1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607214 inlägg · 6213 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-02-01
Mest oroväckande är att Olli ser ut som han sett ett spöke

FH - avdammad: säga vad man vill ...någon målvakt coach blir han aldrig. För det första skulle han spela den målvakt som är hetast.

Sorry JJ, men jag tycker den är billig också.

Hälge:

JJ i mål… Kul för Juel. Tog allt senast. Får inte ny chans.

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Har stuga och jagar ca 9 mil ifrån Östersund så det får gärna gå bra för grabbarna 😁

Cobbel: Hur butter och gubbsur jag än är. Så landar jag nog ändå nånstans att "strukturen" i defensiven är rätt bra, plus fenomenalt målvaktsspel av både JJ och Juel givetvis.

Det är trots allt en bra grund att stå på. Sen gäller det snabbt att hitta självförtroendet igen. Då lär vi sitta här och hylla Jokinen igen.

Sv: Färjestad BK - Timrå IK 2025-01-30
Nisse1: Du vet väl att vi har två spelare som har legat på topp 5 i poängligan nästan hela säsongen? Och det där är ju som att säga "Utan Brynäs offensiv hade de varit på kvalplats nu"

Målvakterna är en del av spelet i hockey. Nu gasar vi mot tredjeplatsen! Hållander 5 poäng nästa match!

Tack Hållander!

Ja du och några till ska leverera!

Men Hartmann, Lundmark, Pääjärvi, Walli, Svensson, Koivisto, Eronen och Pilö! Köp rollerna! Ni är inga jävla Crosby, McDavids eller Erik Karlssons! Ni måste kunna fila på lite! Vara lite jävla obekväma och störa motståndarna satans fokus någon satans gång! Sådana här matcher där vi inte vinner några jävla dueller för motståndaren är mer påslagen större och starkare då måste man vrida lite med fokuset för motståndaren!

Varenda avblåsning är en chans att krypa under skinnet!

En extra lite knuff! Ett hånflin och uppmuntrande ord!

Att vara duktiga förlorare är ju inte svinkul!

KÖP ROLLERNA OCH AGERA FÖR VARANDRA PÅ ISEN OCH I BÅSET!

Söderöver: När Lander åker runt och är mjäkig, utan känslor. Ja då vet man att nått inte stämmer.

{10486}: Japp. Trots otaliga chanser i PP för den gode Eronen. Finns inte en anledning på jorden att förlänga. Skall vara för en juniorlön då.

Får inte Juel stå på lördag blir jag vansinnig. Han ska icke lastas för detta.

Nisse på Mon or: Jag saknar Rattie. Det gör jag fan och det står jag för! Han kunde göra mål

Nät det går så här tungt över en längre tid undrar man ju om det har gått mycket förkylning/flunsan eller om det är något utanför isen som skaver.
Såg inte om nån har koll på var Oliver Johansson är?

roger_sundsvall: Det är inte bara Timrå som är mållös, även jag är det.

Det är ändå sjukt exakt det här laget som just nu inte har ett enda jävla rätt är samma lag som fullständigt rövkörde Brynäs i mellandagarna.

Det går verkligen fort i hockey...

Villervalla: Bara jämför hur de åker in i vår zon, vi blir helt jävla sönderåkta och så dålig är vi inte på grillorna. Sen 41an, längesen man såg en spelare inte vilja vara här så mycket som han inte vill… bara avsluta samarbetet asså

Men börja spela fysiskt för i helvete!
Har hela laget rökt ner sig eller?
Börja vinn kamperna och våga!!

Kämpa för klubbmärket nu!!

Patrick Polly: Såhär såg det ut igår på träningen:

Hållander - Kapanen - Walli
Dahlén - EP(vilade) - Hartmann
Pääjärvi - Lander - Lundmark
Boyce - Eriksson/Eisemnenger - OJ

Wedda varvade in i kedjan med Boyce och grabbarna. Kanske kan han komma igång om han får spela lite i en kedja som inte förväntas producera(även om han såklart inte ska spela där egentligen), ner med axlarna lite och bara gasa. För att sedan skicka upp honom i hierarkin. Sen om det är rätt, vettefan, det får väl tiden utvisa.

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-01-28
Zäta75: och Kirby. Varför talar ni för alla vad vi är intresserade av? Två tycker olika och det blir ”ointressant” och ”sandlåda”. Läser heller detta småbråk än 3000inlägg och måluppdateringar i liveformat från hockeyallsvenskan.

Mm vem vet vart Hållander spelar nästa säsong.

Han dippar lixom övriga nu iaf.

Vill minnas att Hållander hade lite mer fart och tordes utmana om insida oftare tidigare under säsongen.

Det kan väl vara lite olika saker som ligger bakom det här…

Någon skavank som spökar lite? När det gäller de snabbaste lirarna i SHL, som Hållander ändå tillhör, behövs inte mycket till skavsår för att tempot blir samma som index för SHL…

Med det kan jag tänka mig att viss osäkerhet uppstår.
Sedan talar Olli och Lander m.fl. om att spela disciplinerat och inte bjuda på något onödigt.

