1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581934 inlägg · 6215 ämnen

Klackampen

« · 668314 Till forumet


Sv: Klackampen
General_Moisio: håller fullständigt med dig och hyllar "trumslagarn" skulle aldrig vara detsamma om han inte fanns märks direkt om det inte är rätt "kille" som trummar....han är matchernas höjdpunkt när de på isen sviker....sitter sj på motsatt kortsida och försöker på mitt egna vis hålla ångan uppe där...skriker med i alla ramsor som klacken hojtar :)
Kommentera

Sv: Klackampen
General_Moisio: några felstavningar: skriker, och naturligtvis är de roligt när de kommer bortafans hit för att hålla på motståndarna, :P
Kommentera

Sv: Klackampen
Jag vill börja med att hålla med både Gurra och Lingan,
Som sagt så har vissa av oss som stod nedanför trumman tagit vårt förnuft till fånga och flyttat längre upp, och vilken skillnad många fler som skriver och mer fokusering på hockeyn och de som hör till hockeyn. Sen håller jag med Lingan om att vår eminenta trummis Olle"Knylan"Friberg gör ett enastående jobb, jag skulle aldrig orka stå och slå så pass länge som han orkar göra. Så 5 +++++ till våran trummis.

Sen förstår jag inte varför ni ska hålla på och jämföra klackarna hela tiden?
Vad har de för betydelse?
Huvudsaken (enligt mig) är att de är oerhört roligt att de kommer hit andra fans än våra egna för att hejja fram våra fans. De är bara roligt när borta lagen kommer med fans, de blir en bättre stäming i hela hallen, sen kvittar de vilka som vinner "klackmatchen"

Tack för mig!
Väl mött imorgon på väg till Modo då vi ska bärga 3 nya poäng!
Kommentera

Sv: Klackampen
ALLA: måste nog förtydliga mitt inlägg 12.00 idag angående HS och klacken.
Keep Up The Good Work = fortsätt håll grytan kokade här i vår gästbok.
men visst vore kul och intressant ifall alla hängivna Timråiter HS-snackare kunde på sitt egna sätt rycka med andra och sig själv till stordåd på läktarna. Därmed inte sagt att det är dåligt tryck i hallen eller klacken generellt. Precis som det är på isen marginalerna är små mellan ett väl utförd jobb eller till en hyfsat insats..förlust ...Vill inspirera till en ny nivå på "läktarjobbet" Orion: haru nåt "Jante" ramsa på G..?
Kommentera

Sv: Klackampen
Jean1:

"Ut med Djurgårn; dom har inga supportrar kvar."

Inga supportrar kvar? Hur kommer det sig då att ståplatsen i Globen varit så välfylld efter jul? Borde det inte vara tvärtom om det var som du skriver?
Kommentera

Sv: Klackampen
Dream Team: Sen har det ju att göra med vilka klackar som tystnar och vilka som maler på. Sånt hörs, vare sig det är öronbedövande eller i lägre volym.
Vissa klackar är ju riktiga medgångsklackar, t ex HiV 71;) & även Frölunda till viss del (det finns väl fler; SSK ibland). Och där tycker jag TIKarna står sig djävligt bra.
Kommentera

Sv: Klackampen
Dream Team: Precis: Det hela beror väl till syvende och sist på hur stora de båda klackarna är till antalet männsikor, hur pass mycket man låter och hur frekvent man väljer att ta ton.
Vi var inte färre än dom. Men många står ju där som stumma gummor. Det är dom jag önskar skulle bidra lite mer.

Sen är det ju bara att säga vilka dominerade i Globen den härliga lördagen i oktober!?!?! Det var skönt! Jag har pratat med många Sundsvallsbor som satt runt om på läktarna och imponerades av oss. Jag njuter fortfarande av bilderna på de lyckliga spelarna som tackar suportrarna (som skärmsläckarbildspel på jobbdatorn (det kan få den tråkigaste arbetsdag att bli rolig igen)).

