1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581253 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2008-02-16

985320 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Kerstin_k: Aa denna seger kom inte alls olägligt och det är bara hoppas att killarna får mycket energi och lite självförtroende nu så vi kan spöa Modo på tisdag.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Skarin: Vafalls hur tänkte du med ditt inlägg kl 17:32:

Ice Tea: Hela du och ditt förbannade modo kan köpa en lott. Fattar ni inte det?

Vart lite fel där va - annars tar jag det som en ren och skär förolämpning
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Dream Team: Spontant skulle jag villa utbrista ett FUCK YEAH!!! Vilken grym seger vi tog ikväll!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
73Sjöbba: Reportern som hördes under matchen var väl Leif Jurefalk, som tidigare hoppat av från radiosporten för att frilansa. En mer menlös och urbota tråkig reporter får man nog leta efter. Den insatsen satte som tur var inga avtryck på hur vi genomförde matchen. Väl kämpat och såklart superberöm till firma Lander/Pääjärvi-Svensson!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
mikenomad: Btw så var det kul att kika på tabellen i Expressen ikväll...enda laget med grön pil som förkunnade ett skutt uppåt i tabellen är TIK! :-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
timraw: Tror det är ett ledband som skadats, han har varit borta drygt en vecka nu. Från början sas det att han skulle ev tvingas vila 6 veckor men han har fått ett specialskydd till knät (likadant skydd som Sanny ständigt spelar med) och det skulle tydligen innebära mkt snabbare comeback.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
mikenomad: tack! Vad har hänt med pyörälä? Han behövs verkligen. Hoppas mycket på Hynning, tror att många underskattar honom .
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
timraw: Om jag ska svara mig själv och dig, då jag kanske sitter inne med lite mer info än dig kanske, så var väl Sanny sjuk idag och är förhoppningsvis med på tisdag, Robban var tveksam till spel idag och avstod...är väl ev med också på tisd, E. Anderssons knäskada sedan förra matchen visste an ju inte själv tidigare idag hur allvarlig den var, Pyrret ska ju enl uppgift ev vara tillbaka mkt tidigare än först beräknat...kanske redan till veckan, Hynning sägs vara väldigt nära comeback...har själv sagt nu på tisdag och slutligen Kosken som också bör kunna spela typ till veckan enligt vad som sagts...

Pärsa o Jonte får invänta nästa sässe men det visste du ju redan.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
MorganaLefaey:
Jag kan hålla med om att kommentatorn var lika intressant som Kristina Lugn, men det var ju bara att titta på kämpainsatsen som talar sitt tydliga språk. Sedan kan man lägga din kommentar om underhållning åt sidan när du som du skrev bara såg 1 period.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
mikenomad: haha liite långsammare :D
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Grym insats idag! Otroligt med tanke på omständigheterna. Apropå skadorna tänkte jag fråga om någon kan berätta när spelarna är beräknat att vara tillbaka? Har varit bortrest dem senaste två veckorna men förstått att pärsinnen nu också är borta för resten av säsongen..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Nån som har koll på våra skadebekymmer? Tänker närmast på Sanny, Robban och E. Andersson...
Kosken, Pyrret och Hynning är väl i bästa fall nån gång till veckan...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
haggen: på tal om Brynässlakten.
Erkänner att jag kollat neråt i tabellen senaste veckan.
bra att luleå och brynäs torskade.
Nu ser det klart bättre ut. 16 p ner till Brynäs på kvalplats. det tar dom inte in på nio matcher.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
jonmannen: Efter att ha sett ca 8 perioder hockey idag modo*3, timrå*1, Luleå*2,5 och Rangers*1 så vet jag något man inte kan hylla i alla fall. Och det var praon som snackade under er match. Bland det värsta jag varit med om. Tänkte se hela er match, men var tvingad att flippa över till Luleås i stället.

Sen så tänker jag inte säga så mycket om hur underhållande match er var för då blir man väl påhoppad.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Går inte att hylla laget nog för dagens insats. Och om man vill balansera sågningarna här inne torde det vara ett antal supportrar som, as we speak, är upptagna med att gjuta bronsstatyer av hjältarna.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Abron: Är det inte en tikares lott att bära på en släng av mano-depressivitet?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Håller inte med Jimmys lovord om SAMTLIGA spelare. Backe var bra, Lander var grym. Många var godkända men vafan var det för kvalitet på matchen. Kändes som Division 3. Men så in i helvete viktigt med 3 poäng och HV var ju sämre också! Så visst finns det positiva saker att hämta i denna match
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
T T:

Från att inte hitta ord efter LHC matchen, hittar Jimmy bara (ryss)femmor?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Skarin: Apselut. Låt oss dricka oss till botten av flaskan och prata känslor.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Blizzard: Alla såg väl att han blev bänkad mot LHC. I dag känner jag inte för att kritisera någon.

