1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608573 inlägg · 6214 ämnen
« · 1710513 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-11-14
Går bra nu . Pucken går i mål 19.59 , 7 eller något . Efter måldomarkoll så blir det hög klubba istället

Kongo: Nu är det väl så att man gick ut och sa att de har ett lag för topp 5. Då skapar man lite förväntningar hos supportrarna och även sponsorer eller? Det blir ju liksom lite marknadsföring. När man sen får se att det här är ju faktiskt ännu sämre än i fjol åtminstone hittills då känner iallafall jag mig lurad o besviken.
Timrå har väl inte lägsta spelarbudgeten i serien?
Sen om det beror på spelarmaterialet eller ledarna eller både och så blir ju frågan: Vad göra? Det blir styrelsens uppgift. Att börja om i div 1 tror inte jag är lösningen med tanke juniorsatsningen på lång sikt.

Tyvärr så är det nog ganska så enkelt i grunden, vi har missat i satsningen på tre positioner: center ett och två och målvakt. Tillika de tre viktigaste positionerna också. Vi saknar nog en spelfördelare, en center av klassiska mått. Elias kommer kunna bli den, men inte såhär pass fort.

Jag fick någon tanke för några dagar sen: Jonas Lindström. Lars-Ejes son, Ejes barnbarn. Klassisk center. Blev hyllad för någon vecka sen som Hudiksvalls främste poängplockare genom tiderna. Har gnuggat hockeyetta i väldigt många år nu. Det kanske inte vore så jävla dumt att bara testa honom. Hans spelartyp saknas.

Ice Tee: Ljugit? Knappast.

Hur stort handlingsutrymme har styrelsen? Det man uttalat - eller har jag inbillat mig? - är att ekonomin och föreningens överlevnad går före allt. Den andra vägen har vi provat med känt resultat.

Sv: Timrå IK - Tingsryds AIF 2015-11-12
Man får förutsätta att styrelsen nu agerar för detta är inte längre acceptabelt. Med detta fuskbygge har man ljugit supportrar o sponsorer rätt upp i ansiktet. Topp 5? Jo tjena! Det finns inte många spelare eller ledare som är kompetenta för den nivån. Framför allt inte på ledarsidan.
Var det detta som Nollan slet för?

Hur blir det med juniorverksamheten om laget åker ur? Ajöss till super elit, hockeygymnasium.
Vilka unga spelare ska vi satsa på då?

T T: Jumbo i denna tveksamma serie. Lyckat. Bra jobbat.

Jåkkinen: Exakt, man tänkte att okej att vi åker ur, men då får vi en möjlighet att stärka upp föreningen osv. Göra omstruktureringar, effektivisera, "gå tillbaka till grunderna".

Vi måste ha tålamod, så är det ju. Att försöka få en ungdomlig satsning att börja flyga tar ett tag och jag vet faktiskt inte ens om det går att hoppas på att det ska ta fart med nuvarandra organisation och lagbygge. Vår trupp utgörs ju till stor del av spelare från egna leden, ifrån juniorlag som i ärlighetens namn inte varit speciellt bra. Hade det inte blivit som det blev när vi åkte ur så hade nog väldigt många av våra spelare lirat hockeyetta idag.

Saken är ju den att tålamodet testas något alldeles oerhört. Ju billigare trupp vi har desto sämre blir vi med usla publiksiffror och ihålig ekonomi som följd. Eller, det är så det är i vårt fall. Billig trupp lika med dåliga resultat. Andra klubbar fixar att balansera det där, men det är något som felar hos oss. Detta trots att vi har massvis med rutin från att bedriva hockeyverksamhet på elitnivå.

Jag är för övrigt i stort sett övertygad om att Elias Pettersson är vår ledande spelare när den här säsongen är slut.

Kongo: Släpper det, än så länge är det en hypotetisk diskution. Hoppas på mirakelvändningen ist, får gärna börja ikväll.

...och där gick Sundsvall om oss. Det går bra nu.

Jåkkinen: Jag har aldrig argumenterat på det sättet. Det får du ta med någon som gjorde det.

Kongo: Så gick snacket när vi låg i botten av ES, åka ur, bygga om och komma tillbaka starkare. Vad är det som säger att vi ens kommer tillbaka om vi hamnar i 1an? Sundsvall bör väl bli storebror deluxe om det händer? Blir det inte vi som får harva på som Bobbarna har fått gjort i skuggan av oss?

