha känslor..och där ingår det fysiska spelet. Finns det nåt bättre än ett härligt slagsmål i en slutspels match te x? Det livar upp lite.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane: Och vem minns inte detta? Derbyseger mot Modo. Foppa blev tagen hårt av Per Styf :) Jonte Hedström avgör matchen. Ca 18.30 min in i videon.

Underbart att se Zätas samspel med Niklas Nordgren. Och Fredrik Modin samt vår magnifika målvakt Kiprosoff. Vilka lirare och vilken publik. Längtar tillbaka till dessa tider.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane: Hmm, du antyder att om Timrå hade ett damlag i SM-final så skulle du inte vara intresserad? Tråkmåns. Inget fel med damsidan i sport enligt mig, i vissa fall roligare också.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane: Eller att man är obegripligt korkad eller sadomasochist.
Välj själv.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Perreman: antyder och antyder..läs va jag skrev innan du går loss med skällehandskarna..var nånstans sa jag att jag inte gillar damhockey??
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
RunarUp: varken eller tror jag han är..
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Zäta75: vem längtar inte tillbaka till dom tiderna? bara corona försvinner ska jag bosätta mig i arenan i väntan på matcher
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
snushane: Hann tyvärr få iväg mitt svar innan jag hann läsa ditt efterföljande. Ber om ursäkrt för påhoppet, men vidhållet att damsidan kan vara nog så kul också. Tycker inte heller fighting ska vara sanktionerat som i NHL, men smaken är som baken.
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Äntligen en match med bra starttid, jippiee! Nu kör vi jävlaranamma!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Charlie2: Gah....jobbar till 19... :-(
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Smokey:
Dahlens byte i PP i går var ett Mandervillebyte. Värt en tröja !
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Knylan: Mötte Lindholm mycket som yngre och då var han inte en grovjobbare, snarare en sniper och playmaker!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
TiKTenkrat: spela mycket landhockey med Lindholm som barn vi bodde grannar han var duktig redan som ung, idag har han blivit en extremt bra grovjobbare!
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Tiken: Verkligen en talang! Och han visar att han är villig att jobba för det också! Undrar om han skulle kunna ta en offensivare roll i ett annat HA-lag eller i Timrå nästa år om vi blir kvar i HA!
Låst ämne

« · 2200723 · »