1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581267 inlägg · 6216 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24

912799 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
diffe: absolut backlund tyckte jag såg riktigt bra ut förutom tavlan .. lugn och stabil.....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
superfalle: jag tycker att han var stabil, sen var det inte så många som imponerade igår, jo Magnus P Svensson så klart och den femman under de 2 första. Men det var premiär för f..n och klart att det var nerver med i spelet från båda lag tycker jag. Sen Backlunds räddningar igår var enorma synd att han klantade sig bakom mål.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Snoop: Skulle vilja se Marttinen spela tillsammans med Robin Jonsson istället för med Sanny en bra pp uppställning båda bra skridskoåkare..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Håller med, Sanny och Marttinen har enormt mycket att bevisa men förhoppningsvis höjjer sig alla flera snäpp på torsdag då vi tar emot Södertälje inför fullsatt och kokande E.ON Arena :)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
SMÅLAND: nån som vet om Hedström e med på torsdag?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Röda Tallen: Det blev ju bra stämning i nån sekund så fort en blå spelare föll. Tror det var alla 7000 som skrek varenda gång. T ex så fick dom ju PP när Svensson snuddade en LHC-skridsko, han föll(konstigt nog), publiken skrek, Rönnmark reagerade på skriket och skickade Björn till båset.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
superfalle: Koskinen och Lotvonen var ju lätt bästa backparet igår. Mest besviken på Sanny/Marttinen faktiskt
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
superfalle: Vilket trevligt debutinlägg. Välkommen. Eller nåt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
superfalle: Koskinen kommer visa sig vara en av våra bästsa backar iår. Han var bra igår också.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
mikhåller fullständigt med .. koskinen måste vara elitseriens sämsta back... enomad:
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Måste få kommentera stämmningen i Cloetta Center i går.
Fy fan vad dött det var på läktarna. Inte känndes det som att det var en premiär direkt.
Klacken körde ett par ramsor per period, sen var den tyst. Dom fick aldrig med sig sittplats heller.
Det spelade ingen roll om det ståd 0-0 0-2 eller 3-2. Lika dött var det ändå.
Bland det sämsta jag varit med om.
I alla fall vad man fick ut genom TVn
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Bragd-Birger: Nej. Jag klarar inte se ett såpass vekt och tempofattigt Timrå många matcher till. Då kommer jag börja mala om det vansinniga i tränarbytet, försäsongsupplägget osv.
Challes tänk? exakt vad är det? Vad är det berömda nya spelsystemet? kommer laget bli målgladare? starkare defensivt?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Wikegård och Renberg tycker att det är många av finnarna i ES som inte tillför något. Bara att hålla med, av TIK:s 7 finnar faller två under den domen anser jag; Kokko och Koskinen. Koskinen HAR tappat stinget, det är bara att inse, Kokko har aldrig visat stinget.....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
JA; Vad ska man säga en rättvis seger till LHC, tycker jag. Timrå spelade en period sedan slutar man åka skridskor och det visade sig att det inte lönade sig, så nu har nog alla fattat att man måste ge mer för att kunna åstakomma något.

Ja visst var LHC två första mål lite turliga men de var absolut förtjänade av dessa, vissa räddningar som backe tog borde ha resulterat i mål.

3-2 ja gångbart resultat men visst kan vi mer och det kommer, förhoppningsvis redan i hemma premiären.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Grymt imponerande att se Pääjärvi... gör poäng i sin första elitseriematch vid 16 års ålder
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Fet-Ecke: Ja Södertälje så klart. Vet inte vad jag fick Djurgården ifrån.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
gud: äh...vi åker ur i år såklart....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
gud: Kvalserien? ;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24

En match lirad och yxan går redan för fullt..

Herrejävlar..Vart är vi på väg???

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Tvåtallar: Södertälje menar du?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Är det någon mer än jag som tycker att laget uppträde osäkert.
Kanske för att de nya spelsystemet inte sitter där de ska ännu.
Hoppas jag har fel och att vi bevisar de mot Djurgården på torsdag
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Den stora frågan är snarare - klarar DU det..?

Tycker att det var en intressant premiärmatch. Och kommande matcher blir än mer intressanta. Challes omdaningar jobbar mot klockan. Hur många matcher med blött krut kan man ta innan kallsvetten kommer drypande och paniken förstör allt vad spelsystem heter? Eller kommer man att kunna plocka tillräckligt med pinnar mot de 'sämre lagen' för att hålla skutan flytande innan man får ihop grejorna ordentligt?