Scharnhorst: Du är fullständigt blåst, oavsett vad du har för agenda. För nöjes skull, vad vill du se för åtgärd och varför?

dr dängroth: Naturligtvis existerar det andra lösningar, som att kapitulera. Begreppet ansvar innefattar även att kunna svälja stoltheten och tjurskalligheten istället för att försöka upprätthålla något som bevisligen inte fungerar.

Men onekligen har vi olika åsikter i frågan om föreningen vara eller ickevara och längre i den debatten kommer vi sannolikt inte :)

Bragd-Birger: Jag är spontant skeptisk till "göra om" som självändamål. Men vet man varför - självklart.

Tur att det är AIK nästa hemmamatch . Om dom tar med sig lite fans kanske vi kan hoppas på 2500 besökande

Kongo: Ytterligare en fördel är att det då kan bli en nystart på riktigt. Börja om från noll, med helt ny ledarstruktur och nytänk. Vi är så akterseglade i hockeysverige att det är pinsamt.

Merde!

Kongo: Det var väl grejen nu med, bygga om från allsvenskan?

Bragd-Birger: Det är bara att skriva under på det. TIK är inte tillräckligt bra för den här serien. Fördelen förr var att det hade räckt ganska bra i gamla norrettan, nu är ju nivån motsvarande gamla Allsvenskan efter jul. Enda fördelen med degradering är att hyresnivån kan omförhandlas. Tre år i ettan, sedan får resan uppåt ha börjat.

Jåkkinen: Ja, det är fruktansvärt frustrerande att bevittna. Liksom anfallsspelet. Slå in i rundeln, gräva puck, passa upp och ner efter sargen, tappa pucken...

Fantastiskt byte där. Ser stabilt ut. Snart vänder det!!!1

Bragd-Birger: Vettefan alltså, Det är en barnlek att göra mål på oss. Näe nu stänger jag av den här matchen, pallar inte mer.

Börja grisa!

Kliv in på mål och avsluta närmare, sluta upp med primadonna avsluten från distans.

Sedan kan ni ju öka pucktempot, lite väl många fjöspassningar hittills.

Jåkkinen: Timrå är fan helt chanslösa i den här serien. Totalt ofarliga framåt, komplett odugliga bakåt. Allt går på chans, ett skridskoskär från total panik hela tiden.

Skulle vi ens vara topp5 i ettan?

Hest målar mest , på läktarn är det fest

Kanske räcker med en period för att konstatera yttligare ett nederlag idag.

Hälge: Hästen har inte haft ett piss, kontring o mål. Tänk om Tik kunde lyckas med sånt.

De som ska göra´t idag.

Hälge: Jajamän, 3 poäng!

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Trevligt? Har ingen aning om dina bedömningsreferenser. Men utan att vitsorda i sak låter det jävligt bittert. Kram.

Smokey:

Men vad trevligt att du har en fin bil och fina kläder och spelar lite mysig punk ibland. Det kan ju pigga upp tillvaron mellan diverse affärsmöten. Hoppas att den knallröda T-shirten inte är alldeles urtvättad heller. Då rullar ju livet på någorlunda hyfsat, inte sant?

Rip Kirby: över 5000 tappra själar i Kemperäven ikväll o 0-5...
AJ levererar verkligen!

MoDos "nystart" måste man säga imponerar...

Fredagskväll och en sätter här och glöggar i skogen. Ringde Patric Larsson igår och gratulerade honom till segern igår.
Jag fattar ingenting. 17-0 i skott i tredje perren till TIK. Å ingen utdelning :-(
Vi har ingen sniper i laget.
Och Molle är trasig. Hästarna imorgon och det blir tufft.Jag hoppas på ett under för vi får INTE halka efter mera nu..
Jag vill inte bli jumbo.
Hoppas vänningen kommer strax?

De veckor jag är hemma från jobbet i Norge, så brukar jag alltid passa på att gå på match, dock inte bara för att stödja, tycker faktiskt det är ganska kul oxå, trots mindre bra resultat. Nu brukar ju denna period på året inte heller vara den bästa för oss. Tycker laget gör det hyfsat bra, men man saknar en som kan hålla i och styra upp det hela. Nu lär knappast ngn sådan dyka upp heller. Bara att dra på blåställen och jobba hårdare !

I brist på annat så kollar jag lite på Modo ikväll. Vad ska man säga. Man känner igen sig. De är med i matchen men missar de lägen de får och blir straffade så fort Örebro får minsta läge, bland annat ett mål på brännbollsslag. Svaga målvakter. Reideborn är nästan jesusliknande för mig efter hans matcher ifjol, i Modotröjan är han betydligt mer mänsklig.

