1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606529 inlägg · 6214 ämnen
« · 1922152 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Jag tror verkligen inte det sitter i Freddans taktiska kunnande, tror snarare det handlar om Freddans värderingar.

Han tycker det är så sjukt viktigt att "ge folk chansen" att han missar viktiga taktiska detaljer. Sitter nog i från då han tränat ungdomar och Nubbs måste ryta ifrån nu. Det är inte längre lekstuga, nu handlar det om miljoners kronor. leken är över, dags att ta ansvar.

Olli Nomadinen : ja, sjukt jobbigt nu. Måste bli en rejäl uppryckning i (framförallt) egen zon, annars ger jag faen upp säsongen. I a f till man gjort rejäla förändringar på ledarsidan. För det här haveriet vi bevittnat de senaste 10 omgångarna är pretty-fuckin-far from ok.

Så: uppryckning i kväll är en ytterst modest förväntan. Likaså att Wedin får spela med den omgivning han borde haft sen omgång 7.
Och: Würsten i mål.

Kom igen nu, Timrå. För i helvete!

Olli Nomadinen : Kan inte annat än att hålla med dig men jag tänker så här att de kan inte mer än gå åt helvete o när vi väl e där då går det bara uppåt igen!! Vi får tänka på att vi är Timrås stolta furor,vi ger aldrig upp!!!!

KulltorpsOlli: Tyvärr verkar du inte bli ensam om att tveka, blir det 3000 pers i dag.
Klubben har snart lyckats att döda intresset. Man börjar att känna igen sig från förra sejouren i SHL. Total handlingsförlamning i allt som händer.

Olli Nomadinen : Samma läge här, man mår piss. Vet inte ens om jag orkar se matchen på tv ikväll.

Tre ord som gäller ikväll!
Ikväll vinner VI!

Sputnik: Dom där bilderna påminner mig otroligt mycket om när jag spela är EASHL i NHL-spelen. Det är spelläget där man spelar online och alla styr varsin spelare, 6 mot 6. Knattemisstag där spelarna jagar puck istället för att täcka motståndare. Det är backarna och centerns roll att täcka slottet. Här verkar kommunikationen helt slutat fungera när alla tre står bakom egna målet. Tror dom inte på varandra? Om närmsta backen pressar i hörnet så kan väl inte den andra backen bara lämna målet? Även om det händer så måste centern åka ner och täcka pass framför mål. Förstår inte hur dom tänker när alla tre försöker täcka samma spelare gång på gång. Har Freddan gett konstiga direktiv?

Sputnik: Även Sanny Lindström har lånat Hamrins collage ser jag. Herregud man skäms ju inför hockeysverige när man ser dom där bilderna....

Den här säsongens räddning skulle vara laganda, attityd och infriad utvecklingspotential. Ungefär det som havererat fullständigt de senaste ca 10 omgångarna. Då faller korthuset.

Jag mår så jävla dåligt i mitt hockeyliv och undviker helst att vara härinne. Har inte mått så uselt sen sist vi var i finrummet, vafan skulle vi upp och göra...

Smokey: la upp den igår, men va ett Twitterinlägg från Hamrin så alla som inte har Twitter kanske inte kunde se min länk. Aja pinsamt värre och man kan ju undra vad Freddan har hårdtränat i försvarsspelet under Landslagsuppehållet?!?!? Det som oroar mest är, vad är Timrås identitet? Det enda som är signikativt för Laget just nu är läck som ett såll bakåt få nån strökontring framåt. Finns liksom ingen röd tråd i nått. Så mitt förslag är lägg krut på att ersätta eller så får Freddan ödmjuka sig och gå under en coach som kommer in och styr upp Det taktiska så får Freddan vara go gubbe a la Perra. Man minns ju hur vi redan under delar av förra säsongen var tveksamma till Freddans taktiska kunskaper med laguttagningar och uppspel och dylikt. Men då va det en lägre nivå på serien och vi hade SHL mässiga spelare i Haukeland och Dahlen mfl som kunde vara tungan på vågen många matcher då det va troll i maskineriet.

sargad: Samma match. Djurgården senast. 4 helt olika sekvenser.

