1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601299 inlägg · 6212 ämnen

Kvartsfinal 2009

Sv: Kvartsfinal 2009
Hassebo: Ingen som gjort bort sig känns det som.. Bara deras så kallad vakter som inte kan göra ett bra jobb

actionleif: Men seriöst.. Vilka satans idioter.. Våga bojkotta Jönköping!

Mathias: Jag kan bara tala för mig själv. I mitten av andra perioden skrek jag att de har Sveriges sämsta bortastå och att de måste bygga om hallen. När perioden var slut och vi skulle gå ut från arenan kommer två vakter på varsin sida och kastar ut mig. De hade fått nåt tips om att jag kallat folket på handikappläktaren för nåt i stil med "invalidjävlar".

Det är bland det mest nedvärderande jag varit med om. Jag försökte förklara för vakterna också med det var inte lönt. De tyckte ju jag var största idioten på jorden just då.. Jag skiter i att jag inte fick se sista perioden, det är behandlingen som upprör nå jävulskt! Kinnarps arena lär man ju knappast besöka närmaste åren...

Mathias: Nej inte riktigt korrekt, kolla Jimmys blogg så har du allt förklarat. Jag är person 2.

Är det inte alldeles för jävla typiskt att Thörnbergsjäveln gör 3 kassar igår och att vi faktiskt saknade en rejält stor back som kunde hålla rent framför vår egen kasse (läs Lotvonen)?
En slump? Snarare ödets jävla ironi.

Grattis Disciplinnämnden..

(Sen hade vi fått stryk även om Thörnbergsjäveln varit avstängd, men det är en annan femma..)

Har jag fattat det hela rätt om 4 stycken blivit utkastade för att dom varit kritisk mot bortastå?

Snelhest131: Tja det ä väl bara att behandla hv supportrarna likadant på
måndag, har dom flagga med sig så släng ut dom ur arenan.

Snelhest131: det var meningen att jag skulle åka men jag har fått fel på lungorna och var tvungen att stanna hemma.
Jag kan säga en sak utan att lova för mycket, jag hade nog slängt dom av bussen egenhändigt.

Hasse som blev utslängd för att han hade kritiserat ståplats sa till mig på telefon: om jag hamnar på häcken för det, så hade du dragit på dig 1 års fängelse.
kanske ligger nån ting i det...

Dunc:
inte en chans att vi tar det här. Laget är för svagt och svajigt helt enkelt, tyvärr. Men visst, jag har uppe hakan och hoppas på en bragd imorron. :)

Snelhest131: Måste hålla med dig angående Thörnberg, givetvis ska han vara avstängd fegare spelare finns inte, hoppas ni kommer igen i alla fall.

Blizzard: Mister Rikard är jävligt förbanad...
jävla amatörer till vakter dom har där nere.

Snelhest131: Ja jävla, Vilka idioter!

Blizzard: ja dom påstod då det, dom va förbannad för att vi inte åkte ifrån dom 4 som hamnat i häkta utan vänta 20min på dom så dom kunde följa med hem och då tjafsa dom om det från jerusalem till fjollträsk :S

Snelhest131: Ni skulle lämnat dom i Jerusalem, tåg eller taxi till Sthlm!! Var dom Timråiter? Va fan bråka dom med sina egna fans för? Säkert skansen apor som ville slåss lite, men eftersom fotbollen inte är igång på allvar och skansen missa slutspel då fick det bli Tik bussen....

Har precis kommit hem från Jönköping ! hade hört att det va dålig borta stå där och att man inte behandlades bra, men att det skulle vara så förbannat dåligt kunde jag aldrig föreställa mig ! absolut helt omöjligt att höras bakom plexit, kan inte vifta med flaggor för handikapp läktaren är bakom och idiot vakter/poliser som med våld slängde ut 4av våra supportrar på världens konstigaste grunder, tex att dom hade sagt att deras borta stå är världens sämsta och att dom skulle bygga ny ! :S resan bättrades ju inte direkt på av att vi hade 2idioter från Stockholm med oss på bussen som endast va ute efter bråk då dom kalla alla på bussen för idioter om och om igen och för jävla Fi**or, sen vart dom helst oförstående när vissa tände till, aldrig vart så skönt som när vi dumpa dom i fjollträsk ! matchen är ju inte ens värd att nämna då den va så ruskigt pinsam att skäms, sen gör ju inte saken bättre när man ser mrs.thörnberg slasha och vara allmänt jävlig hela tiden utan konsekvenser, sen att barnrumpan gör hattrick då han ist skulle ha suttit på läktaren är ju bara förjävligt ! nä nu får det vara nog. hoppas det är ett helt nytt TIK på måndag annars blir jag gråtfärdig !

Dunc: Nä, vi tar inte det här. Vi har för dåligt bortaspel.

Jag har kollat på hockeytävling. Vad har ni gjort?

ULF L: Upp me hakan! Det är ju för sjutton 1-1 i matcher. Vi tar det här!

