1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608603 inlägg · 6214 ämnen
3009676 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
SKRIDSKOSKENAN: Rabatt? Vi har betalat summor som jag inte tror många andra klubbar skulle betala. Snarare har vi fått betala en premium....

Zäta75: Skulle säga att Wedin har ett väldigt bra skott... Problemet för honom har ju förutom skadorna varit att han fått spela med fel spelare i min mening. Han har varit/blivit den som blir puckdrivande, istället för att vara den som tar avsluten. Skulle han fått samma förtroende och roll som Dahlén är jag övertygad om att han öst på bra mycket mer i målkolumnen. Killen kan ju dessutom skjuta direktskott, något som får klassas som ett unikum i Timrå IK, men som man inte drar nytta av.

SKRIDSKOSKENAN: Exakt och precis. 100% så.

Patrick Polly: "Vi betalde för mkt för alla hemvändare (minus Dahlen), punkt. "

så himla lustigt att många tror att vi ska få någon jävla rabatt på bra spelare ? ofta från samma personer gnälls de om att vi ska sluta se oss som ett småstads lag.

vilka betalade vi för mkt för?`
ep: nej?
hållander: nej?
lander: nej?
dalle: nej?
wedda: sett till skador: kanske, men produktion o marknadsvärde: nej?

Patrick Polly: Hållander va nog inte överbetald heller

Sakic: Vi betalde för mkt för alla hemvändare (minus Dahlen), punkt. Cred till Lander som på eget bevåg förhandlade ner sitt kontrakt.

Montén Python: nej skadehistoriken är ett problem o ja hoppas att man kan enas i detta med nästa kontrakt så att kontraktet går ner.

en skadefri wedin har ett högt marknads värde, men blir tyvärr ohållbart för ett lag i vår kaliber med hur mycket han är borta.
för ja hoppas verkligen man hittar en lösning så han är kvar

Patrick Polly: I see what you did there. Good one!

SKRIDSKOSKENAN: Ja precis. Vill förtydliga att jag inte har nått mot Wedda son spelare. Men med våran sköra ekonomi så har vi inte råd att lägga dom pengarna för de få matcher vi ändå får ut.

Svårt nog med truppbygget inför 26/27. Men inför 27/28 går 9 kontrakt ut;

J.J, -eftersom man valde J.J framför Juel borde det bli förlängning.
Sundin, -förlängning.
Svensson, -om inte förr så ej förlängt.
Eriksson, -förlängning.
Heikkinen, - beror på om han steppar upp kommande säsong.
Levinsson, -samma som ovan.
Pääjärvi, -om inte förr så ej förlängt.
Walli, -förlängning?
Wedin, -förlängning om lönesänkning.

Nubben och sportrådet har en del att fundera över.

Zäta75: Skadefri Wedin = ja tack! Men till 270k per månad? Summerar jag ihop det så går det inte ihop och jag tycker inte vi bör förlänga

Rip Kirby:

Wedin är fortfarande riktigt bra när han är skadefri. En skridskoåkning med driv som få i SHL slår. Kunde dock ha ett bättre skott. Om han får vara skadefri är han en stor tillgång i Timrå. Kanske kan man få till en bättre försäsongsträning med mer styrka och skedeförebyggande för att hans lite äldre kropp ska kunna hålla en hel säsong? Det vore guld värt för Timrå. Jag ber till hockeygudarna att det blir så.

RYGG HANS: Jag håller med om övriga men Juel är inte en kategori "Kalkon" spelare i min bok!

Sv: Silly Season 2026-27
Patrick Polly: Jamen så är det ju. Dom ligger längre fram än oss. När Timrå höll på att satsa sig till konkurs genom att köpa dyra stjärnor, så satsade SAIK på ungdomar. Det har betalat sig.

Tom Topp: Bra då är vi överens om att vi inte är där nu. Och att det kan vara en anledning till att spelare väljer SAIK som bevisligen har en vinnarkultur där man ställer krav redan idag.

jk: Säsongen som ledde tiil att Wedin fick chansen i NHL/Chicago (2018-19) gjorde han inte heller en hel säsong (32 matcher, 14+13) men den sjukt höga nivå han nådde i spelet minns jag var en ren njutning att beskåda. Han var i regel helt dominant i det offensiva spelet och belönades också med spel i Tre Kronor (12 matcher, 1+3).

Anton Wedin har inte gjort en enda full säsong under hela sin seniorkarriär.

Sitt å titt på gammal kvalrys å ta ett par stänkare nu 🥳🥳🥳
Ä så gla art vi slapp att i år...🙏
Låt dä rinna lätt ida rabbuslingar och vi ladd inför kvällen ⚽️⚽️⚽️
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Uppladdat:

500x0-fbimg1774511512462.jpg

Karlsson74: sen är det ju som så att efter varje skadeperiod så tar det ca 8-10 matcher innan han är på någorlunda rätt nivå igen.
Är inte värt att förlänga till vilket pris som helst nästa gång.
För dom pengarna går det få en spelare av samma kaliber men som har betydligt bättre närvaro under en säsong.

