1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581953 inlägg · 6215 ämnen

HV71 - Timrå IK 2024-02-22

« · 2657318 · » Till forumet


Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
DenRöda: Ja det hade varit fint :) Framförallt tycker jag han är ett väldigt fint komplement i Hållanderz kedjan.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Håkkybåkky: Och vi får hoppas att Wedin håller sig skadefri denna gång så han får möjligheten att spela ett slutspel med Timrå.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
DenRöda: och för att få ett envägskontrakt krävs en stabil prestation över tid. Så nästa säsong borde vara säkrad i Timråtröjan, men därefter kan det hända grejer.

Men just nu så vill man bara njuta av att se honom. Han är som en jävla demon på isen, och bär laget på sina axlar.

Hoppas att EP, Hanzl och Dalle kan växla upp sista 7 matcherna. Isf är en topp 6 placering mycket möjlig
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Sputnik1: Har för mig jag läste någonstans i somras att Envägskontrakt är det som gäller för flytt till Nordamerika igen. Fortfarande tingad av Pittsburgh.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Ruggigt skönt att ha mer än tre poängs marginal ner till sjuan. Den där matchen mer som vi har känns inte lika viktig när vi leder även om Luleå vinner den.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Turkiska Tiken : Jo precis, men vill också minnas jag läste att det var just situationen med att han skickades framoch tillbaks mellan AHL och NHL som gjorde det svårt för familjen. Skulle han få ett attraktivt erbjudande där ett NHL lag visar att man tror på honom med ett envägskontrakt till exempel.
Ja då tror jag han har en helt annan inställning till det.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Turkiska Tiken : Har läst det där själv men minnet är bra men kort. Nu känns det mycket tryggare igen. Tack!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Olle: Han fick väl inte ens en chans, drabbad av lönetaksregler och annat skit där borta som är svårt att påverka för egen del. Hoppas och tror att han blir kvar.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Turkiska Tiken : Ser det som liten chans att han sticker iväg igen faktiskt.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rip Kirby: Hållander valde väl själv att vända hem på grund av familjesituationen. Hade väl blivit kvar därborta annars.

” Det har varit lite tufft ibland när det hänt saker, när man varit långt ifrån familjen och allt.

Paret trivdes i Wilkes-Barre, Pennsylvania, där Filip tillhörde NHL-klubben Pittsburgh Penguins farmarlag, men samtidigt som hockeyn gick bra, innebar livet i Nordamerika mycket tid ifrån varandra.

Frun Alva fick dra ett stort lass, inte minst med tanke på att parets son Colin, bara var två veckor gammal när Filip själv åkte över till Nordamerika, hösten 2021.

Saker som har påverkat valet att nu återvända till Timrå.

– Det betyder mycket att nu kunna vara tillsammans hela tiden och få vara med familj och vänner. Vi har ändå gjort resan där borta och testat på det, så oavsett vad som händer i framtiden så har vi fått ett äventyr.

När de nu kommer hem till Medelpad får de för första gången möjlighet att leva som en familj ”på riktigt”, tillsammans med sonen Colin och hunden Max.

– Det kommer vara nytt. Tidigare har vi firat alla högtider själva och varit ifrån varandra väldigt mycket, säger Filip Hållander.

Han och frun Alva har varit tillsammans sedan högstadiet och följts åt i hockeyvärlden.

Flytten hem betyder nu att Alva också kan leva sitt liv mer fullt ut.

– Allt har varit jättebra, men mitt liv har ju satts lite på paus när jag hängt på honom. Med tanke på att jag varit mammaledig och så har det fungerat bra, men nu kommer jag kunna göra lite mer vad jag vill.

Hon har börjat spela fotboll igen som hon gjort tidigare och i höst ska hon påbörja sina studier till lärare.

– Det känns som en bra helhet med allt just nu, säger Alva.