Ut med Djurgårn; dom har inga supportrar kvar. Låt Leksand stanna kvar!
Kommentera

Sv: Klackampen
Jean1: "Sen tvivlar jag på att Tikarna är bäst i Sverige...!? Det räcker med att höra webradion från Färjestads hemmamatcher så känner man sig underläge; det går inte att höra reportrarna emellanåt pga den enorma ljudmassan från hemmaklacken. Och dom tystnar nästan aldrig!
"

Kan inte detta ha en del att göra med varifrån ljudet till exempelvis webradion tas upp? Sitter en kamera i taket i Globen kanske inte klackarna hörs nåt vidare. Motsvarande placering i FM Mattson Arena gör nog saken lite annorlunda. Sedan har det givetvis att göra med hur bra akustik som varje arena har också. I just det exemplet faller FM Mattson Arena bort direkt.
Kommentera

Sv: Klackampen

Jean1: Håller med dig, jag stod inte bra för att dömma det. Men Leksingarna var tysta ofta men vi fortsatte (visst borde man kunna fortsätta sjunga även om motståndarlaget gör mål). Jag tyckte också att det var väldigt kul att Leksand hade tre bussar med sig för det gav energi till Timråklacken. Men hur svårt är det egentligen att få ihop tre stycken bussar på en lördag? Vi har t.o.m anordnat en tågresa med 250 personer på en lördag, och Leksingarna får knappt ihop en endaste buss till Mora. Våran klack trummar på och sjunger även i motgångar det tvivlar jag på att Färjestadsklack gör.

-Gurra-: Visst är det så, men Olle har bara blivit bättre och bättre på senaste tiden.

Kommentera

Sv: Klackampen
Jean1: "Dessutom borde man kunna förvänta sig en FULLSTÄNDIG DOMINANS på hemmaplan."

Men kan man det egentligen? Det hela beror väl till syvende och sist på hur stora de båda klackarna är till antalet männsikor, hur pass mycket man låter och hur frekvent man väljer att ta ton. Du måste ju i det fallet räkna bort den övriga hemmapublikens påverkan på "slutresultatet" i den jämförelsen med. Det skulle ju vara fullt möjligt aför en klack på exempelvis 200 personer att ha en vad du kallar "FULLSTÄNDIG DOMINANS" i ett fullsatt Scandinavium. Ja, om hemmaklacken vid det esnkilda tillfället råkar ha en sämre dag.
Kommentera

Sv: Klackampen
Strindlund: Ja våra trummisar är som Rosa o Jantunen..man vill ha båda!!
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: Med risk för att bli halshuggen så måste jag säga att jag tycker att årets Knylan är bättre än den Skarin vi fick se för några år sedan. Det är svårt att jämföra dem emellan, men Olle kör lite mer variation och bankar oavsett läge. Detta får inte tas som kritik, utan enbart en personlig åsikt som jag vet många stödjer.

Vem som slår hårdast (Och i takt sen..)? Skarin, odiskutabel etta.
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: Där du stod, i skuggan av Timråklacken, lär du knappast ha hört trycket från Leksandsklacken på ett rättvist sätt. Dessutom borde man kunna förvänta sig en FULLSTÄNDIG DOMINANS på hemmaplan. Så var inte fallet igår. Leksingarna var roligare också. Och jag uppskattar en redig klackmatch. Det var riktigt roligt med konkurrens; särskilt som Leksingarna verkar ha en sympatisk klack (lite som vi)! Vi kanske behöver lite motstånd för att kunna lyfta oss i håret?!:)

En skön ramsa är den Tjalalalliga med ååh röd å vit. Det är både gung och känsla i den. Och jag vet inte, men jag tror vi är ensamma om den...?

Sen tvivlar jag på att Tikarna är bäst i Sverige...!? Det räcker med att höra webradion från Färjestads hemmamatcher så känner man sig underläge; det går inte att höra reportrarna emellanåt pga den enorma ljudmassan från hemmaklacken. Och dom tystnar nästan aldrig!

