Öndulat: Mycket bra spelat av Timrå i 2 perioder. Aldrig sett dom stå upp såhär bra mot FBK faktiskt. Vi förtjänar fan poäng i denna match t.om vinst. Men i hockey är det målen som räknas så det kan gå hur sim helst. Vi håller Färjestad på utsidan utmärkt.
Ojh-Ajh: idag är man nöjd bara vi gör en bra match o poäng vore liksom en fantastisk överaskning 😂 men visst fan ha man ett helt annat hopp än för en vecka sen de har man
Labban: Gillar liknelsen att spelarna är soldater, krigare som Tommy ofta återkommer till. Det är en detalj som gör arr många ger lite extra och vi kommer ihop som en stark grupp tror jag. TS har nog studerat detta och vet vad som fungerar.
Blev Matchavsnittet på youtube istället för tradiga HA. Gillar det jag ser bakom kulisserna än så länge. Allt från Tommy som är rakt på sak och inte drar sig från att höja rösten lite till Daniel Karlunden och spelarna som har en spelteknisk diskussion innan match. Och Mårten som har sina inflik kring Växjö som lag
Bobby Hahl: Länken var iallafall en inspelning från radiosporten där dom pratar om att Linköping skulle på en teambuildning någonstans i vildmarken, varpå Jakub Vrana hade börjat packa trunken och sagt att han var då inte här för att gå ut i skogen utan för att spela ishockey. Verkar vara en trevlig och sympatisk herre.
5 lök på läktaren. I en arena med omgivande vägar byggd för Njurunda eller Sundsvall hockeys publik. Bygg en ny arena i hamnen i Sundsvall. Eller stå och stampa
Ojh-Ajh: Herrejävlar vilken skön vinst. Och klacken; helt jävla magiskt. Kändes som om Timrå vann en match sju i slutspelet där i slutet.
Som många sagt redan; ganska tillknäppt match med liten offensiv uppsida. Men ändå; jävligt bra match. Kanske också för att Timrå gjorde en Växjö på just växjö.
Imponeras av Timrås young guns; Freij, Sundin och Eriksson. Den sistnämnda ser ut att ha konserverat formen från slutspelet förra säsongen. Hoppas verkligen att dom fortsätter att ta steg och att det inte är "nyhetens-behag" vi bevittnar.
Lite tråkigt att Heikkinen fortfarande ser ut att trampa vatten big time. Han skulle må bra av att få göra ett mål; släppa ner axlarna och bara köra. Just nu skvätter han puckar lite överallt och kommer inte till alls.
Men; jag kan verkligen inte släppa att nån tyckte att det var en bra idé att byta presentationslåt för Lander. Till Roger-jävla-pontare?! Hur kan man ens komma på tanken?!
Cobbel: Tveksamt. Vi får nog bara acceptera läget är känslan. Klubben fattar ju också situationen, men man kan ju inte direkt gå ut med nyheten att t.ex Erixon spelat klart för säsongen. Det vill nog inte Tim heller med stor säkerhet, även om att alla redan fattat det.
Montén Python: Ja om man ska peka på något som inte såg så lovade ut igår så var det Lilja och Heikkinen kedjan. De fick aldrig ordning på grejorna tycker jag. Såg allmänt vilset ut. Där finns lite att fundera på för den gode Tommy (som för övrigt såg rätt så chefig ut i båset igår tycker jag).
Men om man ska återgå till att vara positiv så tycker jag att EP ska få beröm för gårdagen, riktigt bra match från period 2 och framåt.
4e linan med Pääjärvi och Walli var också jädrigt nyttiga och jobbiga, plusspoäng till dem.
Öndulat: Så jädra kul att se Dahlen smälla in tre baljor. Och som du säger, tre helt olika mål.
Min personliga favorit är helt klart mål två. Han trycker sig förbi. Det går inte särskillt fort, nästan som LHC backen underskattar honom. Men han är jädrigt bestämd, fullföljer och trycker dit den. Så jädra viktigt mål för Timrå och även för Dahlens självförtroende!
Nisse på Mon or: Hartmann är bra tillsammans med Dahlen. Tror de fortsätter så med Heikkinen längre ner i 3e. Walli var så bra som han kan vara ikväll och otroligt viktig. Likaså Genborg mfl. En stabil laginsats. Jacke bra i mål också.
Nu fick man framtidstro, men tidigt på säsongen ännu
Denna seger ger självförtroende och snart är Skägget sheriffen tillbaka också
{10774}: Ja kommentatorn fick så han teg. Han verkar ju bo i SAAB arena eller något med tanke på att han alltid är där. Förmodligen är LHC hans älsklingslag. Man märkte hur besviken han var att Timrå gick vinnande ur denna batalj.
Skönt att städa av LHC-spöket direkt. Inte värdigt att de skulle vara något slags spöke för oss. Dessutom med JJ mellan stolparna. Psykologiskt viktigt.
Sanyet: Det är det som är Timrå! Lokal anknytning med stolthet över varumärket. Även om Tommy kanske inte riktigt känner sig som riktig Timråit ännu. Vi kommer aldrig bli en storklubb med bra ekonomi men vi är underdog-uppstickaren som stör! Älskar det! Älskar (och ibland hatar) att vara Timrå-fan. Nu och för evigt. Amen.