1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607577 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2025-09-16
Känns tryggt med Tommy Samuelsson som coach! Gillar även att vi kör ungt och svenskt!

DALLAS 🥳🥳🥳
VI VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 💪💪💪

Orr: Är han värd lönen nu då?

Jonte Jonte vår idol.....

Zäta75: Fy fan vad ovärdigt! Haha.

Kul för Genborg! Bra för Timrå!

Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: Det är lite svårt med balansen i allting.
FB lallarna är ett gäng som är riktiga pajaser… sen har vi Domedags HS där det är riktigt mörkt i sinne o hjärta.

Var hittar man realistbalansen? Jag har inte hittat den än iaf.

Villervalla: som tongångarna varit är det min absoluta förväntan. Varje år när jag köpt nya tröjor har jag mestadels fått till svar att ”jag avvaktar till tallarna, då köper jag till hela familjen”. Så nu räknar jag såklart att det blir så. Det kan väl inte bara vara det medelpadska behovet att gnälla och klaga?

Rox1: Jo, och är inte det lite halvtokigt? Lander och Hållander vill hem och lira för sitt lag för kaffepengar i jämförelse med deras värde, medans Dahlén, Pettersson och Wedin har ett lukrativt avtal där deras lön stiger för varje år.

Helt ärligt. Korten på bordet. Hade de 3 sistnämnda spelare spelat för Timrå om de hade haft mellan 150-200k i lön?

Lek med tanken nu bara.

Lander - 160k. Som idag.
Wedin -180k
Pettersson - 160k
Dahlén - 200k

Vi hade frigjort 300k om våra hemvändare valt att spela i Timrå just för deras kärlek till klubben. De vet själva att dom garanterat kommer att få en roll efter karriären inom klubben, så deras framtid är säkrad.

I nästa kontraktskrivning bör vi sätta ner foten. 4milj per år behöver besparas. Alternativt att vi måste påkosta juniorsidan. Det sägs ändå att man kan köpa en junior i dagens hockey, så gör det!

steveroper: Såja det kunde vara värre… ni säljer inte gatustenar än…

Andersson: Hur skulle vi kunna kvala mot Modo?

Karlsson74:
Nu har vi fått till märket nu får vi vara nöjd med det så länge

BARA TIKARE

Herminator: Japp :-) men tycker detta blev mycket sämre. Bättre med bara texten Timrå enligt mig.

Tycker det är sjukt mycket snyggare med klubbemblem än bara text ihop med massa annat text .
Uppladdat:

500x0-screenshot2025-09-15-13-54-58-245-editcomandroidchrome.jpg

Zäta75: ja man hadde ju en omröstning om tallarna eller ej,så detta är väl helt i linje av detta.. dock borde det iof vara första ställ ..men detta är en bra start..
Man kunde Köra med Timrålogga hemma oavsett dag..och text på sina borta ställ.. Så kan kommunen vara säker på att inte publiken förväxlar laget med nån annan kommun.😏
Det blir blir garanterat ett ekonomiskt uppsving på tröjförsäljningen i år iaf.

Tom Topp: Underbart att klubben äntligen lyssnat på oss medlemmar som vill ha tallarna på bröstet. De stolta tallarna! Nu får vi dessa iaf på lördagsmatcher hemma till att börja med.

Jag kommer att köpa en tröja direkt. Tror många fler tänker som jag.

Bra Timrå IK! Äntligen!

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2025-09-13
Montén Python: vet inte riktigt varför jag hänger här och dessutom kommenterar, kanske är smygtimråit, men jag tror också det inte skadar med nån utlänning, nån med annan kultur o humor o beteende som är lite osvenskt, är det en skön typ kan det bli limmet som får ihop laget, en snubbe som alltid drar fram asgarv i hela gruppen för han antingen alltid går i strumplästen, har rivna Morötter till desserten, älskar brunsås på pannkakor osv.

Ni behöver nån halvgalen tjeck, tokig finne eller transatlant med dåligt hemjobb.

Rallarn: enda positiva med denna SHL omgång är att vi slipper en massa segerrusiga Brynäsare här inne i boken.