Vi får se. Men det känns ju rätt uppenbart att Challes tänk inte intagit spelarnas förlängda märgar än. Och det är väl här hans storhet ska upp till bevis: hinner han få ordning på det i tid?

Backlund, då. Festlig snubbe. Grymma räddningar, håller laget kvar i matchen...och sen en helt absurd utflykt som gör att man tappar matchen. Så man kan väl se det lite som man vill. Ett par av räddningarna hade kunnat resultera utan att man höjt på ögonbrynen. 2-2 pucken s k a inte resultera. Att Timrå inte vara värda matchen sett över 60 minuter tycker jag känns glasklart.

Nu är det upp till bevis på torsdag. SSK hemma är en betydligt överkomligare uppgift än LHC borta. Give them hell!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: lägg ner skitsnacket nu...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Visst var det fel att Backlund var bakom målet vid 2-2 målet.
Men varför skall Petri Kokko vara där då ?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Backlund en 3a JimmyH? Hur kan en målvakt som ger bort en match får en trea. Nog för räddningarna innan men ändå. Vad är det värt om man gör säsongens tavla?

Ligger vaken och ältar.

Om vi inte vinner nu på torsdag så är det sämsta inledningen sen vi gick upp. Då blir det stressigt Challe, klarar du det?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Norden_AN: Vi torskade om jag inte missminner mig helt åt h-e. Och vi hade en avtackning före match.

Då jag var yngre var jag mer sentimental på den där punkten. Då tyckte jag det var helt rätt. Men nu när jag blivit lite äldre anser jag man skall hålla det på en liten mer undanskymd nivå.

Man tar för mycket fokus ifrån det egna laget. Det känns märkligt att hylla en spelare som sedan kanske sänker det egna laget.

Och sedan är Pelle Hallin inte fullt lika stor som exempelvis Micke Lind. Förstå mig rätt nu. Jag menar inte att Pelle inte har någon status. Men Micke fyllde ett större tomrum när han stack.

I Pelles fall är det mest personligheten och inställningen han hade som man kommer sakna.

Pelle kunna göra strålande matcher för att sedan försvinna helt. Han var mera ojämn och sedan var han ju ingen naturlig målskytt heller i grunden, även om han stänkte in några kassar under sin sejour i Timrå.

Och Micke blev säkert rörd utav hyllningarna men han är inte den typen som tänder till spelmässigt bara för att man smäller upp en banderoll. Han blev ingen bättre hockeyspelare utav det.

Men i Hallins fall skulle det garanterat få effekt. Eftersom Hallin är en aggressivare hockeyspelare som behöver kickar för att tända till.

Micke Lind lever på sin naturliga målfarlighet och klev bara in och levererade kväll efter kväll efter kväll...

Micke Lind var ingen target player som spelade fysiskt utan han var Timrås och Division 1 Norras motsvarighet till NHLs Wayne Gretzky.

Alltid på rätt plats vid rätt tillfälle. Man visste att så länge ljumskarna höll så dominerade han.

Men Cassel då tänker ni? Han fick hänga med på ett hörn för att han spelade i samma lag som Micke. För Cassel är precis som Hallin. En spelare som behövde kickar och någonting att fokusera på för att tända till....

Det var hans smittosamma leende, practical jokes och snabba skridskoåkning man minns honom. För han kunde också göra kanonmatcher och sedan totalt falla igenom och vara osynlig.

En viss skillnad med andra ord...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Knylan: Folk har blivit så bortskämd över att ni styr upp allt med tifo samt i klacken. Tänk t.ex om du skulle sluta trumma och Jimmy och Dalan mfl skulle sluta skrika på matcherna, då skulle det bli tyst där för det är inte många som klarar av att ta tag i nåt själv..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Då är det klart Timrå till kvalserien:)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Norden_AN: Du kan få plast och sprayfärg av oss om du vill. Vill du och några fler hylla Hallin så är det absolut fritt fram, läktaren är fri.

Varför förutsätter man att vi i supporterklubben/tifogruppen ska styra upp allt? Visst, jag förstår bekvämlighetsbiten, det är alltid trevligare att överlämna ansvaret till någon annan än sig själv. Men om man nu har en uttalad idé om vad man vill se arrangeras, varför inte ta tag i det själv? Att spraya en budskapsbanderoll hinner man med lätthet göra under en periodpaus, det är ingen större uppoffring.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Uno Gordon: Tror nog han skulle bli mer rörd än tänd.

