1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582015 inlägg · 6215 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28

« · 2591129 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Filander har varit helgonförklarad sedan han blev tränare i IKO. Men det är ett bra exempel på en klubb som inte sparkar tränare hej vilt bara för att det går lite dåligt. Eller lite dåligt... de hade ju rekord i förluster vill jag minnas. Vi är inte ens i närheten av 16 förluster på raken men du vill ändå sparka tränaren. Handlar inte om att Ante är en helig ko, det handlar om hur knasigt ditt resonemang är. Har inte heller riktigt fått svar på frågorna. Vare sig vem du vill ska ta över eller exakt vad du tror skulle bli bättre med en ny tränare. Därtill tillkommer att jag inte tror du har koll på att en ny tränare kan medföra en alternativkostnad. Det kanske t o m blir sämre!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Rico01: Filander var helgonförklarad med Suomela, Karlqvist, Smejkal. Nu är dom klappkass när Suomela och Smejkal har stuckit, är Filander sämre i år?

Ante var starkt ifrågasatt när vi hamnade i kval mot DIF men det var Freddan som fick lämna. Kvalet klarade han fint men sen kom Dahlén, Lander, EP och Wedin in och plötsligt är vi ett slutspelslag. Är ante bättre 21/22 än vad han var 20/21? Tycker kanske att man ska kunna diskutera tränarstaben i relation till vilken trupp dom har att jobba med.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Erre92: Visa ord.

Byter fokus och delar ut lite säsongsrosor i stället:
- OJ. Vem trodde att han skulle hålla denna höga och jämna nivå i SHL efter AS-sejour ifjol med skador och problem att få speltid i Löven.
- EP. Så jäkla kul när man ser att han faktiskt jobbar järnet över hela banan och det ger resultat.
- Pääjärvi. Mycket pålitligt jobb hela tiden.
- Lundin. Samma som Pääjärvi.
- JJ Sprider trygghet runt sig.
- Sheriffen. När vi hade den mest akuta backkrisen spelade han som bäst och gav stadga åt laget.
- EA o Boyce. Mycket gedigen öppning på säsongen. Senaste matcherna inte lika dominanta, kanske beroende på ständiga omstuvningar. De handfulla matcher när EA/Boyce/OJ fick spela tillsammans hela matcher lyfte de ner spelet i motståndarzon hela tiden.
- Hållanders inställning. Killen jobbar alltid järnet och de visar sig till slut.

Sedan finns många andra ljusglimtar men de listade ovan tycker jag är bestående över säsongen hittills.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Rico01: Det här är ju ett forum för lekmän och spekulationer, jag vet inte vem som kommer ta över efter ante. Men jag tycker det är ett problem att han aldrig verkar kunna leverera en djuplodad analys av en match, det är alltid plattityder som ”vi måste jobba hårdare” eller ”vi hjälper inte varandra tillräckligt mycket där ute”. Tycker också det är oproffsigt att hoppa över intervjuerna i paus när det går dåligt, jag utgår från att klubben får böter varje gång ante duckar pausintervjun. Tycker också att det är besvärande att vi har den mest uppsnackade offensiven i hela ligan men vår effektivitet är i den absoluta botten.

Mycket kan fortfarande hända, det är tidigt på säsongen, men jag kan inte förstå varför ante karlsson skulle vara en helig ko, det är ju bara business. Det är klart han inte ska avgå nu men varför skulle man inte kunna diskutera om han är den bästa långsiktiga lösningen för klubben?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Charlie2: Hoppas också att Wedda kan komma in och bli en injektion! Lite oroande att läsa att han kommer spela med nått specialskydd, kommer det hålla? Hoppas det i allafall, för kan han hålla sig hel så är han ju en toppforward i SHL och en spelare som kan bryta mönster och avgöra matcher på egen hand!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zäta75: Tror å hoppas Wedda kommer bli en injektion! :)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
DenRöda: Ja och det är väl där en del av min kritik kring Jonte ligger i det hela. Om den med störst lön i laget inte måste ta ansvar helt, varför skall spelare med betydligt mindre lönekuvert behöva ta nått ansvar i så fall?

