Uddan: Såja. Jag vill själv helst av allt ha tallarna, men det är dags vi inser att det inte kommer att inträffa.
Det är klart att de köper den för att det är Timrås tröja, men örnanhängarna skulle nog köpa i mindre utsträckning om örnen byttes ut. Och som det låter så är det de som handlar mest, inte tallanhängarna.
pettsson: Spelar ingen roll hur snyggt är de me Örnen då!? Tror de skulle sälja lika bra som me örnen om dom bytte till Tallarna! Dom köper inte tröjjan för att de är en örn på den dom köper för att de är Timrå IK's tröjja!!!
Uddan: De flesta? Vilka pratar du om då? De flesta här inne? Ingen tvekan om den saken. Men den är de yngre som köper mest souvenirer t.ex. Och de vill inte ha "kommunvapnet".
lungan: Tallarna kommer inte tillbaka. De finns med som logga, men de kommer aldrig profileras större än örnen. Så enkelt är det. Varför? Jo, för att det är örnen som säljer.
Kevin O Shea: Javisst är Regin en utpräglad center..där får han utrymme både för sin fina skridskoåkning o eminenta klubbteknik som han visade ifjol att han hade. Efter sargerna passar han inte efterson han fortfarande är lite för vek kroppsligt. Dock ändå en hyfsad tekare då han även där lever på sin teknik!
Men jag håller med dig han behöver rejält med istid eftersom han har stor potential o Kenta verkar ju inte sen att ge tid till den som visar upp ett bra spel..ung el. inte. Och Regin öste ju in poäng i danska ligan som 18:åring..
Tror att Timrå överlag får mycket mer jämna femmor kvalitetsmässigt i år !! med som jag ser det fyra bra centrar ...
htikare: Warg eller Regin? Svårt val tycker jag - för jag skulle absolut vilja se mer av Regin i en offensiv line. Ifjol när han i ett fåtal matcher fick spela center, såg man vilka kvaliteter han besitter. Han kan med mer istid förmodligen bli assistkung den kommande säsongen.
På frågan om vem som skall ersätta Wennerberg, var min första tanke Jonas Soling - men då de flesta verkar tycka att han är en komplett id..t så backar jag och välkomnar Marcus Kristoffersson istället. Förbannat vad jag tyckte illa om den killen i kvartsfinalerna under lockoutsäsongen - ni vet en sån där spelare som man älskar att ha i sitt eget lag, men hatar som motståndare...
Kevin O Shea: Jag skulle vilja se Jonte i samma kedja som Warg tycker Wargen blivit riktigt bra..har rejäl fart i åkningen o överlag stark o bra man såg redan i kramforsmatchen att han håller hög klass numera..
htikare: Jag gillade Kickan skarpt. Observera att jag skriver gillade. För faktum är att sedan Sjögren-incidenten blivit jävligt hårdkokt.
Kickan har alltid gillat att provocera. Men det fanns en tanke bakom inlägg tidigare och en slags värme. Nu går allting enbart ut på att vara sarkastisk.
Jag tar henne fortfarande med en nypa salt. Men det är synd att hon har hakat upp sig.
Jag skulle vilja ha tillbaks den där gamla goa klämkäcka häxan Kickan till rodret igen. Som ruskade om, berörde, förförde, skakade om, fängslade, roade å oroade oss kvinnohundar i tid och otid.
Men någonting gick troligen snett när Bulan fick en liten väl omild behandling utav Sjöken.
Frågade mig inte varför? Men bitterheten vällde fram inom henne och hennes postade inlägg tog en tvär och mörk vändning.
Enligt hennes utsago p.g.a. några få mindre begåvade individer inom Timrå-klanen.
Synd att någon skulle damma till henne så hårt i huvudet och hälla batterisyra i ögonen på´na.
Kom tillbaks du undersköna kvinna i det skick du var i för några år sedan. Du är är saknad och efterlängtad.
htikare: Jo det är sant, vad vore forumet utan Ambroo, Ernie-eagle och tex Luleflickkkkan....=) Säger som när jag går till jobbet, "Åtta timmars underhållning igen" fast denna då på ett positivt sätt.
Chief: Där håller jag med dig ..ingen tvekan om det men i längden blir det mest tröttsamt o avslaget när humorn fastnar vid samma sak hela tiden variation behövs..där håller tex. Ambroo m.fl klass tycker jag..variation
73Sjöbba: Hon är totalt fixerad vid ordet kärring..sist jag räknade hade hon det 8 ggr i ett inlägg ..måste vara jobbigt det där.. ungefär som om man känner efter 3-4 ggr varje gång man går ut att man låst dörren! Men jag tror som Ernie att i hennes inre omedvetna är hon hemligt kär i Timrå ik alltså en alldeles äkta KÄR-ING..