Söderöver: Ännu en seriepremiär som blir antiklimax. Det är bara att konstatera att vi inte var beredd på Leksands energi, vi spelade stundtals naivt då vi släpper till 3 frilägen varav ett blir mål i vårt PP. Våra ledande spelare får heller inte ut tillräckligt mycket av offensiven för att göra match av det här. Leksands 1-0 är ju också korpenklass på vårt markeringsspel. Jag väljer att skylla på ett av dom absolut sämsta försäsongsupplägg jag sett av alla år jag följt laget. Har inte sett alla andra SHL-lags försäsonger men tror inget lag har mött så svagt motstånd och spela med ett så inkomplett lag som vi gjort.

Känslan efter igår är att även om vi skulle kunna vara ett lag för play in så är vi verkligen inte på den nivån ännu. Frågan är bara hur många fler poäng vi ska ge bort innan vi hittar formationer och form. Den här lönelistan som publicerades här kom också ut med väldigt dålig tajming, det lämnar en bitter eftersmak i munnen att se vilka spelare vi betalar topplöner och sen se matchen där dom, mer eller mindre i alla hänseenden förutom det fysiska, sitter på läktaren.

Ahpl: Vi vinner skotten om jag inte såg fel. Vi släpper in ett mål i vårt pp vilket blir matchavgörande. Leksand har inte mycket efter det. En jämn match men tyvärr 0 poäng. Det finns ljusglimtar Genborg, Hartman tex

Degenerate: Dahlén är en poängspelare, ALLA matcher han går av isen utan poäng är underkänt. Vi torskar på usel förberedelse och svag defensiv. Svaga insatser av Juel, EP, Heikkinen, Dahlén. Ljusglimten är att Samuelsson är aktiv i sin coachning, förhoppningsvis får underpresterande spelare nöta bänk som konsekvens av den stöld dom begår mot klubben efter svaga insatser.

Börja med Juel, EP och Heikkinen på läktaren nästa match. Varje match kommer vara kamp för överlevnad för oss i år.

Rätt uppenbart att målisen ville få en extra vila för sina spelare. Vilket de nu får. Tråkigt.

JonteD: Helt förbluffad över Heikkinen. Han är ju en Halloran-light!!

Första perioden på serien och på bortaplan med ny tränare och massa nya yngre förmågor. Är väl inte konstigt om det finns en del att jobba med.
Leksand kör ju dessutom som om det vore slutspelshockey. Behåll kylan så kommer Timrå få sina chanser.

Zäta75: Genborg är ett fynd! Tycker Lilja ser rivit ut också. Ös på bara!

Näsan väntade tills Jokinen drog från laget innan han tog fram sitt fantastiska målskyttet

Hoppas ni spöar Leksand ikväll. Leksand ska åka ur och föreningen ska försvinna från vår jord!

Herminator: Matchdag äntligen!

Krossa Leksand!!! ❤❤❤💪🏼💪🏼💪🏼

Äntligen dags för nedsläpp

Lycka till idag, men inte för mycket ;)

I Specialavsnittet av Hockeymorgon om vårat lag Timrå IK, så hyllar man lite vår lite bespottade backuppsättning som "inte så dålig ändå".. Unge Sundin hyllas lite extra. 🙂

Zäta75: Vem är först att säga "vi måste ta betalt"? TS, Lander eller Pettersson?

Vem kommer vi vilja "Avgå!!1!" först av alla? Nubben, TS, Karlunden?

Hur många "å hela den biten" säger Nubben i första liveintervjun?

Hur många supportrar kommer avregga sig här inne och säga upp alla förpliktelser gentemot Timrå IK innan omgång 10 är färdig? 5? 10?

Profilen ligger rätt i tiden med.

Man säger ju att man bygger för hårt arbetande lag…

Zäta sveper in och skapar första positiva buzzet runt Timrå sedan vi hittade en 6e plats ifjol…

Zäta hade en jävla etik!

Det är inte svårt att se tråden där till Anton Lander.

En kämpe i nutid!

Didde… hans ändlösa slit mot kroppen med en spelstil som efterfrågar cv90 än hans mänskliga kropp.

