1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581730 inlägg · 6215 ämnen

Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08

518132 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Helg Ernest: Jag har aldrig riktigt tvivlat på kenta men just nu framstår han inte som en vidare flexibel coach. Förmågan att växla spelstil, som du säger, är obefintlig. Fast å andra sidan så ska ju det här laget vara kapabel att köra över det laget som DIF kan ställa på pappret också.

Nä en vinst på Torsdag med 3 måls marginal och ett rejält styrkebesked så kan jag gå med på att det står 0-0 igen. Rejält underläge just nu.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Olle: Precis ! DIF kan växla spelstil, men TIK fortsätter på den inslagna banan sedan första matchen. Hedström är ju ett typexempel på det.
Pang på bara.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Helg Ernest: Timrå blev ju inte direkt överkörda rent fysiskt ikväll...kvällens snyggaste individuella prestation stod ju Bremberg för...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
keni: Sansa dig ! Klart att det vänder, får dom bara igång SITT spel så är DIF överkörda.
TIK består till 90% av sk. "Lirare"
DIF väljer att ställa av sina, till förmån för fysiska spelare.
Bara en sådan grej talar ju för att dom fått "oss" till att spela deras spel.
Kommer dom bara igång med sitt Klapp Klapp hockey så är DIF över med hästlängder.
Frågan är om inte Kenta skulle ställa av Hedström så han fick kyla av sig lite. Han plockar ju många onödiga utvisningar, som kan om inte bli förödande.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Helg Ernest:

Ledsen alla Fans, men nu ser det tungt ut för TIK i kommande matcher, Djurgården har spelat ut TIK i 7 perioder nu, va talar för TIK nu................................. ta mej fan ingenting!!!!!!!!!!!!!!!!
Så jävla less
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Timråit H-sand: Men Timrå KAN höja sig, vi har förlorat 2 matcher KNAPPT! Iofs vunnit en knappt också. Fjärde matchen nu på torsdag blir avgörande! 2-2 och helt öppet, 1-3 i praktiken godnatt. Nu är det "do or die" som sheriffen sa att han gillade i dagbladet. Det märks på honom iallafall.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Redhat: Felet är ju att DIF fått "oss" att spela det spel dom vill vi skall spela. Med vårt eget spel skulle dom vara helt changslös.
Ändå tror jag Kenta vaskade om ganska friskt i kedjorna i kväll.
Utan resultat.
Bryter vi inte trenden i nästa match, tror jag nog att Dahlén spelar.
Alla dessa jävla puckar bara ner i hörnen och bara böka runt.
Varför inte på mål och plocka retúrer istället ?
90% av all tid dom är i anfallszon så bökar dom i hörnen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
SaraS: Jooo, bryta ihop fullständigt och sedan komma igen (c;
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Frella: Bara att instämma : TIK spelar helt under isen just nu. Sker det inte någon uppryckning vad gäller spelet så kan man hälsa hem i detta slutspel!
Samtidigt tycker man att nu när man gjort 3 dåliga matcher så borde en vändning vara nära. Rycker man upp sig o spelar som man gjort i grundserien så har man en klar chans att gå vidare, även om det naturligtvis blir svårt.
Som det är nu är det bara ett fåtal spelare som bjuder upp(Manderville, Nilsson, Sanny) Idag gjorde i alla fall Modin en rejäl uppryckning-men var är det fysiska spelet . En spelare med Modin´s tyngd o storlek måste naturligtvis utnyttja detta som ex manderville o Nilsson. nu syns det nästan som karln är rädd att tacklas.
Så de flesta spelare o framförallt första kedjan måste komma igång nu om det skall bli avancemang till semin. Utslagna nu skulle kännas väldigt frustrerande med detta lag o på vilket sätt man genomfört grundserien.
Kom igen nu TIK med farten o fläkten som varit kännetecknet de sista åren
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
SaraS: Japp, back to basic... ;)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Frella: Hurra! Heja ångesten! Visst är det härligt att vara TIK-supporter igen, som på den gamla goda tiden... :-P
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Chief: Jag ställer upp om det kan ge Timrå ett SM-guld! =o)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Är det inte bara att inse att det är över nu? Man är helt i avsaknad av eget spel, det går fruktansvärt långsamt i passningsspelet. För att inte nämna uppspelen som är helt obefintliga, eller passningarna öht som går en meter bredvid varje gång. Till råga på allt har man ett markeringsspel som är sämre än skridskoskolans.

Man har varit riktigt dåliga i tre matcher nu, men med tur har man lyckats knipa en match. Skylla på domaren kan man inte heller göra. Tyckte Lärking sett över hela matchen var bra idag. Det är Timrå som spelar med huvudet under armen.