Nu vet man ju inte vad som sägs bakom stängda dörrar men jag hoppas och tror ändå att Jonte nånstans har samma krav på sig som alla andra. Svårt att kräva att laget skall nå den berömda "strukturen" annars.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Sputnik: Någon mer som ser fram emot att se Wedin på tisdag mot Leksand? :) Jag förväntar mig inga underverk i 1:a matchen. Lär behöva minst 5-10 matcher som ifjol för att komma i ok form. Men roligt är det att han ska spela.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Erre92: vilka är dom positiva förändringarna du syftar på? Statistiken första 7 matcherna jämfört med sista 7 matcherna är marginellt bättre. Första 7 vinner vi 4 och torskar 3. Sista 7 vinner vi 3 och torskar 4, dock mot betydligt sämre motståndare sista 7 matcherna. Så är trenden positiv eller negativ? Men ja, Dahlén har varit bättre senaste 5 matcherna, han kommer dock från extremt låga nivåer (defensivt).
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Vill absolut inte kasta någon under bussen, men är det något som inte stämmer så är det Dahléns defensiva ansvar som brister. Ante pratar om att han har en fri roll i det här laget, vilket det klart syns också.

Rindell har väl en sådan roll också där han får dribbla runt överallt. Tappar puck och har extremt dåliga beslut över isen till och från. Vissa matcher är han en gigant för att nästa match bli helt värdelös.

Det här måste få ett slut i fortsättningen. Dahlén och Rindell är spelarna som både kostar oss matcher och vinner matcher.
De måste få en roll som alla andra i systemet. Dahlén måste backchecka och bli mer fysisk, Rindell måste tänka mer enkelt.

En annan sak jag måste vädra lite är att jag är för hård mot Juel. Jag var arg på honom hela kvällen igår, fan jag tyckte han förstörde min lördag helt. Nu är allt lugnt dock haha.
Juel är inte lika konsekvent som JJ, så enkelt är det bara. Juel har dock en större uppsida. Han kan stänga ner matcher helt och hållet en bra dag för att sedan vara tveksam den andra matchen. Han behöver precis som JJ gjort senaste åren, utveckla sitt konsekventa spel. Jobba upp sin sämsta-nivå så den blir klart bättre.


ALL HEDER till grabbarna för att de lyckas hitta ett sätt att göra mål.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
knätoffs på tisd.
dags o vara påkopplade direkt
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Sputnik: precis min tanke.
Bara att våra spelare börjar ta sig ur sina dippar tycker jag visar att våra tränare gör det dom kan och ska, sen kan man diskutera timeouts hit och dit men i slutändan är Ante mycket kunnig både som ledare och hockeyspelare
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Genuint nyfiken fråga: exakt vad skulle bli bättre med en ny tränare och att skeppa bort Dahlén? Vem skulle ta över som skulle göra det bättre?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Ja och jag hoppas jag varit tydlig med att Ante INTE skall nånstans. Dahlén lär vakna till liv vad det lider med. Så länge vi har en lagmaskin där flera kan kliva fram så kommer vi vinna matcher ändå.

Luleå går hyffsat fasten Omark gjorde typ 70 procent av sin poängskörd i matchen mot oss, deras bästa målskytt är väl en back dessutom..