Ett sådant mantra kan absolut bidra till att minska initiativ i anfallen.

I Hållanders fall så har det blivit lite väl mycket felpassningar i speluppbyggnadsfaserna och för mig andas det nervositet. Känslan är väl att det är nerver som behöver släppa för att farten ska komma åter hos många av våra offensivt viktiga pjäser.

Små marginaler! Hitta verktygen!

I övrigt blir vi lite väl hårda mot varandra i forumet när vi torskar!
Det visar väl på våra nerver…

jhnd91 och {10718}: Den här dialogen har från första raden varit fullkomligt ointressant för alla andra utom er två att ta del av. Varför gör ni oss alla andra inte tjänsten att bespara oss ytterligare av detta dravel? Alternativen finns redan. Antingen brev eller bubblor. Välj själva 👍
Men låt oss för helvete slippa läsa mer av den här skiten som i alla fall jag skiter fullständigt vem som har rätt eller fel??

Men vad fan är detta.

Vart fan är viljan/desperationen/go’et!?!?

Har suttit på ett försenat tåg hela dagen och tänker att det ska bli gött med lite hockey när man kommer hem…

Det var ju kul i 10 min…

Sedan sker samma sak som hänt de 7 senaste matcherna!

Energin går ur som ett gammalt sönderladdat nokiabatteri!

Tycker publiken är låg med…

Men det kan vara ljudinställningar hos tv4 med.

Lojt.

Rögle var bättre sett till 60 min.

Bättre fysik bättre passningar (särskilt i egen zon)

Bättre på att ta pucken till vårt mål med fara.

Ett par saker:

Pilö får pucken på en vunnen tek i anfallszonen.
Vi har sett det här spelet en miljard gånger nu… istället för att trycka in puckjäveln mot mål så glider man ner längs sargen. Det har man då gjort vaaaaaaarenda jävla gång i dessa lägen…
Sååååååå satans lättläst! Lite kamp där och Wedin hamnar med betonggrillor på blå som back.
Rundad på en hundradel av en sekund.
0-1

Strax under 5 min kvar.

Pucken i anfallszon rätt bra kontroll. Då sätter man igång och spelar runt puckjäveln för att verkligen visa alla hur viktigt det är att låta motståndare samla sig i sitt försvarspel innan man tar ett oskymt avslut…
Dom pratar om att vårda pucken i anfallen men när inget mål gjorts på länge av Timrå IK och man ligger under jaaaa då kanske man ska nypa till lite oftare…

PP det ska passas och passas och passas och passas…
Januari 2025 månaden då ingen Timråspelare vill bli målskytt och ALLA Timråspelare vill göra ASS…

Kära någon! Räta upp spelet!
Skjut för att göra mål!
Sluta vårda pucken i anfallszonen när det är sönderläst! BRYT MÖNSTRET VISA VILJA!!!

Jag lider med våra landslagspelare för det är ingen av dom undantaget Kapanen som är godkänd idag.
Dahlén är verkligen inte vän med pucken nu. Det hoppar över hans klubba 90% av de gånger han får den.

Hållanders passningspel är uruselt nu till och med lite sämre än laget generellt och det är INTE bra passningspel i Timrå eftersom man inte gör sig spelbar utan puck…

Mörker mörker mörker!

Grattis Rögle! Bra spelat!

Visst var det en diving när Hållander åkte för highsticking i anfallszonen?

Vargher85:
Kan vi som kollektiv SNÄLLA sluta upp med den här förbannade mysiga nöjdheten?

JA, vi är ett topplag.
JA, vi har spelat bra under säsongen.
JA, man hade gladeligen tagit femteplats efter 38 matcher på förhand.

MEN,
Vårt spel är extremt ojämnt. Vår lägstanivå är närmast patetisk. Vår spets försvinner på tok för ofta. Vi hittar vägar att förlora även om vi är bättre än motståndet.
Just nu har vi fyra förluster, och två matcher som på förhand är BETYDLIGT svårare än ALLA av de 4 matcherna vi förlorat i rad redan nu.

Vem vet hur vi ligger till när februari är slut. Vi kanske är på plats 3 igen?

Men just nu.
I denna stunden.
Finns det tyvärr INGET att glädjas åt som timråsupporter.
Faktum är att det är läge att hålla koll nedåt i tabellen eftersom att två till torsk i rad så är man inte bara mosade mentalt, men kanske också utanför topp 6 (går ju inte rent matematiskt, men som följd)

Vi är INTE en storklubb, vi alla VET att vi inte kan sitta och hoppas på SM-guld varje år. Men nog fan ska vi ändå hålla våra spelare till en viss standard och förvänta oss att de som vi betalar hiskeligt höga löner till ska kunna prestera någolunda ishockey för oss.

