1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582878 inlägg · 6215 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28

« · 2591005 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zäta75: Ska Pääjärvi eller Johansson vara extra?
Och ska vi bryta upp Lander kedjan efter att dom öst in poäng senaste två matcherna? Just nu vore väl Wedin bäst att placera med Dahlén och Hanzl? Pääjärvi gör sitt jobb lika bra i vilken annan kedja som helst. Dahlén kedjan skulle behöva få in lite mönsterbrytare (Wedin) och det är inte Pääjärvi nära att vara.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zäta75: ja Leksand blir nog ingen lätt nöt och knäcka, både Cehlarik och Hrivik börjar komma igång ordentligt nu. Vi lär behöva spela hockey redan från början på tisdag.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Frågan är om något annat lag än FBK hade fått det målet godkänt. Hade samma situation hänt Timrå hade domen lydit "Kan ej fastställas med säkerhet att grön spelares klubba vidrör pucken, därav sparkrörelse och ej godkänt mål"
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Jag vet att du försökt detta förut med. Att jag skriver att något är skit för stunden, när det ser skit ut är inte likställt med att jag inte kan ge beröm när beröm förtjänas, eller att jag vill sparka spelare/tränare bara för att jag tycker det ser skit ut när vi för stunden spelar dåligt. Men för all del, hitta något sånt om du kan!

Jag kan absolut tycka till om ditt supporterskap. Du är fri att tycka till om mitt med! Så innan du drar på för stora växlar; Att jag tycker att ditt supporterskap är en onödig tillgång för Timrå då du skriker på sparkande av tränare när vi ligger där vi ligger i tabellen, gör inte att du inte får tycka det.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
UbbeNils:

Malmö är definitivt det lag som överraskat mest positivt på mig hittills. Inte minst i kvällens match. Kan inte ha varit många som förväntat sig detta inför säsongen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zoogin62: Vi ligger 7:a nu då Malmö vann mot Växjö hemma och gick om oss. Dock med en match mer spelad. Varje poäng är viktig nu! Bara 3p upp till 2:an Luleå och 5 poäng till serieledande Färjestad (kan bli 6 eller 7p om de vinner). Serien är tight.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
MIF femma nu, som ni vet så har jag sagt att dom kommer att bli overkligt farliga ända sen jag såg dom på försäsongen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Rico01: Värmhed är en bra ersättare han gör det stabilt när han kommer in. Mieho som extra ja det lutar väl åt det, även om han verkar vara lite av en favorit hos Ante och har fått spela i 1:a kedjan t.om. Tycker att det såg rätt bra ut när OJ kom in med Dahlen och Hanzl. Kanske något att spinna vidare på även om man tappar Pääjärvis tyngd i den kedjan.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zoogin62: Leksand har fällt både Luleå och ikväll Skellefteå denna vecka 6p in på kontot. Vinner de mot oss på tisdag är de bara 1p bakom oss. Det kan gå fort i hockey...
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zäta75: Värmhed bänkas tycker jag, och Johansson istället för Mieho. Mieho extraforward. Så skulle jag nog justera det, men överlag håller jag med!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
(Redigerad)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: " Att berömma Timrå för att man hämtar igen 3-0 till 3-3 är lite som att berömma någon som skitit ner sig själv för att han torkar sig i röven efteråt. Men bättre med 1 pinne än 0, det kan vara viktiga poäng i slutänden."

Idiot!🤮
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Måste vara en dröm att vara målis i Luleå med ett sånt försvar.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Rico01: Glömde :))) Redigerar

Gick inte att redigera men det blir inga lätta beslut vilja som spelar när Wedin är tillbaka. Kör man Wedin direkt med Lander och Hållander eller börjar han i 3:e är frågan.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zäta75: SKA DU BÄNKA PETTERSSON???? =P
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
bar mofftak: Skrev inte att supportrarna är en del av laget. Jag skrev att om en spelare betedde sig som en del härinne gör skulle han inte bli långvarig i klubben.

Ser man till forumet är det bevisligen enklare att såga spelare efter varje baklängesmål.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Zäta75: Pettersson?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Jag tänker inte citera din sinnesstämning mellan period 2 och 3 men det är lustigt att just du förbehåller dig rätten att tycka till om vem som är en värdig supporter eller inte, efter din sågning av allt och alla.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Sputnik: Nu när Wedin ÄNTLIGEN är tillbaka vill jag att man formerar kedjorna såhär när alla är tillbaka efter uppehållet:

Dahlen Hanzl Pettersson
Hållander Lander Wedin
Hartmann Lundin Pääjärvi/Johansson
Mieho Andersson Boyce
Extra Värmhed
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Eklind slår på en Mödö spelares vänster fot, Modo spelaren kickar upp höger fot o ramlar framåt.