Allt är relativt och vår lägstanivå är ju fortfarande högre än förra säsongen. Vad det är värt med en ny säsong och nya förutsättningar? Ja det får framtiden utvisa, förrhoppningsvis så kommer vi ha en ännu bättre stabilitet när det ansluter spelare från skadelistan med.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: till saken hör att Dahlen har varit mer nyttig totalt sett både offensivt och defensivt sett till +/- (jävla skitstatistik) senaste 5 än föregående 5, vad kallas det nu igen?
Just ja, uppåtgående trend!
Lägg ner häxjakten på Ante och försök se de positiva förändringarna istället som faktiskt syns i hela laget bara man är villig att se det
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Ja men absolut, vi kickar Ante för att Dahlén inlett med en naiv defensiv 👍🏼

Fan vad man skulle vilja vara en fluga på väggen när typ Fagervall, eller dylik som är en av de få tränarna lediga som inte är Montén, kliver in i omklädningsrummet och ska börja gameplan inför match 16 mot Växjö. ”Som ni vet höll inte Ante måttet, men vinst idag så kan vi ta uppehåll som tabelltvåa så viktigt att vi..”

Dahlén var vår bästa spelare i slutspelet förra året. Han kommer igen och är som bäst när det gäller.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: ”Var Dahlén lika dålig defensivt ifjol?”
Han började klart bättre i spel 5-5 men bryter man ner fjolårssäsongen i perioder av 15 matcher i taget så blir Dahlén successivt sämre i spel 5-5 och denna säsong har han startat riktigt svagt.

Förra säsongen hade spelaren med sämst +/- i hela ligan -22. Dahlén ligger i fas för att krossa den statistiken i negativ bemärkelse. Man skulle kunna luta sig mot att han var bättre ifjol och borde hitta tillbaka till formen själv men endera är det en fråga om spelidé eller en fråga om attityd. Båda faller in under antes ansvar.
Uppladdat:

450x300-img1198.jpegimg1198.jpeg

Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Sputnik: Ja alltså missta inte min ovilja att sparka folk efter 14 matcher där vi har någon pinne upp till toppen i en snortight serie, med att jag inte ser att vi har brister som behöver förbättras.
Defensiven är inte min största oro dock. De matcher vi börjat dåligt är det bara LHC vi blivit hårt straffade.

Det jag önskar produktion från är offensiven. Nu tycker jag det sett bättre ut efter Rögle och jag tycker såklart inte vi måste göra 4-5 mål varje match för att det ska vara godkänt. Men om vi blir lite mer bekväma i formationerna vi har nu och får tillbaka stabila backar så ser jag ju vilken sjuk potential detta lag har att göra mycket mål.

Och mål är roligt!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Här skall vi inte kicka tränare. Dock så ligger det lite ansvar att markera att man måste göra jobbet, oavsett vad det står på tröjan. Till och med Jimmy Hamrin har ju lyft att Dahlén inte kan vara immun mot att få spela hur slappt som helst.

Poängskörd i all ära, men jag skulle i allafall vilja se att han sätter det hårda jobbet i första hand. Hans naiva spel i defensiven är en inställningsfråga. Dags att borra ner skallen och bara bestämma sig dock.
För han visade trots allt att han kan om han vill förra säsongen. Men vill han få sitt kontrakt i Schweiz och bli långvarig så bör han nog sätta goda vanor redan nu.

NHL är för avlägset, men Schweiz är ju dock också en dröm för honom sen innan.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Ska han lära Svensson knyta skridskorna med?

Var Dahlén så här dålig defensivt förra säsongen när Ante också var HC?
Naiva indianare och dåligt hemjobb är något Jonte måste råda bot på själv. Ante ska inte behöva lägga tid på att lösa detta för en så pass skicklig individ.