Hur var det när Micke Lind och Casselståhl återvände?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Självklart skall dom egna spelarna hyllas efter förtjänst. Det hindrar ju inte att man också gör något för en ex-tikare, det har ju gjorts tidigare och visar på TIK-supportrarnas storhet i alla lägen. De positiva skriverierna om supportrarnas arbete som kommit vid sådan tillfällen kommer ju åter att ge en hel del goodwill.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Skarin: Visst fasen kan SK köpa en blomma eller nåt och internt utse en representant som direkt efter slutsignalen påkallar Pelles uppmärksamhet eller söker upp honom i E.ONs katakomber och säga tack och hej för lång och trogen tjänst samt lyckönska honom i SSK. Men några banderoller eller överdrivna ovationer skippar vi tycker jag.

Ett sådant intiativ skulle bara tända en sådan kille som Hallin och det vore ju jävligt onödigt. Tändningen får han svara för själv. Vi skall inte bjuda på någonting!

All respekt för Pelle Hallin men nu är han en antagonist i fiendeland. Vänskapen, kramarna, hyllningarna och kafferepet spar vi tills matchen är överstökad.

Och så hoppas jag att Pelle Hallin har den synnerligen goda smaken att inte jubla vid mål, ifall han nu överlistar oss på torsdag.

Då växer han ytterligare i mina ögon, som om han inte redan var stor då.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
John K: Vi bör väl hylla Timråspelarna istället. En aning viktigare
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Skarin: Missa inte detta tillfälle att hylla Pelle Hallin. Han har varit en superlojal TIK-are både på och vid sidan av planen under sina år i klubben.
Något måste det väl bli?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Röda Tallen: Hehe, okej. Det lät som så.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Skarin: Nej! Challe är inte problemet ikväll..utförsbacken började med Robbans onödiga interference när vi hade 2-0 o trampade på bra för 3-0 ..istället 2-1 o efter det låste sig spelet o blev krampaktigt...3-0 där o matchen hade varit över..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Karaktären på matchen sa väl egentligen att det skulle bli förlust när lhc gör 2-2. Visst allt kan hända men 12-4 i skott i andra perioden och sega tik-spelare bådade ju inte gott inför tredje.

Visst 12-4 som en följd av mycket boxplay men dom flesta utvisningarna var ju ändå en följd av att man inte ville åka skridskor.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Skarin: Hehe, nej det var inte så jag menade.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Röda Tallen: Kliv inte in i Roffes fotspår nu. Det var inte Challes fel att vi inte höll ända fram.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Okej. Då får vi se hur det artar sig, framöver. Gud så spännande.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
upprepningar och stavfel när man är upprörd efter matchen. Snälla inför en redigeringsfunktion här.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Sånt här händer ibland vilken tränare man en har. Du ska nog se att Calle klarar av att stänga en massa matcher han också, Så småningom. Men nu har det bara gått en match så vi kanske inte ska döma ut någon ännu.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Skarin: Jag hävdar att det var en viktig anledning till att vi var ett av fjolårets starkaste bortalag... och fixade slutspel 3 av 4 Kenta-år.
Men som sagt, tränaranalysen från kvällens match känns aningen urvattnad när Backlund skämmer ut sig.
Olle: fast vi tappade ju 3 raka mål.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Men som sagt. Svårt att vinna jämna bortamatcher då vår målvakt bjuder på ett oerhört pinsamt mål. I övrigt var ju Backe väldigt bra.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Inte för att lägga mig i men när 2-1 målet kommer så återstår ganska precis halva matchen. Det är ju ganska svårt att spela på ett uddamålsresultat i närmare 30 minuter...speciellt när, som du säger, Backlund gör en darrig insats.

Jag tycker challe gör det enda han KAN göra och tar en timeout (några minuter senare om jag inte minns fel) och försöka vända lhc-dominansen innan det är för sent.

Personligen skulle jag hävda att challe har mycket lite att göra med dagens förlust.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Som sagt så tappade vi hur många 2 måls ledningar som helst under Kentas ledning
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
RocknRolf2: Okej, jag förstår. Men tyvärr vet jag inte om jag håller med dig om att Kenta var duktig på att stänga en match. Nja. Nja.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Norden_AN: Klart vi får. Det går alltid att trixa. Det finns alltid möjligheter.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Skarin: Ja, det kan jag väl. Men får vi ha tifo?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2007-09-24
Skarin: btw så menade jag förut (22.00) att det alltså är positivit att matcha Pääjärvi och ta en tidig timeout. Men att en av Kentas styrkor var att få laget att stänga en match i ledning på bortaplan. Det man helt misslyckades med idag. Fast vad kan man göra när målvakten gör bort sig så där
Kommentera

912799 · »