– Allt känns mycket roligare. Nu kan jag fokusera på hockeyn och njuta av att vara hemma, fyller Filip i.”
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Sputnik1: hur många får ens en andra chans i NHL? Han är redan 23 år, nja jag tror risken är liten.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Sputnik1: Jag skulle tro att risken att han åker över på nytt är väldigt stor. Leker vi med tanken att Tre Kronor av någon anledning inte skulle få tillgång till alla NHL-spelare man vill till VM framåt maj-juni, då kan vi nog räkna med att Filip får chansen. Det skulle kunna vara det skyltfönster ingen av oss Timråsupportrar riktigt är bekväma med, sett till den egoistiska tanken att få behålla honom till vilket pris som helst.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Rip Kirby: min pappa var berättat att han träffade Arne på väg till en match nån gång på 70-talet. Arne visste inte riktigt var isladan låg så pappa och hans kompisar följde med honom och visade vägen. Han ska ha varit väldigt trevlig.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Turkiska Tiken : Kan så bli, bara han fortsätter driva laget (en av flera dock) så känner jag mig väldigt nöjd.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Kerstin_k: Ja man sitter fortfarande och är lite ångestfylld att Hållander gör det F Ö R bra och kanske får en NHL chans återigen.
Ytterst svårt att ersätta honom med det Timråhjärta han besitter.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Ville bara kika förbi tacka för hjälpen! 🙏
Er insats idag kan ha räddat nästa säsongs länsderbyn!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
JanneH: Men helt allvarligt så går det inte att ens göra jämförelsen. Arne Hegerfors spelade i en helt egen liga, jämfört med alla sportjournalister som syns och hörs i medierna idag. Arne kom från en helt annan tid då det faktiskt ställdes krav på den som ville höras och synas i etermedia! Han var både före sin tid när han kom fram och hängde även med i den utveckling som han själv hade varit med och skapat. Bara så synd att han skulle råka ut för sviktande hälsa.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Kerstin_k: Undra om inte Hållander vinner interna poängligan tillslut. 4 poäng efter Hanzl, 2 efter Dahlén och 1 efter Pettersson.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
puffe: ja Hegerfors var ju påläst, Dusan verkar ju mest referera till nåt han läst i Expressen.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Bragd-Birger: Hv71 - Hållander Ik 2-3. Helvete vad bra han är just nu. Snudd på en klass för sig. Drivet, farten, viljan att ta pucken till mål, jobbet, passningar, avsluten - ja, ta mig fan allt han gör är ju magiskt just nu. Så sjukt roligt att han får den här utdelningen nu när han slet så ont i början.

Imponeras av Erik Andersson också. Han gör det jävligt bra i att kliva ner till att spela back.

Skönt nå jävulskt med vinst!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
kulltorp: nä, det ska man så klart inte göra. Han tuggar på bra nu, även om han inte riktigt är där han var ifjol. Men han har övertagit bästa-center-platsen från Hanzl igen, och det rätt så rejält.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Bragd-Birger: Glöm inte Lander!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Fantastiskt skön vinst ikväll, den behövdes för psyket, nu kan vi ha en bra fredag!

Några spaningar från matchen dock.
- Lundin såg iskall ut, rörde knappt på benen och var en stor faktor till Hv’s 2-2.
- Hartmann verkar totalt sakna finess i avsluten, tänk att slipa på den biten sett till alla chanser han får och skapar.
- EP, mår han bra? Uddlös och svagare i kroppen än Edfeldt och OJ. Går han och Eronen till samma mentala coach? Tar knappt i.
- EA, vilken kille. Han stämplar fan in på jobbet varje dag. Har vunnit mitt hjärta i år, och än mer efter en sån här insats.
- Adla Hållander
- Kul att se OJ gnugga och ta för sig mer.
- Timrå slutar att spela hockey när dom ska försvara en ledning. Förändring tack, det är inte så man försvarar.

Nu kan vi sova gott!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
tjobba: Enligt twitter uppfattar jag det som att han är ok och kan spela på lördag när han ska hyllas.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Dalllas: Bra som i att han spelar på lördag eller bra som i att han inte är skadad resten av säsongen men blir borta nån vecka eller två?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
solbacken:
Fel av mig Växsjö på lördag såklart.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Hyfsat imponerande seger ändå! Sneglade mig genom första två perrarna och sedan fokuserat på tredje, och det känns skönt att vi är på rätt sida om Fru Fortuna när visslan går. Vi har varit HV allt för många gånger, och tyckt att vi var bättre men lyckats släppa in fler mål ändå.
Men ungefär däri ligger skillnaden på att vara ett topp-6 och ett kvallag.

Var kritisk mot att JJ skulle stå, men där får man väl pudla lite. Riktigt skön revansch för honom, och en stor anledning till att vi plockade alla poängen ikväll.
För det här var ingen lätt historia på förhud. HV låg väl topp-5 i hemmapoäng inför matchen, och med det plus vår extremt tunna backsida i åtanke (samt "styrkebeskedet" mot Modo senast) vibbade man ju en mörkbrun afton.
Men icke!

Alltså, Hållander. Någon som tvivlade på att han skulle sätta friläget? Sinnessjukt vilken form han är i. Och kul att Wedin växlade upp också. World Cup-wedda må ha varit några säsonger sen, men vågar vi hoppas på en VM-wedda framöver? Den kedjan var bäst på isen ikväll, och då finns det ändå en del ytterligare att krama ur. Myselimys.

Skönt att det verkar ha gått bra med Jonte också. Nej, han gör ingen bra säsong i år, men han är fortfarande kuk-viktig. Ska vi sluta topp-6 (och överleva en kvartsfinal) kommer Jonte ha stor del i det.