Och att byta en tränare för de här omständigheterna är fortfarande en diskussion jag inte ens förstår att jag har. Jag tror du vet nu hur jag ser på saken, så får du fortsätta önska uppsägning bäst du vill.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Ja jag tror att en annan coach hade kunnat jobba med Dahléns defensiv och se resultat efter 30% av serien. Dahlén är ett fullblodsproffs offensivt men han är det inte i den defensiva aspekten av spelet. Det var vad som kickade ut honom från NHL och det är hans största utmaning idag med. Vadå ”lyckats med det direkt”? Det har gått 14 omgångar och Dahlén har varit alldeles för svag ända sedan omgång 1. I spel 5-5 har han varit inne på 6 mål framåt och 15 mål bakåt, det fattar ju vem som helst att det är ohållbart när man lyfter en monsterlön.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Ja, han har kastat om i kedjorna. Nyss var du ju sur över att kedjorna som funkade på försäsongen inte funkade i ordinarie serie. Då är det väl bra att man vidtar åtgärder? Hållander och Lander har ju kommit igång, Dahlén har börjat hitta målet. Så än så länge kan man ju inte säga att han gjort fel.

Så Ante ska sparkas för att Dahlén varit kass defensiv? Ett fullblodsproffs med en av SHLs högsta löner. Och någon annan tränare hade såklart lyckats med detta direkt? Herregud.

Sen vill såklart alla ta så mycket poäng som möjligt, inte minst spelarna. Skillnaden är väl att de inte kan gå och sura över att vi ”borde” tagit poäng där och där. Bryt ihop och kom igen. Går liksom inte att hålla på att sparka folk till höger och vänster för att vissa matcher av de här 14 vi spelar lämnar mer att önska. Och du har ju såklart ingen koll på att någon annan tränare hade gjort det bättre. Så det blir en teori, och jag skulle bli åksjuk om vi skulle bli en klubb som säger upp resultatgivande spelare och ledare för att fans är sur över att vi tappar poäng ibland.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Dahlén måste ju börja om och spela från grunderna, det är ju 5 mot 4 när han är inne, jobbar inte klart situationer och tjuvar så det alltid är en spelare fri i skottläge. Börjar han jobba hårdare i defensiven så kommer formen offensivt på köpet
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Spel med lika många spelare funkar, men blir ju sjukt risky ju färre spelare i varje lag som finns på isen. Och, igen, att spela Dahlén i spel 3 mot 3, är att komma så nära självmål det är möjligt. Vilket skulle bevisas idag.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Labban: offensivt finns det väl inget att klaga på gällande Dahlén men defensivt har han, som sagt, varit inne på 40% av alla mål laget släppt in denna säsong. Utan att vara taskig så tycker jag man borde bänka honom och bara spela honom i PP. Han stjälper mer än han hjälper i spel 5-5. Det är tydligt att han får åka runt med sin egna spelidé på grund av sin status i laget. En annan coach än ante hade sträckt upp honom för länge sedan, det är jag övertygad om. Visst kan man jämföra med Rattie. Han har varit inne på 16 mål framåt för LHC, Dahlén 6 mål. Det är klasskillnad.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Dahlén är trots allt den spelare i laget som gör flest mål. Men visst, hans spel lämnar endel att önska. Defensivt tror jag inte vi ska lägga så mycket energi på just honom, men jag hade gärna sett han klickat lite bättre med sina medspelare offensivt. Jämför man med en sådan som Rattie så gör Rattie ungefär lika många mål(ett mer) men har också en drös assist och är en spelmotor på ett annat sätt i LHC. Dahlén borde kunna vara det, för vi vet ju att vad han kan. Att Dahlén spelar med Hanzl och MPS borde ju inte vara dåligt egentligen, han lirade ju med dem stora delar av förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Det ante gjorde var väl att splittra kedjan med Dahlén/Lander/EP och trycka in Hållander där istället för EP. Det han har gjort nu är att kasta runt Dahlén i alla möjliga olika konstellationer förutom just den kedja som fungerade så bra långa stunder ifjol? EP skiter i vilket, han dominerar ändå men Dahlén har stora problem.

