ernie eagle: Grejen är väl den att varken TIK eller Mandy vill invänta ett sånt kontrakt. Från Timrås håll är det ett märkligt agerande, men man måste ju förstå Manderville. Det här är förmodligen hans sista år som hockeyspelare och pengar är livsviktigt.
Vill du samla så varsågod, men hur mycket får man i dricks på en tidningsrunda?;-)
Ambroo: Vad är det som hindrar att Timråhar 13 forwards då om vi supportrar samlar ihop 1.5milj. Det är vad Mandy kostar att signa på ett artistkontrakt.
Kan väl inte vara en alltför märkvärdig summa om man är tillräckligt på tårna. Men en summa Timrå känner sig i avsaknad av när nu Jonte signade.
Att det nu ser ut att bli Nylander istället för Soling/Kristoffersson känns väl lite sådär. Jag är medveten om att man söker en tolfte senior på forwarssidan och det tycker jag att man måste ha, men det känns som att en junior (Österholm) i det här läget går före en 30-årig hockeygnidare... Det finns bättre på marknaden. Soling är defenitivt en utav dem och Kristoffersson är en annan, iaf än så länge; www.norran.se/sektion_c.php?id=702020&%20avdelning_1=102&avdelning_2=0
Manderville kan vi glömma är jag rädd för...tyvärr. Dock tycker jag att det är ett stort misstag att inte försöka få hit honom..med tanke på att han är en skicklig spelare som alltid gör sitt jobb plus att man vet vad man får om man värvar honom. Han skulle höja lagets standard oerhört mycket. Dock handlar det väl om pengar...vet inte hur mycket han har haft i lön de senaste säsongerna. Nån som vet?
Sedan kan man ju alltid vrida och vända på saken...Manderville kan vara skillnaden som gör att vi får några extra hemmamatcher i slutspelet samt ett längre avancemang. Detta i sin tur skulle ge några extra kulor i klubbkassan vilket kanske inte skulle göra Mandervilles verkan så mycket dyrare. Dock handlar allting om prioriteringar...hur mycket är man villig att satsa samt VÅGA för att vara med att kriga i den absoluta toppen...
Uddan: Då är väl det på sin plats att slopa skitvärvning av nån utfyllnadsspelare och spara både på krut och pengar till ett artistkontrakt åt Mandy i oktober.. Håll en plats öppen åt "yngligarna"..
Uddan: Okey. Om man får drömma lite så hoppas jag på att Manderville är en av dom spelarna :) Skulle egentligen gärna se att han stannade kvar i klubben efter karriären också, och visa våra spelare & juniorer den riktiga innebörden av hårt arbete, moral, kämpaglöd och sånt! =)
Uddan: Kanske Martin Kupec är en av dom som vill ha Wennerbergs plats.. Tjecker har som tradition att vara speediga spelare och det är just det som vi behöver.. dessutom skulle J20 laget behöva ha en sån morot som en öppen plats i A-truppen att kriga om.. det sporrar framgång.
Jag hade helst sett Mattias Wennerberg i Timrå IK men ersättaren som lär bli Peter Nylander om han nu tackar ja till erbjudandet täcker upp okej.
Kristoffersson hade jag sett som mer lik Wennerberg i sitt spel men Nylander har en högre högsta nivå men en lägre lägsta nivå, Kristoffersson gör samma arbetsinsats varje dag på jobbet, 100%. Så i längden så jämnar de två ut sig.
Allt som allt så ska man komma ihåg att det mest handlar om utfyllnad vilken än den nya spelaren blir.
-Gurra-: Jag har egentligen inte så mycket att gå på när det gäller Nylander vs Soling. Det är mest magkänslan jag följer. Man har ju hört så mycket om Solings problem i Linköping, hans taskiga attityd och divalater. Därför känns han inte så het. Om det stämmer eller inte vet jag inte. Men man är ju bara människa och påverkas oavsett man vill det eller inte av det man läser och hör. Därför känns Nylander som ett bättre val.
Om du scrollar ner en bit så ser du hur ernie eagel redogör för Nylanders starka sidor. Känns liksom som en helt okej värvning, han fyller nog upp tomrummet efter Wennerberg.
Frella: Frågan är ju vad han har för alternativ? Tror ju knappast några fler ES-laG söker efter en spelare av Nylanders kaliber. Vad jag menar med det är ju att han är väldigt begränsad vad beträffar poängproduktionen och han är ju van att hatta omkring i olika lag.
Peter är ju en duktig hockeyarbetare men kan "försvinna" ur matcherna och för de som inte är så insatta skulle han nog framställas som en "sopa".
Så för att förstå "Lill-Nyllets" storhet måste man se linjerna i spelet och studera honom ingående i några matcher. Han gör nytta i det tysta.
Men kan som sagt var blixtra till mellan varven och peta in några puckar och göra några delikata framspelningar.
Frella: Skulle tro att man är villiga att diskutera en eventuell fortsättning efter de 4 månaderna. Detta kanske ses som en fördel av Peter i förhandlingarna.
Köper det du säger med att vi måste vara tydligare. Fin idé med att använda YouTube till det och är något vi pratat om. Får se vilket format vi får till det i.
Allt du nämner är nyckelfrågor och större frågor för mig än att ... | Läs mer