Smokey: Sedär, de va ju också ett potpurri. Är det sämst of defence samlat för hela säsongen eller (hemska tanke) är det hämtat från EN match?
Nåväl, skicka över bilderna till coacherna. Det är väl ypperligt att ha som underlag på träning.

Smokey: mår faktiskt dåligt bara av att se bilderna. Snacka om försvarshaveri.

The great one: och jag förväntar mig att vi i den röda väggen tar vårt ansvar och sluter upp mangrant i kväll. Vill vi ha kvar ett SHL lag i Timrå ?....ja så viktig är faktiskt kvällens match. Vi får inte sladda efter i tabellen.....då sjunker intresset, ekonomin som är det som styr dagens idrott blir sämre och våra förutsättningar att ha ett slagkraftigt lag försämras. Alla till arenan i kväll nu ska vi vända på det här !!!!!
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp...!!!

Och aldrig mer så här huvudlöst försvarspel.

NEJ!
Uppladdat:

500x0-8b86b398-645d-45d6-89a2-49f4075e0a16.jpeg

Duncan: Jag skiter i hur det går till bara det blir 3 poäng! Om de snubblar in pucken i Mora målet eller vallar den in via ismaskinen eller om vaktmästaren kastar in den från läktaren spelar mindre roll men se för faan till att stoppa blödningen och vinn.

The great one: Vore bra om Timrå i denna match kunde vinna några viktiga tekningar. Dom är ju överlägset sämst i ES på denna viktiga del av spelet. I sista perioden mot Djurgården vann dom faktiskt en sådan tekning o vips så gjorde dom mål.

Timrå IK - Mora IK 2018-11-15
Gameday och Mora står för dörren. Ständigt detta Mora, nu gäller det att vi tar 3 poäng och för att lyckas med det så måste alla spelarna ge 100% ikväll, och forwards måste hjälpa backarna i defensiven. Förväntar mig även att Brattström får chansen ikväll👍🏻

Sv: Apropå nånting...
{297}: Det enda som du ändå kan läsa om i deras forum är väl hur domaren förstört för dem
.

Sv: Timrå IK - Djurgårdens IF 2018-11-13
Reign in red: Svedberg är säkert ingen dålig målvakt, men det förväntas att han levererar varje match & igår var det väl inte hans fel att det stod 1-4, men mot Hv borta var han en katastrof. Tyvärr.
Han skickar konstiga signaler till sina medspelare så fort det börjar ramla in puckar. Gamnacke & ett dåligt kroppsspråk...

Reign in red: Senaste matchen så vart det inte direkt Svedbergs fel, nej. Men matcherna före det har han släppt extremt enkla returer som blir farlig, strulat med pucken, felplacerad, han har inte varit där riktigt, så har det blivit en ketchup-effekt med mål som ramlat in, så jo, Brattström borde verkligen stå en 3-4 matcher så han också kommer in i det när Svedberg inte är hemma. En osäker målvakt ger ett osäkert backspel och vise versa. Han tjänar överlägset bäst i laget, men som vi såg när Brattström kom in senast så är det han som gör dom där idioträddningarna och stoppar läckaget.

{8620}: Kan vi inte bara släppa det där med att ”Brattström ska stå” för dom som verkligen såg matchen igår och har sett dom senaste matcherna så är det försvaret som har varit totalt under isen. Lasta inte Svedberg för hur spelet har sett ut ingen målvakt I hela världen kan göra det bättre som det såg ut i första perioden igår när alla överarbetande allt och lite till, och nej inte ens Brattström hade gjort det bättre..

Sputnik: Det kanske är exempel på överbelastningsspelet som Freddan pratar om inför matchen mot Mora?