Visst är det små marginaler i hockey. Extra små marginaler när man är kass, som vi var idag mot LHC eller som vi var mot Rögle senast. Båda matcherna borde ha varit 3 poäng. Sen kan man säga att vi var bättre än LHC i 50 minuter och det är ju en klen tröst när man i princip förlorar matchen dom första 10 minuterna. Sekvensen när dom kommer i spelvändning 5 mot 1 har etsat sig fast på näthinnan och kommer stanna där för en lång tid framöver. Det är div 2-klass på det försvarsspelet, det ska inte ens kunna hända. Starkt att rädda 1 poäng men man gav sig själv aldrig chansen att tävla om alla 3.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Sputnik: bra inlägg. Men jag vidhåller också att vi har ett jätteproblem med Dahlén. Om han levererar 0,75 poäng/match så är det helt ok men det finns bara två lag som har samma defensiva problem med sin absoluta stjärnspelare och det är HV71 och Oskarshamn. Det är inte smickrande att behöva jämföra sig med dom. Officiellt har man sagt att ifjol så jobbade Dahlén på defensiven och i år har han jobbat på fysiken men han har varit inne på 15/37 baklängesmål. Det är 40% av alla mål vi släppt in.

Han har varit inne på hälften så många baklängesmål i år som han var på hela förra säsongen och vi har bara spelat 30% av serien ännu.

Sen när man ser vår skadelista så förstår man ju att det finns fler växlar i vårt spel. Särskilt Eronen och Erixon är efterlängtade men hoppet finns ju gällande Wedin också. Kanske kanske kan han fortsätta där han slutade förra säsongen och i så fall blir vi giftiga.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Rip Kirby: Ett annat exempel är Anderberg i Oskarshamn. Han och Bernhard slogs om titeln bästa back i HA i fjol men 13 matcher och 0+0 talar sitt eget språk.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Minns inte att det det snackades om att sparka Perra när vi låg 3a. Låg vi 3a efter 14 omgångar?

Vi alla var ense om hur bra vissa kedjor såg ut på försäsongen. När säsongen startade klaffade det inte för vissa av dem. Då kastar man om. Det är liksom definitionen av en tränares jobb.

Gällande det här med att vi ”borde” tagit visst många poäng mot något lag så hänvisar jag till RunarUp:s inlägg som jag håller med om till 100%. Det är små marginaler och säsongen är ung.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Jag håller med om Kritiken till stora delar. Däremot är det lätt att glömma att serien är så horribelt tight. Både uppåt och neråt. Större drakar än Timrå har ännu större bekymmer.
Luleå ligger före oss men även dom har problem med att få igång sina spetsspelare och stuvade om till stora delar inför matchen idag efter senaste förlusten mot Leksand.

Med det sagt så är det av yttersta vikt att vi börjar hitta rätt i spelet i stort rätt snabbt igen, för det kan gå snabbt att halka efter. Vi har väl 2 lag med 1 match mer spelad än oss för tillfället med, så toretiskt kan vi ligga topp 6 när vi spelat ikapp det.

Huvudsaken är att vi fortsätter ta poäng fast spelet kanske inte alltid stämmer. Hoppas att Wedda kan komma in med ett obrytt spel och ta för sig och utmana. Hartmann skall in på det också, sen Erixon och Eronen på det.
Så förutsättningarna är ju rätt mysiga på förhand trots allt.

Skall vi dessutom se det extra nyktert så är det här nog det bästa LHC kan prestera. Ändå äter vi oss in och vinner skotten efter att ha såsat haöva matchen.

Deras stöld i SCA arena var inte i närheten av samma matchbild där poängrånet var betydligt värre i min bok.
Idag handlade det snarare om bekväm inställning.
Det måste vi om nått ta tag i på momangen och spelare som Dahlén är inte immuna mot att behöva ta defensivt ansvar givetvis, som flertal nämnt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
solbacken: Seglar in från kanten med nysedd match precis. Lika uselt som det var att släppa iväg till 3-0 lika starkt var det att hämta igen. Mer än så behöver man inte säga.

