Olli Nomadinen : Tror inte Emil kommer att spela i Timrå av följande faktorer 1 är det pengar så kan vi varken matcha KHL, Schweiz eller de rikaste SHL lagen 2 en sån spelare vill kanske vinna titlar och vi jagar inte direkt SM-Guld just nu.
Sedan tycker jag Bristedt ska ta bort sminket på näsan och sluta förstärka som en jävla dramaqueen!!! Såg ingenting när det hände och har fortfarande inte sett några reprisbilder som talar till hans rövarhistorias fördel
Jåkkinen: Ligger nog lite bakom ryktet om Lakers. Hörde lite viskningar om det under matchen mot Skellefteå i lördags. Tror inte vi ska hoppas för mycket på att få se honom i Timrå i år. Tyvärr.
Olli Nomadinen : Jag förstår tankegången. Men nog finns det spelare som går från bottenlag till bättre ligor med. Wedin är ju en som lär kunna gå den vägen tex.
Jåkkinen: Hoppas han har lite hjärta och väljer Timrå denna säsong om han kommer hem. Kulor lär han ju få näst säsong eftersom det verkar som att det blir Schweiz eller Ryssland som gäller då.
Tonymontana: Ja snälla kan vi fokusera på hockey? skvaller från krogen och aktieförsäljning finns det andra forum för. T o m den uttjatade Drugge diskussionen känns mer relevant.
Smokey: Gud vad alla är hetsig här inne, jag menar det är inte osannolikt om det stämmer. Med tanke på att P.B är 24 år, han är ju ingen kille som är super rutinerad. Sant eller inte, mig kvittar det, tycker inte det var speciellt många grejor som man ska bry sig om. Säkerligen ska man ta saker med en nypa salt när det har varit alkohol inblandad.
Knylan: kan Laxen komma in och göra ett så pass bra intryck så är det väl inte helt orimligt att hoppas lite på att JP också skulle kunna göra detsamma.
Smokey: JP tror jag faktiskt kan visa sig vara viktigare för det här laget än vad man kanske kan tro. När han lämnade oss för FBK så gjorde han det med något sniper-skimmer över sig, något som han kanske inte riktigt är helt rättvisande egentligen. Fan vad viktig och bra han var under kvalet i våras. Fint "nyförvärv" när han väl är tillbaka.
Känslan är också att vi kanske har saknat Albin Carlson lite mer än vad man trodde på förhand. Jag såg honom som ytterligare ett sånt namn som vi skrivit lite för tidigt med och sedan kom avancemanget emellan, men sett till hur säsongen utvecklat sig och av det lilla man minns från framförallt hans sista lånesejour hit från Modo så hade han nog kunnat bidra mer än vad jag trodde på förhand. Hade vi haft en till Hampus Larsson så hade allt sett lite bättre ut och Carlson är nog det närmsta vi kommer i dagens trupp.
OlliJanne: Det är bra att vara realist då första säsongen i SHL alltid är svår. Det är hur vi hanterar motgångarna som avgör om vi blir vinnare eller inte! Två saker som jag tycker måste bli mycket bättre från oss är andraperioderna som oftast är rena mardrömmen av någon anledning samt tekningar där vi förlorar för många. Tycker vi spelade bra mot Rögle med fart och intensitet där alla jobbade för laget. Det var en rättvis seger och nu har vi slagit dom 2 av 3 gånger! Om vi kan fortsätta på samma sätt och spela så på bortaplan också så kan poängen trilla in.
Olli Nomadinen : Upprepar det jag skrev under matchen igår och det är att det är en axel mot rygg/axel som bara ger en konstig rörelse för nacken + att huvudet slår i plexiglaset. Tacklingen träffar inte huvudet alls (i alla fall inte alla gånger jag tittat på reprisen och pausat, zoomat och allt annat du kan tänka dig).
Nisse1: Ja jag vet inte men bara att vi är flera som känner sådana olustkänslor är ju en berättelse om dålig kommunikation från föreningen. Och det är lite olyckligt om man nu förväntar sig att folk ska vilja bli delägare...
Sputnik: Det är faktiskt helt sjukt. Längsta avstängningen den här säsongen? Tycker den definitivt inte är fulare än Widings från förra omgången som han fick fem för. Två hade varit rimligt och tre hade jag kunnat köpa, men sex?!
Olli Nomadinen : En hund ligger begraven angående den ekonomiska satsningen, ingen ska inbilla mig att detta lag med unga lovande spelare och en handfull föredettingar och överblivna SHL-spelare kostar några större summor. Om så är fallet Nubben kastat bort pengarna på ett AS-lag så vet jag inte vad man ska säga. Det handlar om förtroendet för föreningen. Spela med öppna kort och visa lite handlingskraft. MR, Madhawk brukar visa lönerna i respektive lag, vi får nog vänta och se tills dess.
Knylan: Ok....då är det kanske så att jag missat det bara då. Jag kan inte dra mig till minnes mer än "vi gick upp ett år för tidigt", "folk fattar inte", "man kan inte förvänta sig nån frälsare" och dyl. Inte nån ingående redovisning vad vi faktiskt k a n förvänta oss. I positiv bemärkelse...
Olli Nomadinen : Nu när vi trots allt befinner oss i aktie-tråden. Varför går man inte ut och säger att man kan tänka sig att använda en del av aktiepengarna till att förstärka backsidan nu när vi faktiskt verkar leta förstärkning? Tror att folk lockas att köpa om det visar sig på truppen.
Jåkkinen: Ja precis. Jag har också "hört" det du skriver men det vore uppfriskande med en mer konkret beskrivning av läget, från ledarhåll. Om man nu tänker sig att folk ska vilja lägga surt förvärvade tusenlappar på föreningen så här innan jul...
Olli Nomadinen : Det första Nubben sa var att vi gick upp ett år för tidigt. Att laget ser ut som det gör är för att inte gå i kk vid en nedflyttning. Det är vad man hört angående frågorna du tar upp. Men sen vore det ju upplyftande om Timrå kunde förklara närmare vart pengarna tar vägen istf folk har ingen aning om vad det kostar.
sargad: Nubben gör ett bra jobb, jag skulle bara vilja veta mer kring hans förutsättningar och inte bara få veta att jag "inte förstår". Det är lite cry baby över ett sånt uttalande.