Men tack o lov så är ju Timrå ett så mycket mer sympatiskt lag!!! Äckliga Färjestad kanske vi kan få äran att köra över i semifinal i år?!!
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: Tänker inte ge mig in i enn disskussion om vilken utav dessa killar som är bättre eller sämre vid trumman. Kan bara säga att Skarin är en levande legend och hans arbete vid trumman ska vi aldrig glömma.
Gamla hjältar skall också alltid hyllas med stora ovationer, men jag lever i nuet. Nu har vi en ny trummis i form utan Knylan.. åh han gör ett kanonjobb.
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: Du skämta med oss aprillo ?
Kommentera

Sv: Klackampen
-Gurra-: Är Olle bättre än Skarin? Jag kommer inte ihåg Skarin.
Kommentera

Sv: Klackampen
Det var ett grymt skönt drag i klacken igår må jag säga. (Åtminstånde där jag stog).
Den ena ramsan avlöste den andra och det var fullt ös mest hela tiden.
En del gånger kändes det nästan som om alla hade en s.k. "rebreeder"... luften verkade aldrig ta slut för någon av oss under perioderna.

Måste även passa på att ge en stor eloge till Knylan som under hela matchen bankade så att svetten lackade vid trumman. Den grabben är helt enkelt makalös. Vi kanske inte var bättre än våra klackmotståndare sångmässigt, men vi har i alla fall utan tvekan Elitseriens bästa trummis.
Kommentera

Sv: Klackampen
orion mfl: Kolla in hur hett Timrå och Brynäs är på HS, varför då... Hockeykultur ala Norrland, streckstriden ( två st ) = Das Boot .... tänk om hälfen av energi som läggs ner här på HC skulle kunna transfereras över till klacken då hade vi hittat östra gavel ute vid E4....och tom ett "battle" med södra och norra skulle kunne ge bättre benutrymme för spelarna i båset - KUTGW Timråiter !!
Kommentera

Sv: Klackampen
orion: Det har hänt fler gånger än vad du tror faktiskt!
Kommentera

Sv: Klackampen
orion: ....kanske dags för kompositörer/musiker himself att ta fram notbladet... och göra en hymndänga... rimma på Das boot gör ju inte Jantunen i alla fall...Jörgen Fahlberg i Kristet utseende har ju bidragit
med utvisningssnutten "nånting gick snett .. halleluja halleuluja dock ofrivilligt ...skriv nåt tillsammans med han...
Kommentera

Sv: Klackampen
Selina: Själv tycker jag att Leksandsklacken imponerade fett!
Organiserade, varierade och dominerande!
Ramsor som dom uppfunnit själva, ovanligt i idrottssverige!
All heder åt flera hundra som åkt till en förväntad förlustmatch!

"Stå tysta och ladda i fem minuter" gör väl Timrås klack så fort det går emot! Men överröstar vi nån när vi ligger under?
Kommentera

Sv: Klackampen
Förstå att Timråklacken var högljuddare än den andra klacken så gott som större delen av matchen (förutom när de Leksandsklacken samlade styrkorna) och Knylan smaskade skinn helt överlägset hela matchen. Förstår inte att sånt här ska behövas ältas!!! Vi vann klackmatchen o matchen på isen för fan! *Hårdrockstecken*
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: Den som gnäller på den lilla dryga Knylan kan lika gärna ställa sig själv där och trumma. Då kan jag garantera att det blir mer klagomål än vad det är idag. Knyllo, du gör ett bra jobb oavsett vad världsmästrarna här på HS säger
Kommentera

Sv: Klackampen
Janken: Dessutom är det väldigt många av de stora starka karlarna som verkar ha problem med uthålligheten.
Det låter mycket från början...men sen händer nått.


Unknown: Ja Leksingarna verkade ha det ännu sämre ställt med orken.
Stå tysta och ladda i fem minuter bara för att kunna överrösta oss i en minut eller så.
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: Jag tycker inte att någon gnäller på Knylan personligen, utan mer trumman.
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: Precis!
Timrå har det kanske bästa trycket på sina hemmamatcher i hela hockey-Sverige. Det ska vi vara stolta över!
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: Det dära var inte riktat till dig utan till de som gnäller på Knylan,  vilket du inte gjorde.
Kommentera

Sv: Klackampen
Jean1: Han gjorde/gör ett kanonjobb som vanligt. Kan bara inte förstå varför folk ska gnälla på Knylan. Avensjuk? Inget annat att kunna gnälla på? Vi har bland den bästa klacken i Sverige och bland de bästa supportrarna, om inte den absolut bästa klacken i Sverige och det bästa supportrarna(?).
Kommentera