Laken:
Precis, backarna håller och har aldrig hållit den här säsongen. Sebbe och Moe gör ett kanonjobb, men dom ska inte tillhöra dom fyra främsta. Det är andra etablerade som sviker. Ingen nämnd ingen glömd, men en av dom har väldigt mycket skägg för att ge en liten ledtråd...
Nä, laget är alldeles för bräckligt, både spelmässigt och psykiskt. Det var illa att se hur dom så fullständigt vek ner sig. Vad händer till exempel nu med Backe, han har ju inte direkt stålpsyke.
Kan rinna iväg fort nu i den här serien. Hyfsad ödesmatch på måndag. Då vill vi se "stjärnonra" kliva fram. Dom kan ju börja med att ligga på rätt sida på sin spelare och åka heeeeela vägen fram.

Heleniz: Jag buar sällan om ens det när det är match. Men jag kan bli duktigt förbannad framför teven och vara grymt kritisk efteråt. Klartjag dyker upp på måndag. Men just nu är jag bara dödligt less.

Dags att vaska leken igen?

Frågan är vad en förlust av den här magnituden betyder för fortsättningen. Början till undergången, slutet på resan, eller kan man komma tillbaka. Sista hemmamatchen på måndag, eller finns det ett liv efter kvarten. I vilket fall måste det var en psykologisk bragd om man kan komma tillbaka från en sån här mardröm.

Torskar man så här rejält är det omöjligt att man ens kunnat tänka sig att det skulle bli hela vägen i år, eller ens semi. I och för sig var det en konstig match på ett sätt. Till att börja med jämn spelmässigt och sedan trillar målen in, som någon skrev vi bjuder på alla mål. I nåt läge ger Timrå upp matchen och det fortsätter att ringa bakom Backlund. Hur kommer man igen efter en sån här förlust ? hv måste ha fått en boost av confidence av den här bataljen och tror att de är kungar, men faktum är att dom inte gjorde någon extremt bra första halva av matchen förutom att de satte sina chanser förstås. Och som vanligt är det målen som räknas. Det tragiska är att hv inte behövde göra någon bra match alls för att vinna klart. Man kan hoppas att spelarna rannsakar sig själva, sluter sig samman och kommer tillbaka, men för mig så var det en försvarsmässig kollaps vi fick bevittna. Och hur rättar man till det mitt under ett brinnande slutspel ? När materialet kanske inte räcker ? Tyvärr har nog Timrå gått ner ett steg formmässigt inkl. avslutningen av ES och det visade sig idag. Målproduktion noll och ett läckande försvar, man kan konstatera/skylla på att hv har studsarna med sig, men många av målen såg billiga ut.

Men under har skett förr, vinner vi på måndag är vi med i matchen igen och t.o.m. leder kvartsfinalserien. Sån är idrotten. Fan trot.

Nu jävlar glömmer vi den här skitmatchen och fokuserar stenhårt på måndagens drabbning. Alla måste komma och stötta grabbarna på bästa sätt. Inget buande eller något negativt nu, de behöver vårt stöd och hemma i E ON kommer Timrå gå segrande ur striden på måndag och jag vågar nästan lova att de kniper en match antingen onsdag eller torsdag nere i Jerusalem också.

Together we stand, together we fall!

Heleniz: Jobba fram en prototyp så ska jag höra med lite sponsorer! haha. näe nu har jag lite för tråkigt känner jag, lika bra hoppa i säng!=P God natt!

Harryhaffa & Yellowcard: Då är det bara att vi börjar jobba på specialhjälmarna då och hyr in en hjärnskrynklare som får spelarna att tro att alla ställen som har en hockeyplan är E ON Arena :)

Heleniz: Fan vilken ide, går att utveckla med en typ av lobbotomi, alltså hypnos, så spelarna hör alla HV ramsor som Timrå ramsor, alltså hemma lag även borta,,,

Yellowcard: Eller föresten, det tar jag inte alls för givet, så din idé kör vi på istället=P

Heleniz: Bah skit samma, vi behöver bara vinna en borta, därför att vi vinner våra matcher hemma tar jag för givet.

Jag har en lösning på det usla bortaspelet: Sätt röda visir på alla hjälmar, på så sätt tror spelarna att alla är rödklädda Timråsupportrar. Sen så skulle man kunna spela in ljudet från E ON Arena och så får de köra det i hörlurar hela matcherna och ha nån sorts kommunikationssystem inbyggt i lurarna så de kan snacka med varandra men inte hör HVs publik =)

Vad gick egentligen snett? Såg ju bra ut fram tills Dennis Persson proppade Tedenby - sen så... ja..

DJ Hemp: Du förstår fabbo smok kanske är lite rädd och känslig då det kommer in vackter och poliser och ev fyllceller i billden,,jag lider med honom och det svåra trauma han upplevde,,,,

Smokey:

Vilket helvete det måste ha varit att åka iväg på en sådan jävla skitresa med 7-0 i röven. Lider med er och särskilt de från Timrå som väl steg upp i värsta ottan (ca 05:00) i morse. Blir hyfsat nyfiken på vilka som blev utslängda och varför. Det har som sagt hänt även de bästa. ;) Fullt ös medvetslös dessa gånger. Dumma, dumma vakter! Cool låt förresten...