Joslan00: Du får korrigera dig till att kritisera Ollie på den punkten. Dalle kan ju inte få kritik för att Ollie icke-coachar? Där går väl ändå gränsen för hur mycket ni vill göra Dalle till syndabock?
Och ja, Dalle var lika kass som typ 10-12 till därute idag.

Joslan00: Vilken jävla plattmatch! Var finns glöden? Var finns vinnarinstinkten? Hur många poäng har vi? Kan vi behöva kvala? Sjukt jävla besviken!!

Dahlén har förvisso en jävligt tuff period.

Men jag ser ändå honom som en av Timrås viktigaste träklossar.

Just nu försöker någon stoppa en fyrkantig träkloss i ett runt hål...

Jag ger inte upp. Aldrig.

ALDRIG!

{469}: Fy fan att alla jävla säckgäng ska vända sina negativa trender mot Timrå. Alltid.

Det här var ruskigt dåligt. Riktigt jävla dåligt.

Tror vi måste sätta ihop Kapanen och Dahlén igen.

Vilken skum period. Massa konstiga misstag, massa konstiga pucktapp, och massa konstiga felbeslut. Första perren såg ändå bra ut, så begriper inget av andra

BaraTikare: Ja, Näkyvä är bra och jag tycker Koivisto börjat mycket bra

Rip Kirby: Lite oroväckande med alla missade chanser. Timrå hade mer eller mindre kunnat avgöra det här i första perioden. Rögles målchanser kommer i PP. Håll er på isen.

Andersson: LAGET E ute nu!!
Uppladdat:

500x0-screenshot20250128-170725.png

Rip Kirby: Hållander är man inte så orolig kring spelmässigt om det hackar. Hans svackor är sällan långa.

Dahlén däremot kan ju hamna i lite djupare dalar och just nu är han väl spelmässigt lite nere i en sådan.

Då kan nog landslag vara en bra injektion med miljöombyte och lite nya idéer.

Stolthet kring landslagsdressen osv.

Det förutsätter att dom inte kommer hem i gips eller annat elände då…

Turneringarna i sig är knappt intressantare än CHL men landslag är landslag!

Nykänen å Kirvesnimi tro ja bli bra ihopa 💪💪💪
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1736609456119_B0Nk9AB75hgIr9x.jpg

Perreman: Kan det vara som så att det redan var klart i förra veckan men inte kommit ut förens igårkväll? KK verkar kunna hålla tyst om saker.

OlliJanne: Jo nu får minsann Näkyvä steppa upp för att få speltid och inte förlita sig på gamla meriter.

Zäta75: Japp. Med Jokinen som coach behöver man inte locka stora namn med sedelbuntar, räcker med att få chansen att spela under Olli.

{469}: Anländer redan i dag, då är frågan. Spelklar? Annars pekar väl det mesta på debut i Karlstad.

Sonnenberg: Med tanke på Jokinens Enkgelska efter alla år i USA. Så är det nog mycket begärt med Svenska efter typ ett halvår. 😅

{469}: Hold my whole fucking karta Norrlands*

Rip Kirby: Förhoppningsvis kan han visa sig vara klart bättre än Näkyvä.

Tom Topp: Kan väl vara så att han meddelade att han inte ville använda sitt optionsår och att Kärpet hanterade det lika "bra" som DIF?.

Vi har ett rutinerat lag i alla fall.

Tom Topp: Kanske är för att denna affär varit på väg att bli klar ett tag och att man surnat till i Kärpät? Man har ju svårt att se att han inte platsar, bär ett "A" och allt.

timraw: Bra med konkurrens bland backar. Kommer kunna bli fler skador. Inte en chans att Pilö boir 7e. Varit bland de bättre backarna

En backvärvning var ett måste efter att Strömberg gått sönder för resten av säsongen

Rip Kirby: men man undrar ju, varför blev han petad från Kärpät?

vonDöbeln:
Jävla chef han är Eisenmenger som inte verkar ett skit missnöjd över att va bänkad:

Villervalla: Intervjuern.
Uppladdat:

{10718}: Kimmo på jakt efter en back, på lokalradion efter kl 12.30 sa de på radion nu.

Olli Nomadinen : Bara 8p ner till Växjö nu på 7e plats. Jag tycker det känns långtifrån säkert att vi blir topp 6. Kommande 3 matcher mot Rögle, Fbk och Luleå blir viktiga. 2-3 förluster där och vi kan vara indragna i streckstriden att klara topp 6 på allvar

Jag är lite orolig faktiskt till skillnad från vissa andra härinne som tycker att topp 6 är klart

Olli Nomadinen :
Vanligtvis så behövs det inte stängas av folk här inne men just inatt så verksr det runnit lite väl bra i den berömda strupuslingen.

Modano är välkommen åter lagom till slutspelet (om det blir något sådant)