Sv: Klackampen
Greven: håller lite me där!! lite mer utspridda så skulle säkert fler hänga på!! känns som en utvald klick däruppe nu bara!
Kommentera

Sv: Klackampen
Intressanta teorier och synpunkter!:) Vann Timråklacken?! Knappast. Men kanske är det hojtarolja som saknas?! Tyvärr lämpar det sig inte att vara alltför påverkad och se hockey. Och inte fan sjunger man bättre med något starkt innanför västen; det bara känns så. Man blir inte snyggare heller.
Trumma eller inte trumma; klart vi ska ha en trumma! Den behövs både för tajming och tryck. Men nog blir det väl enahanda ramstrall ibland: Heja, heja, heja Timrå etc kan behöva varieras. Och Leksandsklacken kunde den konsten.

Det jag är mest fascinerad över är ändå varför man vill stå mitt i klacken om man vägrar lufta lungorna unisont?!? Då har man hamnat fel!
Ungdomarna som är där för att spana och skaffa sig ett hångel för kvällen är förlåtna. Men alla vuxna förståsigpåare som bara öppnar käften för att klaga har jag inget överseende med!

Trumma på Knylan, du gjorde ett toppenjobb idag!
Kommentera

Sv: Klackampen
Unknown: Jag för min del kan inte förstå varför klacken ska stå upptryckt upp efter räcket i lodrät formation längst till hö på stå. Ungefär som man vill gömma sig bakom varandra i ett hörn. Istället borde man breda ut sig vågrätt med målet som centrum. Tänk vilken widescreeneffekt från isen sett. Med sån formering skulle man kunna ta upp gamla klassiska växelramsor som numera helt saknas. Och visst används trumman myckert för att kompensera bristande röstresurser istället för att accentuera desamma.
Kommentera

Sv: Klackampen
htikare: han/hon...Unknown är en modoit klart att det blir jobbigt och höra Timrå ik heja heja heja. Kolla historia på sign får du se..
Tips: ha hörselkåpor med hörsnäckor och sportradion på, så slipper du höra "skiten"
Kommentera

Sv: Klackampen
htikare: Förklara gärna vad du menar.
Kommentera

Sv: Klackampen
Janken: kanske en hejaklacksledare som står å manar på därnere?????
va vet jag!! en till trumma så blir de tryck å mäktigare!! vet inte men lite grejer ja kommer på just nu!!! tog iaf i ida även om jag var ganska ensam där jag stod:) svårt å börja om de är tyst runt om en så kanske mer spridning av dom som sjunger å tar i??? lite förslag!!
toppen iaf att vu vann ikväll!!! å mer blir de:)
Kommentera

Sv: Klackampen
Unknown: Din signatur säger allt...
Kommentera

Sv: Klackampen
Ta och stick hål på den där fö**annade trumman! Inse att det inte imponerar ett dugg när klacken står och mal sitt heja heja heja timrå... det blir bara fruktansvärt irriterande i längden. Ska man gå på match i timrå så är man väldigt noga med att hamna så långt bort från trumman som möjligt. Trumman ska användas, inte tu tal om det, men betydligt mindre än idag!

Nä en stor eloge till Leksands-klacken som verkligen kunde göra sig hörda mellan varven!
Kommentera

Sv: Klackampen
-Gurra-:
Njaee!

Jag skulle nog vilja säga att LIF- klacken gjorde en strålande bortamatch... Om TIK- klacken vann så var det i sudden.
Jg tycker nog att vi skulle ha dominerat mer i hallen... Många... Jättemånga står på "apberget" aldeles sammanbitna o tysta... Knylan sliter som en dåre så underarmarna stumnar...
Vi snackar om att få igång den sittande publiken.. Men i dag var det väldigt lamt på ståplats... Okej! Inte uselt, men nog bordevi ha kunnat komma upp i decibel på ett mer ärbart sätt...
Sen är det inte bar femtonåringarna som står tysta i publiken.. Det är stora starka karlar med röstresurser som tiger sig igenom 3x20 min...
Vi har varit myyyyyyycket bättre!
Kommentera

Sv: Klackampen
LingaN: De har ju i alla fall löst inträde.
Kommentera

Sv: Klackampen
-Gurra-: Håller med att det finns mycket folk som går på hockey och inte ser ett dugg på matchen och istället står och små pratar och fnissar. Men det är väl något man får leva med, så kommer det alltid vara.
Kommentera

Sv: Klackampen
Jean1: Har en teori på varför det på vissa ställen låter mindre nedanför trumman. (Notera att detta inte är den största orsaken).

