Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
DJ Hemp: Alldeles strax lämnar jag skrivbordet och drar hemåt. Sen övningskör mellangrabben till Ljungby medan storebror vackert får hålla till godo med baksätet.
Så garanterat tre man på bortastå i kväll:-}
Kapten Lindow: Jag kan ha fel, det kan vara så att Zäta inte är engagerad i detta. Men jag har hört någonstans att han finns med på ett hörn. Hursomhelst är det jättebra produkter för alla olika ändamål, just inom hockey.
zigge:
Joji, jag skulle nog säga att nästan alla lags fans fungerar i princip likadant. I regel gör de det. Att alla ska avgå och allt sånt där, allt sånt där...
Men det är ju lite roligt för oss fattigstackare från det extremt lilla landskapet Medelpad att vi också får frottera oss med lite glamour. Jag menar, lag som Malmö och Djurgården har ju någon slags aura kring sig. Även Södertälje får nog räknas till klassikerna med sina sju SM-tecken och diverse finalförluster. Och så vi i viss mån, även om vi numera bara är ena fattighjon från en mycket liten kommun med sulfatstinkande fabriker.
Jag höll nästan på att glömma Björklöven, men jag vet vilken dy de varit i...
Redigerad kommentar
DJ Hemp:Hehe, den sanna glädjen..Alltid lika kul kolla in Bratsens Forum efter förlust, alla ska avgå! Tänk att DIF skulle förgöras inifrån, av en hyllad egen man: Challe! Han har verkligen fört ner DIF i källaren, långt från glamouren.
Hejja Tjalle!! Straffet för att du gick o drällde 1 år med full lön från en klubb i norr! :-)
Kapten Lindow: Jag är mycket väl medveten om hur det ser ut. Föräldrar som ser viktigheten i att öva skott (och som har de ekonomiska musklerna) bygger ju egna skottramper till sina barn hemma på gården för att de om möjligt skall få en ärlig chans att just träna skott. Det finns ju ett mycket bra koncept som bl.a. Zäta är delägare i, där man kan bygga sin egen träningsbana...
Jag vet också att detta är uppe på i princip alla styrelsemöten i US, dock utan någon större framgång. US lever sitt egna liv och om de vill satsa slant på bättre ramper så är det upp till dem. Det hade kunnat vara verklighet redan nu om det inte hade varit för att väldigt mycket pengar i US försvann i och med rekonstruktionen. Det ständigt återkommande problemet är just pengar. Hoppas dock att detta är en prioriterad fråga hos US.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bigthelin:
He he, själv gled jag alltmer åt det andra hållet när matematiken började bli allt krångligare. Visst, det gick bra med den också, men var det egentligen särskilt kul? Nej, blev mitt svar. Så i dag jobbar man med ord och ljud i stället. : )
Bigthelin:
Fotboll borde egentligen alltid skrivas med stort F. : )
I kväll kan det bli dyngtorsk mot germanerna. Det är bara att se på denna, i alla fall på papperet, ovanligt svaga startelva...
Hahl Bundy: Stjärtgosse? ;)
Nä men tror du inte det då? Några hundra skillnad borde det väl kunna bli om man tänker på de som hellre väljer den viktigaste fotbollsmatchen för landslaget på länge(Finns ju folk som gillar fotboll också även fast vi inte håller på med sånt på detta forum). Samt de som tycker det är trevligare att ta med sig barnen 16:00 på en lördag än 19:00 på en fredag med "risk" för förlängning och trötta barn.
Redigerad kommentar
Noterar att åtta av våra elva matcher har slutat med uddamålsseger åt något håll, varav fem matcher har gått till förlängning. Att det ska vara så förbannat spännande hela tiden, på gott och ont...
Skulle inte förvåna mig om det blir något liknande i Ljungby...
mikenomad: Vi har väl egentligen bara varit sämre än motståndarna i matcherna mot Västerås, Almtuna och Karlskoga. I övriga omgångar känns det som att vi varit väl så bra som de vi möter men avsaknaden av spets har kostat minst fem poäng, om inte mer. Nu är det ju den verklighet vi lever i för tillfället men skillnaden mellan plats 3-5 mot nu 7-12 hänger väl i princip på den där målskytten vi saknar.
Nu ska vi ändå avfärda ett lag som Oskarshamn sett till spelet igår men då vi inte får de flygande anfallen som mot Karlskrona kanske man satsa på ett ännu enklare anfallsspel med mycket skott och trafik på kassen. Nu letar man istället öppnande passningar och blir fast i sarghörnen och får ta dåliga/enkla avslut.
Redigerad kommentar
fredriko74: Jo, det är möjligt. Jag hoppas dock att man håller på och ser över förutsättningarna för att kanske få in något lite mer rutinerat. Peningan finns inte men man kanske försöker sälja några gamla korvvagnar eller något. Vi är inte i något superstort behov av ytterligare en liten juniorforward vars adelsmärke inte är det offensiva.
Hundertpfund var okej idag, var ju millisar från att göra mål dessutom. Men man hade gärna skickat honom och tagit in någon åsidosatt förstaårssenior med handleder från något SHL-lag.
Nyss åter hotellet, en prommis som jag gjorde med dåliga vibbar, trots 1 pinne i Oskarshamns arena. Mysigt place, som påminde om gamla tider hemma i ladan.....Men?
Jag kunde inte se någon glöd idag, bara oskärpa och dålig inställning. Nu måste Nilsson å Karlsson ta i med hårdhandskarna, spelarna måste lämna handväskorna i bussen. Sedan måste det till fart, fart, fart och hitta nätet.
Nått positivt, kan bara vara pinne vi fick med oss, samt ett hyfsat målvaktspel.
Puben fick man inte heller besöka, sicken kväll ;-(
Om nått var värre ikväll, så var det vi i klacken, inte ett ända pip. ;-(
Vi kommer inte att åka ur eller ha med toppstriden att göra.
Det blir liksom ingen riktig glöd.
Tror många känner så, därav publiksiffrorna.
Men skulle vi helt plötsligt få ordning på målskyttet och börja vinna klart i stället för att förlora knappt och vinna på straffar, så skulle nog folk börja omvärdera sitt hockeyintresse.