Liiiiten lucka ner till 7e platsen nu. Hoppas Leksand & Lule inte får för sig nåt. Om inte annat så är varje dags extravila inför slutspelet en skänk från ovan. Det kan vara skillnaden på att komma till match 1 med 2 eller 4 tillgängliga backar...

Tack Timrå! Hockey är en småmysig sport!!!1
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
The great one: Tycker det är bättre om spelarna tänker så.
Tror snarare att för krävande supportrar är ett sänke.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
josha840: Kul att han oftast avbryter de s.k. experterna. Måste vara såå drygt att ha med han att göra :)
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
solbacken: Är väl Växjö nästa ?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
puffe: Dusan vill helst synas och höras mest själv. Han blir aldrig en Marie Lehmann.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Zäta75:
Jag skrev ju att inte vara så negativ. Sa att Timrå skulle vinna. Nu ser vi framåt och Timrå tar Örebro på Lördag, enkelt. Vi skall vara positiva, SHLS bästa lag. Hade t.ex Färjestad haft så många toppbackar borta hade det varit så synd om dom. Heja Timrå
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
JanneH: Hockeykväll dog nån gång för många år sen. Dusan blir aldrig en Hegerfors. Dusan saknar självinsikt och kompetens
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
roger_sundsvall: ja va fan det där var väl inget att oroa sig för. Bortamatch med skadeskjuten back besättning mot ett erkänt starkt hemmalag. Easy peasy lemon squeezy liksom. Men utan Dahlén är vi ju värdelösa enligt hockeykväll. Undrar hur många mål Hållander måste göra innan de fattar att there's a new sheriff in town
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Zäta75: mmm för skägget är det back to basics.

Det spel han behärskar.

Enkelt spel, blocka skott och stoppa spelare mot sargerna.

Gör han bara det så bidrar han med mer än vi har idag! Haha!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
mikenomad:

Är exakt den mentalitet vi måste ha som supportar om vi ska nå framgång och nå nya nivåer. Vi ska Fn inte vara nöjda med en 6:e plats.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Nisse på Mon or: Kontrakt har brutits förr! Men som sagt bara ett rykte.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
trots skador
vi vinner, hv71 starka hemma
krigar i botten
jädra bra gjort👍
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
mikenomad: Man skäms nästan att vi endast är det 6:e bästa laget i Sverige just nu. 🤷
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Zäta75: Nä nu har du varit negativ hela dan, lägger du om kurs nu kommer det garanterat gå åt helvete!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
mikenomad: Jag ser framför mig att allt avgörs i sista matchen mot Leksand borta 12 mars. Har inga bra vibbar om det blir så

Men detta var en mycket bra kväll. Nu tänker vi positivt. Vi är med i allra högsta grad

Alla till hallen på lördag och kommande 4a i rad hemmamatcher!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
söder över: Vi får tillbaka Rindell och Lyytinen nästa vecka mest troligt. Bra om de får några matcher innan slutspelet. Skägget Svensson kliver troligen in direkt i slutspelet och har inte spelat på länge. Känns sådär
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
jå1: Ja ett jävla skitlag och ändå topp 6. Med tanke på hur vi låtit härinne större delen av säsongen fattar man ju att kravbilden höjts. Vi låter ju för fan som om vi vore Färjestadssupportrar när de ligger nedanför topp 3
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Smokey: Följer inte HV, tvärtom, men han hade väl samma kommentarer när dom förlorade mot SAIK senast. Känns bra i bottenstriden, om dom ser sej så mycket bättre än dom är. Fel självbild gynnar inte HV
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Nog för att Landers kedja var överlägset bäst på plan, men Timrå stängde ner HV mycket bra, jag vill kalla det här en lagseger! Förresten vilken revansch av JJ!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Zäta75: men vår målskillnad är inte munter jämnfört med våra konkurrenter kring 6e platsen…

Att vi har en match mer spelad är störande med…

Men men hoppet är det sista som överger en och börjar kriget nu så är det ett svetsat gäng som går in i slutspelet.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Storvulen tränare i HV typ:

- Vi var bättre än motståndarna idag sett över hela matchen.

Den bjuder vi di där märkliga 70-miljonerslaget på.

Vi får nöja oss med att fira en viktig trepoängare och härlig kämpainsats med ett skadeskjutet rödvitt gäng.

Nu är frigången slut. Back i vångströjan och mysiga piller i den madrasseradd cellen på hockeypsyk.

Orka Timrå!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
mikenomad: Topp 6 just nu må ju vara rätt bra med tanke på alla skadade backar samt att ett par av dom som är hela är klappkass. Åsså har vi ju en sopa till coach på det
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Skellefteå eller Frölunda i en kvartsfinal blir det.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2024-02-22
Zäta75: Kan vi börja med full hall på lördag?
Jag lovar göra mitt för att få dit den rödvita släkten. =)
Låst ämne

« · 2657318 · »