Mycket dräll idag. Men tre positiva saker att ta med sig:
* Upphämtningen
* Hållander målar igen
* E.P d. ä. - bästa spelaren i Timrå. Inte bara idag, utan över tid.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Vi låg väl 3:a när folk ville sparka perra och den säsongen slutade det med kval. Säger inte att vi är en kvalkandidat i år men tycker vi borde vara längre fram i lagbygget än vad vi verkar vara just nu, ante fick ett i det närmaste intakt lag från förra säsongen och vi håller ändå på att kasta runt i kedjorna för att hitta kemi, det har jag svårt att förstå.

Det finns inga lätta matcher nej men slutspelslag vinner oftare än andra lag och över två matcher mot LHC så har vi tagit 2/6 poäng där vi borde haft 6/6. Speciellt förra matchen borde vi ha vunnit, den matchen äger vi från början till slut men hittar ändå ett sätt att torska. Sen måste man nog börja fila på taktiken i spel 3-3. Nu har vi 1/4 vinster i OT-spel och det har varit ganska pinsamma markeringsmissar som avgjort.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11:
Håller med, vi var bättre i andra och framförallt i tredje.
Vi har ett bra lag och för att det går tungt nu ska vi givetvis inte kicka någon. Som du skriver gör alla sitt bästa även om vissa kanske inte är i form. Flera börjar komma, som Lande ,Hållander m.flera. Juolevi tror jag skulle bli nyttig framåt. Det enda som oroar är att vi inte tar timeout när det går trögt, vi måste kunna ändra spelet när det inte flyter på.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Inte sett någon som tycker laget ska vara immun mot kritik.

Men att hävda att Ante ska säga upp sig eller sparkas, samt att laget på något sätt floppat tycker jag är befängt.

Sen kan man ju ha åsikter om saker, och ligan är jämn. Det gäller ju alla. Många är duktiga på att ge kritik till HV-fans självbild, och ibland undrar jag inte om vi har lite problem där med när det talas om att det är katastrof att vi inte slår vissa lag. Finns inga lätta matcher i år och det är väldigt små saker som kan avgöra.

Att sparka tränaren efter 14 omgångar där man har 3p upp till andraplats vore nog bland de sjukare jag varit med om.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Rip Kirby: smärtsamt tydligt för Modo hur tufft det är att få värva sist. Rouhoma, sampo och den där O’reagan verkar floppa hårt. Kanske börjar märkas varför Skellefteå tackade nej till Rundblad också?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
erathoo: vi kanske kan kalla det ett ”samarbetsproblem” mellan Juolevi och EP men dom går på samma gubbe och Ellie blir ren. EP har varit helt magnifik den här säsongen i övrigt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Timrågogogo: Haha, så sant! Bernhardt får 1+ i betyget efter match i ÖA! Hörde jag klassback!? 🫣🤭😅
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: ha ha, glömde putsa brillorna verkar det som...
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
erathoo: EP var ju på isen i förlängningen. Det var ju han som missade markeringen när LHC avgjorde?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
erathoo: och förresten, Emil borde vara given på isen vid ÖT.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Det var kul att se att man kravlar sig upp ur hålet som man grävt åt sig själv. Jag väljer att fokusera på varför man grävde ett hål och du fokuserar på prestationen att ta sig upp ur hålet.

För att koppla det till kritiken av ante så tycker jag han är en passiv coach. Han har ännu inte tagit en timeout denna säsong för att få ett avbrott i en negativ matchbild. Vissa argumenterar för att man förmodligen inte kan ändra så mycket bara genom att ta en timeout ändå men ändå så använder sig dom flesta andra lagen av timeouts i det syftet. Varför var vi laget med mest upphaussad offensiv inför säsong men nu är vi i botten gällande skotteffektivitet?