Matchen finns på nätet nu. Alltså om det är nån som skulle vilja se den i repris...för att komma ihåg till senare alltså...som ett minne.

Ni är inte sanna, nu spelar vi slutspel och det satans jävla pms gnällandet, spelarna vet vad de ska göra,,men vet supportrarna det?, inte en enda som skrivit NU JÄVLAR STÖTTAR VI LAGET PÅ MÅNDAG!!!!!!!

Kanske man håller på bli gammal, man kanske stöttar laget genom att trampa ner på spelarna,

Hemkommen från Kinnarp Arena. Vilken pisskväll. Allt började så bra... Trevligt bemötande. Vibbar i luften... Sedan brast något. Tre fyra TIK-supportrar blev bland annat omhändertagna av griniga vakter och poliser! Bara det är något helt nytt för mig. Men det kan väl hända även de bästa...

I jävla skyttegravsläktaren växte frustrationen. Allt gick fel. Målen trillade in och ibland såg det ut som om Timrå var statister i en dålig hockeyfilm.

Det borde i alla fall aldrig kunna bli värre. Botten måste vara nådd nu. Nu bryter vi ihop och kommer tillbaka.

Lid i natt.

uhahl: Du glömde 26.

Per HApps: Ja, Pyrrets PR för sig själv har inte varit av högsta kvalité på slutet.

Per HApps: man kan ju tycka de, men sammtidigt så är Wandell inte i sin bästa form och har inte varit heller dom senaste 15 matcherna (?)
sen väger Pyrret lite för lite tror ja för att lyckas "där borta" ja menar även Hv´s backar tar bort han relativt enkelt och hur ska de då gå om han ska möta skickligare backar där?

haggen:
Pyrrolainen och Wandell vill till NHL, borde man inte börja leverera nu när det gäller? Annars är dom ganska iskalla hos agenterna.

haggen: Kanske för han räknar med en lång serie, vore rent idiotiskt och köra typ tre femmor i början av en serie, och får sluta en kanske avgörande match med två slutkörda femmor,,en tanke bara

Varför bänkar inte Challe "stjärnorna" och låter en som Lander komma in och visa upp sig i ett tidigare skede samt mer istid på de femmor som är hetare?

Challe kan väl inte vara för feg för det väl......

Per Happs:

Lustigt nog blev det en del snack om dessa band på O´Learys tidigare i dag. Träffade en del trevligt folk. Har dock själv inga skivor med dessa.

Laban:

Håller med angående favoritskap. Svenskar är så fjantiga hycklare allt som oftast. Jag erkänner att om vi torskar även hemma på måndag - då är det kört för oss!

DJ Hemp:

Själv dammade jag av en vinyl med Brända Barn och gråter en skvätt,
Kärlek och Hat, sedan kanske det blir en sväng med Rasta Hunden, och Metal Guruns sista suck innan jag bryter ihop och kommer igen.

Klart Hv är favorit i denna kvartsfinal.

Det jag vill komma till är att vi svenskar är så jävla rädda
för ordet "favoriter" etc,, och är jävlig snabba att skyffla
över favoritskapet på motståndare.

Inför denna match hade Hv pressen på sig,,dvs 0-2 i matcher är
väsentligt sämre än 1-1 i matcher.I alla intervjuver med TIK spelare
var de noga att poängtera att det är Hv som har pressen på sig
inför match två.

Nu står det 1-1 i matcher och match 3 är i Timrå och en TIK förlust
då ser det mörkare ut för TIK då match 4 och 5 är i Jönköping.

Ja, dagens match var ju mest skit, måste man säga. Pinsamma jävla siffror. Ett förbannat ineffektivt Timrå som dessutom släpper in flera skitmål. Undrar hur det kan stå till med självförtroendet nu då? Nåväl, dagen var i övrigt mycket trevlig så jag bryter ihop och kommer igen. Bifogar en grym låt med Joy Division. Hjärta och själ.

kidcox: Dagens match är bara att glömma. Första perioden var i och för sig helt ok, bortsett från att HV alltför ofta fick komma i farliga kontringar sedan TIK gått bort sig högt i anfallszon.

Katastrof spel att våra stjärnor både idag och hemma senast ,det krävs en uppryckning annars går detta åt h..........

FM: Läs mina inlägg under matchen!

mikenomad: Jag vet att många klagar på Moe ibland men idag tycker jag de märks att han är borta, han är mycket bra i uppspelen och ger även timrå ytterligare ett vapen från blå i PP, jag tycker backarna tom lello idag har problem med uppspelen och de blir nästan jämt icing, Moe saknas mycket mer än folk tro skulle jag vilja säga.

FM: Idag var vi dåliga rakt igenom efter period 1!

« · 1138280 · »