Ken Åslund: De skribenter som fortfarande håller till här är väl inte medgångare? Själv har jag gått på massvis med matcher sen laget trillade ur, nu går jag enbart för Timrå iks skull, inte för att det är roligt att kolla på matcherna.

Woody Jokinen: Helt sant, mao finns många medgångare.

Woody Jokinen: En förlust?

Jag gillar nog inte tid.

Inser att det är snart trettio år sedan jag började åka runt och vara "hardcore" timråsupporter. Fan jag är ju en gammal farbror nu! Minns hur folk kom fram och kommenterade min knallröda T-shirt när jag handlade på Domus i Arboga. Lill Strimma. Folk minns honom då.

Vi kämpade oss alltid sakta uppåt. Timrå IK är laget som bäst symboliserar livet och universum i stort. Svarta hål, digerdöd, finanskrasch, istid och doften av svett.

Vad har hänt på 30 år?

På den tiden fick man förklara för nyfikna i motståndarpubliken varför någon i klacken målat ett rött zäta i ansiktet. Efter ett tag behövdes det aldrig förklaras.

Då såg vi ibland stjärnor födas och en och annan profil på isen. Vad ser vi dag?

Politiker som öppet vågar pissa på traktens anrika hockeyklubb.

System. Kollektivet. Galler och profildämpande visir i drivor. Tröjor med lånade nummer. Enformiga tränare som mal på som trötta grammofonskivor där nålen raspar i samma spår inför varje ny match. Marknadskommunikatörer som har lika mycket fantasi som en stormarknad i Nordkorea...

Varför kan inte en tränare ta en klubbjävel och slå sönder typ en båsinredning ibland?

Det är något i hela systemet som vissnat.

Jag är skeptisk till punk men spelar ändå ibland Ramones på högsta volym ensam i min fina bil när jag i slips och kavaj åker till något affärsmöte:

- BEAT ON THE BRAT WITH A BASEBALL BAT!

Stoltheten Timrå IK. Stoltheten! Knyt näven och vakna. Det måste komma inifrån.

OlliJanne:
Det här är ett märkligt gäng. En förlust och det börjar genast talas om att lägga ner och börja om från noll. Det märkliga är att om nu laget skulle gå och vinna fyra matcher och därmed hamna topp sex, så skulle samma flock genast börja tala om att hissa tröjor i taket och SM-guld 2017. Litium, någon?

luffaren: Fbk lånar ut Ejdsell åt oss igen.

Söderöver: Bra där, om vi tappar vår humor vad har vi då? Ett framgångsrikt hockeylag att hålla på? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ just dää...

250kg k?rlek: nej! Jag hade inte en tanke på dina inlägg... Sorry.

Jag ville bara bidra med en positivare ton eftersom jag satt och läste ikapp mig från matchen och framåt...

Ang Lander så löser jag det med att be honom spela för räntan på sin ordinarie lön i oilers.

Jag brukar spy galla över läget själv så jag ville helt enkelt bara bryta mönstret...

Söderöver: Japp och sedan sätter vi Zäta jr på några special steroider så han blir 20 år över en natt och kan joina Timrå IK medan pappa dominerar i NHL. Japp! Så gör vi! ;-)

Scharnhorst: troll. Ser du stjärnan i det blå....allt du önskar kan du få..... NOT.

Det finns ju ingen annan rimlig lösning än att reda ut den situation som uppkommit. Ansvar är första ledordet, Långsiktighet är det andra ledordet.

250 kg skriver klokt och kunnigt och har flerårig erfarenhet av att driva företag. Respekt.

Man kan i det mörkaste mörka alltid glädjas åt minnen och mobilisera erforderlig kraft att förhålla sig till dagens övningar. Framtiden är vad vi gör den till med början idag.

God tur

250kg k?rlek: Hela föreningen i sitt nuvarande tillstånd kan i det närmaste betraktas som ett depraverat lik med sporadiska dödsryckningar. Ur mentalt perspektiv skulle det kännas avsevärt angenämare och mer fridfullt med en nystart än att som i den befintliga situationen tvingas se föreningen balansera på helvetes avgrund med den barskrapade spargrisen på näsan och utopiskt ställa förhoppningarna till att ett utslagsgivande mirakel ska inträffa.

« · 1710513 · »