Det är en tajt tabell och bara tre lag har dragit ifrån. Färjestad i toppen och HV71/Oskarshamn i botten. Om två matcher kan vi ligga 11:a eller 2:a, jag tycker inte laget är immun mot kritik bara för att vi just nu råkar ligga 7:a, förväntningarna på laget är dom högsta sedan vi gick upp 2000 och då tycker jag man kan ifrågasätta om det är ok att komma ut till match som man gör mot LHC, mot HV71 eller mot Rögle.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Skitkul att det går såpass för EP, bland de främsta i ligan både i poäng och + - statistiken.

Tror ni vi får se bröderna spela tillsammans i TIK?
Vore ju king 🤠
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Timrågogogo: Det hade förmodligen varit Kapanens första floppvärvning i så fall. Tar hellre Rindell.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Alla ni som vurmade för super-sopan Bernardt i m0d0 ska vara riktigt jävla glada att vi inte fick han till oss. Han är otroligt klen i offensiven och defensiven är han bland de sämsta i ligan. Mjukost i kroppen...Hör inte hemma i SHL.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Nej det kommer jag inte göra.

Du får ha hur många åsikter du vill, folk har då ibland åsikter om dina åsikter med. Knäppt va?
Det är du fri att tycka. Men jävlar vad kung av grabbarna att hämta igen 0-3 till 3-3!

Vem har sagt att man inte kan diskutera det? Varför tror du envist att du inte får eller kan göra saker bara för att jag tycker det är helt efter att önska en tränares sparkning när vi har häng på absoluta toppen i seriens begynnelse, samme man som sånär tog oss till semi förra året?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
kattan:

Pettersson - Lander - Hållander
Dahlén - Hanzl - Wedin
Pääjärvi - Lundin - Johansson
Meiho - Andersson - Boyce

Rindell - Svensson
Lyytinen - Juolevi
Strömberg - Forsmark
Edfeldt
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Du får skriva en insändare eller nåt. Den dagen klubben slutar ta emot mina pengar så lovar jag att sluta ha en åsikt. Dina sågningar av laget är inte på något sätt bättre. Varför ska man inte kunna diskutera om tränaren ska sparkas eller ej?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Godkväll herrskap och eventuellt damskap, ville bara flika in lite!

Tänkte dela med mig av lite alternativa perspektiv gällande våra svaga starter i matcherna där man kan dra stora paralleller mellan dagens insats och föregående mot HV (och vi pratar här om grundspel).
Det är väldigt lätt att fastna i sitt eget lags prestation utan att egentligen beakta motståndarnas. Clubens start idag är anledningen till varför hemmalaget vinner matcherna typ 60% av gångerna. LHC öppnade matchen med ett spel som inget lag någonsin kommer orka upprätthålla över 60 minuter (hemmaplansfördelen). Får man dessutom med sig lite puckar kan frenesin upprätthållas längre. Har man inte detta med sig när man utvärderar sitt eget lags prestation blir den ganska orättvis.

Att Timrå tenderar att "växa in" i matcherna har mindre att göra med det egna spelet än motståndarnas dito. Man skulle kunna argumentera för att Timrås styrka snarare ligger i att förmå sig hålla samma nivå i spelet sett över 60 minuter i förhållande till en motståndare som exempelvis "öppnar hårt", dvs. Timrås egna prestation blir egentligen varken bättre eller sämre under matcherna.

Det vi hade behövt idag i kontrast till HV matchen är momentumdödare i någon form. Nu blev det inte så, LHC fick än mer luft under vingarna och 60%arn tedde sig ofrånkomlig.
Man kan således argumentera för att det är direkt orimligt att försöka slå ett starkt hemmaplansmomentum genom att matcha energin i grundspelet, motståndarna spelar ju över sin kapacitet och kommer straffa sig ju längre matchen lider.

väl mött
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zäta75: nu när lander och Hylander fått krutet torrt kanske man skall testa första femman igen som vid start av säsongen. Andra kedjan var ju grym med EP.
Låst ämne

« · 2591129 · »