Andersson: Hoppas verkligen inte Die Tigers är nåt slags konglomerat som Red Bull... då kan Jonte rätt vad det är byta Tiger-ort till det Gävligaste. Skämt å sido så måste ett så Brynäsliknande emblem göra att tröjan skaver lite.
Måste bli en rejäl hyllning av Jonte i vår med förhoppning om återkomst inom 2-3 år.
Montén Python: det var väntat! Jag hade nog blivit mer orolig om han inte hade provat! Tänk två -tre år i Schweiz som hockeyproffs! Vackert land, bra klimat, relativt nära hem och bra betalt! Plus att det är korta resor till bortamatcherna! Det är bara att önska lycka till!
Karlsson74: Det är det absolut inte. SD i Timrå hatar Timrå IK, sen kanske de säger något annat i media men när det gäller beslut motarbetar de.
Den där pajasen föreslog bland annat att byte till en ny fungerande kompressor till isanläggningen skulle finansieras av Timrå IK genom höjd hyra i 10 år. Man behöver inte rösta på samma parti i alla tre val.
Montén Python: Skador, och det gick möjligen att resa ett och annat frågetecken kring hur hårt han tränade. Bäste back i TV-pucken och är väl den största backtalang vi fostrat på evigheter, men blev inte ens draftad trots att han fick lira ett JVM. Och bakom honom kom den ett år yngre Sebastian Erixon.
Parallellt med Moe kom dessutom den jämnårige Erik Gustafsson fram som insåg att utsikterna för A-lagspel var så försvinnande små med Moe och Erixon framför sig att han åkte över och lirade college istället.
Montén Python: Tanken har slagit mig dom gånger jag varit inne i omklädningsrummet. Framför allt efter den där reelen SHL la ut när alla klagade på Timrås omklädningsrum. Tycker själv att det är stort, rymligt och inte allt för nedgånget.
Duschutrymmet är väl kanske inte det största och omklädningsrummet för ytterkläder har jag inte sett.
Men det måste vara större än dom flesta andra bortarum.
Smokey: Strimma, Lill-Strimmas pappa fick ju sitt smeknamn efter sin kropps figur vad jag förstått. Han var en dansens mästare och var som oftast på såna tillställningar. Träffade honom många gånger på Espan.
KulltorpsOlli: Huss är ju en annan äkta Timråikon. Minns när jag hämtade honom och materialaren (tror jag det var) ute på Alnön en fredagnatt kl. 01 runt -97 eller nåt. Huss var packad som fan och de skulle in en sväng till Seaport innan de stängde. På söndagen den helgen skulle Huss leda Timrå borta mot Kiruna....
Eugen Sandberg: Följt laget sen tidigt 80...finns hur många som helst som ska in i min bok med legendarer, tar jag ut 5 st så känns det som jag ändå glömt att ta med en massa andra som förtjänat legendstatus..
{10774}: Få till en förstklassig juniorverksamhet och hitta talanger så minst 1-2 lyfts upp per år är också ett sätt att få bra ekonomi i en förening. Man får några billiga kontrakt + NHL-miljoner när de drar över pölen.
Per HApps: En arena utanför Timrås kommungräns kan vi glömma, det kommer aldrig ske. Det är en ickediskussion. Det är som jag skrivit förut, bara att gilla läget som Timråsupporter. Vi kan vår livcykel. Ingen större idé att gapa efter för mycket, vi får våra perioder i högsta ligan med jämna mellanrum och de varar i allt från 1 till 10-15 säsonger innan det roliga är slut för den gången
Det där med att vi, som även jag hävdat, skulle vara en förening där man kliar varandra på ryggen inom ledningen, det är nog en uppfattning som många supportrar runtom i landet delar kring sina lag. Fråga Brynäsare, Leksingar och Modoiter t.ex. Men undrar om inte HV tar priset... Stillman kom dit med Blomqvist som ass. Han fockades som tränare men fick som plåster på såren tjänsten som ass SC. Nu är han t.f. GM
Andersson: Jacke gör det jobbigt för Juel just nu 😅
Tror det var planen att ha JJ uppvärmd inför Kajala, även om Juel bara släppt in 1.5/match. Juel lär väl få ta över spaden efter uppehållet, låta Jacke vila efter lite spel i Tre Kronor.
