1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606269 inlägg · 6213 ämnen
« · 1921372 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
erathoo: men, hade man tränat försvarsspel eller hur var det?
Jaja.....

MEN HELVETE! Markering borde väl våra backar lärt sig. Bänka. Vilket jävla slarv!

Såja Wedin!

Förövrigt dags att ge Brattis chansen nu, inte en till match där Svedberg släpper in 5-6 mål per match.

erathoo: NHL- Wedin. Det är han som ska görat.

erathoo: Wedin, lycka till med att behålla honom nästa säsong. Hoppas Timrå är villig att slanta upp för att behålla honom som den stjärna han är.

Övriga laget kan ju bara dra åt helvete, helt sanslöst vad dåliga vi är.

Herminator: Hardegård 0-2 redan...ser inte ut som man tränat försvarsspel..

Timrå IK - Djurgårdens IF 1-2

Kan man klona Wedin tro?

Tack Wedin! Viktigt! 1-2. Energi och kamp nu.

sargad: Var tog prioriteringen av försvarsspelet som Freddan pratade om innan match vägen? =(

Vojne vojne ....

Puck-lookers....

Timrå IK - Djurgårdens IF 0-1

Webmaster: Får vi se Johanesspassionen i kväll, hoppas det 😉

Timrå IK - Djurgårdens IF 0-0

Om man själv eller plånboken inte kan gå på matchen så visas den på Cmore Fotboll ( ja , dom måste väl ha något på den kanalen fortsättningsvis också )

Puckat: Måste säga vilken spelkänsla tränarna har i detta fall...Madsens bäst före datum är ju passé. Var är Jalasvaara? Nackspärr eller???

Laguppställning.

Går att läsa till 17:42.

Och Wedin begravs med Madsen och Salmonsson

KulltorpsOlli: Det normala har väl annars varit att vi varit katastrof dåliga efter varje uppehåll. En vändning på den trenden vore trevligt...

Sv: Apropå nånting...
tjobba: Såja, äntligen matchdag. Mycket publik och förhoppningar i luften. Precis som det ska vara.

hockeyärnice: Jag tror på säsongsbästa, 4900!

The great one: Nu vill vi se en klassisk nystart med en ny vinstrad!!

tjobba: Det påpekade jag redan 15/10. Så alternativet har alltså funnits i nästan en månad, och nu kommer nyheten, grymt jobbat ^^

Sputnik: Upplägget har väl funnits ett tag vill jag minnas, men det är först nu Timrå gör reklam för det. Tror detta kommer utnyttjas. Blir en väsentlig skillnad i pris!

tjobba: Ett steg i rätt riktning för att fylla NHK arena framöver i allafall. 🙂👍

Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Då var det dags för nypremiär. 3 poäng till 10:e platsen, det kan gå!

tjobba: inte en chans, blir max 4 tusen ikväll tyvärr

Kan duttarna på hemsidan verkligen stämma med biljettförsäljningen? I så fall borde vi kliva en bra bit över 5000 i kväll...?

Öndulat: Jag röstar på en Larsson-typ.

Aftonbladet skriver en artikel om vad lagen behöver plocka in och vad som är överflödigt. Aftonbladet tycker att backen Niclas Lundgren i Brynäs är överflödig, hade han varit något för Timrå? Eller är det en backtyp ala Larsson vi behöver?

Olli Nomadinen : jaha.. va i helvete är det med Timrås nyförvärv som blir sjuk direkt då dom kommer till klubben? Sist var det Jalasvara som fick nån jävla nackspärr?

Tikkare: Han är ju magsjuk så det får vi väl hoppas att den inte gör 😬

Olli Nomadinen : surprise surprise..ikväll blir det tung seger..Johannes effekten slår till..

Bragd-Birger: Om han nu spelar, Laxen for hem från träningen med magont igår..

Olli Nomadinen : tror som du. Blir intressant att se Laxen iaf. Bara för det lär väl ljumskarna pjonga av som banjosträngar halvvägs in på andra perren...

Tikkare: Oj, vad vet den guden som vi andra inte vet? Tippar 1-4 jag, finns inget som indikerar att en vändning skulle vara förestående. Den krassa verkligheten är att vi har ett dåligt SHL-lag.

Veteranolle: Nån som "räknat prickar" inför kvällen? Kliver vi över 4000 igen, tro?

Puckat: Ha ha ha ja helt hilarius den där intervjun. Journalism i Lennart Hylands skola typ.

Veteranolle: 3-0 till Timrå säger hockeyguden!

Puckat: äntligen dax för spel ....känns skönt att det kommer igång och nu gäller det bara att få den där härliga hockeykänslan tillbaka......kom igen nu Timrå och nu spöar vi Stockholmarna....