Fem spelare kommer undan med godkänt eller bättre. Modin, Sanny, Manderville, Hagos och Nilsson. Helt under isen var Aalto och Berg, tätt följd av den den spelare med mest hjärnsläpp i matchen. Jonathan Hedström.

Som jag ser det så ska det till ett mirakel om vi ska lyckas vända det här, trots hemmafördel. Riktigt jävla patetiskt om man torskar i en kvartsfinal med det laget man har iår. Djurgården har inte spelat bra, vi har spelat fullkomligt uselt! Men det är väl bara börja blicka fram mot en jätterolig silly season...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Manderville: Jobbigt för honom om han måste dra ihop några polare och ha gruppövningar först bara...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Helg Ernest: KK-pojkarna hade inte heller några kontrakt i Schweiz men det gick att ordna ändå, trots att transferfönstret var stängt.
Ring Åkerblom nu :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Ingen dum idé med Dahlén, det vore nåt för att bryta trenden...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Helg Ernest: Du har kanske rätt, leran känns djup, isen lös, samt skridskorna är slöa. In med karln!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Redhat: Nu är det bara det att Åkerblom är inte kontrakterad.
Men det är Dahlén. Så in med honom, finns inget att förlora.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Redhat: Dahlen vore nog bra...men jag efterlyser ett eget spel!!!!! 9 JÄVLA PERIODER UTAN EGET SPEL !!!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
lincoln: Håller med dig. Kom igen nu Timrå och tvåla dit Djurgården ordentligt, ni är ett mycket bättre lag.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Johan J: Tror inte ens Odåga törs tackla Dahlén av respekt.
Dom skulle komm helt ur balans och vi skulle kunna spela "Vårt" spel
som vi gjort under 50 matcher i grundserien, istället för den "Grishockey" DIF har proviserat oss att spela
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Helg Ernest: Dahlèn? Ok, varför inte. Men då kan man nog lika gärna ringa upp Markus Åkerblom också, han kunde ju sätta dom avgörande puckarna i mål.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Helg Ernest: Ja det är sant in med Dahlén, han kan ju iallafall skrämma fart på vissa som inte vill sitta och frysa på bänken.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
lincoln: Dahlén - där har vi svaret!!! Vore MYCKET värt att ha honom på bänken på torsdag. Kenta, ring honom NU!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Redhat: Crippe är ju en jätte förstärkning ?
Nä, kasta in Dalen även om han blir ett fiasko så sätter han lite respekt i DIF och kan få dom ur lite balans som kan var tungan på vågen.
DIF var ju helt klart det bättre laget idag, vi var ovänner med pucken hela matchen, den studdsade överallt utom dit den skulle.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Redhat:
Inte ska vi slänga in kapanen i sin 6:e match för året när vi har en av världens bästa målisar!!! Kippro kommer att spika igen nu.

Vad värre är - Detta är ju säsongens värsta svacka!!!!!!!! Nu är det fan ta mig dags att spotta upp sig. Det kan ju inte gärna bli värre om vi försöker spela. TIK har nu spelat 9 perioder helt utan eget spel...när hände det senast??? Mitt tips är fyra år sedan...

VI HAR JUST NU INGET SPEL WHAT SO EVER!!!!!! Inte ens Z pro´var nått aannat än att sola in pucken. I och för sig får man väl smisstänka att Djurgården spelar väldigt tillknäppt och täpper till, men det går faktiskt betydligt snabbare just nu när de ställer om.

VI HAR JUST NU INGET SPEL!!!!! Jag säger det igen. Detta kommer inte att gå om vi inte börjar att spela hockey igen. Jag såg väl inte asbra från 4e raden, men alla TIKs farligheter var folk som solade runt målet och försökte pilla in pucken köksvägen. Inga passningar, inget lir in i zoon.

Nä kom igen nu - Vi kan föra matcher - Vi ska föra matcher!!

Kalle - Kom igen
Berg - Vakna
Manderville, Sanny, Pelle bra
Modin är igång med rillerna, men ovän med pucken
Robban - Börja köra!!!
Nordgren - Kom igen och vakn
Alla måste höja sig... Ett mirakel att vi fortfarande bara är en match ner
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
tjobba: Lasse Jonsson måste vara en av elitserien snabbaste skridskoåkare, inte ens Gunno i sina bästa dagar hinner med.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Redhat: visst gör han det.. Ingen mer än jag som tycker att Kipper stod för en tavla vid 1-1? Man SKA inte öppna sig och bjuda på 5e hålet.. hade han inte gjort det är det väl tveksamt om DIF kvitterat i det läget..