PP modo ha ha
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Vargher85: det skulle väl kunna vara att han har fått ny flickvän, nyss skaffat hund, kanske mycket utanför hockeyn som påverkar att man inte är på plats 100 % liksom lite Holger Rune symtom på något sätt
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Vargher85: ”skeppas iväg”? Tänk om det är så att Dahlén vill tjäna mer pengar och spela i en annan liga? Som du säger så har han tackat nej till högre lön tidigare, han kanske börjar känna att det är dags att tjäna dom där pengarna nu? NHL-dörren är ju stängd och låst för honom, kanske bytte han agent för att treva om vilka klubbar i Schweiz som kan vara intresserade?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Vargher85: Dahlén skall ingenstans givetvis. Han har alltid haft svackor i sitt spel.

Haha jag minns tongångarna säsongen 17/18 när vi gick upp. Torskar mot Troja och Dahlén var ett sänke för laget och skulle bänkas och skickas hit och dit. 😂
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Nisse1: Nej när han varit som bäst så har han varit solid, men inte värd nån dyr lönepost kan jag känna. Kanske inte så att Rindell och han bör spela ihop heller om han Juolevi kvar och alla är friska.

Svensson-Lyytinen
Didde/Erixon-Rindell
Juolevi-Eronen

Skulle kunna väga upp vad gäller spelare som Svensson,Eronen som är lite tröga på grillorna.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Emil har bästa + - i hela elitserien.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Laken: Juolevi inne på alla 4 bakåt. Ser ingenting i hans spel som motiverar en förlängning.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Angående Dahlén så får jag känslan av att någonting inte står helt rätt till. Det är någonting i kroppsspråket och utstrålningen som inte stämmer just nu, i alla fall är det känslan som jag får.

Sedan är det skillnad på spelare och spelare. Vissa spelare representerar en klubb, vissa spelar blir en del av en klubb. Dahlén är en del av Timrå. Den som hävdar annat behöver bara ta en titt i backspegeln och kommer då se en spelare som gång på gång valt Timrå framför mer lukrativa erbjudanden, och som gång på gång lett laget till framgång.

Därför blir jag uppriktigt förbannad när supportar inte har mer tålamod när en sådan spelare är inne i en svacka. Det är i tunga perioder man behöver omgivningens stöd som mest. Tyvärr är alldeles för många lika snabba att vända ryggen åt den som misslyckas som de är att hylla den som lyckas.

Själv vill jag inte se Dahlén skeppas iväg till Schweiz och att pengarna i hans lönekuvert läggs på en transatlant som i grund och botten är likgiltig inför om det står Timrå, EV Zug eller Dinamo Minsk på tröjan, så länge pengarna kommer in på kontot. Jag vill se Dahlén i gammal god form igen och drömmen är att han en dag ska få lyfta SM-bucklan iklädd Timråtröjan.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Jag är totalt ointresserad av dina ”liknelser”, det handlar inte om att jag inte förstår din bittra tagning.

Man måste kunna berömma att det är starkt att komma igen, trots att man spelade fruktansvärt i inledningen. Kan du inte ens ge dem det är det nästan ovärdigt ett fan. För vi kommer fler gånger göra dåliga insatser.

Här har du mitt synsätt:
Uppladdat:

450x300-img6831.jpegimg6831.jpeg

Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Alltså, att kontrollera matchbilden har ju Timrå vart bra på den här säsongen, överlag? Problemet är att man inte gör mål. Spelet för man ju.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: jag ska förklara liknelsen för dig så du förstår. Att Timrå hamnar i 3-0-underläge beror på tre riktiga misstag, det är inga tillfälligheter. Att man sedan spelar upp sig är så klart bra men det är ohållbart att försätta sig i såna här situationer och gång på gång misslyckas med att kontrollera matchbilden. Hade det varit slumpmässiga mål så är det en annan femma.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bernst: Nej, det är det absolut inte?

Kan du vara snäll att sluta svara mig när du ska skriva din skit. Orkar inte få notiser om dina trollinlägg.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Alla slår alla i denna serie. Det jag har problem med är våra starter på matcherna. Det är tränarnas och spelarnas förbannade ansvar att alla är påslagna när pucken släpps!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Rip Kirby: Håller med om typ allt, men efter att ha smält den värsta ilskan så tycker jag inte vi är sämre i andra. Snarare väldigt mycket bättre. Där är man mer irriterad på vår ineffektivitet.

Summerat är vi historiskt dåliga första 10-12 minuterna. Spelar jämnt med LHC sista delen av första. Vi är bättre i andra men får ingen utdelning. Tredje är vi betydligt bättre till och med 6 minuter återstår. Där tar Plast HC över och är bättre.