Svenssons konsekventa ödmjuka jobb.

Boyce osjälviska hårda arbete.

Det finns flera såklart men det måste petas vidare på denna identitet.

Genborg verkar ha goda möjligheter att gå i detta fotspår med. Bara han fortsätter att vara rak i sitt spel och inte lockas in i konstruktivitetens träsk.
Det brukar yttra sig i form av sarghörnskladdande.

Lilja samma sak. Verkar ha en härlig attityd och trivs i kampen på isen.

Den identiteten ska man bygga på! Hårt!
Sedan har vi lirare som Dahlén, Pettersson, Freij (än så länge) som kanske inte är och aldrig kommer bli spelare som köttar hockey likt Zäta, Lander, Didde och co, ska bidra med konsekventa poäng. Det är deras uppgift på samma sätt som Svensson ska få stopp i spelet för motståndarnas anfall.

Dom ska konsekvent dyka upp och vara redo för avslut eller den där passningen till en fri yta som går att göra mål från det är deras arbetsuppgift…

Snart är det dags att dra på handskarna och starta årets skift på jobbet!

Tom Topp: Det har du rätt i. Men dom där polarna som hellre ser på tv och dricker vin, visst är det väl mer sannolikt att dom tar med sig kalaset till hallen om dom kan traska dit på 10 minuter än om dom behöver sitta 45 minuter i bil den kvällen?

{10774}: jag har många kompisar som lagar god mat, öppnar en flaska vin och ser lördagsmatchen på tv! Det är dom som måste lockas till arenan. Plus företagarna som vill skryta för kunderna att dom har råd med en egen loge! Tyvärr kommer en del av själen att försvinna, men det finns nog ingen annan väg att gå. Det är för mycket pengar i sporten idag!

Labban: Håller helt och hållet med dig kring trafiksituationen kring hallen. Börjar man där så kommer mycket annat komma som ringar på vattnet med.

Herregud jag har en masterexamen i infrastruktur från Simcity jag kan det här 😂😎

Villervalla: Men behöver vi verkligen en större hall redan nu då? Om vi talar i liknelser, det är ju lite som att du precis har börjat träna på gymmet. Du är storlek small idag och har en medium tröja på dig, som du inte fyller ut, men du köper en L eller XL för att du på sikt kommer att fylla den tröjan.

Lite så är det för Timrå IK just nu, vi är small och behöver växa in i en M tröja innan vi börjar blicka mot en L eller XL. Dvs våran marknadsavdelning behöver jobba med att höja publiksnittet per match. Vad finns det som vi kan göra för att öka andelen biljettköpande besökare? Och inte ens det ensamt är nyckeln till lyckan.

Vi måste också höja snittköpet per köpt biljett i hallen, dvs att fler behöver handla korv, kaffe, hamburgae/godis etc etc. Där har vi utmaningar som är mer dagsaktuella än en ny hall.

När vi har lyckats med de bitarna ja då kan vi börja surra om en ny och större hall.

(utöver att man behöver hitta en bättre lösning på trafikdilemmat :D)

Hockeysverige skakas av en riktig bomb. Enligt uppgifter till Sportbladet står det nu klart att den tidigare NHL-stjärnan och Tre Kronor-profilen Henrik Zetterberg gör comeback i hockeyn – och inte var som helst, utan i Timrå IK.

Zetterberg, som avslutade sin karriär i Detroit Red Wings 2018, har länge varit förknippad med sin moderklubb i Medelpad. Nu väljer han att snöra på sig skridskorna igen för att hjälpa Timrå i SHL.

– Det här handlar inte om pengar. Jag har inget behov av det. Jag gör det för att jag brinner för klubben, för fansen och för hockeyn. När Kent (Norberg, sportchef i Timrå IK) hörde av sig och frågade om jag kunde tänka mig att bidra, så kände jag att det här är rätt, säger Zetterberg.

Enligt sportchefen Kent Norberg har diskussionerna pågått en längre tid.
– Vi har haft en bra dialog. Henke har alltid haft hjärtat i Timrå och när jag ställde frågan på allvar, då märkte jag att det tändes en gnista hos honom. Det är ett enormt tillskott för laget och för hela klubben, säger Norberg.