Kerstin_k: Det enda jag egentligen minns av Peter Nylander är att han är, eller var kanske, förbluffande lik Peter Forsberg till sitt utseende. Åtminstone för 2-3 år sedan, och med hjälm då. Annars så gjorde han väl inga bestående intryck.
lungan: Själv känner jag att Nylander kanske är den mest intressanta. Varför vet jag inte. Men tanken på Soling i rött och vitt tilltalar mig inte vidare mycket, tyvärr. Går mest på magkänslan då jag inte har sett någon av dem spela vidare mycket.
73Sjöbba: Hon skapar iaf underhållning i branschen den där Kickan. I själva verket håller på att bralla på sig av nervositet. Men för att rädda sitt egna skinn och inte påskina sin rädsla så brer hon på lite extra.
I själva verket är hon en kvinnohund i smyg. Fast det skulle hon ju aldrig erkänna offentligt. Men inofficiellt så är det så.
Hon vill bara inte avslöja sina laster på ett rivaliserande plank. Fast det är klart. En last har hon ju avslöjat förstås, " bag in box" såklart.
Men i övrigt är hon förtegen. Och mycket riktigt så har det blivit en missuppfattning vad beträffar Kärringarna. Hon trycker så hårt på tangenterna att det av bara farten blir två r istället för ett. Det skall således stå Käringar - ingenting annat.
Stenkarn: Jag slipper i vartfall undan. Jag skulle promenera från Kovland till E.ON Arena till seriepremiären iförd Färjestadströja ifall Jonte signade för SAIK.
Stenkarn: Fröken "bag in box": Fattar du inte att han inte har ett jävla dugg känslor för Kärringarna? Allt annat än Schtaan har varit andrahandsval där - under de senaste åren - pengarna spelat störst roll.
Fast vi raggar inte på honom, då vi vet att han skall hem till Schtaan.
Fattar du inte att Jonte har ett uns till Kärringhjärta? Möjligen kommer ni trea, eller fyra för honom, medan Schtaan är prio ett.
Jonte kan ni ju i alla fall räkna bort.
Ambroo: För att jag vet.
Min källa är isf betydligt mer säker än din. Hur kan jag ge dig svart på vitt annat än genom att visa dig ett påskrivet kontrakt? Det kan jag inte. Fast Jonte drar hem till Schtaan.
Jonte väntar och ser. Högstbjudande vinner. Kärringarna är inte så viktiga att underrätta om att det förmodligen finns klubbar som betalar bättre eftersom han inte har något Kärringhjärta utan de får kvarstå som en nödlösning.
Lemmy: Kan inte någon göra en liten sammanställning över de personer som slog vad i Jonte-frågan och nu bör utföra ganska pinsamma eller jobbiga löften? Det skulle vara skoj!
Jag kommer inte ihåg vad som sas exakt, eller vilka som sa det, men de ska banne mig hålla sina löften. Muahahahaaaa.
Bragd-Birger: Klockrent Birger! Det blir ett spännande veckoslut. När fröken "Åkesson" gör entré i kring solnedgången på fredagkväll. Vad har hon för ursäkter alternativt bortförklaringar till att Jonte hamnade i Y-län och inte i Schtaan?
Jag kommer antagligen skratta mig harmynt åt lappjäntan med näverskorna och mistelluren i högsta hugg.
Sen skall det ju bli väldigt intressant att höra vad vår rivaliserande och knasiga vän från Nolaskogs har att säga om kontraktslängden och dess utformning. Ni hon den där som har inofficiellt världsrekord i att upprepa sig.
Förresten, skönt att det är tisdag idag. Fröken 'Bag in box' får åtminstone några dygn på sig att räkna till tio innan fredagsdunken öppnas och poesin börjar flöda. Läste just valda delar bakåt i tråden, nästan lite sådär skämsfestligt. Jisses. Hon tar i a f sig själv på allvar, den lilla spjuvran.
Sen har vi ju skadeglädjeobjektet nr 2, hon modoitskan som har inofficiellt världsrekord i att upprepa meningen 'men ni vet att Hedström bara valde Timrå för att inga andra ville skriva ettårskontrakt, för vet ni, han väntar på att SAIK ska gå upp igen' . Lite sorgligt nästan, en epok har tagit slut.
Vad gäller SAIK-fansen har jag dock enbart medlidande. Fan vad tungt för dom.
Kan tillägga att förhandsbokningar kan mailas till mig .. med namn och storlek samt vilken av färgerna ni önskar (kan bli så att vi bara kör på ena alternativet)
Ska ordna det med antalet och färgerna imorgon med tryckeriet, så priser och mer info kommer imorgon!