Synd att vi skulle kasta bort 2 pinnar pga den huvudlösa starten!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Att berömma Timrå för att man hämtar igen 3-0 till 3-3 är lite som att berömma någon som skitit ner sig själv för att han torkar sig i röven efteråt. Men bättre med 1 pinne än 0, det kan vara viktiga poäng i slutänden.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Alltså, Rindell ska givetvis vara kvar. Och: han är ett lyft för laget. Men: han har verkligen brister som man måste kompensera för. Tycker inte att han och Julle är en optimal kombo. Däremot tror jag Svensson skulle kunna vara det.

Rindell skulle dock behöva utveckla sitt spelsinne om han vill slå sig in i NHL. Hans uppåkningar är världsklass, hans förmåga att värdera situationer och uppfatta medspelare: not so much.
Hans backpartner måste vara på tå bakåt precis hela tiden.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Rip Kirby: Vilken intensitet Luleå spelar med :)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Villervalla: 3-1 Lulää!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Villervalla: Nu 3-1 Lulä.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
EG målade och Lulä leder med 2-1, bra jobbat.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
empa11: Helt jävla uträknade efter både första och andra perioderna. Vi visade upp ett bedrövligt uselt spel och det var ju ärligt talat närmare ett fjärde mål från Ällhåce än att Timrå ens kunde etablera spel i deras zon.
Med det kvittot är det fanimej en bragd att kunna komma tillbaka och bärga en poäng. Sen i spelet 3 mot 3 behöver ju Ante dra sina lärdomar. Nej, Ante Karlsson, vill du ha chans att kunna vinna extrapoängen kan du inte gå med Jonathan Dahlén som en av två forwards. Jonte är ju så makalöst svag i det fysiska spelet så jag saknar ord!

3 mot 3 är det oftast helt avgörande att du inte förlorar din gubbe och därigenom ger motståndaren ett numerärt överläge. 5 mot 5 är det i nio fall av tio helt oviktigt, men med så få spelare på isen är det mer eller mindre målchans direkt. Idag så var det väl en kombination av felstuds och missflyt som gav äggätarna målchansen.

Sen vet man aldrig hur det sett ut med en annan målvakt i kassen. Det är ju otroligt lätt att skrika ut att vi minsann vunnit med JJ i målet. Kan någon ärligt talat veta det?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
För övrigt var det tur att vi inte mötte HV i dag.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Väljer nog att se detta positivt, hur tjejsur man än är nu.

Kan man vända 3-0 i röven på bortaplan i en och samma period, efter den HORRIBLA förstaperioden, då är fan allt möjligt. Och psyket på våra spelare är det fan inget fel på ändå.

Skön pinne, trots allt!

(Allt med LHC är plast. Från spelare till fans, till arena, till jippoevenemang)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
erathoo: OINK ska inte spela SHL nästa säsong
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Bee: Stort fan av Rindell, hans offensiv väger upp för hans blekare defensiv. 2 cm ner och han hade hyllats här inne idag, 2 bra skott han får igenom rätt i ribban.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Älskar Ante på alla sätt och vis, men känns som något är fel på tränarsidan. Ante och Marklund är väl i stort sett samma typ av ledare. Egentligen är båda assisterande tränare som snickrar ihop ett fungerande spelsystem på kontoret. Men vi saknar en matchcoach. Hade gärna sett att man behåller Ante och Marklund och kanske tar in någon Rönnberg typ som kan peka med hela handen och försöker väcka spelarna som fortfarande sover när bussen har stannat. Molinder kanske kan fortsätta i någon form med att hjälpa spelarutveckling på junior/ungdomssidan mer, tror han hade gjort mer nytta där.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
kulltorp: tack! Tålamod och och timrå supportar går inte hand i hand. Juolevi kan göra en tabbe, sen skriks de att han ska ut. Men när han väl gjorde mål då skreks det om förlängning. Dahlén gör ett mål och hedras som hjälte vise versa. Dahlén gör en halvkass match och nu ska vi börja prata om att lösa kontrakt och skit? Fan lägg ner, ingen är felfri. Dubbelmoralen måste fan bort
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28 Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Labban: Rindell är ju precis den typ av unga spelare med uppsida ett lag med Timrås resurser måste våga satsa på att utveckla.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
RunarUp: Nu vet jag inte riktigt vem det där var riktat till men vad är det där för ordbajseri? Inga lätta poäng? Nähä. Kölhalning i omklädningsrummet? Inte fan förväntar sig någon som spelar en lagsport att supportrarna är en del av laget. Och så lite allmänna trollanklagelser på det.

Starkt inlägg, verkligen! Det finns inget lättare än att kritisera andra supportar för att de är supportrar på fel sätt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-10-28
Labban: Håller inte med om Rindell.
Tycker att han verkligen visar offensiv smartness.
Däremot har jag mycket bättring att önska när det gäller defensiven.
Han är "lite" Bernhardt", fast bättre!
Vi hade 3 ribb/stolp träffar, tror Rindell hade två och Jonte ett?
Små marginaler, men som många sagt.
Första perioden var riktigt dålig!🤢
Låst ämne

« · 2591005 · »