Råder er alla att gå in och se Karlskoga - Modo. Karlskoga har fått en 5+20 för en axel mot axel och Modo armbågstacklar motståndaren utan utvisning i nästa byte. Full kalabalik, Karlskoga är vansinniga och detta kan bli en underhållande match :)

Hassan: Brattström bör ju vara 1:a valet imorgon, men tyvärr tror jag Svedberg står 🤔
Sedan måste man ju sätta Nubbens måg på läktaren imorgon, han har ju varit en lavinfara i egen zon. Gårdagen belönas han med att spela alldeles för många minuter...

{4601}: till vilken nytta? Give and take .

Sputnik: Men sen helt rätt melodi att snåla sig genom SHL, ta med sig bonusen ner till HA. Vi kommer tappa Wedin, Larsson och med tanke på den mediokra hockey man visar upp så lär man inte vara den mest attraktiva klubben för spetsspelare ens på HA nivå. Men hey vi lär ju ha en förstakedja bestående av Boyce och Berglund. Alltid nått ju. 🙂👍

OlliJanne: smakprov från gårdagens underbara försvarsspel... Ps klicka på varje ruta av de 4 så ser man mer närbild. Pinsamt är ett för snällt ord.
Freddan hade tränat försvarspel tydligen!?!?!?

twitter.com/jimmyhamrin/status/1062757282902089729?s=19

EXPLORERSMÅLAND: Man får vad man förtjänar. Själv har jag väldans lust att säga upp C-More och kasta ut TVn

stoff: jo men då kan vi iallafall visa lite klass.

Elias nominerad till årets nykomling på Idrottsgalan.

{4601}: "dom" spelarna alltså, dom gör ju inte sitt...där problemet ligger

Br om ursökt för stavfen., sitter och körr

tjobba: Många valde att lämna. Men samtliga perioder var riktigt kass rent klackmässigt. Tråkigt tex för salle som kommer till en ny klubb också visar sig klacken ifrån sin sämsta sida.

Affe_TIK: Tacklingar undrar inte till bättre spel, se på Luleå, de tacklad inte. Fart är nyckeln, press och fart.

Dags att plocka ut tandskydden och in med en stor prilla General.

Igår hade nog ingen spelare behövt ha axelskydden på sig med tanke på att det var nog inte en enda tackling av värde på hela matchen. Kan vi inte mäta oss i kvalitet får vi förtjäna respekt via hårt arbete, täckta skott och en jävla massa mer proppar än vad motståndarna delar ut.

Vi vet att vi har en backbesättning som inte
Inte håller SHLmått, men trots det så kunde många av målen igår undvikas genom väl utfört markeringsspel både från forwards och backar. Markera korrekt i egen zon trodde jag var grundläggande när man tränar försvarsspel.

Kom igen nu förfan, hästliniment i susparna och ryck upp er! Man kommer långt genom att spela för livet varje match!

{4601}: Vad hände till andra perioden? Det kändes som ståplats hade halverats jämfört med första perioden.

Veteranolle: precis, klacken var en av dom sämsta i shls historia igår, iallafall ljudmässigt. Skärpning förfan!! Vi kan åtminstone göra våran del av kakan,sen får spelarna sköta resten.

Hassan: Håller med dig att stämningen igår var dålig redan från första nedsläpp.......så otroligt tyst.
Imorgon mot Mora skulle jag vilja säja att då kommer vi få en fingervisning hur det här kommer att gå i fortsättningen.Vinner vi inte mot Mora,Rögle,Örebro i vår egen hemmaborg ja då blir det kval.
Det är mycket som måste bli bättre men framförallt ......passningarna......man måste kunna begära att man kan slå en passning med rätt adress, igår var det bedrövligt.
Nu laddar vi för Mora matchen och låt den RÖDA VÄGGEN visa var skåpet ska stå.
Heja Timrå !!!!

I medgången så höjs laget skyarna och supportar vallfärdar till Arenan...
I motgången spys det galla och supportrarna skiter i att gå på matcherna..
Det är ju faktiskt nu som supportrarna behövs som mest för att lyfta laget i den svacka som laget befinner sig i..
Lär er älska Timrå IK i med och i MOTGÅNG och i vått och torrt ALLTID ❤❤❤
Imorgon krossar vi Mora IK!!