Jag och fler med mig har nyligen tagit beslutet att ställa sig längre upp på ståplats, på förekommen anledning. Inget ont om er som står nedanför trumman, men tyvär finns det idag alldeles för många 15+ ungdomar som går på hockey utan att vara det minsta intresserade utav själva hockeyn. Det blir istället väldigt mycket disskussioner om hur mycket samlevnad det skall bli under helgerna och hur "sne" alla ska bli på den "feta festen".


Detta är dessvärre inget som vi Supportrar inte kan göra något åt.
Vi kan bara försöka så gott det går att ignorera eländet.

Barn är alltid barn, åh en del växer tyvär aldrig upp ;-).
Kommentera

Sv: Klackampen
Jean1: Inte en chans att Leksingarna vann klackmatchen. De kanske var bättre vid vissa tillfällen men vi var också bättre vid vissa tillfällen.
Kommentera

Sv: Klackampen
Jag hade förmånen att stå ute i arenan denna kväll då mr. Skarin fick sköta musiken och min personliga åsikt är att Timråklacken hade solklart överläge hela första perioden (även innan målen kom) och även om man ser över hela matchen sett. Och då stog jag precis mitt i arenan bredvid kameramannen.

Däremot måste man ju fortfarande ge en eloge till Leksands-fansen som kom hit trots tabelläget. Och när de samlade styrkorna så vart det riktigt fett tryck därifrån.
Kommentera

Sv: Klackampen
Jean1: Jag, precis som friskan befann mig på andra sidan och kan inte mer än att imponeras av Leksands klack, ja, när de väl använder sina röstresurser alltså. Variation bland ramsorna och hoppeliskutt på läktaren gör att Timrås klack ser ut som en hög med pensionärer..

Det gamla vanliga syndromet är att rösterna saknas i Timrå och att Knylans trummande håller hela klacken igång..

Dock får jag väl så lov att säga emot Leksands "uttalande" av att Timrå inte har några egna ramsor.. Jag har ingen aning om hur många egna ramsor varje klack har, men vi har väl åtminstone 2-3 stycken varav en som körs i resten av Sverige nu också?
Kommentera

Sv: Klackampen
friskan: Från det övre planet lät det mycket. Men tyvär nedanför trumman står alltför många tysta herrar både dom som är klädda i diverse röd/vita-tröjor och så dom propra i svart. Släpp ner armarna och sjung; tack! Och bra jobbat alla ni som alltid gör ert bästa!
Kommentera

Sv: Klackampen
Jean1:

Leksandsklacken var överlägset bäst i 1: perioden men sedan trappade den ned.
Jag tycker vår klack gjorde bra ifrån sig. Fullt godkänt.(min personliga åsikt).
Kommentera

Klackampen
Stort grattis till Leksands klack! Dom vann stort över Tikarna. Rött och vitt räckte inte långt idag. Jag är hes, öm i halsen och huvudet värker. Det tog mycket energi att vara supporter i TIK-klacken idag. Tack o lov att Timrå vann i alla fall!
Men vad gör alla stumma supportrar i klacken? Har dom förväxlat läppvallan med superlim, fått stämmbandsinflammation? Eller är det bara så att lill-Jante sitter och kniper hårt om deras pungar så att dom inte törs gapa och sjunga? Eller vill dom stå i glansen av oss hårt ropande och stöttande supportrar när spelarna kommer och tackar och visar sin uppskattning?!
Köp sittplatsbiljett istället, eller ställ er på sidan om. Vi behöver fler röster i klacken. Annars gör vi oss inte förtjänta av vårt (fortfarande?) goda rykte.
Måste vi skaffa en galjonsfigur som hejaklacksledare, eller texttremsor, eller starta en supporterutbildning med röstträning?!

Tack Svoboda som gav oss en extra uppvisning. Det värmde det hårt klappande Timråhjärtat och kändes lenande mot mina ömmande stämband!
Kommentera

« · 668314