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
{297}: Det man kan konstatera att det var bättre tyngd i reportagen förr när Tony P och gänget körde på. Och Dagbladet...jisses...som jag älskade reportagen inför och efter en derbymatch...

El Maco: angående bevakningen i ST kan jag både hålla med om att det skrivs mycket och, som nomaden säger, att det som skrivs sällan är sådär jättepositivt. Nu har jag sagt upp prenumerationen så jag ska väl vara försiktig med vad jag uttalar mig om men om jag reflekterar över de artiklar som fick mig att säga upp kan man väl beskriva det så här ungefär:

”Spana in vilka historiska klubbnummer Timrå IK haft genom tiderna” - Skiter man väl i.

”Lyssna på vad den förre materialförvaltaren har för smörgåspålägg och skridskoslipningstaktik” - skiter man väl i.

”Förklaringen bakom timråspelarens stygn i ansiktet” - det är en hockeyspelare, det skiter man väl i.

Det är säkert svårt att hålla dygnet runt-bevakning för en lokaltidning, det är säkert knappa resurser som kan läggas på den här typen av artiklar så visst kan jag köpa att det inte är ranelidklass på oreringarna men jag hade önskat lite mer intriger som lockar till läsning. Ska Timrå värva? Gör en artikel på tänkbara värvningar. Kanske tom rangordna dom efter diverse kvalitéer. Ligger vi skit till i tabellen? Ring Peter Popovic och gör en snyftartikel kring hur det är att spela med söder-jävla-Tälje.

Personligen tycker jag det är svårt att finna nöje i att läsa tidningsartiklarna när jag kan få bästa scoop (och rykten) gratis genom att följa Mr madhawk i sociala medier. Han kanske borde vara en inspirationskälla för lokala journalister för han började väl vid rinkside och med en egensnickrad hemsida och nu skriver han krönikor åt expressen?

Tycker det skrivs mycket om Timrå IK men det som skrivs är på tok för lågt hängande frukt. Dom var på rätt spår där med Timrå-Modo snack i SCA där journalister/krönikörer från båda lägren fick tycka till och skapa en gnutta rivalitetskänsla men sen vette fan vad som hände.

El Maco: Vill bara säga hej. Lite som att Passagens hockeyforum lever igen. Heja 1996! ;)

Haha den här intervjun är guld. Låter nästan på Kjell-Åke som att han hånar Falk för att han varit så dålig. "Vet du hur man tar en forward om den kommer ensam emot dig?"

Artikel om Anton Wedin på hockeysverige.se.

Olli Nomadinen : klart du ska ha en personlig åsikt. Men för att försvara nyhetsprioriteringen så dominerades även våra diskussioner av ekonomisnack när klubben höll på att dö. Nu konstateras väl här någon gång då och då att publiksiffrorna är bättre än budget men aktierna säljs sändes. Så mycket mer finns - förhoppningsvis - inte att säga om ekonomin. Det reflekteras väl i ST-bevakningen.

El Maco: Sportsligt är det ok. Men inte mer. Mina invändningar har att göra med vad som anses vara nyhetsvärde och inte. Det är alltid uppenbarligen ett oerhört nyhetsvärde i allt som handlar om ekonomiska frågetecken kopplade till Timrå IK. Jag läser inte särskilt mycket om de satsningar och det jobb som görs för att få rätsida på ekonomin. Som MatsG skriver, hur många artiklar har skrivit kring aktien? Då menar jag självklart inte i nåt syfte att ge gratis PR utan i rent generellt informativt syfte. Det ägnas ju som sagt spaltmeter åt en försenad faktura...
Avslutningsvis, det här är mina personliga åsikter.

John Cena: Det har väl aldrig producerats lika mycket nyheter någonsin om Timrå IK? På papperstidningstiden var man glad över en helsida dagen efter. Nu sitter det någon och livesänder när materialaren tejpar om knoppen på målvaktsklubban. Jag tycker mittmedia gör ett jättebra jobb med sin sportbevakning. Och vill man inte läsa om Modo kan man hoppa över det. Själv uppskattar jag att jag kan läsa artiklarna i Nerikes Allehanda när Timrå möter Örebro och i GD när vi möter Brynäs i samma app utan extra kostnad. Ska man vara trött på något så är det textroboten som skriver meningslösa "rapporter" om gärdsgårdsserierna. Timrå IK (och GIF) får verkligen den uppmärksamhet de ska ha.

Olli Nomadinen : Mest pinsamt blir det dock när mittmedia prackar på oss ST-läsare en massa jävla Modo relaterad dynga från Allehanda.

« · 1921372 · »