Jämtlandsfil:
Det var förresten också så vi gjorde flera mål för några omgångar sedan. Stjäla pucken av motståndaren tidigt i uppspelsfasen, snabb omställning, måål.

Hur svårt kan de va :)

Att säga att det känns tungt nu är väl ingen underdrift egentligen. Att säga att det är i defensiven det brister kan vi nog också vara överens om. Gör man tre mål i match efter match så bör man vinna åtminstone någon med en stabil defensiv. Det tråkiga är att vi i match efter match inte kan stoppa blödningen, det blir liksom inte bara ett insläppt utan det kommer en drös mål i arslet efter varandra.

Jag har säsongskort, är på varje match, men igår var det ofantligt dålig stämning. Jag har ingen aning om vem som blivit sur på vem i klacken men det känns som att någon behöver förstå att det inte hjälper laget att sura. Jag har stått där själv och dragit mitt strå, det var dock några år sedan nu. Den stämning vi fått till hittills är riktigt bra (om man nu inte räknar gårdagen). Ni som gör ett hästjobb i klacken, se till att masa er tillbaka, ni gör ett stort arbete, ni behövs.

När får Brattström chansen från start? Jag tycker att han visat att han förtjänar det i större utsträckning än vad han hittills fått.

Jag utgår från att detta är vår svacka och att vi kommer klara detta, jag utgår från seger imorgon, jag utgår från att vi spelar SHL nästa säsong. Jag utgår från att alla visste att detta inte kommer bli någon dans på rosor.

Jag kommer aldrig att ge upp.

Jämtlandsfil: 9/10anfall igår fick dom åka in helt ostört på vänsterkanten. Fatta inte varför inget görs åt försvaret

{8620}:
Absolut.
Vi är alldeles för dåliga att försvara egen blålinje = hela lagets/forwards jobb. Motståndarlagen får allt för ofta komma in i vår zon rättvända och med fart. gång på gång.
Stor skillnad på det nu och för ett antal omgångar sedan.

Tro fan att det blir tufft för våra backar att ta reda på det sen.
Dessutom måste våra backar jobba ända ut i sarghörn (och förlora en mot en kampen där) allt som oftast eftersom forwards inte orkar hålla motståndarna på utsidan.

Jämför med DIF igår, svåra att komma in i zon på, deras forwards trasar sönder våra uppspel redan i mittzon mycket effektivt. Väl i egen zon jobbar deras forwards stenhårt för att hålla oss på utsidan.

Visst, backbesättningen är som den är, men vi måste använda hela laget i defensiven som läget är nu, och säkerligen hela säsongen.

Kom igen TIK!!

{8620}: Precis, bra analys!

{8620}: skulle stå friåkning & inte grillningen 🤔

Nisse1: för att backarna överhuvudtaget ska kunna bli bättre så måste våra forwards göra ett bättre jobb i egen zon. Vi tycker backarna är virriga & tafatta men vad gör våra forwards?? Dem står ju som statyer & ser på när motståndarnas backar åker grillningen i vår zon. Sedan är dem ju för dåliga att hålla tryck i anfallszon när vi lyckas komma in där. Så det är en kombo som gör oss kass..

Timråit H-sand: som jag ser det så måste det bli en förbättring inom 5-6 matcher. Fortsätter kräftgången måste Freddan gå. Läget kommer snart vara riktigt akut och då måste man prova allt. Håller med om allt du säger. Hela laget och ledningen verkar närmast chockade och paralyserade på ett skrämmande sätt. Att säga att man är orolig är ett understatement.

ante08: Ingen spricka direkt. Många borta ur ”kärnan” i mitten som alla klagar på i diverse grupper på Facebook. Nu kanske de idioterna förstår hur viktig den där kärnan är.

Spricka i eran klack ikväll?! Jag hörde nåt om det. Fullständigt onödigt i så fall 😢

« · 1922152 · »