Kapanen är glödhet och låt han stå!
Håller även med om Crippe, han kan bjuda på det oväntade och är lite av en matchvinnartyp faktiskt.. Hoppas han är tillbaka till Torsdagens match..
F.Ö vill jag berömma Lasse Jonssons fantastiska uppåkningar gång på gång
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Manderville: Vågar vi satsa på Kapanen nu när vi ligger under med 2-1 i matcher?? Svaret är JA! Inte för att Kippro varit dålig, men Kapanen känns just nu mer som en matchvinnare. Man måste ju bryta denna skittrend och jag tror att det ska börja där, samt att Crippe kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Taurus: Håller med dig, Nordgren, Koskinen och Hallin borde bänkas och in med Svebba.
Modin blev klart mycket bättre med Manderville och Hagos.

Laget i match 4

Målvakt:
In med Kapanen han har inte förlorat mot Dif
Backpar:
Aalto-Berg, Lindström-Svedberg, Styf-Jonsson
Kedjor:
Hedström-Zäta-Crippe
Manderville-Hagos-Modin
Nilsson-Krykov-Carlsson

Extra: Nordgren, Gahn, Hallin, Koskinen
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Taurus:

visa stolthet & passion nu för i helvet!nu SKA det bara vara 2 hemma segrar åå sen .. orkar inte med knäppegård
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
PA:

Tycker ändå att coachningen är dålig. Vissa har ju varit katastrofalt dåliga i några matcher nu. Man måste kliva in som coach och bänka vissa för att markera sitt missnöje. Det går inte bara låta det rulla på!!!
Kommentera


Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Manderville: Annars får vi börja käka damsugare på heltid istället och se Kovlandsmatcher.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
tjobba: Nordgren! Var han med?
Gunnos kännetecken att bena ska gå som trummpinnar är ju som bortblåst.
Och vadfaan gör vi i egen zon, lägg sarg ut om du är pressad.

Nu måste The Big Red Machine ha ångan uppe från start i kommande matcher annars blir det en tidig sorti och man får gå och se Kovland spöa kattskrällen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Taurus: Bara att hoppas att dom vinner nästa, 1-3 skulle kännas väldigt tungt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
PA:

Berg fixade två i arslet idag, tyvärr!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
PA: Nej, det måhända men det var Hedströms misstag som gjorde att Timrå förlorade ikväll.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Johan J: Berg var inte nå vidare heller
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Mitt i allt, lyft fram allt positivt, många frågetecken från förra matchen vände och blev utropstecken för mig idag:

-Fredrik Modin, - som bäst när han får vara bäst i en kedja och vara den bästa spelaren och föra spelet som idag, outstanding!
-Magnus Nilsson, - kämpade på fantastiskt och höll på att kvittera mot slutet
-Niklas Nordgren, - skridskorna gick fantastiskt fint på killen idag, får han sätta en puck


Vi Är Timrå & Vi Ger Aldrig Upp - Glöm ALDRIG det!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08

Jonathan Hedström var ikväll tillbaka som syndabock när Djurgårdens hemmaslog Timrå med 2-1. Djurgårdens segermål var frukten av Hedströms oförmåga att göra uppspel i tillbakatryckta situationer.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
liston: Det jag menar är att det inte är värt att ödsla energi på negativt tänk. Bättre att ladda batterierna till våra två raka hemmamatcher.
Då ska decibel-rekordet på 114 slås och i samma veva Djurkyrkogården...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
oraklet: Ja, inte har jag pratat om fiasko iaf.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Herminator: Det är svårt att inte vara negativ till matchen idag och den i söndags också.
Var är det där som gjort TIK känt, snabbheten agrisiviteten det där j-lar anamma.
Nu är det bara full gas som gäller
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Hälge: Men det är knappast avgjort än Helge. Klaga skall man göra när man vet att de kan bättre, men att prata om fiasko är det lite för tidigt för.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Huge: Det känns lite mörkt nu, men vi kommer igen i två hemmamatcher.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Hälge: Skit att vi skulle förlora. Djurgården har visat mycket bra
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Nej fan också!

och jag tycker att Aki-Petteri var jävligt slarvig idag.

skit..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Hehe....
En förlust i kvartsfinalen på bortaplan räckte tydligen för att det skulle börja låta som i Brynäs GB härinne... :-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 3 DIF - Timrå IK 2005-03-08
Tycker inte att det känns orättvist att Djurgården vinner, vi spelar inte alls som tidigare. Det känns segt och lite tafatt.
Kommentera

518132 · »