Montén Python: Ändå en gåta hur han, Levinsson och Westfält går före Boyce. Och in med JJ igen, en förlust var alltså vad som krävdes för att åter sidsteppa Juel. Släppt in 3 mål på 2 matcher, ett jävla såll är han. Ja jag är bitter
{11085}: Hur känns det att vara så långt ifrån en förening som har så dålig ekonomi? Att vi är storebror och ni harvar i HA, trots att ni har så mycket bättre ekonomi? Det är bara Modo som kan vara så jävla satdåliga. Timrå engagerar jag vet, därför du är här inne, medans Modo hockey sakta men säkert glider in i obskyritet. Fyfan vad sämst ni är, skrattar mig till sömns varje natt till er patetiska förenings ständiga felsteg. Välkommen till boken, stanna gärna kvar.
20 minuters uppvisning i icke-ödmjukhet. Syntes redan i andra bytet när man fick tryck med små medel att "nu blir vi lite sköna"-mentaliteten infann sig. Man slarvar i passningarna, vänder upp och tappar pucken nära blå i offensiv zon istället för att trycka ner den djupt, finlirar istället för att avsluta snabbt och distinkt.
Riktigt jävla frustrerande. Hoppas på bättre skärpa och enklare spel kommande 40. Och, Nässén: ska du spela i PP måste du för fan kunna sätta en direktskottspassning på 4 meter IAF EN AV TVÅ GÅNGER! Helt sjukt svagt.
Malmö är otroligt jävla svaga. Hanzl och Kuokkanen borta. Men det ser fan ut som att vi kommer att hitta ett sätt att vara ännu sämre. Gaaah!
Villervalla: Det passar bra att vi lånar ut Jacke lite nu så han får matchträning. För efter gårdagens monsterinsats (+Didde) lär vi nog vilja ha Juel som förstemålvakt ett tag framöver.
Droppar ett gäng tunga rader från legenden Bruno K. Öijer.
Han är mannen som får Bergmans svartaste att framstå som glättig sockedrickapop.
JAG FRÖS!
Jag frös Jag hade inget att leva för Månader blev till år när jag måste ha dragit min kropp närmare intill mig Jag måste anat en blå strimma under alla lager av svärta
Vid banvallen låg ett omkullvält lok tungt och kallnat svart svartare än svart låg det på sidan och under kom blåsippor upp ömtåliga och små måste dom växt till sej på sina stjälkar och slagit ut till en blå rymd som långsamt pressade sej högre och högre och välte tillbaka loket lyfte upp det till rälsen igen
The great one: Nu var det väl inte mycket kemi framåt idag dock? Vi har ju knappt pucken. 3e är väl den kedja som egentligen får ut minst sett till förväntningar? Men tror samtidigt att vi har testat tillräckligt med kombinationer framåt och det blir nog inte så mycket bättre än dessa kedjor. Vi lär ha en producerande kedja och resten får göra sitt bästa, så får vi lita på defensiven och målvaktsspelet.
Hypocrisy: Enda gången Timrå får låna puck är när backarna tvingas hämta en dump. Och då bemödar man sig med att antingen dra en icing eller en panikpassning åt första bästa håll.
Svårt att bygga offensiv med dom förutsättningarna.
Vi har jobbat ihop till ett boxplay, men verkligen HELT OBEGRIPLIGT att Wessner kollar rakt på när Hartman får klubban slagen ur handen och tar alltså inte båda?
Vargher85: Haha. Med tanke på hur man slarvar massa i sina pressmeddelanden i Timrå. Så skulle det faktiskt inte förvåna mig om vi värvar en Tomas EK men att man glömmer särskriva för och efternamn. 🤓