Zetterberg väntas ansluta till laget under de kommande veckorna och redan nu laddar fansen för en av de mest spektakulära comebackerna i svensk hockeyhistoria.

Timrås supportrar jublar över beskedet – och SHL kan se fram emot en vår som lär gå till historien.

Rico01: ÖIK leder mot MoDo!!!!🤣🇱🇸

mattias - 74: Tippar i etapper. Här kommer min botten:

13. HV71 - HV71 skulle ha blivit degraderade förra säsongen, men klarade sig kvar med ett nödrop. Än en gång har laget öppnat plånboken och värvat etablerat. Och den här gången fungerar det, eller? Jag ser inte vad som skulle vara annorlunda i HV71 i år, och ett lag överlever inte hur många kval i rad som helst. Åker ur.

14. Djurgården - Att vara nykomling i SHL är inte lätt. Det Brynäs gjorde ifjol kommer inte upprepas på mycket länge. Jag förstår inte vad experterna ser i Djurgården. Efter två misslyckade försök lyckades laget ta sig tillbaka till SHL, men utan att övertyga. Stommen är kvar, stärkt med några spelar som absolut höjer nivån, men jag tror inte ett dugg på Djurgården.

Karlsson74: Jag tror inte Junland sett hockey från SCA arena de senaste 5 åren…

Sedan tror jag att han verkligen ogillar Timrås supportrar. Jag tror dom trycker på knappar hos honom…

Så det här blir ett bra sätt att skicka en armbåge…

Vi kan alla vara överens om att SCA arena är bland Sveriges mest omoderna och tråkiga arenor…

Men dåligt tryck?

Njaaaaa…

Där har jag nog lite invändningar…

Tom Topp: ja det var inte alltför många segrar förra säsongen som var resultatet av vår spelidé utan precis som du säger var det individuella skills från sådana som Juel, Hållander och Wedin.

Montén Python: Jag vill se Dahlén öppna upp höfterna som om han vore en 11-barnsmamma på väg att krysta ut den 12:e i vinter när han varvar motståndarbackar runt deras mål innan han skickar in den i kryllan. I match efter match. Fuck D-zone

Tufft för Skellefteå, både Linus Söderström och Gustav Lindvall långtidsskadade

Ett överlag godkänt genrep för att ha så många ordinarie spelare borta och rejält med domar-motvind

Cobbel: Ne det är förbjudet och usch vilken hemskt tackling :o man hade förträngt under sommaren hur otroligt kass och dålig nivå det är i svensk hockey.

Rip Kirby: JO! I Timrå ska fan alla spela om dom så har brutit benen, framörallt under försäsongen eftersom annars kommer Internet-krigarna på HS att gå bananas och tro att det är lika bra att vi lägger ner hela klubben eftersom ingen visar någon vilja! VILJA! Visa vilja damn it! Sjuk? Aldrig!

steveroper: för att försöka vara tydlig, smaken är som baken…

Men Backlunds avtal med kommunen…

Hahaha! Vaffan…
Och Kommunen… vaffan…

När man ändå har chansen att göra bra saker och ändå tvångsmässigt måste ställa sig i den jävligaste motvinden och pissa…

Men smaken är som baken.

Vår dress är inte seriens snyggaste.

Försässedressen däremot… Den är snygg på riktigt!

Saltmasen: Försäsongsstället är överlägset snyggast i Sverige

NotAChipmunk: Usel studio det där. Figren sitter och ska vara skön, går inte ta snubben seriöst. Den där Adam (vem det nu är) har ingen som helst koll på nånting.

Stridhsyxa: Ingen aning vem jag citerade iså fall, men måste varit en smart person.

Vidhåller att nyreggade konton är mest radikala/obstinata/minst tålmodiga, oavsett klubb.

Jag spelar inte dum, utan då är jag dum då, om det är vad du vill.
Det spelar ingen roll för mej.

Montén Python: men nu jäklar letar du febrilt efter saker att oroa dig för! 😄