Challes babes!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Blizzard:
Med en full backupsättning går inte moe in på sex backar.
I stället för att spela enkelt så krånglar han till det för sig hela tiden.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
T T: ok att Eric Moe gjorde lysande pass, MEN har inte ni sett hur han verkligen har fullständigt gått bort sig flera gånger dom två senaste matcherna?? eller lyssnar ni bara på Web-radion..................
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Spelarbetyg Timrå IK

Målvakt:
31 Johan Backlund 5

Backar:
2 Eric Moe 5
3 Sebastian Erixon 5
4 Robin Jonsson 5
29 Kimmo Lotvonen 5
30 Petri Kokko 5
36 Pär Styf 5

Forwards:
10 Oscar Sundh 5
13 Peter Regin 5
16 Anton Axelsson 5
17 Johan Andersson 5
19 Björn Svensson 5
24 Anton Lander 5
26 Magnus Svensson-Pääjärvi 5
32 Riku Hahl 5
62 Petr Tenkrat 5


Nååågot känslomässig betygssättning av Jimmy. Men som Oscar Sundh sa; från säsongens tyngsta till säsongens skönaste på två dagar.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Kerstin_k: Vilken trevlig stämning det blir i denna gästboken efter seger :D
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
JimmyH: alla belackare skynda undan! Timrå IK vägrar att lägga sig! Gudars vilken skön seger! Wohooohooo!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Icing-Ove: Sistaårs juniorer känns B i sammanhanget. Här snackar vi om killar som är förstaårs B-juniorer.

MoDo var väl serieledare hela den säsongen och det fanns bra backup i övriga truppen den på tiden. Minns du vilken 19-åring som var bäst i JVM den säsongen förresten?

Nej dagens vinst går inte att ta ner från himlen.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
JimmyH: Min förtjänst satt med Wö tröja på hela dagenn för att vända på den här skiten.
Kan man risa så skall man rosa, Anton Lander !!!!! f...han är ju klasser bättre än Zäta i samma ålder.
Bra jobbat av samtliga på isen idag inklusive Backe i målet, nu är helgen räddad.
Forza TIk
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Bragd-Birger: Vill du dricka whiskey med mig?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Fan, det är knappt att man kan skriva något en dag som denna. Helt sanslöst vackert. Detta var en bragd, med alla komponenter en sådan ska innehålla. Helt vansinnigt.
Nu fortsätter jag på whiskyns väg in i euforins allra vackraste dimmor. Kom igen, timråiter...låten oss skrattgråta i kapp med SMÅLAND. Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
De två kryssmatcherna gjorde inte ont heller. Hade bara Mora orkat hålla undan så hade det varit jackpott.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Hur grymt är det inte att Backe får hålla nollan en sådan match?
Det är nog största bedriften ikväll......
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
En rejäl dos neggoinställning var alltså vad som krävdes. Fy fan vad skönt.

Men ärligt talat, i dag hade inte HV vunnit mot någon. Undantaget Brynäs förstås.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
alexx:

Månda? Tisdag....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Icing-Ove: fan vikken tuff match på månda:P, huaa
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
JimmyH:
Kommer du ihåg Modos förstakedja Linje 19, de var rätt skapliga....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Springsteen:

Grattis. Väl bekomme!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
haggen: Bara dom förlorar är allt bra !!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
JimmyH: Kan inte låta bli att imponeras av Timrå som trots stora skadeproblem de senaste säsongerna ändå knaprar poäng i en skaplig takt. Jag undrar dock varför Challe valde att bara åka ner med en trupp på femton man till Jönköping.

Samtidigt så hade väl också ovannämnda serieledare förtvivlat svårt att få spelet att stämma mot Mora förra omgången, och dessutom är ju även serieledarna skadedrabbade med... om jag såg rätt på deras hemsida... åtta man borta denna match.

Sedan kan man inte låta bli att vara imponerad av Lander och Pääjärvi-Svensson och vad de företagit sig när de fått chansen i ert A-lag.

Lite eftersnack från matchen finns på länken.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Uno Gordon:

Ok, men han har ju sina stunder;) MH såg då stabil ut.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Nån som kollar på Brynäs-slakten? Vem behöver Melodifestivalen....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
haggen: Men nu får du väl för fan ge dig. Jens Karlsson i Timrå? No way, no chance! Han tar inte en plats på fyra femmor!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Varför inte värva Jens Karlsson och Mats Hansson till nästa säsong, såg lysande ut i går mot SH. Oscar J även han......
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
lincoln: Jag ser det så att om vi går till slutspel med alla skador med detta rekordunga lag, så är det ta mig fan en bragd, varken mer eller mindra.
Forza Timrå!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
73Sjöbba:

- 86-kedjan
- Mopedist-kedjan
- Finn-kedjan

Det blir bra det här...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
lincoln:

Det är valfritt en kväll som denna, känner att lite skadeglädje fyller på min bägare i alla fall.....
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
haggen: hmmm...nu är jag ambivalent igen...ska man titta neråt (heja Klöbben) eller uppåt (Heja Brunass).

Hmm..jag väljer att titta i naveln i stället
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
lincoln:

Heja Mopedisterna!

Jag vill ha samma dricka som fighter har!!!!!!!!1
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Hejja Linköping!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
JimmyH: Glöm inte bort Regin idag! Han var hur jävla grym som helst. Som någon skrev tidigare - Sundh och Mini-Pebben är bleka som Tyskar på Mallis just nu - Regin bär upp kedjan och förtjänatre grymt beröm!!!

Sedan var det ju faktiskt så att vår femma med Bagarn och Mopedisterna kanske var den bästa formationen på isen!

...och betänk att de inte ens FÅR fira lagligt med en bira - även om de ville!

Skål alla! - Glenfiddich - Single Malt eller Tåbira - Drick varandra till med va fan som helst!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2008-02-16
Icing-Ove: Återkom den dagen MoDo slagit en serieledare borta med 11 seniorer och där matchens alla poängmakare i MoDo haft en medelålder på 19 år!

Det fick vi idag!
Kommentera

985320 · »