Patrick Polly: jag skrev att föreningen håller på att bygga upp nånting bra. Det är iaf min tro, men att bygga upp ett långsiktigt mål tar sin tid.

SKRIDSKOSKENAN: Vill minnas att när han gick sönder i höstas så var han typ en topp 10 spelare i ligan när man kollade på underliggande siffror och driva spel. Det är tråkigt att Wedda inte håller för en hel säsong längre.

Tom Topp: Så du tycker att vi är en förening som ställer höga krav?

sargad: wedin har 0,63 i poäng snitt fördelat över 4 senaste säsonger.
lite bättre än tex nygård, max lindholm, carl persson o dickinson under samma säsonger, lite sämre än tex jonathan johnson o studenic.

skulle nog absolut säga att de kan klassas som toppspelare. sen är ju skade situationen beklämmande.

sargad: Han om nån är sargad. Spelade de tio sista matcherna enarmad. Väl hel så är han fortfarande en toppgubbe. Men absolut att han ska ner i lön och framtida kontrakt bör skrivas 1+1.

DenRöda: Toppspelare? Njaäe, tvek på...
32 5 7 12 2 -6
Bara 2 min på botbänken dock.

Nisse1: Fortfarande toppspelare. Hans bästa säsong någonsin med Jokinen som tränare. Men ja, väldigt kostsam pga alla småskador som hållit honom borta ett par månader till och från. Ska han fortsätta efter nästa säsong så bör han gå ner rejält i lön.

Gathlopp: Wedin har varit den kostsammaste värvningningen någonsin i klubbens historia. Snacka om dålig avkastning på pengarna. (Skadeeländet lär fortsätta, kanske läge för pension?) Wedda var en toppspelare en gång i tiden.

Gathlopp: Pratar vi om Emil Larsson? Hur kan någon försvara honom i så fall? Hur hjärtlös kan man vara när man släcker en spelares karriär. Och hör inte ens av sig för att kolla läget?

Inte ens som en liten gest, oavsett hur lite man bryr sig om andra människor?

Gathlopp: Bra svar, det enda ordet du kan. Slöseri med tid då

puffe4: tönt

Gathlopp: Psykfall är en allvarlig diagnos. Det får stå för Dej. Är du normal då? Inte lätt aggressiv....lite mer aggressiv kanske , jobba med dej själv, innan du kastar ut diagnoser hit o dit

puffe4: du sitter ju och hyllar erat psykfall dock. Återgå till eran skitbok.

Synct: Ja exakt. spelar han 35-40 matcher per säsong är det bra.. för det är väl ungefär vad man får ut.
Sedan är han inte ens skadefri så bra att han skulle ha den lönen.

Sakic: Getingens uppgifter
Uppladdat:

500x0-screenshot20260325232809expressen.jpg

RYGG HANS: Skulle säga 120-150 minst.

Synct: Vi har fått missiler från fossil som Kulltorp och glorious badger: idag. Hoppas det kan stanna vid detta.

Ger er en fredssång och hoppas dessa nicks inte besudlar vår sida igen. Timrå behövs för finderbyn

Sakic: 95-120k på Pääjärvi.

Montén Python: Helt sinnessjukt kontrakt om man tittar på skadehistoriken, där snackar vi ett kompiskontrakt deluxe.

Montén Python: 270k i månaden på Wedin är ett pinsamt dåligt kontrakt.

Sakic: Rätta mig om jag har fel. Men kan vi verkligen inte få mer för pengarna än Wedda? Han skall definitivt gå ner i lön när kontraktet löper ut i alla fall!

Om detta stämmer vad sitter MPS på för lön då? 🫣
Uppladdat:

500x0-img0456.jpeg

Tom Topp: Ja, Tälje har stor moral, MoDo saknar framförallt insikt om vad som är skillnaden mellan tufft spel och korkade utvisningar. Men mycket hockey kvar, som man säger.

Hoppas på finderbyn inom min livstid

puffe4: Tälje är tunga, och så verkar dom ha moral. Det känns som att det saknas lite sånt hos Modo.

Tom Topp: Med SSK-vinst ikväll öppnar det sej liiite mer för klyktattar-derbyn i finserien igen, men finns oerhört många om och men innan dess. Men man får aldrig tappa hoppet innan allt är kört.

pingvin: Det är nog för att han påminner om en rumpnisse från Ronja rövardotter i både utseende och beteende.

JonteD: han måste komma ihåg att ta sin medicin bara! Den verkar han ha missat igen, för nu håller han på att hålla låda med två Nick samtidigt! 😆

3009676 · »